Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eipä tolla taida pahemmin väliä olla. Ite tykkään tehä istuen niin saa ainakin tehtyä puhtaasti.

Ja kannattaa ehkä tehä alusta asti vapailla painoilla. Saa sitä tuntumaa niiihin painoihin heti alusta. Ja vahvistuu kaikki tukilihakset samalla :)

Just tän takia mun mielestä on parempi, että alottaa heti niillä vapailla painoilla. Saa sen tekniikan kohalleen, kun ne painot ei vielä oo niin kovia. Pahin tilannehan on jos sitä voimaa olis jo ja sit isoilla painoilla rikotaan paikat väärän tekniikan takia =/

5. Kerta arskaa nyt takana ja ongelmia lähinnä kyykyssä nyt. Kyykkyäkin lähinnä tullut tehtyä vain arskassa, vaikka tekniikka minulle opetettiin jo aiemmin. Kyykkäsin tänään 42,5kg (+2,5kg/kerta) ja viimeisissä toistoissa tekniikka katosi täysin: selkä mm. heilui sivulle ja eteen. Ilmeisesti täytyy vain painoja laskea ja maltilla lisäillä vain kun tekniikka kunnolla kestää. Järjestyksessä kyykky tulee penkin ja vatsalihasten jälkeen. Ennen kyykkäystä on venytelty (jo salille tultaessa) ja lämmitelty kyykkäämällä kepin kanssa ja polkemalla hieman kuntopyörää. Onko mitään muita neuvoja tekniikan säilyttämiseen kun vähemmän rautaa tankoon?

PS. Mahtava ohjelma!

5. Kerta arskaa nyt takana ja ongelmia lähinnä kyykyssä nyt. Kyykkyäkin lähinnä tullut tehtyä vain arskassa, vaikka tekniikka minulle opetettiin jo aiemmin. Kyykkäsin tänään 42,5kg (+2,5kg/kerta) ja viimeisissä toistoissa tekniikka katosi täysin: selkä mm. heilui sivulle ja eteen. Ilmeisesti täytyy vain painoja laskea ja maltilla lisäillä vain kun tekniikka kunnolla kestää. Järjestyksessä kyykky tulee penkin ja vatsalihasten jälkeen. Ennen kyykkäystä on venytelty (jo salille tultaessa) ja lämmitelty kyykkäämällä kepin kanssa ja polkemalla hieman kuntopyörää. Onko mitään muita neuvoja tekniikan säilyttämiseen kun vähemmän rautaa tankoon?

PS. Mahtava ohjelma!

Voisit tietenkin koittaa tehdä kyykyn ennen vatsalihaksia niin ainakin keskikroppa täysin vireessä. Muista vetää kunnolla ilmaa niin että vatsa hieman pullistuu jolloin ilmaa menee vatsaonteloon. Lisäksi jännität vatsalihaksia ja pidät jännitystä niin kauan kunnes olet takaisin suorinjaloin. Tasapaino pysyy vielä paremmin kun otat jonkun kiintopisteen esim joku kattolista mitä katsot(hyvä katsoa hieman yläviistoon).

Kohta vissiin kolme kuukautta ohjelmaa takana... Painot nousi penkissä noin 2.5kg siinä kahessa viikossa ja sen jälkeen ei kehitystä, hauiskäännössä 2.5kg myös parissa viikossa, kyykystä en tiedä kun vedin aluksi neljälläkymmenellä kilolla vaikka olisi mennyt reippaasti enemmän ihan vain tekniikan parantamiseksi ja nyt vedän 70 kilolla, vatsalihakset olen vetänyt "crunch" liikkeellä ja siinä toistot ovat nousseet noin kymmenellä ehkä, leuat pysyneet suunnilleen samassa tosin paino noussut noin 10 kg ohjelman aikana ja niskantakaa punnerruksessa nousi sarjapainot 22.5kg:sta 30kg:aan.

Käsiin tullut lihaa kyllä ihan hyvin ja rintalihaksiakin vähän, vatsaan ja jalkoihin tullut vain läskiä kun rupesin syömään kunnolla ja käyttämään jauhoja vasta tämän ohjelman aloitettua ja tosiaan noin 10kg paino noussut ohjelman aikana. Pitäisi uutta ohjelmaa keksiä kohtapuolin, kun ei tunnu nousevan tulokset enää ollenkaan. Meinasin tuota Miken penkkisysteemiä testata seuraavaksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vaihtelu sopii kaikille. Lihas tottuu rasitukseen ja sen takia treenissä olis hyvä tehä ainakin joitain muutoksia.

Itekin kyllä syyllistyny junnaan samalla ohjelmalla pitkiä aikoja. Nyt olis tarkotus jossain 10-12vk sykleissä vaihdella treenityyliä :)

PS. Mahtava ohjelma!

Älä tee missää nimessä vatsoja ennen kyykkyä. Kokeileppa tehä ens kerralla vatsat vasta kyykyn jälkeen.

Hieman niskantakaa punnerruksesta Enklantia ymmärtävälle kansalle.

five_exercises_you_should_stop_doing_forever

Itse ei ainakaan olkapäät tykkää ei sitteen yhtään.

Ittellä pakko tehä niskan takaa, kun kokeilin normaalia pystypunnerrusta seisten, niin vihlas vasenta olkapäätä niin pirusti. Jostain kumman syystä niskan takaa kun punnersin, niin ei sattunut yhtään. Ilman painoja pystyn kyllä liikuttelemaan kättä ilman kipuja normaalisti. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu, että mulla on tämä näin päin?

Hieman niskantakaa punnerruksesta Enklantia ymmärtävälle kansalle.

five_exercises_you_should_stop_doing_forever

Itse ei ainakaan olkapäät tykkää ei sitteen yhtään.

Jaha, oliki eri lista minkä viimeks näin - uusia liikkeitä tos ;) Ite olisin laittanu kyl ton pystysoudun ykkössijalle. Ei ton NTP:n niin paha pitäis olla ku ei tee sitä alas asti... Hyvä liike kyllä. Ehkä sitä ei kannata tehdä kuitenkaan ympärivuotisesti, vaan vaihdella muitten pystypunnerrusvariaatioden kans. Varsinki käsipainoilla on hyvä tehdä välillä.

Jaha, oliki eri lista minkä viimeks näin - uusia liikkeitä tos ;) Ite olisin laittanu kyl ton pystysoudun ykkössijalle. Ei ton NTP:n niin paha pitäis olla ku ei tee sitä alas asti... Hyvä liike kyllä. Ehkä sitä ei kannata tehdä kuitenkaan ympärivuotisesti, vaan vaihdella muitten pystypunnerrusvariaatioden kans. Varsinki käsipainoilla on hyvä tehdä välillä.

Kerrohan Maximus Bicepus, oon nyt tehnyt vuoden NTP:tä (tosin välillä normi pystäriä), että kannattasko mun välillä koklata tota käsipainoilla? Pitäskö toi hantteliversio tehä istuen?

kun kokeilin normaalia pystypunnerrusta seisten, niin vihlas vasenta olkapäätä niin pirusti. Jostain kumman syystä niskan takaa kun punnersin, niin ei sattunut yhtään. Ilman painoja pystyn kyllä liikuttelemaan kättä ilman kipuja normaalisti. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu, että mulla on tämä näin päin?
Lasketko painot kuinka alas? Välttämättä ei kannata laskea olkapäihin asti, jos nivelet ei tykkää.

että kannattasko mun välillä koklata tota käsipainoilla? Pitäskö toi hantteliversio tehä istuen?
Jos tuohon kipuiluun ei löydy ratkaisua niin siinä tapauksessa kannattaa pitäytyä niissä liikkeissä missä ei ole vaaraa loukata itseään.
Mun mielestä käsipainoilla on paras tehdä istuen. Tuosta asennosta on helpompaa heivauttaa painot ylös ja tuntumakin yleisesti ottaen saattaa olla parempi, kun ei tule käytettyä muuta ruhoa apuna työnnössä.

8.11.2010
-Leuvat 2kpl
-Penkki 35kg
-Haba 7kg kp
-Pystyp.smithissä pelkkä tanko
-Prässi 125kg
-Vatta 20*4

7.01.2011

-Leuvat 11kpl
-Penkki 60kg
-Haba 12,5 kp
-Pystyp. smith tanko + 15kg
-Prässi 180kg
-Vatta 35*4

Ohjelma tuntuu toimivan ainakin itselle jolla ei ole minkäänlaista aikaisempaa kuntosalikokemusta. Ikä 35v,paino 77kg,pituus170cm
Alussa tein leukojen lisäksi ala/ylätaljaa sekä kulmasoutua siihen asti että jaksoi vetää leukoja 5-8 sarjoissa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom