Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Laitetaanpas tää tänne kun ei näytä vastausta tulevan toisesta threadista:
Elikkä mulla alkaa vapaaottelu ja haluaisin silti jatkaa punttia ohessa, onko järkevää jatkaa tolla Arskan G6 sella 3krt viikossa kun reenejä on 2 krt viikossa? ja siis haluan panostaa enemmän punttiin, jotta vähän massaa sais kerättyä kesäksi. Vapaaottelun aloitan enmmänkin kunnon kohotus mielessä, ja jos jotain uutta siellä oppisi. Jos tolla arskalla jatkan niin miten suosittelette punttia minäkin päivänä, kun reenit on keskiviikkosin ja perjantaisin?

tämmöstä reeniviikkoo mietin:
Ma: lepo
Ti: puntti
Ke: vapari
To:puntti
Pe:vapari
La:lepo
Su:puntti

Kuullostaako toi hyvältä vai meneekö palautuminen ihan puihin?

ei tosiaan yhen kerran jälkeen jos tuntuu pahalta niin poistaa liikettä kokonaan.. tarkista tekniikka ja jos ei auta, vaan kivut jatkuu niin vaihda liikettä. hyvä perusliike niskantakaa kyllä on :)

Laitetaanpas tää tänne kun ei näytä vastausta tulevan toisesta threadista:
Elikkä mulla alkaa vapaaottelu ja haluaisin silti jatkaa punttia ohessa, onko järkevää jatkaa tolla Arskan G6 sella 3krt viikossa kun reenejä on 2 krt viikossa? ja siis haluan panostaa enemmän punttiin, jotta vähän massaa sais kerättyä kesäksi. Vapaaottelun aloitan enmmänkin kunnon kohotus mielessä, ja jos jotain uutta siellä oppisi. Jos tolla arskalla jatkan niin miten suosittelette punttia minäkin päivänä, kun reenit on keskiviikkosin ja perjantaisin?

tämmöstä reeniviikkoo mietin:
Ma: lepo
Ti: puntti
Ke: vapari
To:puntti
Pe:vapari
La:lepo
Su:puntti

Kuullostaako toi hyvältä vai meneekö palautuminen ihan puihin?

Ihan hyvältähän toi näyttää. Sit jos tuntuu riian raskaalle niin tekee puntin 2 kertaa viikos. Uskon, että silläkin saa tuloksia, vaikka kävis vaa 2 kertaa viikossa salil, kun on tällänen 1-jakonen ohjelma.

nythän tota kee-kutosta on myskätty. alottelin treenipäiväkirjan mukaan 31.8. tällöin oli myös ensimmäinen salikerta eli tulokset on sitäkin paremmat :rolleyes: not. tulokset sillon:

Leukoja 3x3
Kyykky 4x10 30kg
Penkki 3x10 30kg
Niskantakaapunnerrus 3x10 20kg
Hauberi 3x10 15kg
Vatsoja normisettiä, 3x20-40

nyt sitten ottanut G6:sen ohella 20 pull-ups challengen kehiin. hyvin selkään ottaa damagee ton jälkee. ;)
tulokset tämän päivän treenistä:

Leuoissa mentiin viikko 1:sen mukaan, eli 4,4,4,3,max
Kyykky 4x10 65kg
Penkki 3x10 40kg (:jahas:)
Hauberi mutkatangolla 3x10 25kg
Pystypunnerrus niskan takaa 2x10 25kg
Vatsoja sama ku ylhääl, ei jaksa panostaa

joo, luistan tossa pystypunnerruksessa hieman tosta arskan mallista, mut ei mua haittaa, hyvin ne ottaa osumaa. pitää rueta niitä sarjoja siihen nostelee heti kun on enemmän intoo tota pystypunnerrusta myskää.

Elikkäs olet tehnyt nyt G6:sta päälle 3kk ja nämä ovat tulokset? Musta ihmeen vähän tullut painoja lisää jos nyt ollaan vedetty toi 3kk säännöllisesti. Vai tarkoititko, että kävit 31.8 ensimmäistä kertaa puntilla?

No totta hitossa on.
Lihas ei kyllä ihmeempiä kasva miinuskaloreilla.
Hanki rypsiöljyä ja tunge sitä jokapaikkaan , siitä saat halvalla paljon kaloreita.

No jaa. Menee hiukka offtopiciksi, mutta itellä intin loppumisen jälkeen (puolessa vuodessa) massaa tullu sen 6kg (ei läskiä) eli nyt painan 76kg. Ja kalorinsaanti per päivä ollut n. 1000-1500kcal luokkaa. Ei vaan yksinkertasesti tee mieli syödä enempää. En ole siis asiasta jaksanut stressata. Olen vain pitänyt huolen, että protskua saa kunnolla ja kaikki muu tulee siinä mukana sitten. Vähäiseen kalorinsaannin tarpeeseen saattaa liittyä myös se, että en kovin helposti liho vaikka tulisi miten syötyä, joten nopea aineenvaihdunta? Jotenkin kuitenkin naurattaa stressaaminen noista kaloreista ja pidän hifistelynä rypsiöljyn kanssa läträämistä yms. Kun sitä lihasta nyt muutenkin näköjään tulee? Tiedän myös monta muuta jotka tarkkailevat proteiinimääriä, mutta kalorimääristä ei mitään tietoakaan. Niin ja treenitaustaa mulla sen n. 4v.

niin ja ruokavaliosta vielä niin se on tämä:

aamu: ehrman + 2xruisleipä =30g / 174kcal
ateria1: nauta(200g)+ tumma pasta = 56g / 580kcal
välipala: ehrman + 2xruisleipä = 30g / 174kcal
palautusjuoma= 24g / 126kcal
ateria2: munakas + 2x leipä = 20g / 300kcal
iltapala: 2xleipä/ehrman + palautusjuoma

yht päivittäinen protsku 150-170 g ja energia: 1300-1500 kcal

Ja vielä, jotta aiheessa pysyttäisiin joten kuten niin aion tänään ton kultaisen kuusikon aloittaa. Vaikuttaa toimivalta. Perusliikkeistä ainakin penkin kohdalla olen huomannut, että ei siinä oikein muuta tarvita rintalihasten kehittymiseen. Myös pelkät leuat ovat paljon kehittäneet selkääni aiemmin, joten luottavaisin mielin lähden kokeilemaan tätä, vaikkei 1-jakosesta olekkaan paljon kokemuksia.

Jätkähän suorastaan rikkoo fysiikan lakeja. Jokin asia tuossa viestissä ei pidä paikkaansa. Varsinkin nuo listaamasi sapuskat näyttää hieman epäilyttäviltä.. Syötkö leivät ilman levitettä ja päällisiä? Eikö ateria1:ssä tosiaan ole mitään muuta kuin liha ja pasta? Ei mitään kastiketta, lisukkeita tai maitoa ruokajuomana? Palautusjuoma 24g, eli jotain 3/4 dl?? Kyllä sinä jossain kohti kusetat itseäsi nyt. Paino ei todellakaan nouse miinuskaloreilla.

No jaa. Menee hiukka offtopiciksi, mutta itellä intin loppumisen jälkeen (puolessa vuodessa) massaa tullu sen 6kg (ei läskiä) eli nyt painan 76kg. Ja kalorinsaanti per päivä ollut n. 1000-1500kcal luokkaa. Ei vaan yksinkertasesti tee mieli syödä enempää. En ole siis asiasta jaksanut stressata. Olen vain pitänyt huolen, että protskua saa kunnolla ja kaikki muu tulee siinä mukana sitten. Vähäiseen kalorinsaannin tarpeeseen saattaa liittyä myös se, että en kovin helposti liho vaikka tulisi miten syötyä, joten nopea aineenvaihdunta? Jotenkin kuitenkin naurattaa stressaaminen noista kaloreista ja pidän hifistelynä rypsiöljyn kanssa läträämistä yms. Kun sitä lihasta nyt muutenkin näköjään tulee? Tiedän myös monta muuta jotka tarkkailevat proteiinimääriä, mutta kalorimääristä ei mitään tietoakaan. Niin ja treenitaustaa mulla sen n. 4v.

Ja vielä, jotta aiheessa pysyttäisiin joten kuten niin aion tänään ton kultaisen kuusikon aloittaa. Vaikuttaa toimivalta. Perusliikkeistä ainakin penkin kohdalla olen huomannut, että ei siinä oikein muuta tarvita rintalihasten kehittymiseen. Myös pelkät leuat ovat paljon kehittäneet selkääni aiemmin, joten luottavaisin mielin lähden kokeilemaan tätä, vaikkei 1-jakosesta olekkaan paljon kokemuksia.

On se jännä, että itse söin 2500kcal/päivä n. neljä kuukautta, välillä yritin lisätä kaloreita rypsiöljyllä(varmaan pääsin n. 2800kcal tasolle), enkä saanut yhtään lihasta/painoa lisää. Ei oikeasti ole mitään muuta mahdollisuutta, kuin ettet laske kaloreita oikein. Silti, jos tuohon lisää kaiken rasvan yms, ei tuolla ruokavaliolla vielä hirveästi kaloreita saada...eli kasvaminen on kyllä sinun tapauksessasi ihme.

Ihan hyvältähän toi näyttää. Sit jos tuntuu riian raskaalle niin tekee puntin 2 kertaa viikos. Uskon, että silläkin saa tuloksia, vaikka kävis vaa 2 kertaa viikossa salil, kun on tällänen 1-jakonen ohjelma.
Okei. kiitti vastauksesta. Pitää si vaa lähtee kokeileen mikä tuntuu hyvältä :)

Jätkähän suorastaan rikkoo fysiikan lakeja. Jokin asia tuossa viestissä ei pidä paikkaansa. Varsinkin nuo listaamasi sapuskat näyttää hieman epäilyttäviltä.. Syötkö leivät ilman levitettä ja päällisiä? Eikö ateria1:ssä tosiaan ole mitään muuta kuin liha ja pasta? Ei mitään kastiketta, lisukkeita tai maitoa ruokajuomana? Palautusjuoma 24g, eli jotain 3/4 dl?? Kyllä sinä jossain kohti kusetat itseäsi nyt. Paino ei todellakaan nouse miinuskaloreilla.

Leivän protsku/energiamääriin on laskettu mukaan myös leikkeleet. Juustoa ja margariinia on vaikeampi laskea joten jätin ne pois. Mutta väitätkö, että niistä yhteensä tulisi edes 200kcal päivän aikana? Ja ei, en syö kastikkeita tai mitään lisukkeita. Maitoakin ennen, mutta nykyään menee mehua tai vettä aterioiden kanssa. Jätin nyt maidon pois allergiaepäilyksen takia 2vk ajaksi kokeeksi. Painoin salikäyntini aloittaessani lukion 1-2 n. 60kg. Ja eläessäni en ole yrittänyt ikinä mitään plussakaloreita saada. En vain pysty ahtamaan itseeni sellaisia määriä ruokia. Vain proteiinimääriä olen tarkkailut ja kaloreita ja hiilareita tulee sen verran kun tulee, mutta aika vähäiseksi jääneet mun kalorimäärät joidenkin 3500+ määrin verrattuna. Joten 16kg on tullut lihasmassaa tässä vuosien varrella ilma mitään rypsiöljyjä sun muita bulkkauksia.
Ja jos se on siis oikeasti fyysisesti mahdotonta saada massaa pienillä kalorimäärillä niin sitten mun energian tarve on vain jostain syystä hemmetin pieni? Ja mulla on mennyt sitte plussan puolelle kalorit, mutta en sitä vaan ole tajunnut. En tiedä. En ole asiaan perehtynyt, koska ei ole ollut tarvetta. Voi tämä oudolta vaikuttaa, mutta näin se on.

Edit. niin ja proteiinijauheen määrä palautusjuomassa on ollut 1dl. Hiljattain lisäsin sen 1,5dl eli jotain abouttiarallaa 35g protskua.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Lasketko mehun kalorit? Mehuissakin tahtoo olla 400kcal litrassa, sokerimömmöjä kun ovat. Kehtaisin väittää, että kaloreita on ruokavaliossasi reilusti yli 2000 jos oikeasti laskisit kaiken.

Lasketko mehun kalorit? Mehuissakin tahtoo olla 400kcal litrassa, sokerimömmöjä kun ovat. Kehtaisin väittää, että kaloreita on ruokavaliossasi reilusti yli 2000 jos oikeasti laskisit kaiken.

No joo mehun kalorit jäi laskematta sen myönnän. Mutta sitäkin tulee juotua se korkeintaan litra (450kcal) päivässä, joten ei edelleenkään ole energiamäärät missään huipussaan. Toisaalta mun ruokavalio ei ole aina ollut tuon edellämainitun mukainen, mutta silti epäilen, että kalorini olisivat menneet yli 2000 ja niin paljon plussalle kuin jotkut täällä hehkuttavat, että pitää mennä? Pitänee perehtyä asiaan tarkemmin, että tietäiskin mistä puhuu :D Mutta silti en tuota rypsäriä ja bulkkausta ole ikinä tajunnut, kun itellä on toiminut ilmankin..

Oot aika metsässä noitten laskelmies kanssa...Esimerkiksi toi aamupala, johan pelkässä ehrmannissa on 150kcal, niin 2 ruisleipää lisukkeineen on vain 20kcal? just just... Oikeasti toi aamupalas on n. 150kcal Ehrmann, 120kcal 2x Ruisleipä(ruispala?) + lisukkeet 100kcal(juusto, levite). Eli melkein 400kcal...

Et ole oikeasti saanut 16kg massaa miinuskaloreilla, oot vaan laskenu kaloris väärin. Mehutkin jättäny jopa laskematta :D

No joo mehun kalorit jäi laskematta sen myönnän. Mutta sitäkin tulee juotua se korkeintaan litra (450kcal) päivässä, joten ei edelleenkään ole energiamäärät missään huipussaan. Toisaalta mun ruokavalio ei ole aina ollut tuon edellämainitun mukainen, mutta silti epäilen, että kalorini olisivat menneet yli 2000 ja niin paljon plussalle kuin jotkut täällä hehkuttavat, että pitää mennä? Pitänee perehtyä asiaan tarkemmin, että tietäiskin mistä puhuu :D Mutta silti en tuota rypsäriä ja bulkkausta ole ikinä tajunnut, kun itellä on toiminut ilmankin..

No ei se rypsärin vetäminen ja tietoinen bulkaaminen ole mikään itse tarkoitus eikä edellytys yhtään millekään, mutta se on fakta että olet ollut plussakaloreilla halusit tai tiesit sitä tai et. Äsken tuossa päässä raksuttelin vähän aikaa niin esimerkiksi intin jälkeen 6kg kuuden kuukauden aikana on siis kilo kuussa, eli vajaa 250g viikossa keskimäärin. Tämän vertainen painonnousu vaatii noin 250kcal yli kulutuksen syömistä vuorokaudessa, eli ei paljon paskaakaan. Kaloreita 70kg jannu (sen verran sanoit painaneesi intin jälkeen) kuluttaa päivässä sohvalla maaten noin 2000kcal ja siihen vähän päälle aina jos tekee jotain. Ei tunnu enää niin mahdottomalta että olisit sittenkin saattanut olla plussakaloreilla treeniurasi aikana? Pitemmällä tähtäimellä painosi ei ole noussut edes tuota vauhtia, sillä jos olet aluksi painanut 60kg, ja olet saanut 16kg lisää massaa neljän treenivuoden aikana niin se tekee 0,33kg per kuukausi, joka on siis vielä todella paljon vähemmän kuin viimeaikojen kilo per kuukausi -tahti.

Siispä, vaikka täällä joku hehkuttaa että joutuu vetämään naamioon 4000kcal päivässä ettei laihdu, se ei tarkoita että sinun välttämättä pitäisi. Eikä rypsiöljyä tarvi vetää jos paino nousee muutenkin ja rasvaa tulee tarpeeksi. Eikä tarvitse hifistellä. En minäkään koskaan ole kaloreita laskenut sen tarkemmin, mutta on onnistunu niin massakaudet kuin dieetitkin. Se on kuitenkin paskapuhetta että sinä olisit ollut miinuskaloreilla pitemmällä tähtäimellä.

Hieman on laskelmat miten sattuu. Mutta kuitenkin, en tietysti tiedä kuinka kauan olet treenannut , mutta ainakin aloittelijat saavat lihasmassaa kasvatattua käytännössä minkälaisella syömisellä / treenaamisella tahansa. Sekin kiva tietysti loppuu aikanaan. Et sinä riko fysiikan lakeja, usko toki pois ;)

Oot aika metsässä noitten laskelmies kanssa...Esimerkiksi toi aamupala, johan pelkässä ehrmannissa on 150kcal, niin 2 ruisleipää lisukkeineen on vain 20kcal? just just... Oikeasti toi aamupalas on n. 150kcal Ehrmann, 120kcal 2x Ruisleipä(ruispala?) + lisukkeet 100kcal(juusto, levite). Eli melkein 400kcal...

Et ole oikeasti saanut 16kg massaa miinuskaloreilla, oot vaan laskenu kaloris väärin. Mehutkin jättäny jopa laskematta :D

Siis joo my bad. Toi on vanha ruokavalio jonka kopioin suoraa yhestä työpöydän tekstitiedostosta, jonne olin sen tallentanu. Oon vahingossa laskenu vaan leikkeet tohon energiamäärään ehrmannin lisäks. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin ehrmannissa on 142kcal ja 2x ruisleivässä leikkeiden kanssa vajaa 300ckal. En jaksa alkaa margariiniin ja juustosiivujen kaloreita laskemaan, mutta tuskin ovat päätähuimaavia.

No, 1800 kalorimäärä nousisi per päivä nyt kun lähes kaikki on otettu huomioon. Ei se vieläkään missään pilvissä ole, mutta eiköhän asia ole loppuun käsitelty, kun marde84 tuossa hyvin selosti tilanteen. Eli kai se vaan on niin, että jostain niitä plussakaloreita on tullut, vaikkei sitä ole itse tajunnutkaan.

Hieman on laskelmat miten sattuu. Mutta kuitenkin, en tietysti tiedä kuinka kauan olet treenannut , mutta ainakin aloittelijat saavat lihasmassaa kasvatattua käytännössä minkälaisella syömisellä / treenaamisella tahansa. Sekin kiva tietysti loppuu aikanaan. Et sinä riko fysiikan lakeja, usko toki pois ;)

Tässä taas tuntee itsensä niin epäonnistuneeksi kun lihasta ei tahdo tarttua millään :( Taas katsoin että helvetti käsihän on kasvanut, ja mitattuani totesin sen pienentyneen. :facepalm:

Älä mittaile. Peili kertoo oleellisen. Rasvaa on voinut myös lähteä kädestä pois joten lihakset näkyy paremmin, eli käsi näyttää isommalta.

Elikkäs olet tehnyt nyt G6:sta päälle 3kk ja nämä ovat tulokset? Musta ihmeen vähän tullut painoja lisää jos nyt ollaan vedetty toi 3kk säännöllisesti. Vai tarkoititko, että kävit 31.8 ensimmäistä kertaa puntilla?

valaistetaas ny vähän sitte. :D eli 31.8. oli ensimmäinen treenikerta ikinä, samalla alkoi siis tämä G6. treeni oli alkuaikoina ihan jees, säännöllistä yms. mut sitten joulukuussa lopahti kun lomatkin tuli... en käyny kertaakaan loman aikana salilla :o venyttelin sentää mut niin. ja nyt alkoi taas viikko sitten G6:sen tykittäminen.

Ei mullakaan tällä ohjelmalla juuri tulokset nousseet. Tuloksia alkoi tulla vasta kun vaihdoin Starting Strengthiin, ja vieläpä huimaa vauhtia. Riippunee ihmisestäkin että kenelle toimii mikäkin parhaiten. Mulle toimii huomattavasti paremmin vitosen sarjat kuin kympit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom