- Ikä
- 39
Olenko minä aloittelija kun olen treenannut vuoden enkä koskaan ole käyttänyt tätä kyseistä ohjelmaa? Eli onko sarjatoistojen jaksottaminen vielä turhaa?
harjoitusaika ei vielä kerro oikein. Onko lihasmassa/voimatasot/tavoitteesi kehittynyt kuinka paljon? En nyt äkkiseltään mitään standartoitua indikaattoria keksi millä kehityksen kulun voisi muuten kuin sarjapainoissa selkeästi mitata. Sarjapainojen nousun myötä kun tuppaa yleensä se lihasmassakin kasvamaan.
Itse sanoisin että jokaisen aloittelijan kannattaa hankkia tietynlainen peruskunto salilla ennen siirtymistä suoranaiseen bodytreeniin.
Itse suoritin tämän alkuprosessin SS ohjelmalla, jossa tehdään lähes joka liikkeessä yksinkertaisesti 3x5 toistoa ja thats it. Toistomäärä on tarpeeksi iso lihaskasvun nousuun mutta myös sopivan pieni mahdollistaen sopivan progression painoissa.
RAATIS: Minkä verran teet muuta liikuntaa salin ohella ja onko kyykkytekniikka varmasti kunnossa?
lähes kaikki polvikivut johtuvat muista ongelmista, kuin itse polvesta, esim lantion jumista tai muusta virheasennosta.
Yleisin kyykystä syntyvä polvikipu johtuu lantion, reisien tai patellajänteen kireydestä (tämä oli itselläkin)
Suosittelen lämpimästi hommaamaan fysiorullan (n40e) tai hätätapauksena täytä 1,5L pullo täyteen kuumaa vettä ja rullaa etureisi, takareisi sisäsyrjä ja eritoten ulkosivu.
Sattuu aluksi helvetisti mutta vie treenikivun mennessään ja parantaa muutenkin jalkojen sekä lantion toimintaa. Tässä sama seksikkään fitnesskissan demonstroimana
http://www.youtube.com/watch?v=wr2mQmF5R-Y
Itse vedän joka kerta ennen ja jälkeen salin tuolla rullalla jalat, lantion ja selän auki.