Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Juu, siin vaihees ku alkaa oleen maximit tällä ohjelmalla taulus niin alkaa käydä vähä liian raskaaks pitemmän päälle. Voisit vaihtaa 2- tai 3-jakoseen tän jälkeen, tai sit jos halut yksjakosella jatkaa niin HST on hyvä, koska siinä tuo progressio ja rasitus on jaettu pitkälle aikavälille.

Elaston 2-jakosesta oon tykännyt ja sillä onkin tullu treenailtua suurin osa saliharrastuksen aikana. Mut nyt on muutaman viikon ollut ajatus kokeilla 3-jakoista ja enemmän ehkä voimapainotteisemmin. Täytyy koittaa antaa aikaa taas muillekkin harrastuksille, nii ei oo ainakaan jalat niin kovassa rääkissä, kun tähän asti. Mut pari viikkoa vielä tällä ja tosiaan kokeilla kaseja ja kattoa sit parilla treenillä onko sarjapainoihin tullut muutosta.

Elaston 2-jakosesta oon tykännyt ja sillä onkin tullu treenailtua suurin osa saliharrastuksen aikana. Mut nyt on muutaman viikon ollut ajatus kokeilla 3-jakoista ja enemmän ehkä voimapainotteisemmin. Täytyy koittaa antaa aikaa taas muillekkin harrastuksille, nii ei oo ainakaan jalat niin kovassa rääkissä, kun tähän asti. Mut pari viikkoa vielä tällä ja tosiaan kokeilla kaseja ja kattoa sit parilla treenillä onko sarjapainoihin tullut muutosta.

Hyvä noihin spekseihin sopiva kolmijakonen on tämä. Suhteellisen vähän tunnettu ohjelma. Ja vaikka onkin nimeltään "massaohjelma", niin siinä tehdään ainoastaan perusliikkeitä ja voi tehä joko 5x5 tai 4x6. Ite oon tehny tota muutaman kierron. Plussakaloreilla menestyksekkäämmin :D

Juu, siin vaihees ku alkaa oleen maximit tällä ohjelmalla taulus niin alkaa käydä vähä liian raskaaks pitemmän päälle. Voisit vaihtaa 2- tai 3-jakoseen tän jälkeen, tai sit jos halut yksjakosella jatkaa niin HST on hyvä, koska siinä tuo progressio ja rasitus on jaettu pitkälle aikavälille.

Vittitkö kertoa tosta HST? Kun mielenkiintoa on treenata vaan 1 jakosella.

Ekaa kertaa kirjottelemaan, pitkän sivusta seuraamisen jälkeen. G6 ainakin tuntuu pelastaneen meikäläisen tuolta "4-ja 5 jakoisten" viidakosta. Viikko takana, päivitellää tuloksia kuukauden tai kahden jälkeen, jos sellaisia vahingossa pääsee tulemaan :)

Tässä siis lisätään aina painoa lisää, kun menee vikassa sarjassa 2-3 toistoa yli?
Maltillisilla painoilla alottaessa joutuu useasti viikossa lisäämään 2,5kg? Käsitinkö ohjelman progression oikeen?

Rupee olemaan 3kk tätä ohjelmaa takana, kyykkyä en tehnyt ihan koko aikaa n.2viikkoon ja jalassa oli häikkää. Alla tulokset, ja tosiaan olin ihan kukkakeppi, kun aloitin, vähän jo kehitystä näkyy:)

Paino/pituus: 188/69--->81
Kyykky: 40kg---> 65kg
Penkki: 25kg---> 45kg
Pystypunnerrus edestä: 20kg---> 35kg
Leuat: 1----> 7
Hauiskääntö: 13kg--->25,5kg

Miltäs nuo näyttää ammattilaisten silmiin?

Seuraavaksi olis tarkotus alottaa starting strenght ohjelma:)

Rupee olemaan 3kk tätä ohjelmaa takana, kyykkyä en tehnyt ihan koko aikaa n.2viikkoon ja jalassa oli häikkää. Alla tulokset, ja tosiaan olin ihan kukkakeppi, kun aloitin, vähän jo kehitystä näkyy:)

Paino/pituus: 188/69--->81
Kyykky: 40kg---> 65kg
Penkki: 25kg---> 45kg
Pystypunnerrus edestä: 20kg---> 35kg
Leuat: 1----> 7
Hauiskääntö: 13kg--->25,5kg

Miltäs nuo näyttää ammattilaisten silmiin?

Seuraavaksi olis tarkotus alottaa starting strenght ohjelma:)

Olen kaukana ammattilaisesta, mutta hyvältä näyttää. Varsinkin kehonpainoa on tullut mukavasti lisää! Way to go!

Hurjasti on tulosta tullut! Paino noussu noin paljon, mutta leukoja menee silti enemmän kuin alussa. Kaikki liikkeet näyttäis vielä olevan oikeassa suhteessa keskenään, eli selvästikin on kehitys menny niinkuin pitää, eikä penkki ja haba oo ainoita jotka paranee :)

Alla tulokset, ja tosiaan olin ihan kukkakeppi, kun aloitin, vähän jo kehitystä näkyy:)

Täytyy kyllä sanoa, että vedit ihan ihan uudet pohjat kukkakepin määritelmälle :D Mutta pääasia, että tulosta on tullu! :thumbs: Ja erinomaista, että alotat Starting Strengthin. Tolla massalla pitäis jo raudan liikkuaki ;)

3x10 se kannattaisi tehdä, vaihtelu virkistää sekä jos olet aiemmin tehnyt vain jotain 1-5 niin suosittelen kyllä ettet menisi muuttamaa. Ohjelma antaa kyllä tuloksia.

Kutonen jo 3kertaa käytössä 3x10 aina ennen tehnyt, nyt vaan tuntuu että muut tulokset nousevat paitsi penkki jumittaa pahasti perässä.
Ajattelin joko ohjelman vaihtoa tai sitten sarjapituuden muuttamista.

Moi! Tänään vedin viimeisen reenin arnoldin kuusikolla. 16 elokuuta aloitin: Paino: 84 kg, Kyykky: 100 kg, Penkki: 75 kg, Alatalja: 65 kg, Niskantakaa punnerrus: 30 kg, Hauiskääntö: 30 kg, Vatsat 3*20.
3 joulukuuta: Paino: 88 kg, Kyykky: 140 kg, Penkki: 100 kg, Alatalja: 100 kg, Niskantakaa punnerrus: 50 kg, Hauiskääntö: 40 kg, Vatsat 3*20*5-10 kg.
Leuat vaihdoin alataljaan, olkapää kipeytyi leuoissa. Tein myös välillä maastavetoa kyykyn tilalle.

Tänään olis tarkotus alottaa tän tekeminen. Omat mitat tällä hetkellä 175/72. Katotaan mihin asti päästään :)

Tällä hetkellä sarjapainot:

- Kyykky 60kg
- Penkki 50kg :nolo:
- Leuanveto 5 toistoo
- Niskantakaa punnerrus en oo ennen tehnyt
- Hauiskääntö tangolla 20/25kg en tiedä onko salin tanko 5 vai 10kg
- Vatsat ~20

Voisko tohon noitten lisäks lisätä vielä ylätaljan?

Täytyy kattoo miten kehittyy kun en ehdi joka viikkon tota 3 kertaa käymään, välillä jää kahteen. Toivottavasti ei ihan kamalasti vaikuta.

Juuri sain päätökseen ekan treenin kyseisellä ohjelmalla.. Kellotin palautusajat tarkalleen ohjeen mukaisiksi ja sai kyllä tiputtaa sarjapainoja keskimäärin 10kg joka liikkeessä.
Normaalisti odottanut sykkeen tasautumista ennen seuraavaa sarjaa ja siihen on mennyt 3-4min.

Nyt sitten korkealla sykkeellä uuteen sarjaan ja aika rankalta tuntui tämä ohjelma, kun siirryin siihen 5-jakoisesta.

edit. itse tekisin kyykyn punnerrusten jälkeen, mutta haluan noudattaa tätä ohjelmaa orjallisesti. Väsytti koko lopputreeni tuon kyykyn takia, vaikka sitä aloittaessa oli pirteä olo.

Itse G6:lla treenatessa alotin penkillä ja tein kyykyn toisena liikkeenä, koska tämä järjestys sopi omalle ruholle paremmin. Kehitystä tuli ihan mukavasti tästä huolimatta. Omasta mielestäni jotain ohjelmaa ei kannata täysin orjallisesti noudattaa, vaan kannattaa kuunnella vähän omaa kroppaansakin.

toimiskohan kyseine ohjelma vapaaottelun kanssa? tarkotuksena ois just saada sitä voimaa jalkoihi ja keskivartaloon (ei tietenkää haittaa jos lihaa yläkroppaanki sais) ja keskittyä perusliikkeisiin

toimiskohan kyseine ohjelma vapaaottelun kanssa? tarkotuksena ois just saada sitä voimaa jalkoihi ja keskivartaloon (ei tietenkää haittaa jos lihaa yläkroppaanki sais) ja keskittyä perusliikkeisiin

Kyllä toimii. 1 jakoinen on omasta mielestäni paras jako jos tarkoitus on tukea sillä itse päälajia

Back
Ylös Bottom