Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Terve,
Otin tämän ohjelman kokeiluun hieman skeptisin mielin 2kk sitten. Sarjapainoissa tapahtunut seuraavaa:
kyykky: 4x10x110 ->4x10x130
Penkki: 3x10x85->3x10x100
leuat: 10x8x8->10,9,8 10Kg puntilla
hauis tangolla: 3x10x42,5->3x10x50.

Suurempi muutos näkyy kylläkin peilissä! Paino pysynyt samassa, ja esim. olkavarsi kasvanut 41,5 cm:stä 43 cm:iin. Tein siis ohjelman 2 krt viikossa, ja viikon keskimmäisen treenin tein eri liikkeillä;
prässi, penkki KP, kulmasoutu, dippi, hauikset taljassa, pohkeet, forkut.

Nyt mennäänkin seuraava 2kk 2 jakoisella!

-K.J

Onko ajatuksia siitä, että tekis G6 penkkiä vaikka näin. Ma vinopenkki, ke penkki, to alakulmapenkki? Ei ois aina sitä samaa penkkiä vaa kierrättäs tota eri kulmista?

Tee paljon erilaisia vatsoja. Ei niiden vatsaliikkeiden tarvii välttämättä olla pelkkiä istumaannousuja, vaikka alkuperäisessä ohjelmassa niin lukeekin. Mutta noihin istumaannousuihinkin löytyy parempi vastus kuin jotkut levypainot: http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1546

Eipä mene enää 50 toistoa. Ainakaan ihan heti. :)

^ Toi Janda crunch kuulostaa ihan jännälle ja suht pätevälle. Piti kyl vähä googlata ku ei tosta tekstistä saanu kunnon käsitystä. Nyt "luulen" tietäväni miten toi tehään... Pitää joskus kokeilla, jos muistan :D

Ihan vitun hyvä liike. Ite tein nuorenpana aina jotai 300 vatsaa yhes sarjas eikä oikeen tuntunut missään. Eipä kyllä tullut mitään tuloksiakaan. Totuus oli, että en osannut sitten millään aktivoida vatsalihaksia. Yritin vaikka mitä liikkeitä ja aina puristin (vahingossa?) jollain muulla kehon osalla kulloisenkin liikeradan alusta loppuun. Tuohon liikkeeseen kun tutustuin, opin aktivoimaan vatsalihakset ja sen jälkeen muutkin vatsalihasliikkeet on saanut aikaan kunnon poltteen juuri vatsoissa, eikä esim. jossain kyljissä tms. Olin käynyt 2,5 vuotta salilla ennen kuin opin aktivoimaan vatsalihakset (sillain, että todella tiesin treenin menneen perille). Ja mitä tulee saliharrastukseen, niin ei sitä ihan kaikkea opita "parissa kuukaudessa" - toisin kuin ehkä joskus kuvitellaan. :)
Rupesin tekee itse noita normaalien sijasta... voi morjens mikä fiilis vatsoissa. :wtf:

Eikä ihan mene sellasta x20 sarjaa mitä normaalisti... x8 jäi ensimmäine sarja ja toinen oli vain x5. :lol2:

^ voiko joku vähän kertoo et mien toi janda crunch tapahtuu sitten?
Monella tapaa voi tehdä, itse näin helpoimmaksi puristaa kantapäitä esim. jotain reunaa vasta, eli jännität takareisiä kun yrität vetää kantapäitä kohti omaa persettäs. Pitää silti pitää se oikea kulma polvissa, mutta ideana tosiaan jännittää takareisiä jotta noi lantion lihakset (vai mitkä onkaan) ei tule messiin vatsoihin.

Haluisin vähän vaihtelua salille ja ois mukava alkaa vääntää jollain simppelillä systeemillä ja tää vaikuttais aika hyvältä. Ainoo ongelma vaan et tykkään käydä salilla 4 kertaa viikkoon ja vielä usein 2on1off tyyliin. Onkohan edes järkeä kokeilla tätä noin tiuhaan treenitahtiin?

edit. Niin siis treeniviikko menee tyyliin 2on->1off->2on->2off ja sitten alusta eli tulis siihen aina yhteen väliin pari päivää väliä...

Itse kävin yhdessä vaiheessa 4 kertaa viikossa ja viikolle 2 x mave 2x kyykky oli liikaa, ei vaa palautunu.

Vähän varmaan ihmisestä kiinni mutta raskailla romuilla tehtynä kantsii kuunnella keho, voihan 4 kertaa viikossa käydä muillakin ohjelmilla, esim vetävät,työntävät,jalat,lihashuolto tai 5/3/1 jne.

^ Joo, turhan tiukkaa 1-jakosella vääntää 4x viikos. Ei ehi palautuu. Mut tohon 2 on 1 off -systeemiin sopii parhaiten 2-jakonen ylä/alakroppajaolla.

Voihan tuota 2-jakosta jaella muillakin tavoilla fiksusti. Omasta mielestä tuo on varmaa vittumaisin tapa tehä 2-jakoista :D Ei nyt sillä siis etteikö tuokin ihan hyvä olisi.

Mitäs vittua siinä on? xD Mun mielestä paras just sen takia ettei tuu päällekkäisyyksiä niin paljo ku muilla jaoilla, eli sopii paremmin just 2 on 1 off periaatteella tehtäväks.

Ite dikkaillu aina enemmän vääntää työntävät/vetävät jaolla. Ei tarvi reena jalkoja kerralla...Mukavuuden haluinen kun olen ;D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Treenaillu jo 2-jakosilla että 3-jakosilla ja alkaa vähä tympimään. No otan kokeiluun ja koitan että miltä tuntuu, lepopäiviä vaan sitte lisää kun kroppa huutaa leipää..

Alotin tänään ja meinasin kesän ajan kokeilla, mitä Arskan ihmereeni minun keholleni tuottaa.. Tosin teen siinä Golden sixin ohessa myös kerran viikkoon thainyrkkeilyäni varten cardio/conditioning salitreenin, ni hapenottokyky sekä kestävyys yms. pysyy ruodussa.

Mutta kahtotaanhan miten Getzlafin käy parin kuukauden aikana, postailen sitte havainnoista ynnä tuloksista tänne.

Ei toimi! Turhaan lähteä vääntämään yhtään korkeamman volyymin ohjelmaa ketolla. Ketolla kun ne paukut tahtoo riittää siihen yhteen kovaan sarjaan (tietty tkd erikseen). Itse kokemusten pohjalta suosittelen ketolle 2-3-jakoista ohjelmaa. Jokaiselle päälihasryhmälle yksi pääliike, jossa tehdään 1-2 kovaa sarjaa. Tässä liikkeessä pyritään pitämään ne samat painot ja toistot sitten koko dieetin ajan. Eli suomeksi sanottuna esim. rinnalle itse tehnyt tyyliin: 1*4-6 penkki + 1*4-6 vinopenkki smithissä ja näiden kahden kovan sarjan jälkeen sitten rinnalle jotain häröilyä esim. koneilla tms. jos haluaa.

Polvivammani estää minua kyykkäämästä, edes hack-kyykky tai prässi ei onnistu kivuitta, siksipä olen jättänyt kyykyn kokonaan pois. Ajattelin korvata sen maastavedolla, mutta onkohan tässä mitään järkeä vetää viikossa kolmena päivänä 3x10?

Jos otan maastavedon korvaamaan kyykyn, niin mimmoisia sarjapituuksia tähän ohjelmaan kannattaisi soveltaa vai kokeilla ihan tuolla 3x10, hirvittää kyllä ainakin näin paperilla katottuna alaselkän puolesta...

Polvivammani estää minua kyykkäämästä, edes hack-kyykky tai prässi ei onnistu kivuitta, siksipä olen jättänyt kyykyn kokonaan pois. Ajattelin korvata sen maastavedolla, mutta onkohan tässä mitään järkeä vetää viikossa kolmena päivänä 3x10?

Jos otan maastavedon korvaamaan kyykyn, niin mimmoisia sarjapituuksia tähän ohjelmaan kannattaisi soveltaa vai kokeilla ihan tuolla 3x10, hirvittää kyllä ainakin näin paperilla katottuna alaselkän puolesta...

Kyykyssähän on 4x10 jos siihen vertasit. Koettaisin 3x6 tai 4x6 kevyesti parissa viikossa se selviää miten selkä kestää.

Suositut

Back
Ylös Bottom