Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
teen kultaista kuusikkoa vähän muokattuna:

penkki 3x10
kyykky 3x10
vatsat 3x10
ylätalja leveällä myötä otteella 3x10
hauikset tangolla 3x10
niskantakaa punnerrus 3x10
pohkeet seisten 3x10

ylä taljaa siksi että leukoja saan kapealla vasta otteella 10+ mutta leveällä myötä otteella 2 tai 3. vasta ote käy liikaa hauiksiin ja hauis liike kärsii
lisäsin myös pohkeet
voiko tuota tehdä joka toinen päivä eikä vain 3 kertaa viikossa esim ma, ke, pe, su, ti...

Eihän tuossa liikkeiden järjestyksessä ole mitään järkeä. Ensin penkki, sitten kyykky, ja sitten vatsat :confused:
Sitten mennään selkäliikkeeseen, jossa hauikset ottaa myös damagea, sen jälkeen taas hauisliikkeeseen ja sen jälkeen niskantakaapunnerrus, olkapäiden tärkein liike. Olkapäät ottaa tuossa monta kertaa damagea ennenkuin niitä rasitetaan toulla varsinaisella työsarjalla.

Otappa järki käteen ja järjestele nuo uudelleen.
Kaikkein typerin koko ohjelmassa on heittää vatsat tuohon kohtaan.

Aloittaessa esim penkissä meni tiukahko 2x6x105. Ens treeniin tulee 2x6x 117.5 tai 120Kg.

Tuo 2.5 kiloa lisäystä on niin pieni määrä että ei sitä ees huomaa :rock:

Helposti meni 117.5 kilolla. Ekalla kevyt 6, tokalla tein kahdeksaan asti, ja sitten lopetin.
Huomaa vaan että kroppa on eri mieltä tän kehityksen hienoudesta. Tänään päivällä esimerkiksi käsi sanoi itsensä irti, voimaa ei ollut edes tarpeeksi aukaista vesipullosta korkkia. Sain sen nyt treeniin sitten kuitenkin jonkunlaiseen kuntoon.

Helposti meni 117.5 kilolla. Ekalla kevyt 6, tokalla tein kahdeksaan asti, ja sitten lopetin.
Huomaa vaan että kroppa on eri mieltä tän kehityksen hienoudesta.Tänään päivällä esimerkiksi käsi sanoi itsensä irti, voimaa ei ollut edes tarpeeksi aukaista vesipullosta korkkia. Sain sen nyt treeniin sitten kuitenkin jonkunlaiseen kuntoon.
Tuo kuulostaa hyvältä !

Nyt oon vääntänyt 2vk kuusikkoa ja painot on noussu seuraavasti.
Kyykky 4x10 90kg --> 100kg
Penkki 3x10 55kg --> 62.5kg
Eniten tulee panostettua noihin, muissa tehdään ihan fiiliksen mukaan.
Ja leuoissa twenty pull-ups challenge jota teen 10kg lisäpainoilla 3vka.
Paino on noussut 76 --> 81kg josta osa on neste pöhöä jota on kertynyt kreatiinista, mutta kai sitä hieman lihaakin on saatu tarttumaan sillä olen syönyt n. kuukauden 3500kcal.

Tuo kuulostaa hyvältä !

Nyt oon vääntänyt 2vk kuusikkoa ja painot on noussu seuraavasti. Painoissa oli toki hieman varaa.
Kyykky 4x10 90kg --> 100kg
Penkki 3x10 55kg --> 62.5kg
Eniten tulee panostettua noihin, muissa tehdään ihan fiiliksen mukaan.
Ja leuoissa twenty pull-ups challenge jota teen 10kg lisäpainoilla 3vka.

No eikös kuulostakkin:D

Treenin lopussa rupesin tekee hauiskääntöä, 50kg mutkatangossa ja hop toistoa tekemään = vasen käsi nousee ,mutta oikea ei inahdakkaan :david:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olkoon vajaita, mulle pääasia, että reisissä tuntuu kunnolla ja kyllä tuo hyvin reisiin ottaa.
Mutta aion silti vetää ens kerralla sitten niin, että etureidet ovat lattian suuntaisesti (92,5kg). Katsoo sitten, että kuinka paljon vaikeutuu kyykky ( Tänään tein 90kg takareidet lattian suuntaisesti). Ja kiitos neuvosta :D Ja tupla postia tietysti.. ..

Itse aloitin Golden Sixin tyylisen ohjelman eilen joka menee näin:

penkki 3 x 10
kyykky 4 x 10
vatsat 4 x max
ylätalja 4 x 10 (eikös tämä ole about sama liike kuin niskan takaa punnerrus? itse en jaksaisi säätää tangon kanssa joten teen tässä)
hauis tangolla 3 x 10
... ja vielä tämän viimeisen viikon teen leuat "20 Pull Ups Challenge"n mukaan, joka on tuonut tähä asti jo kehitystä 10 leuasta -> 16 !

no sit mulla on pieni ongelma koska en saa myötäotteella ku joku 2-3, vastaotteella 5-6. Oon tehny nyt 2 viikkoo vastaotteella ku jotenkin en tajunnu >.<

Itse aloitin Golden Sixin tyylisen ohjelman eilen joka menee näin:

penkki 3 x 10
kyykky 4 x 10
vatsat 4 x max
ylätalja 4 x 10 (eikös tämä ole about sama liike kuin niskan takaa punnerrus? itse en jaksaisi säätää tangon kanssa joten teen tässä)
hauis tangolla 3 x 10
... ja vielä tämän viimeisen viikon teen leuat "20 Pull Ups Challenge"n mukaan, joka on tuonut tähä asti jo kehitystä 10 leuasta -> 16 !

No eihän noilla ole mitään tekemistä keskenään. Ylätaljassa vedetään tankoa itseen päin ja niskantakaapunnerruksessa punnerretaan ylöspäin. Aivan eri liike. Kyllä se on vaan parempi ottaa lusikka kauniiseen kouraan ja alkaa säätämään sen tangon kanssa. Ja miettiä kans vähäsen tuota liikkeiden fysiikkaa.;)

No eihän noilla ole mitään tekemistä keskenään. Ylätaljassa vedetään tankoa itseen päin ja niskantakaapunnerruksessa punnerretaan ylöspäin. Aivan eri liike.
Paitsi jos kaveri roikkuu jaloillaan taljakehikosta pää alaspäin.. silloin pystyy tekemään nt-punnerruksen ylätaljallakin. Saa ainakin päähän melko hyvän pumpin tuolla tavoin.

Olen nyt G6 tahkonnut viikon verran ja ajatellut jatkaa ihan ohjeistuksen mukaisesti sen kolmisen kuukautta. Syön ihan reippaasti yli kulutuksen ja pidän toistot välillä 8-12 ja teen korkeintaan viimeisen sarjan ihan loppuun.

Sitten kun tuota voimaakin ilmeisesti ois ihan hyvä treenata.. :) Ajattelin sitten kolmen kuukauden jälkeen vähän laihduttaa. Voinko siis jatkaa samalla ohjelmalla samoilla sarjamäärillä ja muuttaa toistot 6-8 välille, vai missä ne voimatreenissä pitääkään olla? :D Eli onko oikein jaksottaa voimatreeni ja kehoilu näin, vai pitäisikö voimatreeninkin aikana olla kalorit plussalla? Miten elämää nähneemmät jaksotatte bulkki/dieetti/kehoilu/voima? En tiedä vielä tämän jakson kestosta mutta sen jälkeen ajattelin kokeilla 2-jakoista, eli muuttaa ohjelman täysin.

Sitten vielä vähemmän tärkeä kysymys koskien takakyykkyä. Olen hitaasti ruvennut totuttelemaan liikkeeseen ja toistaiseksi ongelmitta. Toinen polvi on kuitenkin vaivannut tietyissä liikkeissä niin jos tämä alkaa kyykyssä inistä niin mikä olisi järkevin liike tai liikepari tilalle? Toki tiedän ettei takakyykkyä korvaa mikään, mutta ei kehtaisi jättää kinttuja reenamattakaan.. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom