Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mää ottasin maven ja kulmiksen eri päiville, koska rasittaa aika paljon alaselkää.

Riippuu vähä ohjelmasta, mutta se mitä kaveri tos just esitti on ihan ok. Itel on ollu parissakin ohjelmassa mave ja kulmis samana päivänä. Parempi se on niin kuin esim. niin, et sul on joka toinen päivä mavee ja joka toinen päivä kulmista = alaselkä ei ikinä ehi palautua. Mut jos sä teet kummakki liikkeet samana päivänä ni sul jää optimisti aikaa palautumiselle. Eikä noi kaks liikettä yhes oo ees mikään paha tikki.

Vaikka eilen aamulla oli kurkku kipiä ja tänään vielä kipiämpi, niin päätin rähmiä reenin läpi. Yllättävän hyvin silti liikku malmi. Nyt vaa täytyy lepäillä viikonloppu et jaksaa taas ens viikolla painaa kolme settii kuusikkoo. Hohoo, huomasin tänää et ku reenin jälkee oli hanskat pumpissa ni verisuonet pullotti niin että ne tuntu sormin koitettaessa ihon alta. Ennen ei oo mulla sellasta ilmiöö tapahtunu. Motivoi kivasti.:dance:

Mulla nyt takana juurikin reilut kolme kuukautta kyseistä ohjelmaa ja näppituntumalta voisin sanoa että on aika hyvä ohjelma kaikille puntti pettereille.

Omat statsit:
penkki 60 kg ---> 75 kg
kyykky 65 kg ---> 95 kg
niskan takaa istuen 40 kg ---> 55 kg
leuat 5,3,2 ---> 9,5,3
hauis 25 kg ---> 35 kg

vaikka nuo tulokset nyt ei sairaita ole, niin painon nousu oli aika hurjaa 82 kg ---> 91 kg, kolmessa kuukaudessa ja uskaltaisin väittää ettei kaikki ole läskiä. Pituutta on jotain 187 eli mikään hirveä kaappi en vieläkään ole.

Osaisiko joku sanoa, kuinka usein sitä täytyy salilla pyöriä jos haluaa nämä lihat säilyttää? Riittääkö pelkät oman painon harjoitteet (leuat, vatsat, pistooli kyykyt tms.) Aerobista vedän 3 krt viikko. tarkoitus olisi pudottaa rasvat nyt ihan pohjalukemiin.

Mulla nyt takana juurikin reilut kolme kuukautta kyseistä ohjelmaa ja näppituntumalta voisin sanoa että on aika hyvä ohjelma kaikille puntti pettereille.

Omat statsit:
penkki 60 kg ---> 75 kg
kyykky 65 kg ---> 95 kg
leuat 5,3,2 ---> 9,5,3
hauis 25 kg ---> 35 kg

vaikka nuo tulokset nyt ei sairaita ole, niin painon nousu oli aika hurjaa 82 kg ---> 91 kg, kolmessa kuukaudessa ja uskaltaisin väittää ettei kaikki ole läskiä. Pituutta on jotain 187 eli mikään hirveä kaappi en vieläkään ole.

Osaisiko joku sanoa, kuinka usein sitä täytyy salilla pyöriä jos haluaa nämä lihat säilyttää? Riittääkö pelkät oman painon harjoitteet (leuat, vatsat, pistooli kyykyt tms.) Aerobista vedän 3 krt viikko. tarkoitus olisi pudottaa rasvat nyt ihan pohjalukemiin.

Hyvää tulosta olet saanut aikaiseksi.

Tuosta dieetin aikaisesta treenaamisesta, niin sun pitää treenata salilla vähintään yhtä kovaa kuin lihasta hankkiessakin. Kyllä niistä lihoista pitää dieetillä pitää kiinni kunnolla, joten salitreeni on aivan yhtä tärkeää dieetillä kuin massakaudellakin. Älä nyt ainakaan sitä virhettä siis tee, että lopetat salilla kulkemisen ja alat dieettaamaan. Siinä menee vaivalla hankitut lihakset ja lopputulos on laiha ja lihakseton läski. Dieetillä siis ruokavalio ja salitreeni ovat tärkeimmät ja vasta niiden jälkeen aerobinen.

Pakkotoiston venyttelyopas 2009 on ollu mulle huikea apu palautumisen kanssa.. tänään oli jalat kun tukit mutta puolen tunnin venyttely ni nyt on taas kun ei mitään :D yksi venytysliike siellä ei mulle kyllä sopinu, se kun levitettään jalat sivuille ja vedetään yläkroppaa maata kohti.. vaikka miten varovasti oon sitä tehny, ni molempii reisiin tullu lievä revähdys siitä ja enpä tee enää :D

Sopiva venyttely on kyllä tosiaan todella tärkeää :) Itsellä ei ole ollut jalat ns. "tukit" ekan treeniviikon jälkeen ja tänään 4. viikko takana ohjelmaa, sinänsä yllätys että en ole treenannut jalkoja ennen tätä ohjelmaa aktiivisesti vajaaseen 8-9kk. Tänään meni 87,5 kohtalaisen helppo 4x10 ja viimesessä sarjassa 12 eli 90kg on luvassa ensi kerralla. Joskus aikoinaan kun aktiivisesti treenasin tein todella syviä kyykkyjä (melkein perse osui lattiaan) ja tuolloin tein max. 90 kilolla 4-8 toiston sarjoja eli uskon että kehitystä on tullut tälläkin saralla.

Omat statsit:
penkki 60 kg ---> 75 kg
kyykky 65 kg ---> 95 kg
leuat 5,3,2 ---> 9,5,3
hauis 25 kg ---> 35 kg

Hyvää kehitystähän toi on. Ei sitä salilla käyntiä nyt kannata lopettaa, kun kerta sen on alottannu hyvällä tuloksella.

Omat statsit:
penkki 60 kg ---> 75 kg
kyykky 65 kg ---> 95 kg
leuat 5,3,2 ---> 9,5,3
hauis 25 kg ---> 35 kg

onko nämä viimeisimmän reenikerran sarjapainot vai max tulokset?

Nyt meni kyllä treeni ihan perseelleen.. perkele kun piti mennä treenaamaan vaikka olin viimeyönä nukkunut helvetin huonosti. En tehnyt kun kyykyn ja penkin( sekin meni failureen) ja lähdin kotiin, koska jos olisin jatkanut, niin tiedän että vitutus olisi vaan lisääntynyt, kun oli niin voimaton olo. Penkki mulla tuntuu ottavan edelleen liikaa käsiin vaikka oon koittanu eri oteleveyksiä. Mutta tästä lähin en kyllä mene enää puoli unessa treenaamaan. Ois helvetti pitäny nukkuu nyt hyvin yön yli ja mennä vaikka huomenna.

Jos, oisit vetäny tölkin Red Bullia tvs. ni ois treenit kyl läpi menny :) Itelki oli kerran niin, et olin nukkunu alle viis tuntia yöl, sit töitten jälkee piti viel salil ja oli ihan paska fiilis eikä olis yhtään jaksanu mennä sin. No, menin sit kaupan kautta ja päätin ostaa pullon Rodeoo etten nukahda :) Mutta yllättäen vireys nousikin siihen malliin, et treenit meni ihan huikeel temmol niinku ei ikää :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Just, tai sitten käyt syömässä jotakin ruokaa, missä on paljon energiaa, kunhan et ihan täyteen itteäs vedä.

+ ja jos mahdollista niin päiväunet auttaa kummasti asiaan monilla.

Nyt meni kyllä treeni ihan perseelleen.. perkele kun piti mennä treenaamaan vaikka olin viimeyönä nukkunut helvetin huonosti. En tehnyt kun kyykyn ja penkin( sekin meni failureen) ja lähdin kotiin, koska jos olisin jatkanut, niin tiedän että vitutus olisi vaan lisääntynyt, kun oli niin voimaton olo. Penkki mulla tuntuu ottavan edelleen liikaa käsiin vaikka oon koittanu eri oteleveyksiä. Mutta tästä lähin en kyllä mene enää puoli unessa treenaamaan. Ois helvetti pitäny nukkuu nyt hyvin yön yli ja mennä vaikka huomenna.

Täältä lähtee Rintala taas ajatuksia tilanteen parantamiseksi. Penkkipeikko voitaisiin lähteä selättämään siten, että vaihtaisit perus penkin käsipainoilla tehtäväksi. Omalla kohdallani tein tämän vaihdoksen lähinnä siitä syystä etteivät olkapäät kestä penkkaamista, mutta olen myös kokenut positiivisena tuntuman rintalihaksissa sekä kenties kivuista yli päästyäni progression sarjapainoissa. Bodailuun monen mielestä tuo kp-penkki on muutenkin parempi vaihtoehto, joten suosittelen kokeilemaan.

Niin niin, mutta niin ottaa kyllä sitten päähän kun ei tee normipenkkiä ollenkaan vaikka se perseelleen aina meneekin :D mut nyt nukkumaan-->

Itte teen jatkuvaa 5-vuoroduunii ja täytyy kyl myöntää et treenit saa siirtyy jos yövuoroissa väsyttää. Kyl sitä sit kerkee treenaa ku o vireempi. T.Rintalalle tsemppiä, kyl se penkki sieltä vielä paranee.

Jeps luulen että siirrän treenipäivät Ti, To ja La. Onko tämä ok? Tässä on se idea, että nukun parhaiten juuri perjantain ja lauantain välisenä yönä, niin tällöin treeni menisi lauantaina varmaan helvetin hyvin, kun mulla muuten on kyllä ruokailut yms kunnossa. Kiitos teille kannustuksesta :) jaksan kuitenkin vielä painaa tällä ohjelmalla vaikka vastoinkäymisiä on ollu jo jonkin verran.

E: Olin siis eilen illalla niin väsynyt, että kun tulin huonosti menneen treenin jälkeen kotiin, niin vaan saunan ja tietenkin pakkiksen kautta suoraan nukkumaan.. en edes jaksanut syömään mitään mikä on mulle aika ihme juttu :D

Heh, jos et mitään muuta positiivista tästä saa irti, niin mietippäs sitä fiilistä kun treenit alkaa taas kulkemaan todella hyvin pitkän vitutuskauden jälkeen.

Itse ajattelin tämän kultaisen kuusikon aloittaa parin viikon sisällä, pikku muutoksia ajattelin tehdä. Mahtavatkohan ne paljonkin vaikuttaa?
Eli ajattelin tehdä takakyykyn sijasta etukyykkyä, koska se on omasta mielestäni paljon luonnollisempi liike.
Leukoja en saa vastaotteella kuin pari joten ajattelin korvata leuanvedon ylätaljalla.
Niskan takaa punnerruksen ajattelin korvata ihan pystypunnerruksella edestä, kuulema olkapäät saattavat hajota tuosta niskan takaa punnertamisesta?

Jeps luulen että siirrän treenipäivät Ti, To ja La. Onko tämä ok? Tässä on se idea, että nukun parhaiten juuri perjantain ja lauantain välisenä yönä, niin tällöin treeni menisi lauantaina varmaan helvetin hyvin, kun mulla muuten on kyllä ruokailut yms kunnossa. :D

Juu kandee kokeilla tota Ti-To-La hommaa josko pelais paremmin. Ittellä on aina pari viikkoo duunii ja viikko vapaata, niin työkierron aika oon joskus toteuttanut seuraavaa harvempaa sykliä; Ma-To-Su-Ke-La-Ti-Pe-Ma jne. ja sit ku alkaa viikon vapaa niin paukutan meneen normaalisti joko Ma-Ke-Pe tai Ti-To-La.

Itse ajattelin tämän kultaisen kuusikon aloittaa parin viikon sisällä, pikku muutoksia ajattelin tehdä. Mahtavatkohan ne paljonkin vaikuttaa?
Eli ajattelin tehdä takakyykyn sijasta etukyykkyä, koska se on omasta mielestäni paljon luonnollisempi liike.
Leukoja en saa vastaotteella kuin pari joten ajattelin korvata leuanvedon ylätaljalla.
Niskan takaa punnerruksen ajattelin korvata ihan pystypunnerruksella edestä, kuulema olkapäät saattavat hajota tuosta niskan takaa punnertamisesta?

^ kuten monessa muussakin liikkeessä, ntpunnerruksessa ja kaikissa muissakinhan on kyse pitkälti tekniikasta ja jos vaihdat sen pp-eteen niin silloinhan sinulla jää osa olkapään lihaksista kokonaan treenaamatta.
Leuanvetoon kannattaa ottaa tuo 20 pull ups challenge, aloittaa vaikka aluksi negatiivisia vedellen ja samalla vaikka tehdä ylätaljassa että tulee lisäpotkua selälle; kyllä niitä leukojakin alkaa sitten menemään.

Ei mitään vittuilua enkä halua kyseenalaistaa, mutta oliskohan vika ennemminkin asenteessa kuin siinä, että yks yö meni vähän huonosti. Ei kai yksi huono yö nyt noin paljon vaikuta. Varsinkin jos muut yöt on hyvin nukuttu. Se olis ihan ymmärrettävää, jos ois monta yötä menny huonosti ja treeni ei kulkis. Voiskos olla alitajunnassa, että ei mennyt yö hyvin joten ei voi treenikään kulkea? Jos oikeesti vaikuttaa noin paljon niin vedäppä vaikka pari kuppia kahvia tai teetä ennen treeniä ja ei niitä energiajuomia kannata kitata, kun nostavat vaan verensokerit kattoon vähäks aikaa ja sit käy taas väsyttää niin perkeleesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom