Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
^ Jaloilla ponnistat ylös ja sitten jarrutat alastuloa niin paljon kuin pystyt, kehittyy todella nopeasti kun jaksaa vaan painaa menemään.

Mä teen esimerkiksi leuat niin että kun en saa kuin 2 leukaa, niin vedän aina ne 2 ja siihen heti putkeen 2 jarrutettua alastuloa, kuten yllä mainittu. Kyllä ne leuat siitä kehittyy nopeasti.

miten kannattas korvata leuanveto jos ei pysty tekeen yhtää leukaa :D (tavoitteena tietenkin pystyä tekeen niitä leukoja joskus tulevaisuudessa) ja tarkoitetaanko tässä tuolla leveällä otteella myötä vai vastaotetta?

Ite varmaa tekisin just noita negatiivisia leukoja pari sarjaa, mut ottaisin mukaa kyllä pari sarjaa ylätaljaa mukaa. Eli tekis vaikka sen 2* leukoja niin monta ku saa ja sit niitä negatiivisia siihe mukaa ja noitten jälkee 2*10 ylätaljaa tai jollain tähän tapaan. Tietenkin jos salilta löytyy leuanvetokone nii sillähän sää kevennettyy tota liikettä niin, että saat vaikka sen 3*10.

Kyllä voi, mut onhan toi penkkiki rintaliike parhaasta päästä. Vai mitä meinaat tolla "rinnallekkin vähän lihasta"?

Varmaan meinaa ettei tulisi sellaiset rumat möhkötissit vaan ylärintakin kehittyisi (mikä sitten lie totuus tämän suhteen). Kannattaa nyt kuitenkin pitää kulma loivana, ettei olkapäille tule liikaa rasitusta.

Oon ihan aloitteleva nuorukainen tässä salitouhussa ja tehnyt nyt tätä ohjelmaa reilut 1kk... Ois pari kysymystä
1. kuulostaako ihan hyvältä kasvulta voimassa?
kyykky 40->65kg
Penkki 50->57.5kg
Leujat parantunu mut en muista määriä
Niskantakaa 15->20kg ja teen siinä smith laitteessa
Hauis on sama 15kg ja se kiemura tanko
2. sali on usein täynnä niin haittaako jos on vähän pitempiä taukoja eri liikkeiden välillä? kannattaako sillä välillä tehä jotain?
3. ja jos on jotain vinkkejä muuten niin mieluusti kuuntelen, oon 17v 180cm ja 77kg :)
4. nouvoja kyykky tekniikasta?
5. ja onko tarkotus siis aina just just saada nuo sarjamäärät tehtyä ja lisää painoa kun menee hyvin?
Eihän tuo kyykkääminen liikaa hidasta pituuskasvuun jos se vielä jatkuisi? kiitos

1. Kuukaudessa noi on oikeen hyvät voimien kehittymiset

2. Ei se periaatteessa haittaa, jos eri liikkeiden välillä täytyy hiukan pidempi tauko pitää. Riippuu tietty kuin kauan se sitten on. Viis minuuttiakin on aika kauan ehkä. Liikkeiden järjestystä on tässä ohjelmassa aika huonoa muuttaa, mut vatsat nyt ainakin voi tehdä siihen väliin ku ehtii (kuitenki kyykyn jälkeen). Jos esimerkiks hauiskäännössä on tanko varattuna, voit hyvin tehä sen välillä myös käsipainoilla. Samaten niskantakaa punnerruksen voi korvata välillä pystypunnerruksella käsipainoilla (itseasiassa yks mun kaveri, jonka laitoin tätä tekemään, tekee käsipainopystärin joka kerta tuon NTP:n sijaan).

3. Paha tästä on mitään vinkkejä erityisemmin antaa, kun ei oikeen mistään tiiä mitään sun kohdallas. Jatka samaan malliin on varmasti paras neuvo, mitä tästä voin antaa! :)

4. Jos tekniikka on hyvä, ei se vaikuta oikeesti ollenkaan. Ja tuskin kauheesti kasvatkaan enää, kun oot noin pitkä jo ja ton ikänen.

1.Kuulostaa todella hyvältä.
2.Jos tarkoitat nimenomaan liikkeiden välissä olevia taukoja etkä sarjojen välisiä taukoja niin eipä tuo kummemmin haittaa, kunhan ei treeni sen takia veny älyttömän pitkäksi.
3.Syö ihan helvetisti niin tulokset nousee yhtä kovaa kuin tähänkin asti.
4.Gymlog 9:ssä tekniikkaneuvoja bodykyykkyyn.
5.Sarjapainoa lisätään 2,5kg kun viimesessä sarjassa tulee 12 toistoa, tai näin ainakin itse muistelen :D

E: Hidas

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiitos, tää on kyl hyvä kun tulee näin nopee aina näin hyviä vastauksia! oppii paljon :)

Onko mitenkään väärin tehdä leuat ennen penkkiä? Itse vain havainnut tuon ihan toimivaksi ja en näkisi ainakaan itse syytä miksei voisi näin mennä jatkossakin. Olosuhteiden pakosta pitää välillä hieman joustaa liikkeiden järjestyksessä joten tuli tuollainen vaihdos testattua ja nyt siitä on tullut tapa.

Ei mun mielestä ole väärin. Itse tykkään lämmitellä latsit pieneen pumppiin ennen penkkiä. Auttaa lapojen yhteen vetämisessä ja saa paremman tuntuman ja paketista tulee jämäkämpi.

Onko mitenkään väärin tehdä leuat ennen penkkiä? Itse vain havainnut tuon ihan toimivaksi ja en näkisi ainakaan itse syytä miksei voisi näin mennä jatkossakin. Olosuhteiden pakosta pitää välillä hieman joustaa liikkeiden järjestyksessä joten tuli tuollainen vaihdos testattua ja nyt siitä on tullut tapa.

Ei se varmaan väärin ole, mutta mutuna heittäisin et penkki tehdään ennen leukoja jotta hauikset väsyis hieman jotta latsit aktivoituis paremmin.

Ei ole. Pääasia on se, että kyykky, penkki ja leuat tehdään aina ennen pystäriä, hauiskääntöä ja vatsoja. Toki on fiksua asetella ne niin, että penkki+pystäri tai leuat+habat eivät ole peräkkäin.

Itellä ei tullu mitää penkistä enää, ku olin tehny leuat ennen penkkiä, mut jos sun kohal toimii nii eihän siinä mitää.

Ok, kiitoksia mielipiteistä. Itsellä toiminut erittäin hyvin penkki kun on vetänyt nuo kolme sarjaa leukoja myötäotteella. En näe syytä tehdä tuohon muutosta ainakaan toistaiseksi joten mennään näillä.

Ihan vain muutenkin sivuseikkana että onpa lähtenyt tulokset nousuun paremmin kuin ikinä kun tajusi ruveta syömään Kunnolla eikä leikisti-kunnolla. Saahan sitä muonaa tunkea kurkusta alas melkoisen usein ja paljon mutta kiitos näkyy sitten treenipäivänä. Samalla jää kaikki turha makea ja roskaruoka sivuun kun mahan täyttää terveellinen ja monipuolinen kotiruoka.

Miten niskantakaa punnerrus eroaa pystypunnerruksesta käsipainoilla, siis vaikuttaako miten eri kohtaan? Oon tehny kässäreillä, mutta ajattelin vaihtaa NTP ihan vaan sen takia, kun käsipainot pomppaa aina sen 2,5kg per käsi niin tuntuu että jää painot junnaamaan helpommin.

Ja onko väliä punnertaako smithissä vai ihan tangolla seisaaltaan, miten eroaa toisistaan?

Miten niskantakaa punnerrus eroaa pystypunnerruksesta käsipainoilla, siis vaikuttaako miten eri kohtaan? Oon tehny kässäreillä, mutta ajattelin vaihtaa NTP ihan vaan sen takia, kun käsipainot pomppaa aina sen 2,5kg per käsi niin tuntuu että jää painot junnaamaan helpommin.

Ja onko väliä punnertaako smithissä vai ihan tangolla seisaaltaan, miten eroaa toisistaan?
Mitä edemmästä se tanko/kp lähtee niin sitä enemmän se menee etuolkapäille.
Suosittelen että teet tässä vaiheessa vapailla painoilla koska se kehittää koordinaatiota ja myös keskivartaloa.

Onnistuin venäyttämään alaselästä lihakseksen (taisi olla lantiolihas lekurin mukaan) joten kyykkääminen on ulkona kuvioista toistaiseksi. Selkää on lepuutettu nyt viikko ja vaikka itse selkkää ei voikkaan treenata niin muut paikat kyllä pitäisi saada treenattua

Kyykyn ajattelin korvata pohje ja reisi laitteilla vähän testaillen mitkä eivät rasita selkää.
Penkki 2x6
Leuat leveällä otteella 3x max ja ilmeisesti myötäote olisi parempi?
Niskan taakse punnerruksen ajattelin korvata pystypunnerruksen rinnalle 4x10, ottaako eri lihakseen vai voinko tehdä muutoksen? vähän mietityttää mitä selkä pitää liikkeestä mutta smithissä istuen varmaan ei ota niin pahasti selkään kuin vapaalla painolla ja seisoen tehtynä?
scott Hauiskääntö tangolla 3x10 ( ajattelin 1 kerran viikossa tehdä 3x5+5+5 joista 5 ensimäistä on alhaalta puoleenväliin, 5 seuoraavaa puolestavälistä ylös asti ja 5 viimeistä kokonaisia liikkeitä.)
Istumaannousut normaalisti suorana 3x20 ja ajattelin lisätä vielä vinoille vatsalihaksille liikkeen käsipainolla kunhan selkä kestää 3x10

Mitä mieltä, jotain korjattavaa, jotain lisättävää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom