Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyykyssähän on 4x10 jos siihen vertasit. Koettaisin 3x6 tai 4x6 kevyesti parissa viikossa se selviää miten selkä kestää.

Kiitoksia vastauksista. Näin arvelinkin sarjapituuksien olevan.

Rakastan muuten tätä ohjelmaa ja tällainen 1-jakoinen sopii mun elämäntilanteeseen kuin nenä päähän.

Funtsin että jos jengi kestää kyykätä kolme kertaa viikossa 4x10, niin mä jaksan salettiin maastavetää 3x8 3 kertaa viikossa. Ainakin tällä kokeilen nyt alkuun. Välipäiviä tulee väkisinkin ja jos 8 toistot tuntuu liian raskaalta, niin tiputan kutosiin.

Jokatapauksessa tiputan heti kättelyssä painoista reilun osan pois ja opettelen tekniikan kuntoon vammojen välttämiseksi.

Kokeilemallahan tämä selviää...

luin jostain et jos tekee haiuskääntöä tangolla tai mutkatangolla seisten ois hyvä käyttää vyötä, onko totta? vai tehäänkö ohjelmassa haukat istualteen?

tehäänkö pystypunnerrus istualteen/seisten (tarviiko vyön?).. siis jos vaihtaa ntp normi pystypunnerrukseen?

vatsoissa ei haitta jos tekee välillä rutistuskoneella, ja välillä pitkiä sarjoja?

luin jostain et jos tekee haiuskääntöä tangolla tai mutkatangolla seisten ois hyvä käyttää vyötä, onko totta? vai tehäänkö ohjelmassa haukat istualteen?

tehäänkö pystypunnerrus istualteen/seisten (tarviiko vyön?).. siis jos vaihtaa ntp normi pystypunnerrukseen?

vatsoissa ei haitta jos tekee välillä rutistuskoneella, ja välillä pitkiä sarjoja?

Alkuperäisen tekstin mukaan istualtaan...

Funtsin että jos jengi kestää kyykätä kolme kertaa viikossa 4x10, niin mä jaksan salettiin maastavetää 3x8 3 kertaa viikossa. Ainakin tällä kokeilen nyt alkuun. Välipäiviä tulee väkisinkin ja jos 8 toistot tuntuu liian raskaalta, niin tiputan kutosiin.

Kyykky ja mave ei oo verrannollisia keskenään ihan noin helposti. Varsinki alottelijana jaksaa kyl kyykätä 3 x viikos, mutta mavea en suosittelis kellekään 3 x viikos. Kaks kertaa ehkä, ja silloonki mieluiten mave + sjmv, mut riippuu ohjelmasta. Alaselkä joutuu tosi koville mavessa, eikä se todellakaan palaudu nopealla frekvenssillä (ellei painot oo luokkaa hammastikku ja 2 oliivia). Aika nihkeetä jos sulta ei prässikään onnistu. Suosittelisin siinä tapauksessa jotain laitevemputuksia: reiden ojennuksia ja rutistuksia. Rive on kans hyvä. Järkevintä kuitenki eka kuntouttaa se polvi lääkäriltä/valmentajalta saatujen ohjeiden mukaisesti (ellei oo lopullisesti menny :().

Tee seisten, jos teet tangolla. Istualtaan, jos teet kässäreillä.

(PS. Vyön käyttö hauiskäännöissä on instant salikomediaa :david:)

If you like it...

Imo ei ole hyvä käyttää vyötä kummassakaan liikkeessä. Eipä siitä haittaa ole.

No, on siitä sen verran haittaa, että tärkeät tukilihakset ei vahvistu.

Alkuperäisen tekstin mukaan istualtaan...

Viittaatko kirjaan vai mihin?

Aloitin tammikuussa salilla käynnin 3 vuoden tauon jälkeen. 3kk tein perus 3-jakoista ma, ke, pe. Nyt on n. 2kk Arskaa takana. Yksi 1,5 viikon flunssa, mikä vei voimat. Sain ottaa painoista 10 kg pois. Sitten väliaika tuloksia:

Paino +4kg
Kyykky (syvältä): 4x10x80 -> 4x10x110kg
Penkki: 3x10x80 -> 3x10x100kg
Leuat leveä myötäote: 4,4,3 -> 10,8,7
NTP seisten tangolla: 4x10x30kg -> 4x10x45kg
Hauis: 3x10x30kg -> 3x10x40kg
Vatsat: 3x20 -> 4x25

Ihan ok tullut kehitystä. Toi penkki ja kyykky suhde ilmeisesti aika huono?? Toivotaan, että kyykky vielä parantuu. Mitään toivota, kun laitetaan se paremmaksi :D

Eli nyt ois 3kk tahkottu. Tässä lopulliset tulokset.

Paino +6kg
Kyykky (syvältä): 4x10x80 -> 4x10x132,5kg
Penkki: 3x10x80 -> 3x10x112,5kg Olisi voinut 90kg lähteä
Leuat leveä myötäote: 4,4,3 -> 15,12,10
NTP seisten tangolla: 4x10x30kg -> 4x10x52,5kg
Hauis: 3x10x30kg -> 3x10x45kg
Vatsat: 3x20 -> 4x25 10kg lisäpainolla

Hyvin nousi tulokset ja varmasti nousisi lisääkin. Ajattelin vielä 1kk jatkaa tällä, otan pohkeet vielä lisäksi.

"Ironman magazine com special report Arnold, Pearl and Scott reveal their techniques" Tuollainen pdf tiedosto löytyy, jossa Arnoldin ja näiden toisten haastattelu, siinä tuo treeniohjelma.

Mistähän tuon löytää? Yritin googlailla, mutta eipä näkynyt... :nolo:

Eli nyt ois 3kk tahkottu. Tässä lopulliset tulokset.

Paino +6kg
Penkki: 3x10x80 -> 3x10x112,5kg Olisi voinut 90kg lähteä
Leuat leveä myötäote: 4,4,3 -> 15,12,10
NTP seisten tangolla: 4x10x30kg -> 4x10x52,5kg
Hauis: 3x10x30kg -> 3x10x45kg
Vatsat: 3x20 -> 4x25 10kg lisäpainolla

Hyvin nousi tulokset ja varmasti nousisi lisääkin. Ajattelin vielä 1kk jatkaa tällä, otan pohkeet vielä lisäksi.

Menikö paljoki stimulantteja? :D No ei, ihan jäätävän hyvät tulokset! Oon saattanu aiemminki kysyä, mutta kysyn kumminki: mitkä on sun mitat - pituus ja paino? On kyl eläimelliset numerot... varsinki toi penkki :worship:

Menikö paljoki stimulantteja? :D No ei, ihan jäätävän hyvät tulokset! Oon saattanu aiemminki kysyä, mutta kysyn kumminki: mitkä on sun mitat - pituus ja paino? On kyl eläimelliset numerot... varsinki toi penkki :worship:

Mitat on nyt 184cm/100kg. Eli ei mitkään erikoiset tulokset tohon painoon nähden. Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin kehitykseen, kun ottaa huomioon, että en 3 vuoteen nostellut puntteja nyt alle 6kk tulokset ihan hyvät. Penkkiin en voinut ihan täysillä loppuvaiheessa satsata, kun alkoi vanha vamma olkapäässä kiusaamaan. Pienemmillä painoilla voi, mutta suuremmilla heti otti hittii olkaan. Mutta toimiva ohjelma kaikin puolin :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei ihan noilla sanoilla taida löytyä tässä linkki trediin jossa latauslinkki. Piti editoida aiempaan viestiin, mutta ei enää onnistunut. odotin että joku kysyy:)

Thanx for the linkki :) Oli ihan kiva lukee toi (ilmeisesti alkuperäinen) ohje. Arnold luultavasti tykkäs tehä ton BTN:n istualtaan ku siihen saa silloon enemmän rautaa tankoon. Oli ihan hyvä toi Larry Scottinki ohjelma, vaikkakin hyvin samantapanen ku G6. Bill Pearlin proggis taas oli joku 3 tunnin megakuolemaohjelma xD

Ton sun linkin eka sivun lopus oli pari muutaki Arskan massaohjelmaa, joita voi ihan mielenkiinnosta tutkiskella tai soveltaa. Olin muuten lukenu ton kyseisen threadin joskus aikasemminki ku etin jotain Arskan ohjelmaa ;)

Itse oon tällä ohjelmalla aloitellut. Muuttelin vaan itselleni sopivammaksi hiukan; Vaihtelun vuoksi joka toinen treeni Penkki = Ranskalaisia ja samanlaisilla vaihteluilla kyykyt vaihtuvat prässiin. Meneekö noilla samoilla sarjoilla ja toistoilla vielä pohkeet jos niitä alkaa treenimään :confused:

aattelin vaihtaa ton etukyykyn tossa askelkyykkyyn niin jääkö toss sit alaselkä tekemättä ? vai vaikuttaako askelkyykky alaselkää tarpeeks ? ku eikse oo aika huono juttu jos se alaselkä jää tekemettä ku täs ohjelmas treenataa vatsojaki?

aattelin vaihtaa ton etukyykyn tossa askelkyykkyyn niin jääkö toss sit alaselkä tekemättä ? vai vaikuttaako askelkyykky alaselkää tarpeeks ? ku eikse oo aika huono juttu jos se alaselkä jää tekemettä ku täs ohjelmas treenataa vatsojaki?

Minkä etukyykyn? Takakyykkyähän kuusikossa duunataan. Askelkyykky ei ota alaselkään paljon vittuakaan eli ei kyllä riitä. Takakyykky antaisi riittävän treenin, etukyykkykään ei oikein. Miksi vaihtaisit kyykyn askelkyykkyyn?

Thanx for the linkki :) Oli ihan kiva lukee toi (ilmeisesti alkuperäinen) ohje. Arnold luultavasti tykkäs tehä ton BTN:n istualtaan ku siihen saa silloon enemmän rautaa tankoon

Selkä ottaa ainakin minulla kyykystä ihan tarpeeksi osumaa, paljon jämympi tehdä istuen oli sitten kp tai tanko. Vaihdoin käsipainoihin kun olkapäät ei tykänneet tangosta edes eteen tehtynä. KP liikerata on pikkuisen erilainen, kädet menee lähemmäs toisiaan ylhäällä. Ei tietenkään pakosta, mutta luonnollisemman tuntuinen. Ei nyt taida olla suurtakaan merkitystä minne kämmenet osoittaa. Tein kämmenet eteen päin, joskus aiemmin tehnyt kiertäenkin, lopussa yhteen ylhäällä.

Eli nyt ois 3kk tahkottu.

52,5kg lisää, eli 40% tulos noussut. A joko tuo 4x10x80 ei ole ollut hampaat irvessä tehty sarja, B sitten kyykyn syvyys on muuttunut.
En kyllä itse usko tuollaisiin parannuksiin jos ei lääkitystä ole.

Minkä etukyykyn? Takakyykkyähän kuusikossa duunataan. Askelkyykky ei ota alaselkään paljon vittuakaan eli ei kyllä riitä. Takakyykky antaisi riittävän treenin, etukyykkykään ei oikein. Miksi vaihtaisit kyykyn askelkyykkyyn?

takakyykkyy siis tarkotin sry .. inhoon tehä sitä se tuntuu niin epämukavalt vaikkei treenin kuulukkaa miltää ihanalt tuntuukkaa mut kuitenki en pysty tekeen tota takakyykkyy joten mulle jää vaihtoehdoks etukyykky tai askelkyykky kumpi kannattavampi ? (alaselän kannalta)

52,5kg lisää, eli 40% tulos noussut. A joko tuo 4x10x80 ei ole ollut hampaat irvessä tehty sarja, B sitten kyykyn syvyys on muuttunut.
En kyllä itse usko tuollaisiin parannuksiin jos ei lääkitystä ole.

Kuten aiemmin jo kirjoitin, että aloitin ehkä hieman kevyillä painoilla, että joka melkein joku kerta ja loppu vaiheessa viikkossa lisää painoa. No ehkä 90kg ois voinut lähteä tässäkin. Ja syvyys ei ole muuttunut. Mutta mulle pääasia, että tulokset nousi.

Ainut huono puoli ohjelmassa on se ,että olkapää saa liika rasitusta ja nyt on olkapää kipiä :(

Totta, mulla ongelmat kasaantui kun kyyky on olkapäiden kannalta kivulias, siihen pystypunnerrus tangolla vielä päälle. Olen koettanut jumpata olkapäitä, ei ne tunnu notkistuvan. Kipu kyllä häviää nopeasti, lähinnä epämukavaa pitkissä sarjoissa. Tänäänkin jouduin kyykkämään tellineessä, jossa ei sopivaa oteleveyttä saanut mikä tietysti lisää epämukavuutta.:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom