Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuukauden jauhanut G6:

Lähtötaso: 190cm 93kg

Kyykky 60kg
Penkki 50kg
Leuat leveä myötäote 12,10, 8
NTP 20kg
Hauis tangolla 20kg
Vatsat 3x30

190cm 95kg

Kyykky 105kg
Penkki 77.5kg
Leuat +10kg lisäpainolla 10,8,6
NTP 50kg
Hauis tangolla 37.5kg
Vatsat 3x40

Kuukauden jauhoin G6 ja nyt päätin vaihtaa Starting Strength. Ennen inttiin menoa tuli tehtyy 2.5kk G6. Ja nyt päätin jatkaa siitä mihi jäin. Aika pitkälti samoille tasoille pääsin mitä vuos sit olin enne inttii lähtöö. Eli oli siis jonkunlainen pohjakunto enne ku alotin treenailee intin jälkee. Alotuspainot ei kyllä kerro täysin koko totuutta, mutta ovat melkei sinne päin, koska piti ottaa vähä rauhallisemmin nii ei tullut rikottua paikkoja. Progressio tuntu aika vauhikkaalt, vaikka en ollut vuoteen tehnyt minkäänlaista kuntosaliharjoittelua.

Onkohan sittenkää järkeä vaihtaa ohjelmaa? G6 Ei tunnu pakkopullalta tai muutenkaa oo toi progressio hidastunu. Pitäisi koittaa saada MAVE mahtuu johonkin välii? Onkohan järkevää, että vuorottelis vuorokerroin MAVEa ja kyykkyä? Ja voisi lisäillä Kulmasoudunkin tuohon ohjelmaan tai vuorotella jonkun liikkeen kanssa?

Kuukauden jauhanut G6:

Lähtötaso: 190cm 93kg

Kyykky 60kg
Penkki 50kg
Leuat leveä myötäote 12,10, 8
NTP 20kg
Hauis tangolla 20kg
Vatsat 3x30

190cm 95kg

Kyykky 105kg
Penkki 77.5kg
Leuat +10kg lisäpainolla 10,8,6
NTP 50kg
Hauis tangolla 37.5kg
Vatsat 3x40

Kuukauden jauhoin G6 ja nyt päätin vaihtaa Starting Strength. Ennen inttiin menoa tuli tehtyy 2.5kk G6. Ja nyt päätin jatkaa siitä mihi jäin. Aika pitkälti samoille tasoille pääsin mitä vuos sit olin enne inttii lähtöö. Eli oli siis jonkunlainen pohjakunto enne ku alotin treenailee intin jälkee. Alotuspainot ei kyllä kerro täysin koko totuutta, mutta ovat melkei sinne päin, koska piti ottaa vähä rauhallisemmin nii ei tullut rikottua paikkoja. Progressio tuntu aika vauhikkaalt, vaikka en ollut vuoteen tehnyt minkäänlaista kuntosaliharjoittelua.

Onkohan sittenkää järkeä vaihtaa ohjelmaa? G6 Ei tunnu pakkopullalta tai muutenkaa oo toi progressio hidastunu. Pitäisi koittaa saada MAVE mahtuu johonkin välii? Onkohan järkevää, että vuorottelis vuorokerroin MAVEa ja kyykkyä? Ja voisi lisäillä Kulmasoudunkin tuohon ohjelmaan tai vuorotella jonkun liikkeen kanssa?

Älä ihmeessä vaiha jos tulee noin hyvää kehitystä. Voit vaikka perjantaina tehdä maven kyykyn sijasta ja itsekin otin kulmasoutua aina leukojen jälkeen koska en saanut leuoilla selkään tuntumaan vaikka olikin leveä myötäote. Ilmeisesti vedän liikaa hauiksilla.

Mulla taas tuntuu menevän koko ohjelma ihan päin ahteria kuukauden oon ite treenannu ja paino noussu varmaa puoli kiloa eikä tuloksetkaan oo noussu mitenkään järin ihmeellisesti.

Kyllä, hyvin suurella todennäköisyydellä syöt aivan liian vähän, jos ei paino nouse kunnolla tai tulokset eivät nouse toivotunlaisesti. Aika harvoin on ohjelmasta kiinni, jos ei paino nouse. Varsinkaan tässä tapauksessa siitä ei voi olla kyse.

Joo kyllä mäki ruokapuolta epäilen, en kyllä ymmärrä miten voi olla niin vaikeeta syödä paljon mut kai se pitää sitten kantapään kautta oppia.

Sehän se on tässä hommassa just kaikista vaikein osuus se syöminen. Nukkua osaa kaikki ja raivolla vetää treenit läpi ihan kuolemaan asti mutta että koko päivän jaksaa mättää kunnon ravintoa naamaan riittävästi päivästä toiseen, se on ainakin mulla se kompastuskivi.

Toi leuanveto on kyllä järjettömän kova verratuina muihin liikkeisiin, kohta vois jo lisäpainoja ottaa mukaan! Hyvää kehitystä muutenkin, ohjelmaa kannattaa vaihtaa vasta kun tuloksia ei tule, alkaa olla pakkopullaa tai ehdi palautua.

Joo ihan tyytyväinen olen kyllä leukoihin ja kaikkeen muuhunkin paitsi penaan. Tosiaan jokaisen toiston välissä roikun kunnolla alhaalla hetken, eli kaikki ihan alhaalta ylös asti ja päinvastoin (turha näissä on itseään huijata). Leuanvedossa on jonkinlaista pohjaa vuosien takaa, 10 vuotta sitten harrastin muay thaita, silloin 16 kg kevyempänä sain muistaakseni 34 kunnollista leukaa (kapealla myötäotteella tosin). No eri tavallahan sitä sillon 18-vuotiaana jaksoi pakertaa tai ainakin palautua vaikkei silloin panostanut ruokaan yhtään...

Anyway, häiritsee vaan tuo penkin kehittymättömyys, siitä tuntuu kadonneen jotenkin se viimeinen terä liikkeestä (painavemmilla painoilla tyssää 7-8 toiston jälkeen ihan totaalisesti, eli en voi siirtyä isompiin sarjapainoihin). En tiedä pitäiskö siinä sitten vähän aikaa tehdäkin vaikka isommilla painoilla pieniä sarjoja ja sen jälkeen taas siirtyä 10 sarjoihin vai vesittääkö se koko ohjelman tarkoituksen. Vai pidänkö penkissä taukoa / siirryn vaikka vinopenkkiin muutamaksi kerraksi tjsp?

Voi tosin olla, että olen vaan arka laittamaan lisää painoa, eilen testasin haukkaria 33 kilolla ja se meni ihan yhtä kevyeen kuin 30,5 kg:kin. Eilen tein kyykytkin vielä 4 x 10 x 85 kg, vaikka olis sen verran hyvä fiilis että olis mennyt paljon painavammallakin. Sitten kuitenkin penkissä meni 10x60kg + 10x60kg + 8x60 kg eli huonommin kuin kolme viikkoo sitten.

Tästä on varmaan kysytty jo miljoonia kertoja, mutta onko normaalia että aloittelijalla menee palautuessa 2pv yhden sijaan? Onko ihan okei, ja kannattaako suosilla pitää se extra-välipäivä sen sijaan että menisi hakkaamaan keskinkertaista tulosta joka 2. pv?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tästä on varmaan kysytty jo miljoonia kertoja, mutta onko normaalia että aloittelijalla menee palautuessa 2pv yhden sijaan? Onko ihan okei, ja kannattaako suosilla pitää se extra-välipäivä sen sijaan että menisi hakkaamaan keskinkertaista tulosta joka 2. pv?
Ihan hyvin voi yksjakosessa vetää 1on2off, jos tuntuu paremmalta. Etkö siis palaudu kun treenaat ma ke pe ja la su lepoa?

Joo ihan tyytyväinen olen kyllä leukoihin ja kaikkeen muuhunkin paitsi penaan. Tosiaan jokaisen toiston välissä roikun kunnolla alhaalla hetken, eli kaikki ihan alhaalta ylös asti ja päinvastoin (turha näissä on itseään huijata). Leuanvedossa on jonkinlaista pohjaa vuosien takaa, 10 vuotta sitten harrastin muay thaita, silloin 16 kg kevyempänä sain muistaakseni 34 kunnollista leukaa (kapealla myötäotteella tosin). No eri tavallahan sitä sillon 18-vuotiaana jaksoi pakertaa tai ainakin palautua vaikkei silloin panostanut ruokaan yhtään...

Anyway, häiritsee vaan tuo penkin kehittymättömyys, siitä tuntuu kadonneen jotenkin se viimeinen terä liikkeestä (painavemmilla painoilla tyssää 7-8 toiston jälkeen ihan totaalisesti, eli en voi siirtyä isompiin sarjapainoihin). En tiedä pitäiskö siinä sitten vähän aikaa tehdäkin vaikka isommilla painoilla pieniä sarjoja ja sen jälkeen taas siirtyä 10 sarjoihin vai vesittääkö se koko ohjelman tarkoituksen. Vai pidänkö penkissä taukoa / siirryn vaikka vinopenkkiin muutamaksi kerraksi tjsp?

Voi tosin olla, että olen vaan arka laittamaan lisää painoa, eilen testasin haukkaria 33 kilolla ja se meni ihan yhtä kevyeen kuin 30,5 kg:kin. Eilen tein kyykytkin vielä 4 x 10 x 85 kg, vaikka olis sen verran hyvä fiilis että olis mennyt paljon painavammallakin. Sitten kuitenkin penkissä meni 10x60kg + 10x60kg + 8x60 kg eli huonommin kuin kolme viikkoo sitten.

Jos tuntuu, että alkaa junnaamaan paikallaan tuo perusrunko niin toistoaluuen vaihtaminen esim. kutosiin voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Näin saa uutta ja erilaista ärsykettä ja voi käyttää isompia painoja. Itse teen nyt 4vko kymppejä ja viikko kevyttä välissä ja sit vaihdan 4vko kutosia. Ja ennenkun joku huutelee, että se ei ole enään sitten sama ohjelma niin tiedetään...

Tuntuuko olkapäät jumittelevan? Tossa kuitenkin tulee noita punnerruksia aika paljon ja jos olkapäät menee tukkoon niin penkkiähän se rupeaa syömään.

Kun aloittaa tarpeeksi alhaisilla painoilla, niin kroppa ehtii tottua ja alkaa pikkuhiljaa myös palautumaan nopeammin. Eli aloita riittävän pienillä painoilla ja tee vain kolmesti viikkoon. Joka toinen päiväkin voi jonkin aikaa tehdä, mutta välillä kannattaa sitten pitää se pari-kolme päivää täyttä huilia.

Ihan hyvin voi yksjakosessa vetää 1on2off, jos tuntuu paremmalta. Etkö siis palaudu kun treenaat ma ke pe ja la su lepoa?

Juu, juuri tuo rytmi on mulla. Saattaa tosiaan olla, että aloitin hieman liian kovilla sarjapainoilla. Tein noin 3 viikkoa Starting Strenghtiä, kunnes tajusin että haluan mieluummin massaa ja tykkään isommasta määrästä liikkeitä. Tämä ohjelma on itselleni paljon mukavampi, joten kokeilen sitä etten pidä painoja niin tapissa ja yritän sillä ratkaista.

^aluksi paikat tulevat hieman enemmän kipeäksi mutta se rauhottuu nopeasti, yritä vaan treenata sillä 2on 1off periatteella, kyllä se kroppa tottuu.

Tein tänään reenin ja katsoin sykemittarista kulutuksen niin näytti että 1h 15min 650kcal. Voikohan toi pitää paikkaansa? Ikää on 20 ja painoa 73kg. Aika korkealta kulutukselta tuntuu. Keskisyke oli 130 ja huiput 165.

Itse teen nyt 4vko kymppejä ja viikko kevyttä välissä ja sit vaihdan 4vko kutosia. Ja ennenkun joku huutelee, että se ei ole enään sitten sama ohjelma niin tiedetään...

Tuntuuko olkapäät jumittelevan? Tossa kuitenkin tulee noita punnerruksia aika paljon ja jos olkapäät menee tukkoon niin penkkiähän se rupeaa syömään.

Minkälaisena teet ton kevyen viikon ja kauanko oot tehny sillä tavalla / onko auttanu?

Kyllähän ne olkapäät on välillä vähän jumitellut, nytkin on eilisestä pikkusen "syvältä" kipeet jos tässä teen NTP:n liikettä ihan vaan pelkillä käsillä sohvalla istuessa.

Venytellyt oon 45 min - tunnin joka ilta joka päivä, joten ei pitäis olla siitäkään kiinni. Salilla teen alkulämppärit ja myös lopuksi loppuverryttelyt.

Minkälaisena teet ton kevyen viikon ja kauanko oot tehny sillä tavalla / onko auttanu?

Kyllähän ne olkapäät on välillä vähän jumitellut, nytkin on eilisestä pikkusen "syvältä" kipeet jos tässä teen NTP:n liikettä ihan vaan pelkillä käsillä sohvalla istuessa.

Venytellyt oon 45 min - tunnin joka ilta joka päivä, joten ei pitäis olla siitäkään kiinni. Salilla teen alkulämppärit ja myös lopuksi loppuverryttelyt.

Oon treenannu ohjelmalla kesäkuun alusta lähtien. Mutta muokkasin sitä itselleni sopivaksi, koska mulla on jo treenitaustaa sen verran niin jatkuvaan lähelle failure/failureen reenaaminen ja joka reenissä painojen nostaminen ei vaan toimi enää. Lisäksi olen ollut miinuksilla juhannuksesta lähtien joten toi alkup. G6 kävisi todennäköisesti nopeasti liian rankasti ja sais sanoa sarjapainoille hyvästi.

Perusrunko on sama. 6 isoa pääliikettä. mutta 2 erilaista treeniä. Näitä vuorotellaan siten, että 4vko tulee 6 1A treeniä ja 6 1B treeniä. Lisäksi olen ottanut mallia HST:n progressiosta, jossa aloitetaan ekassa reenissä 75% esim. 10 toiston maksimista ja lisätään joka reeniin 5% lisää, kunnes 4vko viimesissä treeneissä otetaan se tavoitemaksimi . Esim nyt on tässä syklissä menossa 10 toistot ja etukyykyssä tavoitteena 2vko päästä 105x10(2vko takana)

1A
Etukyykky 4x
Alavinopenkki 3x
Leuanveto: twenty pull ups challenge menossa
Niskantakaapunnerrus smith: 4x
hauis suoralla tangolla: 3x
voimapyörä 4x

1B
Maastaveto 4x
Dippi 3x
Leaunveto ylläolevan ohjelman mukaan
Pystypunnerrus käsipainoilla 4x
Kulmasoutu kp 3x
Hauis kp istuen 3x
Vatsat koneessa 4x

Kevyellä viikolla käyn tekee 2 treeniä, joissa teen ton treeni 1A ja treeni 1B, mutta 50% painoista samat sarja/toistomäärät. Aerobista tulee näin dietillä sit joka välipäivä eli 4x viikkoon. kevyellä viikolla 3x aerobista.

Itse huomannut myös sen, että olkapäät on tiukilla tällä ohjelmalla. Tuleehan tossa kuitenkin noita punnerruksia 21 sarjaa viikossa ja varmasti on etuolkapäät tiukilla. Itse oon tehnyt niin, että kun tuntuu tukkoiselta jätän ton viimesen sarjan pois NTP:stä.

Suositut

Back
Ylös Bottom