Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No halusit yläkroppaan lihasta ja vastasin, et on tää miulla ainakin toiminut hyvin nillä alueilla. Ylävartalo on kasvanut vähän joka suuntaan.

Heips! Sellaista kyselisin että onko muilla käynyt samaa? Viime vuonna tein yli 3kk tätä kuusikkoo ja siinä välillä yli puoli vuotta Starting Strengthiä. Nyt olen taas kuusikon parissa ja on ruvennut polvia "polttelemaan" kyykyn jälkeen. Ja se on ilmennyt ihan tässä viikon parin aikana. Menee kyllä ohi iltaan mennessä treenipäivinä. Aikaisemmin ei ole ollut kyseistä ongelmaa. Ennen treeniä sotken 10 min. cross traineria ja teen alkuverryttelyä ja liikkuvuusharjoitteita n. 10 min. siihen päälle ja sit kyykky setin aloitan ensin tangolla ja sit pari lämppäsarjaa alle ennen varsinaisia työsarjoja.

No ei siinä oikeen ole kuin kaksi vaihtoehtoa:1 Tekniikka pielessä. 2 Polvessa jotain häikkää esim. slatteri itselle aiheutti kyykätessä kipua.

No ei siinä oikeen ole kuin kaksi vaihtoehtoa:1 Tekniikka pielessä. 2 Polvessa jotain häikkää esim. slatteri itselle aiheutti kyykätessä kipua.
Hmm... mielestäni mulla ei oo kyllä mikään muuttunu kyykkyasennossa. No täytyy perehtyä enemmän asiaan. Tietty noi painot on lisääntyneet, että voisin kokeilla jotain lämmittimiä tms. polviin. Sit toi yks lonkan venytysliike on sellanen missä ollaan toinen polvi maassa, niin sekin voi tehä. Täytyy laittaa joku pehmuste.

Niin piti sanoa vielä että se polte ei tule heti kyykkysarjojen jälkeen, vaan yleensä jonkun aikaa treenin jälkeen.

Hmm... mielestäni mulla ei oo kyllä mikään muuttunu kyykkyasennossa. No täytyy perehtyä enemmän asiaan. Tietty noi painot on lisääntyneet, että voisin kokeilla jotain lämmittimiä tms. polviin. Sit toi yks lonkan venytysliike on sellanen missä ollaan toinen polvi maassa, niin sekin voi tehä. Täytyy laittaa joku pehmuste.

Niin piti sanoa vielä että se polte ei tule heti kyykkysarjojen jälkeen, vaan yleensä jonkun aikaa treenin jälkeen.

Oiskohan nivelet turhan kuivat? tai sitten olet muuttannut tekniikkaa esim tekemällä leveämmällä ja jalkapohjat silti samassa asennossa??

Oiskohan nivelet turhan kuivat? tai sitten olet muuttannut tekniikkaa esim tekemällä leveämmällä ja jalkapohjat silti samassa asennossa??
Hyviä pointteja. Oon kyllä yrittäny syödä rasvaa riittävästi. Nestettä menee yli tarpeiden. Suolaa vois kokeilla syödä enemmän. Niin noi polvet kyllä naksuu lämppäsarjoissa, muttei enää työsarjoissa. Rasvat otan rypsäristä, kananmunista, pähkinöistä, tonnarit öljyssä ja voilla paistan munakkaat. Sen lisäksi mitä nyt tulee maidosta, rahkasta ja lihasta. Lisäksi pari kalaöljypilleriä päivittäin.

Tekniikasta vielä. Oon kyllä SS treenit vetäny hieman leveämmällä ja nyt G6 hartioiden leveydellä. Täytyy vielä kattoo miten noi jalkaterät menee suhteessa polviin. Muuten on torso ym. asiat samalla lailla. Low bar kyykky on tyylinä, eli perse taakse ja tanko siellä "kolossa" mikä tulee kun vetää lavat yhteen ja röyhistää rintaa.

^ No tässä tapauksessa veikkaan sitten tuota nivelten kuivumista kokeile ottaa omega3 valmiste tukemaan päiväsi ruoka valiota jos on mahdollista

Täs ny räpläsin tätä keskustelua puolisentoistatuntia läpitte ja eipä oikeen selvää ytimekästä kuvaa löytyny.. eli kysyn itse suoraa.

Olen käynyt punttilla noin pari vuotta. Ikää on nyt 20w. Mitat 178/78. Rasvaprosentti siinä 11 paikkeilla. Tuo parivuotta minkä olen salilla käynyt on ollut lähinnä eri liikkeiden tulosten hilaamista ylöspäin. (mave, rinnalleveto, kyykky jne..) Eli oikeastaan varsinaista tavoitetta ei ole ollut, vaan touhu on ollut lähinnä energian purkamista :D Vahvan urheilutaustan pohjalta perusvoima taso on oikeastaan aika korkeallakin, mutta jostain syystä rinta, olkapää ja käsivarret ovat jääneet jääneet jossain vaiheessa melko huomattavasti jälkeen.

Ajattelin kokeilla tätä ohjelmaa kesän ajan, mutta arveluttamaan jäi pari juttua.. onko tämä ohjelma mun kohralla välttämättä kokeilemisen arvoinen / järkevä. Haluaisin noihin mainitsemiini alueille ,rinta, olkapäät ja käsivarret, selvästi lisää lihasta ja kuroa kiinni tuota suhdetta verrattuna jalkoihin ja keskivartaloon. Riittääkö tuo 3x10 penkkiä niin että saisin sillä rinnan kuntoon? Ja onko tuossa ohjelmassa tarpeeksi ojentajille? Viikon verran olen tätä tehnyt ja joka reenin jälkeen tuntuu, että rinnalla en ole tehnyt yhtään mitään. Penkissä painot on ollut 70kg ja sillä oon saanut nipan napin tuon 3x10.

Kertokaas joku joka tietää... olisiko mun tilanteessani ja tavoitteessani parempi kokeilla jotain muuta?

No tämä G6 ohjelmahan on tämmöinen "all-round" -treeniohjelma, joten en kyllä suosittelisi henkilölle, kuka haluaa kehittää erityisesti jotain tiettyä osa-aluetta kehosta. Se, että pari jamppaa täs sanoo tämän ohjelman kasvattavan hyvin yläkroppaa (mitä tämä tekeekin, mutta melko tasapuolisesti, eikä kohdistettuna johonkin heikkoihin osa-alueisiin, mistä oli kysymys) on taas yhtä tuulen huminaa.

Enpäs osaa sanoa, mikä olisi paras tapa noiden kehittämiseen, mutta kokeilisin vaikka 4-jakoista, jossa olisi treenit jaettu seuraavasti:

1. Rinta, hauis (punnerrusliikkeet kehittää epäsuorasti myös olkapäitä sekä ojentajia)
2. Jalat
Lepo
3. Olkapäät, ojentajat (dippi, kapea penkki, pystypunnerrus ainakin antavat epäsuoraa rasitusta rintalihaksiin)
4. Selkä (ehkä joku kevyt hauistreeni loppuun ihan parilla sarjalla höystettynä)

Tällätavoin saisit noihin "ongelmakohtiin" 2 kertaa viikossa rasitusta.

G6 on hyvä perusohjelma, jolla startata alkuun (vaikka pienen tauon jälkeen) ja kehittää koko kroppaa tasapuolisesti, mutta jos haluaa keskittyä johonkin tiettyyn juttuun, niin silloin kannattaa keskittyä siihen.

miten onkos toi leuanveto myötä vai vastaotteella?
ja mites, kun suositellaan että vaihtaa usein sarjamäärää ettei lihakset jotenkin totu, niin miksei se tässä nyt sit päde?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mikäköhän avuksi kun taitaa sanoa polvi ittensä irti kyykkämisen suhteen, oisko mitään korvaavaa liikettä? Viikon lepuutin jalkaa kyykkäämisestä niin se autto, mutta eilen tein kyykyt niin tänään on ollut polvi pipinä. Ja hassua, ettei se tunnu kipeältä lenkin jälkeen.

Mikäköhän avuksi kun taitaa sanoa polvi ittensä irti kyykkämisen suhteen, oisko mitään korvaavaa liikettä? Viikon lepuutin jalkaa kyykkäämisestä niin se autto, mutta eilen tein kyykyt niin tänään on ollut polvi pipinä. Ja hassua, ettei se tunnu kipeältä lenkin jälkeen.

vähennä painoja ja korjaa tekniikkaa.

miten onkos toi leuanveto myötä vai vastaotteella?
ja mites, kun suositellaan että vaihtaa usein sarjamäärää ettei lihakset jotenkin totu, niin miksei se tässä nyt sit päde?

Tämä ohjelma on suunniteltu pääasiallisesti aloittelijoille. Aloittelijan on aivan turha lähteä miettimään sen tarkemmin vielä sarjapituuksien jaksottamista tai vastaavia epäoleellisia asioita vielä tässä vaiheessa. Tärkeää on muistaa vain aloittaa tarpeaksi matalilla sarjapainoilla ja koittaa nostaa niitä painoja progressiivisesti. Moni aloitteleva punttaaja kusee hommansa liikaan hötkyilyyn ja yrittää etsiä itselleen syitä vaihtaa ohjelmaa parin viikon jälkeen kun on hieman huonon päivän jälkeen menettänyt uskonsa siihen omaan treenityyliin. Netti tuntuu olevan niin täynnä harjoittelusta ja syömisestä selostavia artikkeleita ettei nuori oikeasti halua tai voi uskoa miten yksinkertaista ja paperilla tylsää homma on.
Syö paljon, nuku hyvin ja pidä huolta palautumisesta ja nosta yksinkertaisella ohjelmalla, jossa voit lisätä painoja progressivisesti. Itse suosittelisin G6:n sijasta starting strength ohjelmaa, koska se on vielä yksinkertaisempi. Itse raahasin kyykyn yli 150kilon sarjapainoihin(3x5) ennen kuin vaihdoin kaksijakoiseen.

Jos rauta ei tunnu nousevan tai kehitystä ei tunnu syntyvän, on kyse 99,3% varmuudella ihan jostain muusta kuin ohjelman huonoudesta. Tsemppiä treeneihin!

kiitos, todella asiallinen vastaus :))

mites vielä, jos on salireenii takana vaikka 1kk nii kannattaako vetää jo tällä ohjelmalla vai kannattaako vetää vähän sillee mututuntumal vähä et penkkii ja sit vähän muita liikkeitä eli vähän niinkun ilman ohjelmaa?

kiitos, todella asiallinen vastaus :))

mites vielä, jos on salireenii takana vaikka 1kk nii kannattaako vetää jo tällä ohjelmalla vai kannattaako vetää vähän sillee mututuntumal vähä et penkkii ja sit vähän muita liikkeitä eli vähän niinkun ilman ohjelmaa?

Ikinä ei kannata 'vetää sillee vähän niinkun ilman ohjelmaa', ei aloittelijana ainakaan kun ei tiedä vielä mitään. Alusta asti perusohjelma käyttöön ja samalla tekniikat, syömiset ja nukkumiset kuntoon.
Itselläni alun ilman ohjelmaa räpeltelyvaihe kesti noin puolivuotta, sen jälkeen kun sain ohjelman niin tekniikat oli hetken hukassa ja ruokailut päin persettä, mutta pian nekin sain kuntoon. Olisin kiitollinen jos joku olis tullu sillon heti aluks, opettanu tekniikat, lyöny perusohjelman kätöseen ja kertonu miten pitää syödä. Eli tee edes sinä järkevästi ja harjottele tekniikat eka kuntoon jonku perusohjelman kans, esim. tän ja syömiset kuntoon. Oot sitte myöhemmin ilonen, että et jääny räpeltämään ilman ohjelmaa :)

juuu pitääpi yrittää tehdä näin, hyvä kun saa täällä jo hyvät vinkit ettei kompastu samoihin kynnyksiin mihin muut : D i appreciate!

Otetaanpas tähän väliin nyt tälleen tämän ohjelman ominaisuuksia, että mitäs tässä onkaan, niin kaikki saisivat selkokäsityksen mitä tämä ohjelma pitää sisällään. Toivottavasti tajusitte idean!:D

1.Tämä on massankasvatusohjelma, joka perustuu melkeinpä pelkkiin pääliikkeisiin kyseisille lihasryhmille.
2.Liikkeet menevät suurimmasta lihasryhmästä pienimpään? (vaikkakin selkä on suurempi kuin rinta)
3.Jokainen liike on perustavanlaatuinen, eli ottaa melkeinpä vähintään kolmeen eri lihasryhmään kerralla, ellei enemmänkin.
4.Kertokaas muutkin näitä tämän ohjelman ominaisuuksia?:D

Mun mielestä aloituspostaus ei kauheasti selitä, paitsi että tulee piffiä ja ohjelma on yksinkertainen.

Tämä ohjelma on suunniteltu pääasiallisesti aloittelijoille. Aloittelijan on aivan turha lähteä miettimään sen tarkemmin vielä sarjapituuksien jaksottamista tai vastaavia epäoleellisia asioita vielä tässä vaiheessa. Tärkeää on muistaa vain aloittaa tarpeaksi matalilla sarjapainoilla ja koittaa nostaa niitä painoja progressiivisesti. Moni aloitteleva punttaaja kusee hommansa liikaan hötkyilyyn ja yrittää etsiä itselleen syitä vaihtaa ohjelmaa parin viikon jälkeen kun on hieman huonon päivän jälkeen menettänyt uskonsa siihen omaan treenityyliin. Netti tuntuu olevan niin täynnä harjoittelusta ja syömisestä selostavia artikkeleita ettei nuori oikeasti halua tai voi uskoa miten yksinkertaista ja paperilla tylsää homma on.
Syö paljon, nuku hyvin ja pidä huolta palautumisesta ja nosta yksinkertaisella ohjelmalla, jossa voit lisätä painoja progressivisesti. Itse suosittelisin G6:n sijasta starting strength ohjelmaa, koska se on vielä yksinkertaisempi. Itse raahasin kyykyn yli 150kilon sarjapainoihin(3x5) ennen kuin vaihdoin kaksijakoiseen.

Jos rauta ei tunnu nousevan tai kehitystä ei tunnu syntyvän, on kyse 99,3% varmuudella ihan jostain muusta kuin ohjelman huonoudesta. Tsemppiä treeneihin!

Olenko minä aloittelija kun olen treenannut vuoden enkä koskaan ole käyttänyt tätä kyseistä ohjelmaa? Eli onko sarjatoistojen jaksottaminen vielä turhaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom