Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mahdoit aloittaa kuitenkin liian pienillä painoilla? Minullakin saman suuntaista kehitystä suunnilleen joka saralla, paitsi leuat tällä massa/voimasuhteella ei kulje aivan oletetulla tavalla. Hienoa kehitystä kuitenkin varmasti tullut! :) Tsemppiä viimeisille viikoille!

Ainut missä alotin liian pienillä painoilla oli kyykky. Ihan vaa sen takia ku en halunnu polvea hajottaa uudestaan ja ku en juurikaan kyykkyä ole tehnyt ni parempi saada se tekniikka ensin kuntoon pienemmillä painoilla. Eikä siinäkään hirveesti ilmaa ollu.Ehkä se 15-20kg.

Vatsoissa koitin lisäpainoilla mutta silloin(ainaki normaaleissa istumaannousuissa) se kohdistuu pelkästään ylävatsoihin ku normaalisti se ottaa ylä- ja keskivatsoihin ---> Ilman painoja saan paremman tuntuman. Tosin sivuvatsoissa oon pitäny 15kg ja 20kg hantteleita niskan takana.(En tietenkää yhtä aikaa :D)

Mr. Eightpack vetää kyllä epäilyttävän paljon leukoja. Videota? :D On kyl niin armottoman kovat noi leuat ainakin. Ja muutenkin kehitys, jos 50kg penassakin oli oikeesti se lähtötaso niin armottomia korotuksia tullu. :)

Mitkä olisi hyviä korvaavia liikkeitä hauiskäännölle, niskan takaa punnerrukselle ja istumaannousuille? Tämä siis siksi kun oon nyt päälle 2kk paukuttanut noita samoja liikkeitä ja aina kun alkanut stoppaamaan kehitys niin painoja vähän vähemmän ja uutta vauhtia hakemaan, mutta nyt on alkanut junnaamaan nuo ihan totaalisesti ja ajattelin joitain uusia korvaavia liikkeitä nyt viimeiselle 2½viikolle.Ajattelin ainakin niskan takaa punnerruksen korvata käsipainoilla istuen ja vatsat jalkojen nostoilla, mutta mihen tässä voi laittaa lisäpainot? Hauiskäännössä tangolla mulla on alkanut oikean käden kyynärvarren oikea sivu kipuilemaan aika pahasti, mistä tuo voi johtua ja mikä siis olisi hyvää vaihtelua tälle perus hauiskäännölle levytangolla?

Mr. Eightpack vetää kyllä epäilyttävän paljon leukoja. Videota? :D On kyl niin armottoman kovat noi leuat ainakin. Ja muutenkin kehitys, jos 50kg penassakin oli oikeesti se lähtötaso niin armottomia korotuksia tullu. :)

Noi leuat mulla on aina noussu n.kk reenaamisella siihen 30 tietämille mut siitä ylöspäin ollu jo vähä hitaampaa. Niinku aikasemmin mainitsin ni tein normi leukoja ekan kk. ja ne nousi 19-->32.
Et jos toi on "liian" nopeeta kehitystä 70kg ruipelolle ni ei voi mitää.
Ite saanu parhaiten kehitystä ku tehny leukoja samalla systeemillä ku noita muitaki. Eli ei 3xmax. vaan esim. tänään tein 3x24 ja sitä mukaa ku vikalla sarjalla menee enemmän ni nostan yhellä tai kahella toistolla kaikkia sarjoja.

En tiedä onko siitä oikeasti mitään hyötyä mutta itellä ainaki toiminu.

Penkistä sen verran et itestä tuntunu et se kehittyy vitun huonosti. Käsipainoilla mennään ainaki tää viikko ja niillä saanu paremman tuntuman tisseihin et katotaa jos sais sen hurjan 4x10x70kg tän kahen viimesen viikon lopulla :).

Mitkä olisi hyviä korvaavia liikkeitä hauiskäännölle, niskan takaa punnerrukselle ja istumaannousuille? Tämä siis siksi kun oon nyt päälle 2kk paukuttanut noita samoja liikkeitä ja aina kun alkanut stoppaamaan kehitys niin painoja vähän vähemmän ja uutta vauhtia hakemaan, mutta nyt on alkanut junnaamaan nuo ihan totaalisesti ja ajattelin joitain uusia korvaavia liikkeitä nyt viimeiselle 2½viikolle.Ajattelin ainakin niskan takaa punnerruksen korvata käsipainoilla istuen ja vatsat jalkojen nostoilla, mutta mihen tässä voi laittaa lisäpainot? Hauiskäännössä tangolla mulla on alkanut oikean käden kyynärvarren oikea sivu kipuilemaan aika pahasti, mistä tuo voi johtua ja mikä siis olisi hyvää vaihtelua tälle perus hauiskäännölle levytangolla?

forkuissa kipua hauista tehdessä? vai onko ihan kyynärtaipeessa kipu? Hauistahan voi tehdä ihan kässäreillä tai scotissa tangolla/käsipainoilla tai keskitettynä penkin päällä tai vaikkapa jalkaa vasten, ihan miten itse haluaa, mutta tuo käsipainoilla seisaallaan on kuitenkin lähinnä varmaankin tuota tangolla suoritettavaa. Jalkojen nostoon voi sitoa pieniä painoja jalkoihin kiinni jos on tarpeen, mutta kannattaa varoa ettei ne tipahda sieltä vaikkapa kasvoille tai kasseille :)) Taljassakin voi suorittaa vatsalihasliikkeitä, mutta osaa niitä on vaikea ekalla kerralla saada oikein menemään, lisäksihän on vatsarutistukset sun muut. Nt-punnerrusta vastaavia liikkeitä on kyllä tosi vähän, mutta jos välttämättä sen haluaa vaihtaa pois niin käsipainoilla vaan vetämään tai vaihtaa vaan punnerruksen eteen.

Kasipäkillä on kyllä aivan tolkuton kehitys ollu noissa leuoissa! itsellä ei tällä hetkellä hirveänä kehitystä ole tullut siellä saralla johtuen varmaankin jatkuvasta painon nousemisesta.

Hauiskäännössä tangolla mulla on alkanut oikean käden kyynärvarren oikea sivu kipuilemaan aika pahasti, mistä tuo voi johtua ja mikä siis olisi hyvää vaihtelua tälle perus hauiskäännölle levytangolla?

No, eikös sitä hauiskääntöö just sen takia suositella tekeen mutkatangol ku levytangol tehtäes se liikerata on epäedullinen nivelille tjms. Mutta jossei mutkatanko auta, niin noita Ca$hin ehdotuksia sivuten suorimmat korvaajat on hauiskääntö käsipainoil seisten tai suositumpi/parempi(?) hauiskääntö käsipainoil vinopenkissä. Nuo scotti- ja keskitetyt käännöt ottaa "syviin hauislihaksiin".

Forkuisssa tuntuu siis tuo kipu. Tuo hauiskääntö käsipainoilla vinopenkissä vois olla se minkä otan korvaavaksi liikkeeksi. Pystypunnerrus eteen tai käsipainoilla tehtäväksi. Tuo vatsalihasliikeon vähän vielä auki. :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Huomenna olis tarkotus ottaa tää ohjelma käyttöön, kun ei jaksa itse rupea kehittelemään omaa ohjelmaa. Mites tähän kannattaisi soveltaa RiVe? kun yleisurheilijana se olis melko tärkee liike. Ja.. selventäiskö joku mulle tuon "istumaannousu", onko se ihan normivatsat? esim. vatsat lisäpainoilla + vinot vatsat?

Mutta 2-3kk päästä postittelen miten kehitystä tullut! :)

Aattelin tänään ottaa kyseisen ohjelman käyttöön, mutta muutama kysymys heräsi. Onko ihan sama tekeekö vinopenkkiä vai normi? Ite saan ainakin vinopenkillä paremman tuntuman joten tekisin mielummin sitä. Ja toiseksi voiko lisätä alaselän liikkeen? kun tuppaa olemaan aika heikko, niin miellellään treenais sitäkin.

Alaselkä vahvistuu tuossa kyykyssä mielestäni ihan riittämiin ja kun puhutaan 1 jakoisesta preusohjelmasta, niin en lähtisi mitään lisäilemään paitsi ehkä pohkeille joku liike.

Huomenna olis tarkotus ottaa tää ohjelma käyttöön, kun ei jaksa itse rupea kehittelemään omaa ohjelmaa. Mites tähän kannattaisi soveltaa RiVe? kun yleisurheilijana se olis melko tärkee liike. Ja.. selventäiskö joku mulle tuon "istumaannousu", onko se ihan normivatsat? esim. vatsat lisäpainoilla + vinot vatsat?

Mutta 2-3kk päästä postittelen miten kehitystä tullut! :)

istumaannousu on siis aivan kaikille tuttu "normivatsaliike". Tuota riveä ei kyllä suoranaisesti ehkä kannata lisätä tähän treeniin, mutta jos välttämättä sen sinne tarvitsee niin itse tekisin sitä vaikka ma ja pe ja semmoisilla painoilla että pitkällä välillä se ei ala viemään puhtia pois muusta liikkeistä.
Alaselälle ei tarvitse erillistä liikettä lisätä. Vinopenkkiä jos pelkästään teet niin sinulla jää silloin aktivoimatta rintalihakset, siksi suosittelisin tekemään aivan normaalipenkkiä vinon sijaan.

Aattelin tänään ottaa kyseisen ohjelman käyttöön, mutta muutama kysymys heräsi. Onko ihan sama tekeekö vinopenkkiä vai normi? Ite saan ainakin vinopenkillä paremman tuntuman joten tekisin mielummin sitä. Ja toiseksi voiko lisätä alaselän liikkeen? kun tuppaa olemaan aika heikko, niin miellellään treenais sitäkin.

En usko, että mitään haittaa on, jos teet ton vinopenkin. Ei kannata lisätä alaselälle mitään. Voi olla, että selkä menee rikki, koska ei kerkeä palautua.

No, jos nyt tähän ohjelmaan välttämättä riven haluu, niin ehkä paras tapa on tehä joka kolmas kerta kyykyn tilalla rive. Tai vaikka joka toinen kerta. Tai sit voi tehä ihan jotain muuta ohjelmaa. Itelki on ollu vaikeuksia tunkea riveä 1 ja 2 jakosiin ohjelmiin - 3 jakoseen se sopii oikein hyvin :) Istumaannousut on normi vatsoi, mutta mieluummin kannattaa tehä jotain tehokkaampaa liikettä, esim. täs ohjelmas näillä toistomäärillä voi tehä linkkuja.

Tee vaan vinopenkkii, jos se on sulle paree. Voit tehä mavee joka kolmas kerta kyykyn tilalla. Tai sit voit lisätä selänojennuksia 3x10-20 esim. joka toinen päivä vatsat ja joka toinen päivä nuo ojennukset.

Eikö lihakset totu treeniin jos se on kauan samanlainen? Ainakin Ari Kokkosen sivuilta lukaisin että olisi parasta muuttaa treeniä jopa joka kerralla vähäsen. Niin mites tämän arskan kutosen kanssa kannattas toimia (tai minkä tahansa treeniohjelman kanssa)? Kuinka usein kannattaa ohjelmaa vaihtaa?

Eikö lihakset totu treeniin jos se on kauan samanlainen? Ainakin Ari Kokkosen sivuilta lukaisin että olisi parasta muuttaa treeniä jopa joka kerralla vähäsen. Niin mites tämän arskan kutosen kanssa kannattas toimia (tai minkä tahansa treeniohjelman kanssa)? Kuinka usein kannattaa ohjelmaa vaihtaa?

Treeniohjelmaa ei ole mitään syytä vaihtaa, jos se kerran tuottaa tuloksia.
Jos jatkuvasti treenaat esim. samoilla painoilla, lihas ennen pitkää sopeutuu samanlaiseen rasitukseen. Jos se on sopeutunut (homeostaasi), sillä ei ole tarvetta ylikompensoida eli kehittyä. Jos ja kun sarjapainot vähitellen kasvavat, lihas saa uudelleen ja uudelleen erilaista ärsykettä, eikä se ei ehdi sopeutumaan tietynlaiseen harjoitevasteeseen.

edit. saa korjata

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom