Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt on suurinpiirtein 1kk 3vko takana tätä kultaista kuusikkoa eikä oikein tunnu tulokset nousevan, ainakaan samaan tapaan kuin monilla muilla. Heitetääs vähän sarjapainoja...

Kyykky 65 -> 70
Penkki 55 -> 57,5
Leukoja myötäotteella 10,8,8 -> 11, 9, 8
Pystypunnerrus 30 -> 32,5
hauiskääntö 25 -> 27,5

Siis ei vittu. Painokaan ei oikein tunnu nousevan. Laskiskelen kalorit tältä päivältä ja heitän vaikka tänne. Proteiinia popsin ainakin ylitse 100g joka päivä (750g ehrmannia, raejuustoa ja lämpimät ruoat päälle). Mut vaikkei painoa niin kauheesti tuliskaan niin olettaisin et pitäs edes hiukan paukkuja tulla lisää? Ei ole hyvä tämä...

Nyt on suurinpiirtein 1kk 3vko takana tätä kultaista kuusikkoa eikä oikein tunnu tulokset nousevan, ainakaan samaan tapaan kuin monilla muilla. Heitetääs vähän sarjapainoja...

Kyykky 65 -> 70
Penkki 55 -> 57,5
Leukoja myötäotteella 10,8,8 -> 11, 9, 8
Pystypunnerrus 30 -> 32,5
hauiskääntö 25 -> 27,5

Siis ei vittu. Painokaan ei oikein tunnu nousevan. Laskiskelen kalorit tältä päivältä ja heitän vaikka tänne. Proteiinia popsin ainakin ylitse 100g joka päivä (750g ehrmannia, raejuustoa ja lämpimät ruoat päälle). Mut vaikkei painoa niin kauheesti tuliskaan niin olettaisin et pitäs edes hiukan paukkuja tulla lisää? Ei ole hyvä tämä...

Kehitys on kyllä hitaanlaista ja epäilen nyt kuitenkin vaikka vannotat syöväsi tarpeeksi ettet syö tarpeeksi. Paljonko kaverilla on painoa? Sanotaan vaikka, että olet normi 70kg jamppa nii protskua ois hyvä saada päälle 200 grammaa. Postaa ihan koko setti mitä on tullut syötä niin on helpompi hahmottaa kokonaisuus ja päätellä missään mennään metsään.

183,5cm pitkä ja 70kg painan itseasiassa :D Päivän ruoat...

Aamupala:
Puuro + mehukeitto = 200 kcal
250g Ehrmann = 145 kcal

Koulussa:
2 siivua ruisleipää = 150kcal

Koululounas (kinkkukiusais + salaatti) = ???

2 siivua ruisleipää = 150kcal

Kotona:

Perunat ja nakkikastike = ???
Jälkiruokavanukas = 180 kcal

3 munan munakas feat. raejuusto ja meetwursti = 400 kcal?
banaani = 90 kcal

500 ehramnnia + 1dl kermaa + mustikoita = 580 kcal
2 Weetabixia + banaani = 340kcal

Ilman lämpimiä ruokia = 2235 kcal

Lämpimistä ruoista pitäis saada n. 380kcal jotta tulis 3000kcal. Pidän aika realistisena.

Tossa nyt suuret linjat muuten hyvin, mutta kannattaisi tosiaan pyrkiä siihen, että tulee joka aterialla sitä proteiinia. Itsekin koen sen vaikeaksi ja sen takia kuvioissa patukat sekä heraa. Palautusjuoma varmasti on teikäläisellä käytössä? Jos tuo on ateriarytmi, niin ainaki tuohon koulun välipalaan ottaisin jotain proteiinilisää, helppo kuskata sheikkerissä ja lisäät vain veden. Yöprotsku on kans hyvä lisä, ainaki ite tykkään.

183,5cm pitkä ja 70kg painan itseasiassa :D

itse sanoisin että lisää ruokaa vaan koneeseen ainakin painon perusteella. Itse 186cm/92.8kg(hetki sitten punnittu) ja todellakin kynäniska itse olen ja rasva% normaalipainoisen miehen lukemissa, itseasiassa hieman alle

edit: tietenki pituus/paino on myös suhteessa ikään

Tossa nyt suuret linjat muuten hyvin, mutta kannattaisi tosiaan pyrkiä siihen, että tulee joka aterialla sitä proteiinia. Itsekin koen sen vaikeaksi ja sen takia kuvioissa patukat sekä heraa. Palautusjuoma varmasti on teikäläisellä käytössä? Jos tuo on ateriarytmi, niin ainaki tuohon koulun välipalaan ottaisin jotain proteiinilisää, helppo kuskata sheikkerissä ja lisäät vain veden. Yöprotsku on kans hyvä lisä, ainaki ite tykkään.
On palkkari, tänään ei ollu punttipäivä vaan niin en juonu. Heraa ja maltoa sisältää se. Toki vois kouluun ottaa sheikkerissä mukaan, mutta jos tollanen 8 kertaa viikossa alkaa purkista ottamaan protskua (tai vielä usemmin jos yötäkin vasten alan jotain lisää popsimaan) niin tulee äkkiä vähän hintavaks tälläsen 16-vuotiaan lompakolle. Voisin tosin hakea jostain UFS:sästä halvalla maustamatonta jauhoa ja lyödä vaikka kaakaojauheet himassa sekaan ja koittaa tollasen pussillissen ajan et tapahtuuko mitään. Myöskin patukat ovat aivan sikamaisen hintasia :D

itse sanoisin että lisää ruokaa vaan koneeseen ainakin painon perusteella. Itse 186cm/92.8kg(hetki sitten punnittu) ja todellakin kynäniska itse olen ja rasva% normaalipainoisen miehen lukemissa, itseasiassa hieman alle

edit: tietenki pituus/paino on myös suhteessa ikään
No olen 16v et mahdollisuuksia on kasvaa lisääkin (ja toivon et kasvankin :D. Ja mielelläni söisin enemmän, jos vain uppoaisi. Jos on joku helppo ruoka-aine mistä saa nopeesti paukkuja lisää niin saa ehdottaa. Oon myös miettiny että ottaisin kouluun pähkinöitä ja mutustelisin niitä kaikki tunnit ton ruokailun jälkeen vaikkapa.

Tällä hetkellä omaan korvaan hyvältä kuulostaa tollanen halpisprotskudrinkki ja pähkinöitä tähän ruokavalioon lisäksi... Ja lisää saa ehdotella ja neuvoa, nytkin tulleita kommentteja arvostan niin paljon ettei tässä hienossa kielessämme ole sille riittävän kauniita sanoja :)

PowerLife, näyttää siltä että oot alottanu liian isoilla sarjapainoilla. Yksi vaihtoehto olisi alottaa ihan näyrästi reilusti pienemmillä painoilla. Sieltä tullaan sit ryminällä noiden nykyistes ohi.
Aika hyvin näytät syövän. Jos paino ei nouse niin se kuitenkin kertoo siitä, että kulutus on myös aika korkea kuten tuossa iässä monella onkin. Pähkinät yms. ovat käteviä naposteltavia jos oikea ruoka meinaa tulla jo korvista ulos. Tiedostathan myös että maito on erinomaista juomaa, hyvät ravinnearvot ja sitä pystyy huitaisemaan pari lasillista vatsaan vielä siinä vaiheessa kun mitään muuta ei tunnu menevän. Tsemiä! :)

Just my two cents...

Itse käytän juurikin UFS:n maustamattomia:1dl maltoa ja caseinia + 5gr kreatiinia + kaakaojauheet päälle treenin jälkeen ja välipäivinä otan protskut irti ehrmanin maitorahkoilla, kanalla jne. lihalla. Minusta hyviä välipaloja koulussa on juurikin tuo maitorahka jos haluaa juurikin sitä proteiinia tai jokin pieni juotava jogurtti :)

PowerLife, noi pähkinät on jees. Kilo maapähkinöitä maksaa reilu pari euroo, että sinänsä halpojakin. Kannattaa muistaa kuitenkin että sadassa grammassa on yli 500 kcal. Itse syön päivittäin noin 50 g pähkinöitä. Kouluevääksi myös tonnikalapurkki repäisykannella ois yks mistä sais pirusti proteiinia, säilyy huoneenlämmössä ja on helposti nautittavissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
PowerLife, noi pähkinät on jees. Kilo maapähkinöitä maksaa reilu pari euroo, että sinänsä halpojakin. Kannattaa muistaa kuitenkin että sadassa grammassa on yli 500 kcal. Itse syön päivittäin noin 50 g pähkinöitä. Kouluevääksi myös tonnikalapurkki repäisykannella ois yks mistä sais pirusti proteiinia, säilyy huoneenlämmössä ja on helposti nautittavissa.

Pähkinät on hyvä kaloreiden sekä hyvien rasvojen lähde, joten niitä kyllä kannattaa popsia pari kourallista päivässä. Kuitenkin lähtisin siitä, että jos jo nykyinen ruokavalio tuntuu mättämiseltä niin tonnikalapurkin väkisin vääntäminen todennäköisesti jäisi pariin kokeiluun. Minun mielestäni paras vaihtoehto on vetää niitä lisäravinteita ja tässä tapauksessa jokin massblast tai vastaava halpa gaineri ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto.

Nyt on suurinpiirtein 1kk 3vko takana tätä kultaista kuusikkoa...
Painokaan ei oikein tunnu nousevan...

Tuo nyt on aika lyhyt aika huikeiden tulosten ja muutosten aikaansaamiseen. Kilo kuukaudes jos tulee lisää painoo on hyvä tahti. Ja niinku tos sanottiin, niin jos ei paino nouse ni et vaan syö tarpeeks. Hyvä lisäys on prodedrinkki het aamusta, mis on 30g prodee (heraa) ja n-määrä nopeita hiilareita (maltoo), sit tunti tosta ni vasta virallinen aamupala.

183,5cm pitkä ja 70kg painan itseasiassa :D Päivän ruoat...

Oot puol senttii pidee ku mä :david: On se tarkkaa... :) Mut tuo sun setti näytti kyl hyvälle, noist tulee kyl reilusti yli 3000 kaloria. Ite painaisin noilla safkoilla kyl paljo enemmän ku 70kg o_O En tiä mitä toi tarkottaa ku tos on, et koulus vedät 2x kahet ruisleivät... Ite vetäisin noi toiset aamul ni tulis vähä kuitui sinne ja toiset sit sen lounaan yhteydes. Illal ei yleensä oo järkee syödä hiilareita, mut ku oot niin laiha ni ei kai sil niin välii :P Mut esim. toi banaani olis järkevämpi välipalana esim. koulussa. Ja niinku tuol mainittiin, niin kandee vetää 2 lasii maitoo joka aterial, tulee mukavasti protskui siitä.

Spidey kuulutti tos yöprotskuu, mut noi sun Ehrmannit ja kerma(!) :hyper: ajaa kyl sen asian.

Jos on joku helppo ruoka-aine mistä saa nopeesti paukkuja lisää niin saa ehdottaa.

Rypsiöljy. Ite vedän maximikaloreilla tota n. 8 ruokalusikkaa eli 80g päiväs, siit tulee n. 720 kaloria :)

Itse käytän juurikin UFS:n maustamattomia:1dl maltoa ja caseinia + 5gr kreatiinia + kaakaojauheet päälle treenin jälkeen...

Miks vedät kaseiinia treenin jälkeen? :S Kallista ja hidasta ainetta, sopii iltaprodeks. Heraa (tai jotain multiprodee) treenin jälkee :puntti: Kutsuit ittees kynäniskas tos aikasemmin, mut ei kyl ny ihan niin pitäis noilla numeroilla olla :) Mutta siitä johtuen (ja yleensäkin) kandeis laittaa paljo enempi maltoo palkkariin = 1g per painokilo.

Ite tyykkään ottaa loput kalorit täysmaidosta ja pähkinöistä. Bulkilla 3-5l täysmaitoo ja pari kourallista pähkinöitä + safkat päälle ni kyä lähtee :)

Kiitos kauhiasti kaikille vastauksista!

PowerLife, näyttää siltä että oot alottanu liian isoilla sarjapainoilla. Yksi vaihtoehto olisi alottaa ihan näyrästi reilusti pienemmillä painoilla.
Aluksi tosiaan alotin pienemmistä (kyykky 60 esim) ja joka kerta napsin 2,5kg lisää kunnes ei menny enää 12 viimisessä ja sitten hakkasin sitä kunnes meni. Voisin toki alottaa taas alempaa ja koittaa uutta nousua, en usko että tämä olisi lainkaan väärin. :)

Ja paino ei ole tosiaan noussut yhtään, mitä vähän ihmettelen. Ei näin pienellä kaverilla pitäis tällästä kulutusta olla :D tai vaikka oliskin, niin luulisin että tulokset edes nousis.

Ruisleivät menee seuraavasti: kotona aamupala, sit kouluun ja ekan 75min pitusen oppitunnin jälkeen syön pari ruisleipää. Sitten seuraava 75min oppitunti ja ruokailu. Sitten taas oppitunti ja ruisleivät. Sitten vielä viiminen oppitunti ja himaan. Ton takia vedän parissa satsissa noi leivät.

Tosiaan, suunnitelma vaikuttaa nyt seuraavalta: ostan ainakin pähkinöitä ja jotain halpaa prodejauhetta, jotka otan mukaan kouluun ja vetelen siellä. Harkitsen myös vakavasti sitä että keventäisin kaikkia sarjapainoja vaikka 10kg ja lähtisin uuteen nousuun. Tänään illalla salille taas ja siihen mennessä pitäis syntyä joku päätös tän asian tiimoilta. Ei tästäkään mitään tule kun tulokset vaan hakkaa paikallaan...

Maximus Bicepus, vedätkö rypsäriä noin raakana lusikalla vai sotketko sen johonkin niin että ei maistu niin karseelle? Ja mitä vikaa on kermassa? :D

Joo ja T.Rintala, todellakin on. Anti mennä. Knock yourself out. Miksei olis? Kilot ylös. Salille siitä. Lopeta nillitys ja nosta. yms yms :D

Selvä tuli selväksi :D lähinnä tuolla tarkoitin kuitenkin, että mahtaisko siitä olla hyötyä normipenaa ajatellen?

Selvä tuli selväksi :D lähinnä tuolla tarkoitin kuitenkin, että mahtaisko siitä olla hyötyä normipenaa ajatellen?

Itse en koe sitä kovin hyodylliseksi penkin tekemiseen, jos kulkee hyvin ja progressio on suunnilleen tasaista. Sitten taas kun penkki tulos jämähtää, niin sillä saa hyvää vaihtelua.

Mutta lihaksen kasvatuksen kannalta itse tekisin sillon tällöin kp penkkiä ja vinopenkkiä, pelkän normi penkin hinkkaamisen sijasta.

Miks vedät kaseiinia treenin jälkeen? :S Kallista ja hidasta ainetta, sopii iltaprodeks. Heraa (tai jotain multiprodee) treenin jälkee :puntti: Kutsuit ittees kynäniskas tos aikasemmin, mut ei kyl ny ihan niin pitäis noilla numeroilla olla :) Mutta siitä johtuen (ja yleensäkin) kandeis laittaa paljo enempi maltoo palkkariin = 1g per painokilo.

Jos en olisi ikinä jääkiekkoa harrastanut niin paino olisi aivan toista luokkaa, jo pitkän harrastamisen takia on massa kertynyt suurimmaksi osaksi jalkoihin eli siitä se varmaan johtuu että painoakin on. Kaseiinin ostin ihan puhtaasti proteiinipitoisuuden vuoksi, noita ns. nopeita protskuja tulee kyllä lähes heti treenin jälkeen kun syön kunnon ruokaa.

Ruisleivät menee seuraavasti: kotona aamupala, sit kouluun ja ekan 75min pitusen oppitunnin jälkeen syön pari ruisleipää. Sitten seuraava 75min oppitunti ja ruokailu. Sitten taas oppitunti ja ruisleivät. Sitten vielä viiminen oppitunti ja himaan. Ton takia vedän parissa satsissa noi leivät.

No, ei sitä ny kyllä ihan tunnin välein tarttis syödä :hyper: Olis suositeltavampaa sijottaa ne syömiset esim. 3 tunnin välein, kuin niin et on koko ajan jotain safkaa kädes.

Tosiaan, suunnitelma vaikuttaa nyt seuraavalta: ostan ainakin pähkinöitä ja jotain halpaa prodejauhetta, jotka otan mukaan kouluun ja vetelen siellä.

Yks hyvä tyyli on sekottaa puol desii prodejauhoo maitolasiin ja vetää ruuan mukana. Siin on 20g prodee per lasi sit :)

Maximus Bicepus, vedätkö rypsäriä noin raakana lusikalla vai sotketko sen johonkin niin että ei maistu niin karseelle? Ja mitä vikaa on kermassa? :D

Jotku vetää raakana pullosta, mutta ne onkin barbaareja :evil: Ite laitan n. 2 ruokalusikallista aamul myslien sekaan, sit illal laitan lorauksen (=n. 2-3 ruokalusikallista?) Ehrmannin sekaan (hidastaa proden imeytymistä yöl) ja sit mul on viel semmonen patentoitu Kaloripommi™, johon laitan vajaan desin 4-viljan hiutaleita, about 3 ruokalusikallista rypsäriä, sit kanelia tujaus ja vähä sokeria, siin o joku 400 kaloria per annos :) Ton vedän kans illal yleensä.

Ja kerma... se on aika hc :evil:

Jos en olisi ikinä jääkiekkoa harrastanut niin paino olisi aivan toista luokkaa, jo pitkän harrastamisen takia on massa kertynyt suurimmaksi osaksi jalkoihin eli siitä se varmaan johtuu että painoakin on. Kaseiinin ostin ihan puhtaasti proteiinipitoisuuden vuoksi, noita ns. nopeita protskuja tulee kyllä lähes heti treenin jälkeen kun syön kunnon ruokaa.

Mutta tärkeintähän on just se, et het treenin jälkeen vedetään ne nopeet prodet, koska lihakset on silloin vastaanottavimmillaan. Menee vähä vääräs järjestykses, jos eka ottaa hitaat sinne tukkeeks ja sit ottaa pääl viel nopeita ku ei entisetkään oo viel imeytyny... :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom