Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Niskantakaapunnerrus kannattaa tehdä peilin edessä ja laskea tanko korkeintaan korvien alareunan tasolle.

Leuanvedossa vähän sama kuin hauiskäännössäkin, että jännitys on hyvä säilyttää ala-asennossakin, eli kädet jätetään hieman koukkuun.

Aloitinpa tänään vihdoinkin sitten 6:sen hetken mielijohteesta joka tuli salin pukkarissa. Saa nyt nähdä miten kehittyy kun painiakin on se 3 krt viikossa. Kokeilemallahan asiat selviää eikä kyselemällä :)

Noniin, aloittelin tuossa 8kk sitten punttailun ja otin lähes heti tämän käyttöön. Olen siis tähän asti mennyt tällä. Painoakin on tullut ~63-> ~66 vaikka runsas aerobinen liikunta on varmasti syönyt osansa.

Penkistä tuli lahna tekniikalla, olkapää ja alaselkä ongelmia. Ja havaintojeni perusteella sotilaspenkki ei aiheuta minkäänlaisia ongelmia, joten olen sitä tehnyt nyt monta kuukautta. Se on yksinkertaisen helppo tekniikaltaakin.
Muistakin liikkeistä olen tehnyt erilaisia variaatioita ja vaihtanut sarjapituuksia. Esim, vatsoja voimapyörällä, tangossa roikkuen ym.. habaa käsipainoilla, kapeilla vastaote leuoilla jne. Pystypunnerrusta olen tehnyt edestä ja kyykkyä syvältä.

Taidan näillä perusliikkeillä mennä vielä tästäkin eteenpäin.

Onko se ihan ok jos en pysty nyt heti g6 alussa vetämään takakyykkyä 4x10? Oon normaalisti vetäny jalat kerran viikkoon ja nyt en oo hetkeen jalkoja tehnyt koska alaselkä on ollut kipeenä . Oon nyt kerran vetänyt jalat tässä g6 aikana (perjantaina, 5 päivää tehnyt g6:ta) ja jalat ovat vieläkin kipeet. Oon venyytellyt illalla , saunassa yms. Aion tästä lähtien kuitenkin tehdä jalkoja joka treenissä, mutta pelkään että ne ei kerkeä palautumaan kun on futistakin. Eli kannattaako vetää joka toinen päivä se takakyykky vaikka olis viel jalat kipeenä viime treenistä? Toivottavasti ymmärsitte...

Onko se ihan ok jos en pysty nyt heti g6 alussa vetämään takakyykkyä 4x10? Oon normaalisti vetäny jalat kerran viikkoon ja nyt en oo hetkeen jalkoja tehnyt koska alaselkä on ollut kipeenä . Oon nyt kerran vetänyt jalat tässä g6 aikana (perjantaina, 5 päivää tehnyt g6:ta) ja jalat ovat vieläkin kipeet. Oon venyytellyt illalla , saunassa yms. Aion tästä lähtien kuitenkin tehdä jalkoja joka treenissä, mutta pelkään että ne ei kerkeä palautumaan kun on futistakin. Eli kannattaako vetää joka toinen päivä se takakyykky vaikka olis viel jalat kipeenä viime treenistä? Toivottavasti ymmärsitte...

Sun asemassa kokeilisin palauttavia lenkkejä(reipasta kävelyä,syke n.100,kesto n.45min) Mulla toimii hyvin ja teen ne yleensä aamuisin treeni päivän jälkeen. Jos ette usko, kokeilkaa..

Eli kannattaako vetää joka toinen päivä se takakyykky vaikka olis viel jalat kipeenä viime treenistä? Toivottavasti ymmärsitte...
No jos jatkuvasti on niin ei varmaankaan, mutta veikkaan, että kun vaan lähdet kyykkäämään kolme kertaa viikossa, niin muutaman kerran jälkeen ne jalat siihen jo tottuukin. Mulla oli ihan helkkarin kipeät jalat ekan kyykkytreenin jälkeen 4x10x40 kg, mutta sen jälkeen ei koskaan enää "mitään", vaikka parhaillaan se oli 4x10x110 kg.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yksi hyvä keino ottaa treenin loppuun palauttava n.10 min pyöräily, mutta se on suoritettava erittäin pienellä sykkeellä ja rasituksella. Lähtee maitohapot liikkeelle ja palautuminen nopeutuu.

Montako kertaa viikossa ja millä tasolla vedät futista? Jos herra on tosissaan futista pelaava henkilö niin ei tämä ohjelma ja varsinkaan nuo 4x10toiston kyykkyt ole sinua varten. Maanantaina jos vedät ensin jalat tukkoon ja koitat seuraavana päivänä käydä 1,5h potkimassa palloa niin huh huh.

Mitkä sulla on muuten edes tavoitteet salitreenin kohdalla? Futikseen parempi fyysinen kunto vai lihaksen hankinta?
Normaalisti jalkapallossa tulee saamarin hyvin kyllä jaloille aerobista rasitusta, joten en suosittelisi pidempiä sarjoja ollenkaan, vaan keskittyisit kyykyn, rinnallevedon ja työnnön kaltaisten liikkeiden räjähtävyyttä ja maximivoimaa kehittäviin harjoitteisiin. Lajin ohella suoritettavat harjoitukset on muutenkin syytä suunnitella oman valmentajan kanssa niin, etteivät ne häiritse itse päälajin harjoittelua.

Montako kertaa viikossa ja millä tasolla vedät futista? Jos herra on tosissaan futista pelaava henkilö niin ei tämä ohjelma ja varsinkaan nuo 4x10toiston kyykkyt ole sinua varten. Maanantaina jos vedät ensin jalat tukkoon ja koitat seuraavana päivänä käydä 1,5h potkimassa palloa niin huh huh.

Mitkä sulla on muuten edes tavoitteet salitreenin kohdalla? Futikseen parempi fyysinen kunto vai lihaksen hankinta?
Normaalisti jalkapallossa tulee saamarin hyvin kyllä jaloille aerobista rasitusta, joten en suosittelisi pidempiä sarjoja ollenkaan, vaan keskittyisit kyykyn, rinnallevedon ja työnnön kaltaisten liikkeiden räjähtävyyttä ja maximivoimaa kehittäviin harjoitteisiin. Lajin ohella suoritettavat harjoitukset on muutenkin syytä suunnitella oman valmentajan kanssa niin, etteivät ne häiritse itse päälajin harjoittelua.

Joo, no varsinaisesti en enää pelaa vaan "höntsään" , tai ennen pelasin omassa ikäluokassa ihan kovaa tasoa mutta nyt pelaan miesten vitos divaria. Jalkapallossa minulla ei ole mitään tavotteita, vaan tavoitteenani salilla on lihaksen ja voiman hankkiminen. Ajattelin lähinnä sitä että voiko jalkapallo haitata salitreeniä eikä päinvastoin koska futistreenit ovat lähinnä pelkkää potkimista ja rentoa juoksemista.

Kuinka kauan Arnoldin kuusikolla treenaavilla yksi treenikerta suurinpiirtein kestää? Harkitsen itse siirtymistä kuusikkoon. Olen noin 7 kuukautta treenannut aloittelijoiden puolelta löytämälläni Koko kroppa kerralla by Arc -ohjelmalla. Tähän asti olen ollut ohjelmaan tyytyväinen, ja sen avulla olen oppinut kivasti eri liikkeitä aloitettuani salitreenin käytännössä täysin nollasta vailla mitään aiempaa kokemusta. Kuitenkin nyt sarjapainojen kasvettua ja lämmittelyjen venyessä tuppaa treeni venymään aika pitkäksi ja hankalammaksi mahduttaa muuhun päiväohjelmaan. En malta tehdä pelkästään kahta sarjaa per liike, ja tällä hetkellä kolmella sarjalla koko ohjelmassa kestää n. 1 h 45 min, mikä on vähän liikaa ja välillä tulee sellainen olo, ettei kaikista liikkeistä saa riittävästi irti, kun kelloa tulee katseltua ja sarjat tehtyä liiankin nopeasti.

Kaipaisin siis mielelläni vähemmän liikkeitä mutta raskaampia ja kokonaisvaltaisempia liikkeitä. Kaksijakoiseen minun ei kannattane siirtyä, koska salilla en ehdi juuri nyt käymään kuin sen 2-3 kertaa viikossa. Tällä hetkellä mietin vakavissani Arnoldin kuusikon tai Starting Strengthin kokeilemista, ja kuusikko houkuttelee liikevalikoimansa puolesta himpun verran enemmän.

Mutta kysymys oli siis, että ehtiikö kuusikon liikkeet tekemään 1-1,5 tuntiin? Toki kokonaisaika riippuu lepoajasta ja ties mistä mutta jotain suuntaa antavaa mielipidettä kaipasin ennen kuin lähden ohjelmaa käytännössä itse kokeilemaan :).

Itellä menee yleensä vähä yli tunti koko reenissä ja sarjojen välillä palautukset ollu max 2 min. Eli kyllä ton yleisesti ottaen luulis about tunti varttissa läpi vetävän.

Mulla menee aika tarkkaan se 1h 15m. Pari kertaa on ollut kiire, ja sai just väännettyä siihen tuntiin tai 1h 5min...

Itsellä menee aina se n.55min-60min. Tavoite on aina saada tuntiin toi koko homma. Mutta itse kysymykseeni! Kun pitää lisätä 2,5kg painoa, niin onko se ''molemmille'' puolille, että yhteensä tulee 5kg lisää, vai puolelleen 1.25kg, että tulee yhteensä se 2.5kg? Varmaan jossain kysytty, mut ei sattunu silmään!

Itsellä menee aina se n.55min-60min. Tavoite on aina saada tuntiin toi koko homma. Mutta itse kysymykseeni! Kun pitää lisätä 2,5kg painoa, niin onko se ''molemmille'' puolille, että yhteensä tulee 5kg lisää, vai puolelleen 1.25kg, että tulee yhteensä se 2.5kg? Varmaan jossain kysytty, mut ei sattunu silmään!

2,5kilon lisäys tarkoittaa 1,25kg kiekkoja molempiin päihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom