Deleted member 70276
täytyykö tuo penkki tehä just 3x10? voiko sen tehä esim 3x5 tai 2x6? ja voiko niskantakaapunnerruksen korvata pystypunnerruksella käsipainoilla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
täytyykö tuo penkki tehä just 3x10? voiko sen tehä esim 3x5 tai 2x6? ja voiko niskantakaapunnerruksen korvata pystypunnerruksella käsipainoilla?
3. Totuta kroppaa vähitellen lyhyempiin palautuksiin, mutta jos ei tunnu hyvältä niin tee pidemmillä. Turha koko treeniä on läskiksi pistää sen takia että kyykyn jälkeen huippaa ja oksettaa.
Mikäs pakko se on tehdä alkuperäistä? :D
Kyllähän tuollakin kehittyy varmasti. Hieman muokkailtu itselleensä sopivammaksi, mutta kuitenkaan lisäämättä liikaa mitään epäolennaista. Noi alaselän ojennukset ja yhdenjalankyykyt ovat niin marginaalijuttuja tuossa, että ei ne haittaa.
Itsellänikin on tällähetkellä muokattu Golden Six, jossa on mukana mm. askelkyykkyä, maastavetoa, vinopenkkiä + kiertävinä liikkeinä pohkeita, takaolkapäitä sekä etureisiojennuksia. Mutta sen olenkin muokannut vain itselleni, koska haluan kehittää kroppaani kokonaisvaltaisemmin ja näillä muokkauksilla näen sen tapahtuvan. Enkä suosittelisi välttämättä juuri tätä mun muokattua ohjelmaa ihan kenelle tahansa tietämättä hänen mahdollisia "heikkouksia" omassa kehossaan. Tarkoitan, että on ihan hyvä vaihtaa joku liike johonkin toiseen, jos sen näkee toimivan itsellään paremmin, sen sijaan että orjallisesti noudattaisi alkuperäistä ohjelmaa vain siksi kun se on alkuperäinen. :D
Minulla on nyt ollut pidempi tauko treeneistä ja lähden kokeilemaan kuusikkoa muokattuna versiona. Treenit kolme kertaa viikossa (ma, ke ja pe) ja ohjelma seuraavanlainen.
Maanantaina ja perjantaina sama treeni:
Jalkakyykky 3x10
Penkki 4x10
Ylätalja eteen 3x10-12
Pystypunnerrus tanko istuen 4x10
Hauiskääntö tanko 4x10
Istumaannousu 4x20
Keskiviikon treeni on hieman erilainen:
Maastaveto 3x6
Kapea penkki 4x10
Kulmasoutu 3x10-12
Pystypunnerrus tanko istuen 4x10
Hauiskääntö tanko 4x10
Istumaannousu 4x20
Raportoin välillä tänne kehitystä (tai kehittymättömyyttä).
Perus vatsalihasliike. Makuulleen, jalat koukkuun ja nouset istumaan ja palaat makuuasentoon ja taas istumaan jne.Olen aloittelia ja haluaisin tietää mitä tuo istumaannousu tarkoittaa? Eli minkälainen liike? Voi olla että joku on jo kysynyt mutta en löytänyt joten kysäsin.
Ihan perus vatsalihas liike.Olen aloittelia ja haluaisin tietää mitä tuo istumaannousu tarkoittaa? Eli minkälainen liike? Voi olla että joku on jo kysynyt mutta en löytänyt joten kysäsin.
Tuloksia:
Jalkakyykky (kapea asento, pohjaan asti) 3x10x70kg -> 3x10x105kg
Penkkipunnerrus 4x10x70kg -> 4x10x90kg
Pystypunnerrus istuen 4x10x35kg -> 4x10x52,5kg
Kapea penkkipunnerrus 4x10x65kg -> 4x10x80kg
Hauis seisten tanko 4x10x35kg -> 4x10x45kg
Maastaveto 3x6x115kg -> 3x6x145kg
Aika hyvin on sulla tulokset noussu! :o
Aika hyvin on sulla tulokset noussu! :o
Painoja pitäisi lisätä joka kerta kun saa 2-3 toistoa yli suositellun määrän. Vedetäänkö viiminen sarja siis loppuun asti eikä jätetä mitään "varastoon"?
Edit: Jaa niin semmonen kysymys vielä että tehdäänkö Niskan takaa punnerrus seisten vai istuen? Mieluiten tekisin seisten mut pystyykö siinä vahingossa fuskaamaan muilla lihaksilla?
Ja tuo niskantakaapunnerrus on vähän riskialtis liike, että heti kun rupee tuntumaan kipua olkapäiden nivelissä niin kannattaa lopettaa liike ja vaihtaa se vaikka pystypunnerrukseen tangolla tai käsipainoilla.
Nimim. Itse olin tyhmä :(