Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelin jos aloittas taas tämän ohjelman. Mitäs olette mieltä jos kyykyn korvaisi joka toinen kerta prässillä, tai joka toinen viikko? Entä hauiskääntö; tämähän on tarkoitus tehdä tangolla, mutta jos tekisikin käsipainoilla samala tavoin kuin jalat vaihdellen? Leukoja en jaksa vetää edelleenkään, joten ylätaljassa joutuisin teemään, mutta onko käsien asennolla väliä? Siis onko kämmenet itseenpäin vai ulospäin? Tietty ote on leveä. Sapuskapuoli; kannattaa/pitää tehdä plussa kaloreilla? Ajattelin kyllä dieetin aloittaa mutta ei varmaankaan kannata jos tällä ohjelmalla meinaan treeniä jatkaa?

Ajattelin jos aloittas taas tämän ohjelman. Mitäs olette mieltä jos kyykyn korvaisi joka toinen kerta prässillä, tai joka toinen viikko? Entä hauiskääntö; tämähän on tarkoitus tehdä tangolla, mutta jos tekisikin käsipainoilla samala tavoin kuin jalat vaihdellen? Leukoja en jaksa vetää edelleenkään, joten ylätaljassa joutuisin teemään, mutta onko käsien asennolla väliä? Siis onko kämmenet itseenpäin vai ulospäin? Tietty ote on leveä. Sapuskapuoli; kannattaa/pitää tehdä plussa kaloreilla? Ajattelin kyllä dieetin aloittaa mutta ei varmaankaan kannata jos tällä ohjelmalla meinaan treeniä jatkaa?

Miks pitäis tehä prässiä? Kyykky on kokonaisvaltaisempi liike ku prässi, tee kyykkynä. Jos on ihan pakko soveltaa, niin tee kerran viikossa kyykyn sijaan mave.

Hauiksiin en osaa ottaa kantaa, mut minkä takia pitää säätää? Tekisin itse tangolla.

Leukoja voi treenata negatiivisillä toistoilla, eli hyppäät yläasentoon ja laskeudut h-i-t-a-a-s-t-i alas. 3x10. Sittenku alkaa menemään leukoja, niin teet niin monta ku menee ja loput negatiivisinä. Esim. 2 leukaa + 8 negatiivistä. Jos teet ylätaljaa, niin leveä myötäote, eli kämmenet itseäsi päin.

Parhaan hyödyn tästä ohjelmasta saat plussakaloreilla, mut nyrkkisääntönä noihin dieettihommiin kannattaa pitää sitä, et mikä toimii massalla, toimii dieetilläki.

Joo taidan tehdä kyykkynä kuten nytkin ( 3xviikossa ). Hauiksen voi varmaan tehdä mutkatangolla? Suora tanko käy ranteisiin ilkeesti.. Tota leukojen vetämistä en olekaan ajatellut että voisi tehdä negatiivisesti, kiitos neuvosta. Vatsat ei tuota mitään ongelmia, niitä voisin tehä lisäpainoillakin. Taidan syödä niinkun nytkin, eli kaikkea mikä mahtuu vaan kurkusta alas sekä rahkaa sikana :) Parhaina päivinä mätän kilon päivässä :) Otan ennen reeniä protskun ja kreaiinin, jälkeen treenin palkkarin saman protskun muodossa.

Tohon mutkatankoon, suosittelen sen käyttämistä hauiskäännössä juurikin kirjottamasi syyn takia, eli ranteille parempi vaihtoehto.

Palkkarin kaveriks jotain hiilareita, en jaksa hirveesti hifistellä ja tykkään suklaasta, eli syön pari riviä suklaalevystä pieruheran kaverina :rolleyes: Eli noin 30-50g hiilareita palkkariin.

Miks pitäis tehä prässiä? Kyykky on kokonaisvaltaisempi liike ku prässi, tee kyykkynä. Jos on ihan pakko soveltaa, niin tee kerran viikossa kyykyn sijaan mave.

Hauiksiin en osaa ottaa kantaa, mut minkä takia pitää säätää? Tekisin itse tangolla.

Leukoja voi treenata negatiivisillä toistoilla, eli hyppäät yläasentoon ja laskeudut h-i-t-a-a-s-t-i alas. 3x10. Sittenku alkaa menemään leukoja, niin teet niin monta ku menee ja loput negatiivisinä. Esim. 2 leukaa + 8 negatiivistä. Jos teet ylätaljaa, niin leveä myötäote, eli kämmenet itseäsi päin.

Parhaan hyödyn tästä ohjelmasta saat plussakaloreilla, mut nyrkkisääntönä noihin dieettihommiin kannattaa pitää sitä, et mikä toimii massalla, toimii dieetilläki.

Ylätaljaan liittyen, myötäotteessa on kämmenet itsestä pois päin! kannattaa tosiaan vetää myötäotteella ja melko leveältä (vähän hartioita leveämmällä otteella). Tällöin rasitus menee latseille paremmin ja liian leveä ote on myös huono jos/kun tehdään vain yhtä latsiliikettä.

Onkohan kehityksen surma tai muu haitta jos näin sunnuntaisin (treenipäivät ma,ke,pe) teen 20-30min crosstraineria ja etunojapunnerruksia 100 aikaa vastaan sekä ehkä vatsoja.

crosstrainer ei. Mutta nuo punnerrukset saattaa verottaa maanantain treenin punnerruksia. Miksi vatsoja kun treenaat ne kuitenkin 3x viikkoon ohjelman mukana?

Noo vatsat tulee tehtyy 1 tai 2 kertaa viikkoon. Oon tehny niin et joka toinen kerta vaihdan seuraavia liikkeitä: vatsat -->olankohautukset leuanveto --> kulmasoutu ja penkki --> vinopenkki. Muuten pidän samat liikkeet (kyykky, pystypunnerrus, hauiskääntö). Täytyykin jatkossa tehdä niin että lämmittelen vaikka penkit noilla etunojapunnerruksilla. Koulut alkaa taas pian ja täytyy saada kuntotestissä enemmän punnerruksia kuin viimeksi niin siksi haluan niitäkin tehdä :D

Noo vatsat tulee tehtyy 1 tai 2 kertaa viikkoon. Oon tehny niin et joka toinen kerta vaihdan seuraavia liikkeitä: vatsat -->olankohautukset leuanveto --> kulmasoutu ja penkki --> vinopenkki. Muuten pidän samat liikkeet (kyykky, pystypunnerrus, hauiskääntö). Täytyykin jatkossa tehdä niin että lämmittelen vaikka penkit noilla etunojapunnerruksilla. Koulut alkaa taas pian ja täytyy saada kuntotestissä enemmän punnerruksia kuin viimeksi niin siksi haluan niitäkin tehdä :D

Ei kannata vaihdella penkkiä noin nopeasti, tai mikset vain tekisi pelkkää tasapenkkiä niin saat hyvän pohjan sitten seuraaviin ohjelmiin (mikäli menet pidemmälle)?

Tarkotus saada rintaan enemmän muotoo ja treenata molempia rintalihaksia (pectoralis minor & marjor) ja jos oikein olen käsittänyt niin penkkipunnerrus treenaa pelkästään pectoralis minoria kun taas vinopenkki majoria. Tai sit se oli toisinpäin, mut kuitenkin. Vai treenaako tuo penkkipunnerrus kumpaakin osaa rinnasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkotus saada rintaan enemmän muotoo ja treenata molempia rintalihaksia (pectoralis minor & marjor) ja jos oikein olen käsittänyt niin penkkipunnerrus treenaa pelkästään pectoralis minoria kun taas vinopenkki majoria.

Kyllä kyllä, mutta mikset tekisi ensin hyvän ''aloittelijanpohjan''? Tällä ohjelmalla on hyvä treenata niin pitkään kun tulokset nousee joten suosittelisin vaihtamaan minim. kuukauden välein jotta näät kasvaako tulokset.

Tätä ohjelmaa tullu tehtyäkin jo viimeset viisikuukautta, ja rinnat olemattomat. Olkapäät ja kädet kasvanu eniten. Ja kun sanoit ettei penkkiä kannata vuorotella noin nopeasti, niin esim elaston 2 jakoisessa ohjelmassa tehdään viikossa molempia punnerruksia, vino ja tasa. Eripäivinäkin tietenkin, niinkun itsekkin tekisin.

Tätä ohjelmaa tullu tehtyäkin jo viimeset viisikuukautta, ja rinnat olemattomat. Olkapäät ja kädet kasvanu eniten. Ja kun sanoit ettei penkkiä kannata vuorotella noin nopeasti, niin esim elaston 2 jakoisessa ohjelmassa tehdään viikossa molempia punnerruksia, vino ja tasa. Eripäivinäkin tietenkin, niinkun itsekkin tekisin.

Ahaa, no kyllähän tuon sitten ymmärtää! En tiennyt mitään taustatietoja susta - tee miten haluat. :rolleyes:

Joo no koitan ainakin vuorotella niitä, jossei tulokset nouse kummassakaan niin enköhän sitten tee vaan toista. Mutta olettaisin että tulokset tulee nousee molemmissa, sillä 5kk :kin vasta treenitaustaa takana.

Mulla kehittyny jäätävästi jalat, hauikset ja ojentajat kohtuullisesti. Selässäkin jotain tuntuu, mulla vaan ei oo salilla mahdollisuutta noihin leukoihin niin oon tehny ylätaljaa niskan taakse. Rinta taas on kehittynyt pelkästään ylärinnasta. Välillä tuntuu, ettei rinta ota osumaa penkissä ollenkaan. Mutta tosiaan ylärinnassa tuntuu lihas selkeästi, mutta vain siellä. Eli siis tollanen 3 kuukautta ohjelmaa takana.. Kannattaisko jo vaihtaa ohjelmaa, sinänsä pidän tästä ohjelmasta.. Mutta ehkä jotain pitäisi muuttaa, että sais tonne alarintaan sitä massaa.

Mulla kehittyny jäätävästi jalat, hauikset ja ojentajat kohtuullisesti. Selässäkin jotain tuntuu, mulla vaan ei oo salilla mahdollisuutta tuohon leukoihin niin oon tehny ylätaljaa niskan taakse. Rinta taas on kehittynyt pelkästään ylärinnasta. Välillä tuntuu, ettei rinta ota osumaa penkissä ollenkaan. Mutta tosiaan ylärinnassa tuntuu lihas selkeästi, mutta vain siellä.

Miksi teet ylätaljan taakse? Et leukojakaan sinne vedä.. Tee vaan liike eteen leukaan saakka tai sit solisluihin. Mihin kohtaa lasket tangon penkissä? Itse teen niin että nännien alapuolelle. Tee penkki riittävän leveällä otteella ettei liike tule liikaa ojentajille ja olkapäille. Muistaakseni oliko jotain 40 senttii sivulle keskipisteestä etusormet. Itse teen vieläkin leveämmällä.

Mulla itelläni taas ei tunnu leuanvedot selässä, vaan käsissä. Sama se millasella otteella tekee. Penkkikään ei alkuun tuntunu rinnassa, kunnes tajusi oikean tekniikan. Muista pitää lavat yhdessä, ja olkapäät kiinni penkissä sekä pitää kädet tarpeeksi leveellä. Kannattaa oikeastaan lukee tämä: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40462-faq-rintaan-lihaa-oikealla-tekniikalla/

Mutta ohjelmaa ei ainakaan imo kannata vaihtaa, sitten vasta kun et kerkee enään palautumaan.

Miksi teet ylätaljan taakse? Et leukojakaan sinne vedä.. Tee vaan liike eteen leukaan saakka tai sit solisluihin. Mihin kohtaa lasket tangon penkissä? Itse teen niin että nännien alapuolelle. Tee penkki riittävän leveällä otteella ettei liike tule liikaa ojentajille ja olkapäille. Muistaakseni oliko jotain 40 senttii sivulle keskipisteestä etusormet. Itse teen vieläkin leveämmällä.

Tullu kyllä opiskeltua tältäkin foorumilta ja mainittu juuri tuo eteen ylätaljassa, mutta en saa sitä tuntumaan oikeen millään selkään. Jotenkin ottaa kipeästi välillä olkapäihin.. Ja yleisesti enemmän käsiin. Eli teen sen jotenkin väärin, lähinnä tämän takia siirtyny tohon toiseen, jonka saan tuntumaan selkään. Tarvii varmaan koittaa tonne nännien alapuollelle tehdä toi penkki vielä.. Kiitos neuvosta.

- - - Updated - - -

Mulla itelläni taas ei tunnu leuanvedot selässä, vaan käsissä. Sama se millasella otteella tekee. Penkkikään ei alkuun tuntunu rinnassa, kunnes tajusi oikean tekniikan. Muista pitää lavat yhdessä, ja olkapäät kiinni penkissä sekä pitää kädet tarpeeksi leveellä. Kannattaa oikeastaan lukee tämä: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40462-faq-rintaan-lihaa-oikealla-tekniikalla/

Mutta ohjelmaa ei ainakaan imo kannata vaihtaa, sitten vasta kun et kerkee enään palautumaan.

Ok kiitos, joo tarvii opiskella tuolta.. Oon välttäny tota leveää otetta lähinnä siksi, että sais ojentajatki osumaa ja kasvais mukana.. Tiiä sitten, onko ollut järin järkevää.

Minullakin menee forkut ihan tukkoon leuanvedossa.. Kyllä selkäkin ottaa ja väsyy, mutta pahin pumppi tulee forkkuihin. Se vähän kyrsii

Tullu kyllä opiskeltua tältäkin foorumilta ja mainittu juuri tuo eteen ylätaljassa, mutta en saa sitä tuntumaan oikeen millään selkään. Jotenkin ottaa kipeästi välillä olkapäihin.. Ja yleisesti enemmän käsiin. Eli teen sen jotenkin väärin, lähinnä tämän takia siirtyny tohon toiseen, jonka saan tuntumaan selkään. Tarvii varmaan koittaa tonne nännien alapuollelle tehdä toi penkki vielä.. Kiitos neuvost

Tee ylä taljaa aina siten, että olkavarren ja kyynärvarren kulma on yli 90 astetta, muuten voi olkapäät sanoa hoosiannaa.. ota reilusti leveämpi ote ja rutista lapoja yhteen kun tanko koskettaa leukaasi tai miten alas sen sitten otatkin. Toi penkki sitten, itse teen aina kaaren, jossa selkä notkolla, olkapäät ja perse penkissä, lavat yhdessä, sekä ton asennon aikana silmät ovat tangon kohdalla jolloin liikerata telineestä lasku kohtaan on pieni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom