Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Hienolta kuulostava vastaus. Voihan se noinkin olla, vaikka haba siinä kuitenkin työskentelee teitpä liikkeen sitten tuettuna tai vapaasti sivuilta koukistaen.

Itse en ole perehtynyt noin tarkasti kirjatietouteen, olen aina vaan käynyt veivaamassa "jotain".

Täytyy tosin mainita että hauiskääntö kp. on tuntunut tehokkaammalta entä esim. scotissa tehtynä.
Ei tuo ole mitään kirjatietoutta tai mitään übertieteellistä tekstiä. Baab sanoi yksinkertaisen asian vaan hyvin hienon kuuloisesti. Scotissa tehty habakääntö nyt ihan oikeasti vaan sattuu ottamaan eniten brachialikseen. http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/BBPreacherCurl.html

Onko brachiliaksen treenaamisesta sitten mitään erityistä hyötyä? Hyödyllä meinaan, että vaikuttaako se käden/hauiksen muotoon tms?

Ei tuo ole mitään kirjatietoutta tai mitään übertieteellistä tekstiä. Baab sanoi yksinkertaisen asian vaan hyvin hienon kuuloisesti. Scotissa tehty habakääntö nyt ihan oikeasti vaan sattuu ottamaan eniten brachialikseen. http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/BBPreacherCurl.html

Juu ei tuosta nyt kannata stressiä ottaa :D ihmettelin vaan kun itselläni on tuntunut sekä hauiskääntö scotissa tehtynä tai sitten vaikka tangolla tehtynä ihan samassa kohti habaa.

Reenit sujuu hyvin, kun kuukaudenpäivät enään jäljellä, mutta penkkireeni tuntuu todella raskaalta. Alussa meni 3x10 70kg:lla, mutta nytten 65kg:lla tuottaa toi 3x10 suuria vaikeuksia.. Välillä olen yrittänyt löysätä tahtia ja pienemmillä painoilla, mutta ei oikein auta. Mitä tilanteessa kannattaisi siis tehdä? Lyhyempää sarjaa vai noita kymppejä, vaikka painot ovat pienemmät, kuin alussa? 3-4x viikossa olen käynyt tekemässä tämän kuusikon.

^ kevyt viikko väliin!

Ei ikänä malttais pitää tälläsiä kevyitä viikkoja, mut kai senkin aika sitten välillä on..
Mitenkäs se tarkalleen meneekään? Ottaa rauhallisemmilla painoilla, mutta kuitenkin samat sarjamäärät ja toistot?
Esim penkkiä, kun olen tehnyt 3x10 70kg:lla niin nyt teen sitten 3x10, vaikka 60kg:lla?

Päteekö kevyellä viikolla kaikkiin liikkeisiin tämä, että otetaan rauhallisemmin? Muut liikkeet ovat kyllä hyvässä nousussa ja koko ajan kehitystä tapahtuu..

Ei ikänä malttais pitää tälläsiä kevyitä viikkoja, mut kai senkin aika sitten välillä on..
Mitenkäs se tarkalleen meneekään? Ottaa rauhallisemmilla painoilla, mutta kuitenkin samat sarjamäärät ja toistot?
Esim penkkiä, kun olen tehnyt 3x10 70kg:lla niin nyt teen sitten 3x10, vaikka 60kg:lla?

Päteekö kevyellä viikolla kaikkiin liikkeisiin tämä, että otetaan rauhallisemmin? Muut liikkeet ovat kyllä hyvässä nousussa ja koko ajan kehitystä tapahtuu..

:D eipä niitä keveitä malttais pitää mut ihan oikeesti auttaa normi treenaajia.joteskin tollee se meni,muistelisin että keveellä tehdään 60-70% treenipainoista.tekisin kyllä kaikissa liikkeissä imo.

Mitenkäs porukat pääsi yli siitä kolmannen viikon kipeäksi tulon fiiliksestä? Muutama siitä taisi kuitenkin kirjoitellakin tänne.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tjooh. Uhosin joskus viime elokuussa tekeväni tätä 3kk optimiolosuhteissa ja raportoida kaiken, mutta eihän tuo olkapää kestänyt sitten paljon kuukautta pitempään. Reeniin vittuuntuneena ei sitten ole tullut täälläkään käytyä vähään aikaan :D

Testaan HST-reenin sopivuutta 3x viikossa olevien lajireenien (kiekko + 2x jefu) kylkeen. Kyllä minä tästä Ahnuldin kuplasta teen vielä semmoisen 3kk päiväkirjan mitoilla, kuvilla ja tarkoilla lukemilla, jota sitten tarjota kaikille kysymyksen "onko hyvä?" esittäjille. En syksynä kauden jälkeen, juum ;)

Itse otin arskan testiin 21.12.2009. Eli ensimmäinen kuukausi tulee täyteen. Treeni historiasta sen verran että itsellä satunnaista punttia 2-3 kertaa/vk takana noin 2 vuotta. Ikä 25v. Aloituspaino pienehkön dieettin jälkeen oli 83kg, pituus 183 cm. Rasva% jonkun verran yli 10 mutta alle 15 kuitenkin. Olen pitänyt aika tarkkaa kirjaa syömisistäni ja joka päivä on tullut syötyä 300-500 kcal yli kulutuksen. Treenipäivinä tämä tarkoittaa noin 3300 kcal ja lepopäivänä 2700 kcal. Treenit ovat kestäneet yleensä sen tunnin ja niitä on tehty 3 kertaa viikossa.

Testasin ennen ohjelman aloitusta maksimisarja painoja

Kyykky 4x10 87,5 kg
Penkki 3x10 70 kg
Leuat 10,8,7, ylätalja 3x10 75 kg
Niskantakaapunnerrus 4x10 40 kg
Hauiskääntö 3x10 37.5 kg
Vatsat 3x20

Aloittelin kuitenkin maltillisesti hakien tekniikoita kuntoon, joten valitsin aloituspainoiksi seuraavat

Kyykky 4x10 70 kg
Penkki 3x10 60 kg
ylätalja 3x10 60 kg
Niskantakaapunnerrus 4x10 30 kg
Hauiskääntö 3x10 30 kg
Vatsat 3x20

Tästä aloitettiin 21.12.2009 kuusikko. Joka treenissä tavoite lisätä 2,5kg jne.

Nyt 21.1.2010 sarjapainot

Kyykky 4x10 87,5 kg --> 95 kg
Penkki 3x10 70 kg -> 75 kg
Leuat 10,8,7, ylätalja 3x10 75 kg -> 85 kg
Niskantakaapunnerrus 4x10 40 kg -> 45 kg
Hauiskääntö 3x10 37.5 kg -> 40 kg
Vatsat 3x20 --> samat

Paino noussut muutaman kilon, nyt 87 kg, rasvat lienee samat. Painon nousu selittynee kreatiinin käytön aloittamisella. No tästä on hyvä jatkaa. Toivotaan että kehitys jatkuu saman suuntaisena.

Miten on ku en saa rintalihaksia kunnolla rasitettua, tai ainakaan ei siltä tunnu. Penkin vedän 3*10 ja joka kerta 10 toisto menee juuri ja juuri, mutta jaksan loppuun kuitenkin. Kun taas teen hauiskäännöt haiuksis tuntuu ja polttaa paljon enemmän kuin rintalihaksissa. Kun ainoastaa penkissä ja leuoissa tulee noita rintoja, olen kait väärässä mutta kuitenkin. Toivotaa et ymmärsitte, aika sekava. :D

No ei tuolla 3x10 oo tarkotuskaan mitään poltetta/pumppia saada rintalihaksiin aikaseks. Eiköhän se rinta rasitusta saa, vaikka pumppia ei tulekaan.

Oon nyt tätä foorumia lueskellu ja siihen tulokseen tullu että kyllä se G6 otetaan nyt käyttöön!!

Joo elikkäs vuoden oon nyt käyny puntilla aluksi aktiivisemmin sitte kesä meni aika hönällä ehkä kerran viikossa(max.)
mutta nyt on taas kuukausi,-pari sitten alotettu käymään n.2-3 viikossa ja nyt olis tätä G6:tä aika soveltaa omaan käyttöön(siis noilla arskan liikeillä mutta noi aikataulut vähä?)

ma:vapaapaini
ti:punttis
ke:lukkopaini/bjj
to:punttis
pe:vapari/pysty
la:punttis
su:chillll

eli tollasella on menty tähän asti eikä mitään törkeetä fiilistä oo tullu,
nyt vaan oon ajatellu että onko tässä liikaa punttista tän G6:sen kanssa..?

Ruokavalioa en ole sen kummemin ajatellu muutaku että protskut tulee pian mukaa(muistaakseni valmentaja suositteli jotain nimeltä Syntax6?,pitää vielä kysellä)
Ja vielä että viistiosta vee ja ~173cm pituutta ja noin 60-63painoo(en oo pitkään aikaan käyny puntarilla) jos noista jollekki jotai apua on? :D

Miten on ku en saa rintalihaksia kunnolla rasitettua, tai ainakaan ei siltä tunnu. Penkin vedän 3*10 ja joka kerta 10 toisto menee juuri ja juuri, mutta jaksan loppuun kuitenkin. Kun taas teen hauiskäännöt haiuksis tuntuu ja polttaa paljon enemmän kuin rintalihaksissa. Kun ainoastaa penkissä ja leuoissa tulee noita rintoja, olen kait väärässä mutta kuitenkin. Toivotaa et ymmärsitte, aika sekava. :D

Yritä painottaa penkissä nimenomaan rintaa eli pyri tekemään työ juuri rinnalla minimoimalla muiden lihasten työ. Esimerkiksi jalat voi nostaa penkille ja pidä selkä suorana tai tee käsipainoilla jolloin ala-asennosta on mahdollista saada vähän "syvempi ja venyttävämpi" rintafileille. Hae vähän erilaisia asentoja/otteita ja paneudu pari kertaa oikein kunnolla miettimällä ja kokeilemalla millä tavalla mikäkin muutos vaikuttaa rinnan aktivointiin. Penkkiaiheisissa topiceissa löytyy varmasti tarkempia ja yksityiskohtaisempia neuvoja.

Juu rynnäkölle kiitosta hyvistä neuvoista, täytyy ens kerralla koittaa. Olen kyllä pyrkinyt tekemään penkin leveällä otteella ja selkä suorana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom