Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olenko minä aloittelija kun olen treenannut vuoden enkä koskaan ole käyttänyt tätä kyseistä ohjelmaa? Eli onko sarjatoistojen jaksottaminen vielä turhaa?

harjoitusaika ei vielä kerro oikein. Onko lihasmassa/voimatasot/tavoitteesi kehittynyt kuinka paljon? En nyt äkkiseltään mitään standartoitua indikaattoria keksi millä kehityksen kulun voisi muuten kuin sarjapainoissa selkeästi mitata. Sarjapainojen nousun myötä kun tuppaa yleensä se lihasmassakin kasvamaan.
Itse sanoisin että jokaisen aloittelijan kannattaa hankkia tietynlainen peruskunto salilla ennen siirtymistä suoranaiseen bodytreeniin.
Itse suoritin tämän alkuprosessin SS ohjelmalla, jossa tehdään lähes joka liikkeessä yksinkertaisesti 3x5 toistoa ja thats it. Toistomäärä on tarpeeksi iso lihaskasvun nousuun mutta myös sopivan pieni mahdollistaen sopivan progression painoissa.

RAATIS: Minkä verran teet muuta liikuntaa salin ohella ja onko kyykkytekniikka varmasti kunnossa?
lähes kaikki polvikivut johtuvat muista ongelmista, kuin itse polvesta, esim lantion jumista tai muusta virheasennosta.
Yleisin kyykystä syntyvä polvikipu johtuu lantion, reisien tai patellajänteen kireydestä (tämä oli itselläkin)
Suosittelen lämpimästi hommaamaan fysiorullan (n40e) tai hätätapauksena täytä 1,5L pullo täyteen kuumaa vettä ja rullaa etureisi, takareisi sisäsyrjä ja eritoten ulkosivu.
Sattuu aluksi helvetisti mutta vie treenikivun mennessään ja parantaa muutenkin jalkojen sekä lantion toimintaa. Tässä sama seksikkään fitnesskissan demonstroimana
http://www.youtube.com/watch?v=wr2mQmF5R-Y
Itse vedän joka kerta ennen ja jälkeen salin tuolla rullalla jalat, lantion ja selän auki. :rock:

Olenko minä aloittelija kun olen treenannut vuoden enkä koskaan ole käyttänyt tätä kyseistä ohjelmaa? Eli onko sarjatoistojen jaksottaminen vielä turhaa?
harjoitusaika ei vielä kerro oikein. Onko lihasmassa/voimatasot/tavoitteesi kehittynyt kuinka paljon? En nyt äkkiseltään mitään standartoitua indikaattoria keksi millä kehityksen kulun voisi muuten kuin sarjapainoissa selkeästi mitata. Sarjapainojen nousun myötä kun tuppaa yleensä se lihasmassakin kasvamaan.
Itse sanoisin että jokaisen aloittelijan kannattaa hankkia tietynlainen peruskunto salilla ennen siirtymistä suoranaiseen bodytreeniin.
Itse suoritin tämän alkuprosessin SS ohjelmalla, jossa tehdään lähes joka liikkeessä yksinkertaisesti 3x5 toistoa ja thats it. Toistomäärä on tarpeeksi iso lihaskasvun nousuun mutta myös sopivan pieni mahdollistaen sopivan progression painoissa.
Tohon soppaan voisin heittää omaa lusikkaa sen verran, että itse en tehnyt tuossa 2008 saliharrastusta aloittaessa mitään suoraan aloittelijalle sopivaa ohjelmaa. Se sitten näkyykin suht. huonossa kehityksessä jo kohta kolmessa vuodessa, ja etenkin kun välissä on ollut ainakin yksi pidempi aika jolloin ruokailu ja käynti oli liian epäsäännöllistä.

Nyt aloitin vasta tän G6:sen, ja samalla panostaa ohjelman lisäksi muuhunkin. Jo tässä vaiheessa vasta 6 viikon jälkeen fiilis näin yleisesti treenistä on aivan erilainen.

Pointtina siis se, että vaikka on jo jonkin verran heilutellut rautaa sinne tänne, niin silti voi mun mielestä tälläisen lyhyehkön 3kk "aloittelijan" ohjelman vetää hyvin tuloksin. On myös yksi tuttu joka on puntannut kunnolla jo vähintään yhtä kauan kuin minä räpiköinyt, ja viime kesänä sen vetämä G6 oli hyvä kokemus.

Joo no itselläni ei ollut mitään varsinaista ohjelmaa salilla kun aloitin , mutta sitten otin typeryyteni ansiosta 4-jakoisen ja väsäsin sillä tosi kauan. Sitten otin 2-jakosen ja se toimi ihan hyvin vedin joku 3kk sillä ja nyt aion ottaa tämän ( yksi treeni tehty jo) ja hyvältä vaikuttaa. Ja tulokset nousseet ihan hyvin alottelijana vuodessa penkki +40kg, kyykystä en osaa sanoa kun en jalkoja aluksi tehnyt.

Aloin itsekin tätä ohjelmaa tekemään ja totesin, että kyllä potkii. Lisäksi tällaiselle alaselkä vaivaiselle hyvä treeni kun sinne ei tule hirveästi rasitusta. Onkos tämä treeni pelkästään lihaksien kasvatukseen vai onnistuuko noin pitkillä sarjoilla kiinteyttämään ? :D

Aloin itsekin tätä ohjelmaa tekemään ja totesin, että kyllä potkii. Lisäksi tällaiselle alaselkä vaivaiselle hyvä treeni kun sinne ei tule hirveästi rasitusta. Onkos tämä treeni pelkästään lihaksien kasvatukseen vai onnistuuko noin pitkillä sarjoilla kiinteyttämään ? :D

Ai ei tule ala selkään rasitusta? Kyllä meikäläisellä kyykky ottaa aikas komiasti alaselkään, mahdoton paineen tunne alaselkään kyykyn jälkeen, mutta häviää sitten. Vai teenkö jotain väärin??

Selitänköhän nyt turhaan yleistä tietoa: MIKÄÄN sarjapituus tai salitekniikka ei "kiinteytä", eli toisinsanoen laihduta tietystä kohtaa. Laihduttaminen on ainoa keino kiinteytyä, eikä sellaista asiaa ole olemassa, kuin paikallinen laihduttaminen. Joka aamu 1000 vatsalihasta ei kiinteytä vatsan aluetta. Yleinen rasvaprosentti kun laskee diettaamisen ansiosta, alkaa kehosta poistumaan rasvaa kaikkialta.

Ai ei tule ala selkään rasitusta? Kyllä meikäläisellä kyykky ottaa aikas komiasti alaselkään, mahdoton paineen tunne alaselkään kyykyn jälkeen, mutta häviää sitten. Vai teenkö jotain väärin??

No verrattuna maastavetoon ei meikäläisellä alaselkää vihlo. Lähinnä tarkoitin sitä ettei se satu. Ja tohon viimeseen kommenttiin vielä et ymmärrän kyllä, ettei pelkästään tietyllä treenillä se "kiinteyttäminen" onnistu. Mutta mitäs jos vetää miinuskaloreilla ja tekee tätä treeniä? Että onko tuollainen yhdistelmä sen dieattaamisen kannalta hyvä? Vai onko mitään järkeä?

No verrattuna maastavetoon ei meikäläisellä alaselkää vihlo. Lähinnä tarkoitin sitä ettei se satu. Ja tohon viimeseen kommenttiin vielä et ymmärrän kyllä, ettei pelkästään tietyllä treenillä se "kiinteyttäminen" onnistu. Mutta mitäs jos vetää miinuskaloreilla ja tekee tätä treeniä? Että onko tuollainen yhdistelmä sen dieattaamisen kannalta hyvä? Vai onko mitään järkeä?

Arvelinkin että tuttua kauraa :)
En lähtisi tällä ohjelmalla vetämään miinuskaloreilla. ota joku ohjelma missä hieman vähempi toistomääriä.
http://www.t-nation.com/free_online...vs_fiction_the_truth_about_training_frequency tuossa on hyvä selonteko liittyen dietillä/voimatreeni/boditreenissä ollessa treenijakoihin(ilman douppeja olevilla henkilöillä)

dietatessa kannattaa valita ohjelma jonka pystyt suorittamaan läpi n 45min/60min koko kehon treeni.
2-4isoa perusliikettä. esim itsellä toimii kyykky+ työntöpunnerrus ja mave+dipit+leuat setti.
esim 8sarjaa kolmosia ramppaat about johonkin 85% asti tai mihin fiilis antaa mennä.
päälle n3x viikossa jos vielä jaksaa kävellä,lenkkeillä tai tehdä muuta aerobista mistä vain nauttii ja saa hien niin pitäs olla aika kova setti :whip:

esim penassa, kun on 3x10 niin joku tuolla kysykin, mutta ei tuntunu vastausta tulevan, nii elikkä jos on 3x10 sarjat. ja pitäs aina kun menee yli 2-3 toistoa yli 10 nii lissää painoa.. niin tarkoittaako tämä, että

kun sarjat tehdään, niin aina tehdään monta toistoa kun mahdollista eli
sarja 1: 13
sarja 2: 13
sarja 3: 13
itellä en kyllä varmaa noin pysty vaan näyttäisi enemmänkin 14,12,10.. eli mistä se katotaan että millon on se 2-3 toistoa yli suositellun ja pitääkö se suositeltu määrä toistoja tehdä joka sarjalla vai haittaako jos 2. ja 3. sarja menee 1 tai 2 vähemmän? ja jos ekassa sarjassa on tehnyt sen 10-13 ja jaksaisi tehä viel 2 lisää, niin jättääkö leikin siihen ja säästää voimia next sarjaan?

aika sekava mut jos joku tajuis nii tää selkeentäis aika hyvin mua :confused

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tsejeje:
Sarja1: 10 toistoa
Sarja2: 10 toistoa
Sarja3: 13 toistoa
-> Lisää painoja.
Eli kun viimesessä sarjassa menee se 2-3 toistoa enemmän tavoitellun määrän niin lisätään painoja.

kiitos, taisin tajuta, mutta vielä yks hifi selvennys
eli vaikka ekassa menis jo 13 (tai yli) ja tokassakin nii jättää sen siihen 10 ja sit vikassa sarjassa kattoo et paljos sit pystyy?
Sarja 1: max 10
Sarja 2: max 10
Sarja 3: tekee maximit (että näkee paljonko menee yli 10)

^ juuri näin mutta älä tee sitä viimeista sarjaa ihan loppuun vaan jos huomaat että tulee 2 tai 3 toistoa yli niin stoppaa ja ens kerralla lisää painoa.

Tsejeje:
Kyllä, eli vaikka ensimmäisissä sarjoissa tulisi yli 10 toistoa niin se jätetään siihen 10 toistoon. Aina tähdätään 10 toistoon, ei enempään, eikä tottakai vähempäänkään. Viimeisessäkään sarjassa ei kannata alkaa tekemään mitään 16 toistoa vaikka menisiki, vaan jättää sen suosiolla siihen 13 toistoon vaikka menisi vielä siitäkin enemmän. Eli viimeisessäkin sarjassa se max 13 toistoa ja jos menee niin lisää painoa.

Onko se NTP-punnerrus nyt siis herranjestas niin ''vaarallinen'', mitä porukka täällä sanoo? Itsellä ainakin hyvin liikkuvat olkapäät ja ei tunnu kipua kun tekee sitä. Kuitenkin mietityttää se, kun monet sanovat että se tekee nivelille pahaa, ja että vaikka ei tuntuis kipua, niin silti se kuluttaa ajan myötä nivelet ja olkapäät paskaksi?? Pitäisikö kuitenkin ihan tulevaisuutta aatellenkin siirtyä tekemään ton tilalle ylöstyöntöä käsipainoilla?

Ite jauhanu ny jonku kuukauden verran golden sixiä ja nyt tällä viikolla alkanu pikkasen olkapäitä vihloon. En sit tiä johtuuko tosta niskantakaapunnerruksesta vai yleisesti vaan olkapäät rasittunu. Ei ois varmaan yhtään pahitteeks tehä kiertäjäkalvosin liikkeitä golden sixin yhteydessä.

Pardun, itse tein aluksi NTP:ssä sen virheen, että laskin sen ihan niskaan asti, joka johti kivuliaaseen vihlontaan vasemmassa olkapäässä. Sitten kun selvitin asiaa niin tajusin, että se kuuluu laskea vaan korvien tasolle. Nimenomaan sen takia, että ei rikkoisi olkapäitään. Olkapää kivut lähti heti kun alkoi tekemään sitä vaan siihen korvien tasolle. Ja Pardun, kyllä niskan takaa punnerruksen voi ihan ongelmitta vaihtaa ihan huoletta ainakin normaaliin pystypunnerrukseen tangolla jos pelkää olkapäidensä ja niveliensä puolesta Mutta en näkisi NTP:ssä mitään ongelmaa jos sen tekee kunnolla, eikä se tuota mitään tuntemuksia olkapäissä mitä sielä ei kuuluisi tuntua. Mutta itse henk. koht. tykkään normaalista pystypunnerruksesta tangolla enemmän.

Jarzx jos multa kysyttäis, niin tekisin kiertäjäkalvosin liikkeitä oikeastaan oli ohjelma mikä tahansa. Mun mielestä on hyvä pitää nuo helpoiten hajoavat paikat kunnossa, ettei sitten myöhemmin käy huonosti. ( Tai ainakin yrittää pitää ne kunnossa, vielä kun ne kunnossa on )

Suositut

Back
Ylös Bottom