Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

^^Joo,kevyt viikko kannattaa pitää 3,4,5 vkon välein ja sit kannatta sitä painoa esim.penkissä sit laskea ihan kunnolla,vaikka 10kg,50kg-> ja siis 2,5kg lisäät viikon välein.
Voi tuntua oudolta laskea noin paljon mutta ainaki sitte seuraavan parin viikon ajan treeni kulkee :)
Yleensä ton tiputuksen jälkeen lähtee hyvään noususuhdanteeseen.. :thumbs:

Moro!

Olen ihan aloittelija, vajaan kuukauden nyt käynyt salilla ja tuolla Arcin yksijakoisella vetänyt, nyt sitten aattelin tähän siirtyä. Onko suuri haitta jos kyykyn korvaa prässillä ja leuat ylätaljalla? Leukoja kun ei mene kuin se 3 max niin ei tuntuisi kovin fiksulta sitä yhdeksää yhteensä tehdä. Lisäksi pohkeet voi varmaan lisätä johonkin väliin ja penkin tilalla tehdä vaikka kerran viikkoon vinopenkkiä? Kiitos jo etukäteen!

Onko suuri haitta jos kyykyn korvaa prässillä ja leuat ylätaljalla?
Sanoisin, että on haitta monellakin tapaa. Suuri? Kenties. Omien kokemusten perusteella ovat ohjelman kaksi parasta liikettä, eikä niitä pitäisi vaihtaa. Moni on tässäkin ketjussa kertonut, että leukoja ei mennyt alkuun kuin muutama, mutta muutamien viikkojen päästä meneekin jo melkein kymmenen, että vetämään vaan! Prässi ei todellakaan korvaa kyykkyä, mutta onhan prässin tekemisestäkin tietty hyötyä. Kyse on siitä missä, miten ja kuinka paljon haluat kehittyä...

Leukoja ei todellakaan kannata jättää pois. Teet vaikka sen mitä pystyt ja loput taljalla. Itse korvasin kyykyn prässillä johtuen polvivammastani. Pohkeet ovat tosiaan tuon ohjelman ainut heikkous joten ne voi johonkin väliin laittaa. Penkkiä voit myös varioida mielestäni. Tosin "Normi" penkki on kokonaisvaltaisempi liike.

Askelkyykky käsipainoilla on aika hyvä liike 'korvaamaan' kyykkyä. Ottaa hyvin perseeseen ja takareisiin, ja etureidetkin saavat osansa. Lisää treeniä etureisille saa sitten sillä prässillä. Kyykkyä on aika mahdotonta korvata yhdellä liikkeellä, koska siinä töitä tekee käytännössä koko alakroppa ja core. Leukojakaan ei mielestäni kannata jättää kokonaan pois. Tekee niin monta kuin menee ja vaikka kulmasoutua sarjan tai kaksi lisäksi.

Onko kenelläkään käynyt niin, että leukoja menee vähemmän kuin aloittaessa? Itse sain ennen kunnon salitreenaamisen aloittamista 6-8 leukaa myötäotteella, nykyään ensimmäinenkin sarja tyssää yleensä 5. toiston kohdalla. Painoa on nyt n. 7kg enemmän kuin puoli vuotta sitten, mutta olen pari kiloa sitten(kin) saanut parhaillaan 9 toistoa leukoja. Nykyään ei kyllä paljon 5-6:tta enempää saa tehtyä :(

Eli 3*10 tuottaa parempia tuloksia?

Enpä ossoo sannoo, mutta mulla ainakin toimii tuo 3*10 ihan jees. En kyllä osaa perustella muuten kun että miksi muuttaa hyväksi todettua. Jos oot sitä mieltä että toimis lyhyemmät sarjat, niin kokeile ihmeessä. Sit tiedät että toimiiko;)

Moro!

Olen ihan aloittelija, vajaan kuukauden nyt käynyt salilla ja tuolla Arcin yksijakoisella vetänyt, nyt sitten aattelin tähän siirtyä. Onko suuri haitta jos kyykyn korvaa prässillä ja leuat ylätaljalla? Leukoja kun ei mene kuin se 3 max niin ei tuntuisi kovin fiksulta sitä yhdeksää yhteensä tehdä. Lisäksi pohkeet voi varmaan lisätä johonkin väliin ja penkin tilalla tehdä vaikka kerran viikkoon vinopenkkiä? Kiitos jo etukäteen!
On haittaa. Prässi ei ole läheskään niin tehokas kuin kyykky. Jaloille kun ei tule kuin yksi liike niin on vähän hölmöä lähteä korvaamaan yksi parhaista liikkeistä laitanytkytyksellä.

"Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän" tarkoittaako toi niinku et sit ku saa sillä vikalla sarjallakin 2 tai 3 enemmän nii sit lisää painoa?

Tarkoittaa sitä että teet esim kyykyssä kolme ensimmäistä sarjaa normaalisti, eli 10 toistoa. Sitten jos neljännessä sarjassa menee se 12-13 niin lisäile vaan.

moro vaan ! Tarkotus olis alottaa tää ohjelma. Sellasta vaan kyselisin, että paljonkos porukka on lisänny painoa tankoon sitten kun on sen aika ? 2-5kg ?

Tämän ohjelman kanssa saa kuulemma hyvin massaa, eli mistä johtuu että muutamassa kuukaudessa paino nousee jotain 10kiloa? Tuleeko tuosta suurin osa siis läskinä kun pitää syödä paljon koko ajan? Saattoi olla hieman tyhmä kysymys.. aattelin alottaa kesällä tämän, mutta teen nyt 2 jakosella vielä 3 kuukautta.

G6 sovellus

Njoo elikkä oon kohta 2 kuukautta tehny tällä ja painot noussu ihan jees mut ajattelin et voisin muokata ohjelmaa vastaavaksi

Kyykky 3 x 10 (ei palaudu kun joka toinen päivä tekee)
penkki 3 x 10
leuanveto 3 x max
punnerrukset käsipainoilla 3 x 10 (kipuja)
hauiskäsipainoilla istuen 3 x 10 (hapottaa enemmän rasittaa kyynärvarsia)
istumaan nousut 3 x 20

Olenko idiot :david:

Kyykky 3 x 10 (ei palaudu kun joka toinen päivä tekee)
No jos samalla mentaliteetillä teet tuon, eli painoilla millä jaksat 3x10 tehdä, niin painoahan pitää olla tangossa enemmän kuin mitä olisi 4x10 setissä. Eli en tiedä palautuuko tuosta sitten yhtään sen nopeammin. Voi olla jopa huonompi palautumista ja palautumiskyvyn kehittymistä ajatellen kun jää tavallaan yksi kevyempi sarja pois. Mutta eipä tuossa kovin suuria muutoksia ohjelmaan ole tehty, tuskin on dramaattista vaikutusta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että itse tehdyt muutokset eivät välttämättä toimikaan niin päin kun on ajatellut...

Voi olla voin kyllä tehdä tuon kyykyn ja punnerrukset 4 x ei se niin paha oo mut eniten ihmettelen kun haukka käännöt tangolla ei tunnu teen aika puhtaasti ja viimeisen sarjan loppuun pakkotoisto ehkä toinen :(

Back
Ylös Bottom