Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tänään lähti tämä kokeiluun, about alkuperäisenä, vähän olen muokannut koska omalle kropalle näin on paras.

Eli :
Jalkaprässi 4x10 (Joka 3.kerta otan mavea)
Kulmasoutu tangolla 4x10
Vinopenkki koneessa 4x10
Pystypunnerrus 4x10
Hauiskääntö tangolla 4x10
Vatsat

Tätä 3 x viikossa, paljon unta ja stnsti ruokaa!

Kesäkuun lopussa toivottavasti tuloksia jo näkyy ja vähän lisää ois lihasmassaa kertynyt.

Eihän tolla ole mitään tekemistä Arskan kultaisen kuusikon kanssa. Lähes kaikki liikkeet vaihdettu ja sarjojen määrätkin aivan erit. Kannattas testaa ihan sitä alkuperäistä.

Eihän tolla ole mitään tekemistä Arskan kultaisen kuusikon kanssa. Lähes kaikki liikkeet vaihdettu ja sarjojen määrätkin aivan erit. Kannattas testaa ihan sitä alkuperäistä.

Eipä tuo alkuperäinen ole juuri sen parempi kuin tuokaan jonka cobhc teki.
Ainoa josta en tuossa tykkää on vinopenkki ja pystypunnerrus peräkkäin, itse ainakin jos teen noin niin pystärissä ei heti penkin perään juuri paukkuja ole.

Mistä lähtien koneilla tehdyt liikkeet ovat olleet yhtä tehokkaita kuin vapailla painoilla tehdyt?

Takakyykky > Jalkaprässi
Penkki/Vinopenkki tangolla tai kp > Vinopenkki koneessa

Tuo ohjelma ei rankaise kroppaa läheskään yhtä monipuolisesti kuin Arskan kutonen.

Jaahas, nyt on kuukauden verran treenailtu tätä ohjelmaa ja tulokset kasvun suhteen ovat tässä.

paino 87kg --> 95.5

pohje 41.5cm --> 42

reisi 56.5 --> 61

vyötärö 101 --> 103

rinnanympärys 106 --> 109

kyynärvarsi 29.5 --> 30.5

käsivarsi 34.5 --> 36.5 (37.5)

Onko tuo nyt sitten ihan ok kehitystä aikaan nähden? Vai onko jokin mennyt pahasti pieleen? Painosta nyt sen verran että eri vaa'alla punnittu, joten siitä nyt ei kannata hirveitä johtopäätöksiä vetää.. Mittaukset olen myös itse tehnyt joten ne ei ehkä tarkkuudellaan häikäise mutta suuntaa antavia. Itse olen tuloksiin ihan tyytyväinen, kun peilikuvakin kohentunut. Ainoa mikä huolestuttaa, että tuo mun valmiiks läski maha tosta koko ajan vaan paisuu mukana :rolleyes: Vartalon malli on siis naru + hirvee maha ollut alusta alkaen. Jos sitä koittais dieettailla mahaa pois myöhemmin kun on ensin lihasta saanut vähän kasvatettua :D

Jaahas, nyt on kuukauden verran treenailtu tätä ohjelmaa ja tulokset kasvun suhteen ovat tässä.

paino 87kg --> 95.5

pohje 41.5cm --> 42

reisi 56.5 --> 61

vyötärö 101 --> 103

rinnanympärys 106 --> 109

kyynärvarsi 29.5 --> 30.5

käsivarsi 34.5 --> 36.5 (37.5)

Onko tuo nyt sitten ihan ok kehitystä aikaan nähden? Vai onko jokin mennyt pahasti pieleen? Painosta nyt sen verran että eri vaa'alla punnittu, joten siitä nyt ei kannata hirveitä johtopäätöksiä vetää.. Mittaukset olen myös itse tehnyt joten ne ei ehkä tarkkuudellaan häikäise mutta suuntaa antavia. Itse olen tuloksiin ihan tyytyväinen, kun peilikuvakin kohentunut. Ainoa mikä huolestuttaa, että tuo mun valmiiks läski maha tosta koko ajan vaan paisuu mukana :rolleyes: Vartalon malli on siis naru + hirvee maha ollut alusta alkaen. Jos sitä koittais dieettailla mahaa pois myöhemmin kun on ensin lihasta saanut vähän kasvatettua :D

Veikkaanpa että olet kussut mittaukset. 4,5 senttiä reiteen kuukaudessa on aivan järjettömästi!

G6 pulkassa tältä erää, alkaa pukkaa vähän ylikuntoa kun en osaa reenata kevyesti. Pari kuukautta nyt kolmejakoisella ja sit taas kuusikko peliin, oli aivan mahtava ohjelma

tuloskehitys about 3kk:ssa

penkki 1*100 > 6*100

kyykky 130 > 160

Maastaveto 170 > 2*210

Hyvin nousseet tulokset. Teitkö ihan alkuperäisen kaavan mukaan toistot poislukien mave?

G6 pulkassa tältä erää, alkaa pukkaa vähän ylikuntoa kun en osaa reenata kevyesti. Pari kuukautta nyt kolmejakoisella ja sit taas kuusikko peliin, oli aivan mahtava ohjelma

tuloskehitys about 3kk:ssa

penkki 1*100 > 6*100

kyykky 130 > 160

Maastaveto 170 > 2*210

Teitkö penkin ohjelman mukaan 4x10? Pirun hyvin noussut, jos oot kymppejä tehnyt!

Veikkaanpa että olet kussut mittaukset. 4,5 senttiä reiteen kuukaudessa on aivan järjettömästi!

Voihan olla että siinä on tullut mitattua eri kohasta tms, mutta yritin kuitenkin etäisyyden polvesta mittauskohtaan pitää samana kun kk sitten. Suuri kehitys voi johtua siitä että koskaan ennen en ole jalkoja treenannut enkä syönyt kunnolla muutenkaan. Lähtötaso kyykyssä oli tosiaan pelkällä tangolla eli 20kg --> 50kg ja viime kerralla tuntu että ois voinu lisääkin laittaa painoa. Kyllähän se alussa on rajua kehitys. En kyllä siis tosiaan pois lue sitäkään etteikö mittausvirhe olisi mahdollinen :)

Mutta mites muuten? Esimerkiksi käsivarteen tullut 2 senttiä lisää. Onko se perus kehitystä alottelijalla vai olenko jäljessä? Siis mitään erityisen tarkkaa ruokavaliota ei ole, enkä laske kaloreita, mutta plussalla reilusti ollaan. Eikä mitään "peruspahojaruokia" mene oikeastaan ollenkaan eli mäkkisafkaa tms ns. herkkuja.

Voihan olla että siinä on tullut mitattua eri kohasta tms, mutta yritin kuitenkin etäisyyden polvesta mittauskohtaan pitää samana kun kk sitten. Suuri kehitys voi johtua siitä että koskaan ennen en ole jalkoja treenannut enkä syönyt kunnolla muutenkaan. Lähtötaso kyykyssä oli tosiaan pelkällä tangolla eli 20kg --> 50kg ja viime kerralla tuntu että ois voinu lisääkin laittaa painoa. Kyllähän se alussa on rajua kehitys. En kyllä siis tosiaan pois lue sitäkään etteikö mittausvirhe olisi mahdollinen :)

Mutta mites muuten? Esimerkiksi käsivarteen tullut 2 senttiä lisää. Onko se perus kehitystä alottelijalla vai olenko jäljessä? Siis mitään erityisen tarkkaa ruokavaliota ei ole, enkä laske kaloreita, mutta plussalla reilusti ollaan. Eikä mitään "peruspahojaruokia" mene oikeastaan ollenkaan eli mäkkisafkaa tms ns. herkkuja.

Jotain tolkkua nyt, 2 senttiä on ihan vitusti! Kai se on ihan aloittelijalla mahdollista, mutta silti valtava kehitys. Eli ei todellakaan ole jäljessä, täysin päinvastoin. Mutta jos olet kyykyn aloittanut tangolla, niin veikkaanpa että varaa on ollut todella paljon ja on yhä... 50kg on pieni rauta. Vaikea uskoa tuota reiden kehitystä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Se ei muuten tartte olla paljoakaan vinossa se mittanauha tai montaa milliä väärällä korkeudella, niin lukemat saattaa ainakin reisissä heittää senteillä. Ite pyrin mittauksissa löytämään joka kerta sen kaikkein leveimmän kohdan (esim. ylä- ja alareidestä) ja mittailen siitä "suurimman mahdollisen tuloksen". Kun tuo maksimimitta kasvaa seuraavaan mittaukseen, joka suoritetaan samalla tavalla, niin silloin tietää kasvua varmasti tapahtuneen, ja vielä varmemmin jos tuon onnistuu tekemään useasti peräkkäin.

Hyvin nousseet tulokset. Teitkö ihan alkuperäisen kaavan mukaan toistot poislukien mave?

joo ihan alkuperäisen kaavan mukaan tein, paitsi pystypunnerruksen tein kässäreillä. toi mave ei edes kuulunut ohjelmaan, kokeilin sitä vaan aina parin viikon välein. Penkki meni kanssa ihan ohjelman mukaan. Aloitin 65kg:stä ja ohjelman lopussa se oli 3*10 80kg ja tietenkin ohjelman mukaisilla palutuksilla. Kyykyssä taisin aloittaa varovasti 80kg:llä ja siinä sit päästiin 110kg:hen. Leuat ei oikein kulkenu, siinä tein alusta loppuun about 3*10, kässäripunnerruksissa taisin päästä 22,5kg:hen mutta sen tein 90sec palutuksilla. Hauiskääntö nyt oli aina vaan sellasta vemputusta vatsojen ohessa

E: ja nyt tajusin vasta itekkin tuon kyykyn merkityksen vetoon. olin suorastaan yllättynyt kun sai vaan lisätä rautaa tankoon ja siinä vaiheessa kun mentiin yli 2markan, niin joutu ottamaan jo kalkulaattorin käteen ja oikein laskea että tulikohan tässä nyt joku laskuvirhe:D

Jotain tolkkua nyt, 2 senttiä on ihan vitusti! Kai se on ihan aloittelijalla mahdollista, mutta silti valtava kehitys. Eli ei todellakaan ole jäljessä, täysin päinvastoin. Mutta jos olet kyykyn aloittanut tangolla, niin veikkaanpa että varaa on ollut todella paljon ja on yhä... 50kg on pieni rauta. Vaikea uskoa tuota reiden kehitystä.

Joo kyllähän se on tiedossa että noi kyykkypainot on ihan itkettävän huonolla tasolla, mutta niinku sanonu jo monesti että pohjalta ei pääse ku ylöspäin. Tänään voisi laittaa sen 2.5kg lisää :rolleyes:

En juu tosiaan tiedä noista mittauksista sitten sen enempää, kun itse on jotain rinnanympärystäkin niin helvetin hankala mitata yhtään tarkasti. Peili kyllä tukee noita mittaustuloksia omasta mielestäni ihan hyvin, ni olkoon nyt :rolleyes: Ehkä olis parempi olla vaan mittailematta ja pitää harrastus taas vähän simppelimpänä ni ei tuu sanomista :lol2:

Meikäläinen on tässä nyt punttaillu Golden sixin merkeissä kahdeksisen viikkoa (viikon tauko oli just) ja tuntuu, että tietyissä liikkeissä kehitys ois tyssäämässä. Etenkin niskan takaa punnerruksessa. Mielenkiintoista tossa NT-punnerruksessa on se, että saan paremman suuremman poltteen ojentajiin kuin olkapäihin. Onko mahollista, että ojentajat ois olkapäitä jäljessä? Kuitenkin ojentajille tulee 3 kertaa viikossa 7 epäsuoraa sarjaa(3x penkki, 4x NT-punnerrus) + 3 kertaa viikossa 3 sarjaa voimapyörällä(ainakin tuntuu olkapäissä, tiedä sitten ottaako millä tavalla). Eikö pystypunnerruksessa pitäisi pystyä vetämään suuremmilla raudoilla kuin NT-punnerruksessa? Minulla painot niissä jotakuinkin samat(kummallista?). Kerrotaan vielä, että penkissä vedän 3x10x47,5 ja NT-punnerruksessa 4x10x20 Osaako joku pistää näiden tietojen pohjalta analyysiä ja kentis ohjata minua oikeaan suuntaan? Kiitokset hälle jo etukäteen, ken vaivautuu auttamaan miestä mäessä. :)

Meikäläinen on tässä nyt punttaillu Golden sixin merkeissä kahdeksisen viikkoa (viikon tauko oli just) ja tuntuu, että tietyissä liikkeissä kehitys ois tyssäämässä. Etenkin niskan takaa punnerruksessa. Mielenkiintoista tossa NT-punnerruksessa on se, että saan paremman suuremman poltteen ojentajiin kuin olkapäihin. Onko mahollista, että ojentajat ois olkapäitä jäljessä? Kuitenkin ojentajille tulee 3 kertaa viikossa 7 epäsuoraa sarjaa(3x penkki, 4x NT-punnerrus) + 3 kertaa viikossa 3 sarjaa voimapyörällä(ainakin tuntuu olkapäissä, tiedä sitten ottaako millä tavalla). Eikö pystypunnerruksessa pitäisi pystyä vetämään suuremmilla raudoilla kuin NT-punnerruksessa? Minulla painot niissä jotakuinkin samat(kummallista?). Kerrotaan vielä, että penkissä vedän 3x10x47,5 ja NT-punnerruksessa 4x10x20 Osaako joku pistää näiden tietojen pohjalta analyysiä ja kentis ohjata minua oikeaan suuntaan? Kiitokset hälle jo etukäteen, ken vaivautuu auttamaan miestä mäessä. :)

Tosiaan kuten counterfeith sano niin sul on liian kapee ote... Vaikka tos lukee 15cm olkapäistä nii itelläkin se on enemmän

Mites ton kevennyksen kanssa? Kun puhutaan että kannattais niitä kevyitä viikkoja pitää välillä, niin mitäs se nyt tarkottaa käytännössä. Kun nyt teen penkkiä 65kg niin pitäiskö se pudottaa 50kg ja tehä saman verran sarjoja ja toistoja? Ja onko toi liian iso pudotus painossa? Olisko se hyvä pitää nyt sitten kaikki ens viikon kolme treenipäivää kevennettyinä?

Tänään vaan salilla tuntu oudolta kun treenin alussa oli energiaa niin perkeleesti ja kyykky ja penkki kulki ihan jees mut sit iski jotenki kauhee uupumus. Koko lopputreeni oli sellasta selviytymistä vaikka painot liikkukin ihan samoilla painoilla ja oikeet määrät toistoja jne mut fiilis oli vähän sellanen "lopuun palanut". Jätin noi mun "bonus" liikkeetki tekemättä kun tuntu vaan ettei millään jaksa, eli selänojennukset ja rannerullaukset.. Tän päivän syömisetkin ollut kuitenkin kunnossa eikä univelkaakaan ole yhtään. On tässä nyt kuitenki reilu kuukaus intensiivisesti tätä ohjelmaa tehty vähintään kolmena päivänä viikossa. Ekat kerrat nyt oli sellasta painojen haeskelua ni niitä en laske.

Nyt olen huomannut muutaman negatiivisen puolen ohjelmassa:

- ojentajat jäävät jälkeen, koitin 72,5 ja alku nousi kevyesti mutta tyssähti loppuojennukseen
- voisiko penkin muuttaa 2x6 norm penkkiä ja 2x6 kapeaa?
- kyykky rasittaa välillä niskaa vaikka käytän pehmustetta sen ympärillä
- voiko vaikuttaa pituuskasvuun vai kuuluko tämä liikkeeseen?
- niskan takaa punnerrus
- missä teen tämän ja miten säädän kun tahtoo nuo omat viritelmät kyykkyhäkissä olla aika kusisia. :S

Kiitos ja anteeksi tietämättömyyteni.

Älä pidä tankoa niskan päällä kyykätessä. Lavat yhteen ja sijoita tanko ''kuoppaan'' joka syntyy yläselkään.

Niskan takaa punnerruksessa et tarvitse kyykkyhäkkiä. Penkki ja vapaa tanko riittää.

niskantakaapunnerrus.gif

[/QUOTE]

Pitkää sarjaa poika vetää, millonkohan väsähtää :)

- ojentajat jäävät jälkeen, koitin 72,5 ja alku nousi kevyesti mutta tyssähti loppuojennukseen
- voisiko penkin muuttaa 2x6 norm penkkiä ja 2x6 kapeaa?

No eivät tässä ohjelmassa olkapäät ainakaan liian vähälle runnulle jää.
Penkissä, pystypunnerruksessa sekä leuanvedossa ottavat osumaa. Kokeile kaventaa perus penkin otetta hieman.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom