Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

No onhan sillä otteella merkitystä, kun pääosa työstä siirtyy eri lihaksille...

Näihä se on..
itte teen myötäotteella ylätaljan ja sitte ihan sekasi noita leukoja... tuppaa olkapää renaamaa vastaotteella tehdessä.

Ylätaljas kandee muistaa että se tekniikka on tärkeessä osassa, hosumal ei saa ku paikat jumii..
seuraa koko ajan et varmasti ottaa ne lihakset hittiä mille se on tarkotettu. :rolleyes:

Itse ainakin vedän vastaotteella leuat, jolla saan myöskin paremman tuntuman latseihin.

En ees ymmärrä miksi joillekin sen on oltava se leveä myötäote ainoastaan leuoissa, kivempihan se on murjoo kunnolla myöskin käsiä samalla selän kanssa?

Moroo! saattaa mennä vähän off topic mut läheltä liippaa..
Ajattelin vetää nyt ehkä kesään asti tällä kuusikolla mutta oon aika huono syömään ja mietin syönkö tarpeeksi hyvin jotta paino nousisi ja lihakses kasvais!
Kumminkin monilla noussut parissa kuukaudessa paino muutaman kilon jo.. Eli oon suunilleen joka päivä duunissa 10-19 mikä vähän vaikeuttaa hommaa. Aamulla syön ennen duunia normi aamupalan, vähän leipää,maitoo jugurttia,puuroa mitä milloinkin.. duunis käydään puolenpäivän aikaan joko seisovassa pöydässä adc:llä tai tilataan pitsaa.. illalla täytyy mennä suoraan salille että kerkee ja olen vasta ysin jälkeen kotona niin en jaksa oikein kunnon kotiruokaa tekemään vaan syön joko jonkin valmis ruuan tai muuta millä nälkä lähtee ja juon palkkarin johon lisään rypsiöljyä.. riittääkö alkuunkaan?
Onko ehdotuksia hyviksi pika mätöiksi tehdä iltamyöhään?

Moroo! saattaa mennä vähän off topic mut läheltä liippaa..
Ajattelin vetää nyt ehkä kesään asti tällä kuusikolla mutta oon aika huono syömään ja mietin syönkö tarpeeksi hyvin jotta paino nousisi ja lihakses kasvais!
Kumminkin monilla noussut parissa kuukaudessa paino muutaman kilon jo.. Eli oon suunilleen joka päivä duunissa 10-19 mikä vähän vaikeuttaa hommaa. Aamulla syön ennen duunia normi aamupalan, vähän leipää,maitoo jugurttia,puuroa mitä milloinkin.. duunis käydään puolenpäivän aikaan joko seisovassa pöydässä adc:llä tai tilataan pitsaa.. illalla täytyy mennä suoraan salille että kerkee ja olen vasta ysin jälkeen kotona niin en jaksa oikein kunnon kotiruokaa tekemään vaan syön joko jonkin valmis ruuan tai muuta millä nälkä lähtee ja juon palkkarin johon lisään rypsiöljyä.. riittääkö alkuunkaan?
Onko ehdotuksia hyviksi pika mätöiksi tehdä iltamyöhään?

Itselläni aika pitkälti sama tilanne, eli töissä ollaan aamusta tuonne kahdeksan tienoille, tänä aikana tulee syötyä n. 500kcal joka on yleensä enimmäkseen proteiinipatukka ja/tai karkkia. Pyrin kompensoimaan tätä isolla aamupalalla(4 palaa ruisleipää, voita, pari lasia maitoa, maustamatonta jogurttia, heraa ja rypsiöljyä, yhteensä n. 700kcal). Kotiin tultuani syön ruoan(yleensä 200g jauhelihaa, 80-100g tummaa makaronia, pari lasia maitoa), lähden salille, otan palkkarin, sen jälkeen syön vielä kaksi ateriaa(yleensä kananmunia+karjalanpiirakoita sekä iltapalaksi sama setti kuin aamulla) n. kahden tunnin sisälle. Käytännössä aamupala+iltapala on lähes puolet tarvitsemistani kaloreista, ja loppu on helppo täyttää työn aikana sekä sen jälkeen. Eniten kiinnittäisin ruokavaliossa huomiota proteiinin ja rasvan saantiin. Jos voit syödä maapähkinöitä, niistä saa erinomaisen välipalan töihin hintaan 3e/kg ja kaloreita, proteiinia ja rasvaa on vaikka muille jakaa.

Kannattaa vielä kalorilaskurissa arvioida kulutuksesi ja laskea kaloreita sen mukaan. Laske muutaman päivän syömiset tarkasti ja varmista, että syöt tarpeeksi.

Niin onko kellään mitään sanottavaa tästä ohjelmasta dietillä? Vai millä jaolla dietillä olisi hyvä treenata? Maalaisjärjellä luulisi että juuri pienellä jaolla ja isoilla perusliikkeillä saisi lihaksiin repiviä ärsykkeitä ettei kroppa rupeisi niin paljoa lihaksista sitä painoa vähentämään vaivai? Attelin jos alkais peruskuusikkoa veivaan, mutta vähän liikkeitä vaihdellen ja toistojen määrää vaihtelisin 4-8?

Niin onko kellään mitään sanottavaa tästä ohjelmasta dietillä? Vai millä jaolla dietillä olisi hyvä treenata? Maalaisjärjellä luulisi että juuri pienellä jaolla ja isoilla perusliikkeillä saisi lihaksiin repiviä ärsykkeitä ettei kroppa rupeisi niin paljoa lihaksista sitä painoa vähentämään vaivai? Attelin jos alkais peruskuusikkoa veivaan, mutta vähän liikkeitä vaihdellen ja toistojen määrää vaihtelisin 4-8?

Itse käytin tätä jonkun aikaa dieetillä, toimii ihan mukavasti mutta aika rankkaahan se on. Tein normaalisti kaksi treeniä, ja kolmannella kerralla treenasin eri lihaksia eri liikkeillä, esim vinopenkki, kohautukset, askelkyykky jne.

Oon nyt tätä foorumia lueskellu ja siihen tulokseen tullu että kyllä se G6 otetaan nyt käyttöön!! :puntti:

Joo elikkäs vuoden oon nyt käyny puntilla aluksi aktiivisemmin sitte kesä meni aika hönällä ehkä kerran viikossa(max.) :david:
mutta nyt on taas kuukausi,-pari sitten alotettu käymään n.2-3 viikossa ja nyt olis tätä G6:tä aika soveltaa omaan käyttöön(siis noilla arskan liikeillä mutta noi aikataulut vähä?)

ma:vapaapaini
ti:punttis
ke:lukkopaini/bjj
to:punttis
pe:vapari/pysty
la:punttis
su:chillll

eli tollasella on menty tähän asti eikä mitään törkeetä fiilistä oo tullu,
nyt vaan oon ajatellu että onko tässä liikaa punttista tän G6:sen kanssa..?:wtf:

Ruokavalioa en ole sen kummemin ajatellu muutaku että protskut tulee pian mukaa(muistaakseni valmentaja suositteli jotain nimeltä Syntax6?,pitää vielä kysellä)..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo elikkä semmosta mulla että alotin ton ohjelman pariviikkoa sitten ja nyt ilmenny semmonen ongelma että en pysty noita noita niskantakaa-punneruksia tekemään ku rupee heti ottaa olkapäähän, joten vaihoin ton pystypunnerrukseen tangolla ja sama juttu siinäkin, ja sen jälkeen vaihoin sen pystypunnerrukseen käsipainoilla ja taas sama juttu, eli treenin jälkeen/jälkeisenä päivänä jotain pientä kipuilua oikeessa olkapäässä. Niin eli pointtina oli se että mihin liikkeeseen voin vaihtaa ton kyseisen ettei koko ohljema mee ihan uusiks?

Itse kun ei pystynyt pystypunnerruksia tekemään tein sen sijaan vipareita sivulle. Onneksi nykyään pystyy tekemään pystypunnerrusta, on sen verran kurko liike!

Reenaamisen alotin kolme kuukautta sitten. Joskus kouluaikoina vuosia sitten on tullu reenattua viimeks. Kultasta kuusikkoa aloin veivaamaan ekan viikon totuttelun jälkeen. Tässäpä tuloksia..
Pituus noin 177 cm
(aamu)Paino 67kg -> 71kg

Painot ovat siis sarjapainoja. Huippuja ei oo pahemmin tullu testattua.
Penkki: Ekalla kerralla pari kertaa 50kg -> 3x10@65kg. Pari toistoa jää vika sarja vajaaks ens viikolla penkkiin sarjapainoks 70kg
Jalkakyykky 50kg -> 90kg Ens viikolla 100kg. Kyykkyyn lyöny aina 10kg lisää tähän asti.
Leuat 3+3+2 -> 8+7+5
Vatsat teen sellasessa vatsaprässissä mikä lie oikee nimi.. eli oon tehny siinä 3x10. 30kg -> 45kg
Hauiskääntö tangolla 15kg -> 35kg Jää vähä vajaaks. 3x8 menee.
Pystypunnerrus 15kg ->35kg 3x8 myöskin tässä

Tähän on lisänny pohjeprässin ja silloin tällöin jotain jalkaliikkeitä. MAVEa ois tarkoitus alkaa tehdä noin kerran viikossa. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa.
Painoa jokunen kilo tullut lisää ja pieni mahan alku pikkuhiljaa hävinnyt ja vatsalihakset alkaa jo vähän näkymään. Tulokset varsinki ekan 1.5 kuukauden aikana nous ryminällä. Nyt alkaa vähä rauhottuu mutta intoa löytyy senki edestä. Myös ruokavalioon aloin panostaa kun reenaamisen alotin. Nukkumaan tulee mentyä paljon aikaisemmin kun normaalisti ja aamulla tulee noustua aikaisin pirteenä ylös. Tästä on hyvä jatkaa =)

Päivitystä

Nyt 28.1.2010 sarjapainot

Kyykky 4x10 87,5 kg --> 102,5kg
Penkki 3x10 70 kg -> 80 kg
Leuat 10,8,7, ylätalja 3x10 75 kg -> 90 kg
Niskantakaapunnerrus 4x10 40 kg -> 47.5 kg
Hauiskääntö 3x10 37.5 kg -> 40 kg
Vatsat 3x20 --> voimapyörällä 3x10, kevyttä

nyt ois tarkotus vetää kevt viikko väliin. Onhan tätä jo 6 viikkoo tehty. Kyykky +15kg, penkki +10kg, leukoja muutama enemmän, niskantakaapunnerrus +7,5kg, hauis +2,5kg, mutta olen pyrkinyt liikkeen puhtauteen. Aamupaino 87kg. Syönnit 2800-3300 kcal/vrk. Pitäis ehkä nostaa muutamalla sadalla.

Jatketaaan.

Aloitin ohjelman marraskuun alkupuoliskolla, ja tulokset nousivat kivasti ja painoakin tuli melko hyvässä muodossa muutama kilo. Nyt Tammikuun alkupuolella tulokset alkoivat junnaamaan paikallaan, penkki ei kulkenut ja leuanvedossa ei ollut puhtia lainkaan. Päätin ottaa pari viikkoa kevennettyä ja nyt pitäisi kehittää uusi ohjelma.

Kaikenkaikkiaan tämä Golden Six oli hyvinkin onnistunut projekti, yksinkertainen muistaa, ja oli hyvin koko kropalle tekemistä. Suosittelen.

Itse kun ei pystynyt pystypunnerruksia tekemään tein sen sijaan vipareita sivulle. Onneksi nykyään pystyy tekemään pystypunnerrusta, on sen verran kurko liike!

mutta onks tässä ohjelmassa ton niskantakaa punnerruksen ideana rasittaa vaa olkapäitä? ja jos vaihan noihin vipareihin nii sehä kohdistuu melkee täysin sivu olkapäihin.

mutta onks tässä ohjelmassa ton niskantakaa punnerruksen ideana rasittaa vaa olkapäitä? ja jos vaihan noihin vipareihin nii sehä kohdistuu melkee täysin sivu olkapäihin.

Niskantakaa punnerrus on olkapäille ja ojentajille. Ojentajan saama rasitus jää aika pieneksi jos tekee viparit pystypunnerruksen/niskantakaapunnerruksen sijasta, joten niille jouduttaisiin lisäämään jotakin, ja ohjelma jälleen kerran muuttuu huomattavasti.

G6 on hyvä ohjelma, mutta jos joutuu muuttamaan liikkeitä niin kannattaa vaan tehdä oma 1-jakoinen jonka pohjana tätä käyttää.

Niskantakaa punnerrus on olkapäille ja ojentajille. Ojentajan saama rasitus jää aika pieneksi jos tekee viparit pystypunnerruksen/niskantakaapunnerruksen sijasta, joten niille jouduttaisiin lisäämään jotakin, ja ohjelma jälleen kerran muuttuu huomattavasti.

G6 on hyvä ohjelma, mutta jos joutuu muuttamaan liikkeitä niin kannattaa vaan tehdä oma 1-jakoinen jonka pohjana tätä käyttää.

Ei se nyt minusta ihan noinkaan ole. Niskantakaapunnerrus on varmasti hyvä, mutta jos sitä eikä muutakaan pystypunnerrusta voi tehdä, kannattaa varmaan vaihtaa k.o. liike pystysoutuun + eristävään ojentajaliikkeeseen. Pystysoutu lienee sivuvipareita parempi vaihtoehto, koska muuten yläepäkästreeni jää aika vähäiseksi. Originellissa G6:ssa yläepäkkäät eivät ota hittiä muuta kuin niskantakaapunnerruksessa, joten jos se poistetaan, eikä tilalle tule muuta epäkkäisiin ottavaa liikettä, niin niille ei tule treeniä käytännössä ollenkaan. Etuolkapäät varmaan kasvavat ihan penkkaamalla. Pystysoutu rasittaa sivuolkapäitä ja epäkkäitä ja ojentajaliike sitten ojentajia. Ero niskantakaapunnerruksella varustettuun G6:n siis on, että etuolkapäät saavat vähemmän osumaa mutta ojentajat ja epäkkäät enemmän. Lisäksi aikaa menee hieman enemmän - tosin ojentajat voi tehdä superina hauiksen kanssa, jolloin aikamäärä pysyy likimain samana. Ja jos leuat tekee kapeammalla otteella (joka ei tosin välttämättä ole viisasta, koska silloin takaolkapäät eivät saa paljoa osumaa), niin hauisliikkeen voi jättää pois.

^ Juurikin näin, mutta täällä aina valitetaan, kun jotkut muuttavat G6 ohjelmaa. Ei se ole enää sama jos poistaa jotain ja lisää toista. Helpompi vain soveltaa tätä ja rakentaa itselle sopiva 1-jakoinen.

Ja kaikki mitä sanoit on totta, mutta eri ohjelmahan tuo olisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom