Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tänään tuli taas G6 aloitettua pitkän tauon jälkeen. Viimeksi lopetin G6:sen vuoden vaihteessa kun dietti alkoi. Silloin oli painoa 93kg ja lopetussarjapainot seuraavat:
Kyykky 60kg
Penkki 40kg
Kulmasoutu 45kg (en saa yhtään leukoja)
NTP 30kg
Hauis 10kg + z-tanko

Tänään paino 86kg ja aloituspainot seuraavanlaiset:
Kyykky 50kg (voi lisätä seuraavalla kerralla rautaa)
Penkki 45kg
Kulmasoutu 60kg (voi lisätä seuraavalla kerralla rautaa)
NTP 25kg (voi lisätä seuraavalla kerralla rautaa)
Hauis 17,5kg + z-tanko

Tästä on taas hyvä lähteä liikenteeseen, katsoo jos tätä vääntäs taas sen 2-3kk ja sit siirtyy taas teille tuntemattomille...

En ois arvannut, että kevyt viikko olis 50 % painoilla 2 reeniä... Mä oon tehnyt pari kertaa kevennettynä eli 80 % sarjapainoilla (jos on ollut vaikka hieronnassa samana aamupäivänä - eihän sitä tietty hieronnan jälkeen sais salille mennä, mutta pakko tästä ohjelmasta on pitää kiinni). Kokeillaan nyt muutama kerta eri toistomäärillä (viittä ajattelin) ja katotaan miten sitten sujuu taas normitoistoilla. Täytyy laskee jollain laskurilla, paljonko laittaa rautaa vitosen toistoille.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

Kuulostaa kokonaisuudessa fiksulta treeniltä, mutta tää vatsalihas osuus on aika kauhea. Onko mitään järkeä junnata samaa liikettä koko ajan kun vatsalihastreeniin löytyy sata ja yks varianttia ja ne kaikki on hyviä. Liikettä vaihtamalla niistä samoista lihaksista löytyy aina uusia voimia -> jaksaa treenata enemmän. Itellä käytössä vatsatreeni jossa liike vaihtuu aina 10 toiston jälkeen. Esim. tänään yhdessä sarjassa ilman taukoa: 10 istumaan nousu, 10 vatsan kierto, 10 takapuolen nosto, 10 kertaa linkkarit, 10 kertaa rutistukset ja loppuun selin makuulla jalat 5cm irti maasta niin kauan kuin voimia riittää.

Treenasin vatsoja joskus historiassa tällä Arskan tyylillä. Fyysisellä puolella ei tullut tuloksia ja henkisellä puolella vitutti. En voi suositella sitä kenellekään. Onneksi sittemin sain oppia vatsalihastreeniin yleisurheilun ja kamppailulajien puolelta.

Toinen kerta tällä viikolla kun siirryin kyykkyjen jälkeen penkkiin ja kesken sarjan alkoi vetämään reidestä suonta. Siinä oli taas salikomediaa kerrakseen kun lämmittelen 10 kilon lätkillä kunnes yhtäkkiä päästän spontaanin karjaisun ja tanko rusahtaa melkein päälle :D.

Tuossa oli aikaisemmin keskustelua ravinnosta ja tosiaankin tarpeeksi syöminen on yllättävän vaikeaa. Huvitti taas tuossa yksi päivä kun väkisin survoin ruokaa naamaan ja tiesin että tässäkään ei vielä ole riittävästi. Aamulla kun käy G6:n tekemässä, niin sen jälkeen kroppa on koko päivän aivan ylikierroksilla ja vetää ihan mitä tahansa. Olen pyrkinyt siihen että en kerralla ahda mahaa räjähtämiskuntoon vaan popsin ruokaa tasaiseen tahtiin pitkin päivää.

Kaloreiden hankintaan hyvältä maistuva välipala: turkkilainen jugurtti.

Aamupaino oli tänään 91,7. Aloittaessani 4,5kk sitten aamupaino oli 77-78. Vaikka paino nousee, niin edelleen tuntuu että ruumis senkun kiinteytyy. Pituutta 189cm.

Suosikkiliikkeeni vatsoihin on ollut voimapyörä, mutta nyt tuo on alkanut käymään jotenkin ikävästi niveliin ja olkapäihin. Pitänee jättää se pois :(.

Onko mitään järkeä käydä uimassa 1-2 kertaa viikossa samalla kun tätä ohjelmaa vetää? Olisi hyvää koko kropan treenia ja jatkoa ajatellen muutenkin pitäisi uinnissa kehittyä. Pieni pelko vaan että se veisi energian palautumiselta.

Onko mitään järkeä käydä uimassa 1-2 kertaa viikossa samalla kun tätä ohjelmaa vetää? Olisi hyvää koko kropan treenia ja jatkoa ajatellen muutenkin pitäisi uinnissa kehittyä. Pieni pelko vaan että se veisi energian palautumiselta.

Kyllä voi käydä. Riippuu tietysti vähän uinnin raskaudesta, mutta parhaassa tapauksessa se vaan edistää palautumista.

Oon tehnyt nyt kultaista kuusikkoa 7 treenin verran. En tiedä johtuuko se puutteellisesta lämmittelystä, venyttelystä, tekniikasta ja/vai iästäni ja palautumisesta, mutta 4x10 kyykkyä joka toinen päivä alkaa ottamaan alaselkään. Itse asiassa olen sen takia viimeiset 3 treeniä tehnyt kahden päivän levoilla välissä.

Kultanen kuusikko ois tyrmätty heti alkuunsa jos sen ois esitelly täällä joku perus saliharrastaja. :) Arskan keksintö tai ei, toi ohjelma on ihan perseestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No eihän tota kukaan ole jaksanut tai noudattanut kunnolla, selviäähän se jo tästä ketjusta. :) Paikat kipeytyy tai tehdään omia muutoksia. Näin mä olen tulkinnut. Ja ihan turhaan jää joitain lihaksia treenaamatta. Mitä vitun järkeä on jättää ojentajat pois treenistä moneks kuukaudeks? Vaikuttaahan se penkkiin. Selkäkin tossa kutistuu kun ei ole kuin leuat. Mut mun pohdintoja, toki joku tolla varmaan sit vetää ittensä kovaan kuntoon.

No etpä sä tätä ketjua sit oo paljoa selannu. Tällä ohjelmalla on moni saanu hyvän startin punttiuralle kuten myös allekirjoittanut. Paikat kipeytyy...eiksne aina? Omia muutoksia tehdään kun ei luoteta isojen liikeiden tehoon kun on totuttu niillä taljoilla räpeltämään. Ojentajat saa epäsuoraa osumaa 21 sarjan ja 210 toiston verran viikossa. Selästä olen jokseenkin samaa mieltä.

Suurin miinus tällä ohjelmalla on sen yksitoikkoisuus, neljän kuukauden jälkeen on pitkäveteistä, mutta tehokasta.

No eihän tota kukaan ole jaksanut tai noudattanut kunnolla, selviäähän se jo tästä ketjusta. :) Paikat kipeytyy tai tehdään omia muutoksia. Näin mä olen tulkinnut. Ja ihan turhaan jää joitain lihaksia treenaamatta. Mitä vitun järkeä on jättää ojentajat pois treenistä moneks kuukaudeks? Vaikuttaahan se penkkiin. Selkäkin tossa kutistuu kun ei ole kuin leuat. Mut mun pohdintoja, toki joku tolla varmaan sit vetää ittensä kovaan kuntoon.
Vai olisko niin, että penkki vaikuttaa ojentajiin, ja pystäri? Tuskin aloittelijalle on ojentajien kehitys siitä kiinni tuleekohan parin ekan kuukauden aikana enemmän epäsuoraa vai suoraa rasitusta. Pohkeitakaan ei tehdä tässä ohjelmassa, nekin varmaan kutistuu kun eihän jaloille ole kuin kyykky? Ei varmasti ole optimaali ohjelma vähän pidempään puntanneelle, mutta aloittelijalle ohjelma on hyvä, koska tässä tulee opeteltua ainakin kaksi tärkeimmistä liikkeistä: penkki ja kyykky. Leuatkin on helppo omaksua alussa selkäliikkeeksi. 1-jakoisissa nyt vaan yleensä on optimaalein treenirunko se, että on mahdollisimman paljon kokonaisvaltaisia liikkeitä vapailla painoilla. Ei näissä ohjelmissa ole tarkotuskaan jokaista pikkulihasta hinkata läpi, vaan pikkulihakset tulee hinkattua niiden kokonaisvaltaisten liikkeiden avulla. Joissain ohjelmissa ei välttämättä tarvitse edes tehdä hauiksille suoraa liikettä, mutta silti on saatu kasvua.

Pari tarkentavaa kysymystä tähän juttuun (vastaukset saattaisi löytyä aiemmista viesteistä, mutta en jaksa lukea taaksepäin enkä osaa käyttää hakua kunnolla :jahas: )...

-Pitääkö nuo liikkeet tehdä juuri tuossa järjestyksessä kuin ekassa postissa kerrottiin?
-Sarjojen väliset tauot ymmärsin, mutta miten pitkät tauot pitäisi olla liikkeestä toiseen siirryttäessä?
-Vinkkejä leuanvedon korvaavaksi liikkeeksi (ei nouse yhtäkään :( )?

Kerran oon ohjelman tehnyt, saa nähdä tuleeko siitä vakio. Mun aikaisempikin treeni on kyllä ollut pitkälti tämänkaltaista, liikkeet vaan vaihdellu enemmän, joten ei se paljoa muuttaisi tapojani. Vaikuttaa kuitenkin sopivan yksinkertaiselta, ei mitään kikkailuja.

Viimeksi muokattu:
Oon lisännyt kulmasoudun ohjelmaan. Mietin vaa, että kannattaako se tehdä 3x10 vai 4x10? Vai onko sillä ees mitää suurempaa väliä?

Ennen tätä käyty randomisti vailla ohjelmaa salilla 0-2 kertaa viikossa, keskimäärin varmaan 0,5 kertaa noin reilu puol vuotta.

Aloitettu 5.6.2012 tekemään tätä, lähtötason sarjapainot seuraavat (28 v. mukamas kohtuukuntoinen mieshenkilö, 178 cm / 74 kg)

Kyykky 40 kg
Penkki 50 kg
Leuat (tosi leveä myötäote) 8+5+4
NTP käsipainoilla 10 x 24 kg + 8 x 24 kg + 10 x 20 kg (siis 12 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 10 x 18 + 10 x 23 + 10 x 18 kg
Vatsat 20+20+10

Nykyisin eli 2,5 kk jälkeen sarjapainot (paino 76 kg, läskit kadonneet mahasta kokonaan ja siirtyneet lihakseksi erityisesti jalkoihin jotka olikin tosi heikot):

Kyykky 85 kg
Penkki 60 kg tai varmaankin 62,5 kg (viimeksi meni jo 10 x 62,5 + 7 x 62,5 + 6 x 62,5, vaikkei ollut parhaassa iskussa kun olin aamulla ollut hieronnassa ja kersa valvottanut)
Leuat (tosi leveä myötäote) 14+7+8 tai esim. laitteessa 80 kg 3*12 sarjat
NTP käsipainoilla 32 kg (siis 16 kg käsipainot)
Hauiskääntö tangolla 30,5 kg
Vatsat 40+30+20

...

Otin tähän väliin kahdet salitreenit muuten kuten normi G6, mutta vaan 5 toiston sarjat ja maksimisarjapainolaskureilla sitten sellaset painot mitkä menee sen mukaan just about 5 kpl. Alla tän aamun tuloksia. Kesäkuun 5. päivä tätä aloitaessani en ois ikinä uskonut, että vajaassa 3 kuukaudessa irtoo tämmöset setit KEVYESTI (tuntui ihan hassulta noi 5 sarjat, ei edes väsyny ja muutamassa lisäsin vähän painoa maksimisarjapainolaskurin suosituksiin ekan sarjan jälkeen kun meni niin keveesti)

Kyykky 5x95 kg + 3 sarjaa 5x100 kg (ja toi 100 kg tuntui ihmeen köykäseltä, mutta en viittiny laittaa enempää ettei tottumattomuuttaan riko itteensä, mennään nyt rauhassa hyvällä tekniikalla)
Penkki 3 srj x 5 x 67,5 kg
Leuat 5 x 95 kg + 2 srj x 5 x 100 kg (eli ekassa setissä lisäpainoa 20 kg ja kahdessa seuraavassa 25 kg, meni tosi kevyesti)
NTP käsipainoilla 5 x 36 kg + 3 srj x 5 x 40 kg
Hauiskääntö tangolla 3 srj x 5 x 35,5 kg
Vatsat 5 kg paino niskan takana 25+15+15, ennen vikaa sarjaa palautus jäi paljon alle sen 60 sekunnin kun saliin ryntäs eläkeläisiä ja niillä alkoi varattu vuoro just joten piti kiirehtiä

On ihan huikeeta, on kyllä todella loistava ohjelma, nyt huomaa kunnolla tulokset kun teki lyhyitä sarjoja. En olis kyllä ikinä uskonut, että 28-vuotiaana parin kuukauden salitreenin jälkeen uskaltaa kyykätä 100 kg:lla ihan huoletta. Orjallinen G6:n noudattaminen (poislukien juhannuspyhät ja synnytysreissu jossa tuli kummassakin 5 päivän tauko) on kyllä todella tuottanut tulosta, enkä kyllä suosittele kellekään, että lähtee heti parin kerran jälkeen muokkaileen mieluisampaan suuntaan. Jos sattuu, niin sitten keventää painoja ja parantelee tekniikkaa. Mullakin aluksi kyykyssä alaselkä sattui joskus, mutta kyllä se siitä kun tekniikka tuli kuntoon.

Terve todella hyvä reeni ohjelma on, oon tossa tehy about 2kk tota sen 3x viikossa ma,ke ja pe tehny tota ja hyvää tulosta tuottaa!Mutta onko liikaa jos rupee ottaa lenkkeilyä kerran kaks viikkoon vie lisäks?

Terve todella hyvä reeni ohjelma on, oon tossa tehy about 2kk tota sen 3x viikossa ma,ke ja pe tehny tota ja hyvää tulosta tuottaa!Mutta onko liikaa jos rupee ottaa lenkkeilyä kerran kaks viikkoon vie lisäks?
Varmasti pysyt käymään sen pari kertaa, älä ota vaan mitään kauheen kovia lenkkejä ja muista pitää ne kalorit tarpeeksi korkeella.

Oon alkanu tekemään vuorokerroin Mave / Kyykky. Pari kertaa oon kerenny käydä tekees, mut ongelmana on, että polvet kolisee Mavea tehdessä, vähän häiritsee mut ei kummikaa pahast? Onks olemassa mitään vaihtoehtoista tyyliä, joka rasittas normi Maven tavalla? Jos vaik kokeilis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom