Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miten kyykyssä saa olkapäät kipeäksi? Pakko vaan kysyä. :confused:

Hyvin yksinkertaisesti, käsien liikerata on sen verran rajoittunut että asento sattuu. En tuota sen kummemmin osaa selittää. Luulisi sen olevan melko yleinen vaiva?
Aika rajoittunutta kyllä.

Eikös tuota pysty tekee jopa ilman käsiä, siis viitaten siihen kuinka vähän käsillä edes pitää tehdä. Ainakaan itsellä ei ole tarvetta juuri ollenkaan taivuttaa käsiä taakse, ja leveällä otteella ei tarvi taivuttaa myöskään tangon suuntaisesti.

En vain näe miten kyykyssä voisi olla ikävä olkapäille. :) Voi olla, mutta ideana omalla kohdalla jotenkin utopistinen. :D

Aika rajoittunutta kyllä.

Eikös tuota pysty tekee jopa ilman käsiä, siis viitaten siihen kuinka vähän käsillä edes pitää tehdä. Ainakaan itsellä ei ole tarvetta juuri ollenkaan taivuttaa käsiä taakse, ja leveällä otteella ei tarvi taivuttaa myöskään tangon suuntaisesti.
En vain näe miten kyykyssä voisi olla ikävä olkapäille. :) Voi olla, mutta ideana omalla kohdalla jotenkin utopistinen. :D

En tiedä miten sinulla on tapana kyykätä,mutta low bar kyykyssä kyllä olkapäät sattuu. Jos sen sinne epäkkäille nostaa niin tilanne onkin toinen, (hi-bar) tämä ns.aloittelija tyyli nähtävästi pitää ottaa käyttöön. Odottele nyt joku vuosi ennen kuin julistat asioiden olevan utopistisia:rolleyes:

En tiedä miten sinulla on tapana kyykätä,mutta low bar kyykyssä kyllä olkapäät sattuu. Jos sen sinne epäkkäille nostaa niin tilanne onkin toinen, (hi-bar) tämä ns.aloittelija tyyli nähtävästi pitää ottaa käyttöön. Odottele nyt joku vuosi ennen kuin julistat asioiden olevan utopistisia:rolleyes:
No se on sit näin, enkä sitä kiistä. :) Niin, ja totta, en tee low-barina kyykkyä. En edes osannut ajatella sitä vaihtoehtoa aiemmin, kun ei tullut puheeksi. Sorry, jatkakaa.

52,5kg lisää, eli 40% tulos noussut. A joko tuo 4x10x80 ei ole ollut hampaat irvessä tehty sarja, B sitten kyykyn syvyys on muuttunut.
En kyllä itse usko tuollaisiin parannuksiin jos ei lääkitystä ole.

Mjaa en nyt näkisi tuota mitenkään mahottomana. Itsekkin treenaan todella on/off tyylisesti ja juuri maanantaina aloitin tätä tekemään niin 4x8x80kg otin syväkyykkyä(suht helppo, vaikeahan kyykkyä tehä 0 tuntumalla ;D). Menee 1,5-2kk niin ykköset pyörii jo 180kg ja 170kgx2-3 alle 90 asteen kulmaan kyykäten(huhtikuun alussa ainakin näin), sarjapainohan tuossa nousee varmaan vielä sen 40-50kg josta ainakin 30kg tulee pelkän tuntuman palaamisesta. Elikkä kyllä mä luulen että lihas muisti tossa paljon tekee.

Ja itse asiassa 187cm/99kg :D

Hmm, mitä nyt luin tästä topicista niin kyykyn siis pitääkin ottaa ainakin vähän alaselkään? Kun aina kyykkysarjan jälkeen pientä kuumotusta ja sellasta pientä rasituksen tunnetta on ollut tuolla alaselän alueella. Oon luullu, että se johtuu siitä, että selkä ei olis ollut tarpeeks suorassa ja koittanut aina sarjan jälkeen kiinnittää huomiota siihen selän kulmaan, etten riko paikkoja :D. Ite olen ainakin tykännyt G6:sta ihan hemmettisti, tietää että tää toimii pitkällä tähtäimellä ja treenin jälkeen kehoa kuullostelemalla tietää, että _jotain_ on tullut tehtyä. Tosin ekan treenikerran jälkeen paskalla käyminenkin oli kivuliasta, ku pakarat oli kyykystä "vähän" hellänä ^^

Kyllähän alaselkä vähän ottaa kipeetä, mutta hyvin vähän. Kestää tunne sen 2 min kyykyn jälkeen. Tietenkin on sitten syitä mistä alaselkä ottaa liikaa kipeetä. Liian löysällä keskivartalo, high bar kyykky mutta liian low bar kulma selällä, ja joitain muita.

Mulla ehkä ottaa liikaa kans, mutta kertaakaan ei ole vielä vaivannut enää puntin jälkeen joten tuskin kovin vakava tekniikkavirhe kyseessä. Heti tietysti jos alkaa myöhemmin olee tuntemuksia niin pitää katsoa.

Mulla oli jossain vaiheessa sitä, että löi kauhean paineen alaselkään ( kesti sen n.3min.), mutta loppuvaiheessa siihen ilmeisesti tottui, koska ei enää niin hirveetä painetta tule. Voi myös olla, että keskivartalon lihakset on kehittynyt ja tätä myöten helpottanut.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Menee 1,5-2kk niin ykköset pyörii jo 180kg ja 170kgx2-3 alle 90 asteen kulmaan kyykäten(huhtikuun alussa ainakin näin), sarjapainohan tuossa nousee varmaan vielä sen 40-50kg
Jos kehitystä mittaa oikealla tavalla niin ennen ohjelmaa otetaan x painolla tietty määrä toistoja, ja ohjelman lopussa katsotaan millä paino määrällä saa saman määrän toistoja.
Sitä kehitystä on oikeasti siis murto-osa siitä 40-50kg:sta.

takakyykkyy siis tarkotin sry .. inhoon tehä sitä se tuntuu niin epämukavalt vaikkei treenin kuulukkaa miltää ihanalt tuntuukkaa mut kuitenki en pysty tekeen tota takakyykkyy joten mulle jää vaihtoehdoks etukyykky tai askelkyykky kumpi kannattavampi ? (alaselän kannalta)

Ei kumpikaan riitä, sanoisin. Hankala tehdä Kultaista Kuusikkoa ilman takakyykkyä. Jos ihan pakko, niin tee vaikka etukyykkyä, prässiä tai hackia ja LISÄKSI maastavetoa.

Millasilla alotuspainoilla suunnilleen pitäisi aloittaa tämä sarja? Olen 15-vuotias 183 senttinen ja 75kiloinen urheilullinen nuori.
Tämä sarja?

Alkuun pitää hakea ne painot jolla saat juuri nuo annetut sarja- ja toistomäärät hyvällä tekniikalla. Ei siis ole mitään tiettyä painoa josta aloitetaan. Sitten kun oikeat painot löytyy, lähdet hinkkaa noita ja aina kun viimeisessä sarjassa saat sen 2-3 toisoa ylimääräistä niin ens kertaan painoa lisää.

Jos ei muuten ole aiempaa punttitaustaa, niin keskity aluksi oikeaan tekniikkaan, eli ei kannata alkuun laittaan painoja jolla saat juuri ja juuri täristen sarjat loppuun.

Oletteko pitäneet kevenettyjä viikkoja? Itsellä alkoi nyt tökkimään, tähän asti menty +2,5 kg viikko muut paitsi pystyp. editprkl viides viikko menossa, juhannusviikko oli lepoa. Kyykky ja pysty koko ajan olleet siinä ja siinä ettei ole liian kovaa.
Siis volyymi on jo itsessään niin suuri että progressio on muuttunut vaikeammaksi koko ajan.

Mietin jos pudottaisi pystyssä ja kyykyssä yhden sarjan pois. Jatkaisi nykyisillä painoilla mutta tehden 3*6 josta sitten pyrkii nostamaan toistot 3*10 ja taas tekisi korotuksen mutta alottaisi 3*6 näin tulisi sitä kevennystä mukaan. Toinen vaihtoehto on tietysti hinkata näillä nykyisillä ohjelman mukaan. Olen vain vahvasti sitä mieltä että kokonaisvolyymi on minulle liian suuri, parempi pudottaa sitä kuin hajota sarjoihin.

Kyykystä sen verran että koko ajan on kuitenkin menty sellaisilla että varmasti joka kerta eiliseen treeniin asti olisi saanut rutistettua sen 2-3 lisää viimeiseen. Nyt vain tuli stoppi 3 sarjaa oli jo saavutus, samaan kertaan hyytyi sitten muutkin liikkeet, penkkiä lukuunottamatta. Saattaa tietysti olla jokin hetkellinenkin juttu, tänään kun jumppailin tuntui kyllä kyykky ihan tyhjiltäänkin melko nahkealta.

Mitäs mieltä olette?

Perjantaina alkoi kultainen kuusikko. Tarkotus olisi sinne elo-syyskuun hollille kokeilla kuinka paljon tulee kehitystä. Aika kevyet painot piti kyllä pistää että jaksaa noin pitkiä sarjoja väkertää kun on tottunut tekemään lyhyempiä sarjoja.

En jaksa koko threadia lukea..
Pitääkö nämä 2-3 ylimääräistä toistoa tehdä joka sarjassa vai vasta viimeisessä sarjassa? :D
Olisko järkevää tehä vuorokerroilla mave <-> takakyykky?
Ja onko kukaan lisäilly niitä pohkeita tähän?

Itsekään en saanut selvyyttä että tarkoittaako joka sarjassa vai viimeistä sarjaa. Kokeilen sillä että kun saa vikassa sarjassa +2 niin painot nousee.
Pohkeiden treenaamiseenhan ei kauaa mene että mun mielestä ne voi tehdä hyvin lopuks. Tosin itsellä on luonnostaan niin isot pohkeet ettei niitä tarvi paljoa treenailla toistaiseksi. yleensä teen jalkaprässissä 2-3x15

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom