Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

kait sitä pitää kokeilla tätä vaikka vaikuttaakin aika tylsältä ohjelmalta. salipäivät jotka oikeastaan sopis nii ovat su to pe eli sopiikohan toi nyt tohon oikeen mitenkään??
En suosittelisi tekemään kahtena peräkkäisenä päivänä tätä. Noilla päivillä yksi vaihtoehto olisi tehdä sunnuntaina koko kroppa vaikkapa tällä ohjelmalla ja sit torstaina ja perjantaina kaksjakosella, eli siinä tulisi koko kroppa kahdesti viikossa. Itse olen ajatellut kokeilla tuon tyyppistä jakoa, kun syksymmällä aikataulu on saman kaltainen kuin sinulla.

Niin, mutta heijarilla sarjan lopussa saadaan aika mukavasti sarjaa jatkettua, kun ei puhtaasti enään jaksa tehdä. Pienellä heijarilla ylös -> hitaasti lasku alas. Näitä vaikka pari - kolme kertaa. Kyllä tulee paljon parempi pumppi lapasiin.

kait sitä pitää kokeilla tätä vaikka vaikuttaakin aika tylsältä ohjelmalta. salipäivät jotka oikeastaan sopis nii ovat su to pe eli sopiikohan toi nyt tohon oikeen mitenkään?? ja onko noihin mitään laskennallista kaavaa mikä suht koht pitää paikkaansa, eli jos vaikka penkki maksimi on 90 kiloa nii millä kiloilla kantsis alkaa tekee 3x10 sarjoja?

No kokeile ekaksi vaikka 60 kilolla ja jos se menee 3x10 ok, niin seuraavalla kerralla 5 kg lisää painoa.

Voiko hauiskäännön tehdä selkä seinää vasten, jottei tule vedettyä niin pahasti heijareita, kun käy tekemään tiukkaa?
Mun mielestä kyllä kannattaa opetella tekemään hauiskääntö puhtaasti ilman heijareita ihan ilmankin selän tukemista seinään. Tällä tavalla tehtynä tulee myös keskivartalon hallintaa harjoitettua enemmän. Toki niillä heijareilla voi sitten jatkaa sarjaa, jos siltä tuntuu, vaikka en tiedä onko se yksijakoisessa välttämättä tarpeellista. Enivei, mun pointti tässä on lähinnä se, että mieluummin opetellaan se puhdas suoritustekniikka sillä tavalla, että se pysyy kasassa ilman ylimääräisiä apukeinoja, vaikka sitten välillä käytettäisiinkin cheattia suunniteltuna osana treeniä.

Mutta tämä nyt on vaan mun mielipide, en mä oikeasti mitään tiedä. :D

Okei. No täytyy sitten tosiaan vetää ne loput vaikka pienillä heijari-liikkeillä. Ensin kuitenkin täytyy saada tuo suoritustekniikka hyvään kuntoon, että saa kaiken liikkeestä irti.

Mun mielestä kyllä kannattaa opetella tekemään hauiskääntö puhtaasti ilman heijareita ihan ilmankin selän tukemista seinään. Tällä tavalla tehtynä tulee myös keskivartalon hallintaa harjoitettua enemmän. Toki niillä heijareilla voi sitten jatkaa sarjaa, jos siltä tuntuu, vaikka en tiedä onko se yksijakoisessa välttämättä tarpeellista. Enivei, mun pointti tässä on lähinnä se, että mieluummin opetellaan se puhdas suoritustekniikka sillä tavalla, että se pysyy kasassa ilman ylimääräisiä apukeinoja, vaikka sitten välillä käytettäisiinkin cheattia suunniteltuna osana treeniä.

Mutta tämä nyt on vaan mun mielipide, en mä oikeasti mitään tiedä. :D

Samaa mieltä. Ja joka tapauksessa aloitettaessa Golden6:sta pitäis paino valita sellaiseksi, että ei nyt ainakaan ekan kahden viikon treeneissä joutuisi kummoisesti heijailemaan. Eli paino alkuun sen verran kevyeksi, että saa puhtaita kymppejä tehtyä. Siinä sitten painojen kasvaessa voi pikkuhiljaa joutua viimeisiä toistoja jo vähän (HUOM. VÄHÄN) tuomaan heijaamallakin ylös. Jos ei ensimmäistä viittä toistoa jaksa tuoda puhtaasti ylös, oli selkä kiinni seinässä tai ei, on liian suuri paino käytössä.

Ite joudun kans tekeen pari vipaa toistoa pienellä "keskivartalosyykkauksella. Tämä johtuu osittain myös laiskuudesta kun 10-kiloset kulmatankoon on tuohon sopiva yhdistelmä, eikä jaksa alkaa leikkimään pienemmillä kiekoilla, niitä joutuis laittaa niin monta. :)

Toivottavasti pian mene puhtaasti joka sarja..

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
jos vaikka penkki maksimi on 90 kiloa nii millä kiloilla kantsis alkaa tekee 3x10 sarjoja?
Kokeilemallahan tuo selviää. Oma penkkimaksimini on varmaan 85 kg (en oo hetkeen kokeillu!!!) ja teen 3x10 sarjat 62,5 kg eli kokeile vaikka 65 kg:lla alkuun ja jos pystyt tekeen vipassa sarjassa 12 toistoa niin lisää seuraavalle kerralle 2,5 kg jne...

Kokeilemallahan tuo selviää. Oma penkkimaksimini on varmaan 85 kg (en oo hetkeen kokeillu!!!) ja teen 3x10 sarjat 62,5 kg eli kokeile vaikka 65 kg:lla alkuun ja jos pystyt tekeen vipassa sarjassa 12 toistoa niin lisää seuraavalle kerralle 2,5 kg jne...
Nää tosiaan vaihtelee aika helvetisti eri ihmisillä. Oma penkkimaksimi on 112,5 ja arskan alotin tolla 65:llä, eikä ois paljoo enemmällä mennytkään. Jos ei oo tottunu pitkiin sarjoihin ja lyhyehköihin palautuksiin, niin painoja saa tosiaan tiputtaa aika reippaasti tähän.

Tein tässä parina treenipäivänä "vahingossa" vastaotteella leukoja, mutta huomasinkin että pitäisi tehdä myötäotteella. Myötäotteella ei juuri leukoja vielä mene, joten vedänkö sitten ylätaljalla myötäotteella noita sarjoja alkuun kunnes kehitystä tulee?

Ja kuinka paljon tehokkaampi tuo niskan takaa punnerrus on edestä punnerrukseen verrattuna? Tullut tehtyä nimittäin nyt tuota jälkimmäistä parina kertana, joten oliko kuitenkin järkevä siirtyä tuohon niskan takaa punnerrukseen. Olkapäitä vain ajattelin, että kestävätkö.

Tänään ensimmäinen Ahnuldin treeni :) hyvin meni, ei tuntunut niskantakaapunnerruksetkaan "vihlovasti" tai niinkuin täällä sitä muut on kuvaillu. Vain habaneero otti osumaa tällä kertaa, muualla sitten ei tunnukaan mitään kipua...

Olen AIVAN täysin aloittelija, joten painot eivät ole huikeat... Ajattelin että eikös tällä arskan treenillä tuu paljon massaa, mutta ei niinkään voimaa? On nimittäin penkki (30kg 3x10) ihan helvetin paska tulos omasta mielestäni. :itku: Että mitenkäs tähän penkkiin saisi lisää voimaa? Mennäänkö vaan näin että viimeisellä sarjalla jos menee pari yli 10, niin lisää aina 2,5kg seuraavassa treenis jne.?

Tänään ensimmäinen Ahnuldin treeni :) hyvin meni, ei tuntunut niskantakaapunnerruksetkaan "vihlovasti" tai niinkuin täällä sitä muut on kuvaillu. Vain habaneero otti osumaa tällä kertaa, muualla sitten ei tunnukaan mitään kipua...

Olen AIVAN täysin aloittelija, joten painot eivät ole huikeat... Ajattelin että eikös tällä arskan treenillä tuu paljon massaa, mutta ei niinkään voimaa? On nimittäin penkki (30kg 3x10) ihan helvetin paska tulos omasta mielestäni. :itku: Että mitenkäs tähän penkkiin saisi lisää voimaa? Mennäänkö vaan näin että viimeisellä sarjalla jos menee pari yli 10, niin lisää aina 2,5kg seuraavassa treenis jne.?
Miten sä oot saanut niskantakaapunnerruksen menemään hauiksille?

Treenaat vaan vaikka tällä ohjelmalla niin kyllä sitä voimaakin pakolla tulee. Alottelijoille tulee voimaa lisää oikeastaan millä ohjelmalla tahansa.

Kannattaa kattoo miltä tuntuu ja jos pitemmän ajan jälkeen alkaa olkapäät oireilla niin vaihdat sitten sen pystypunnerruksen edestä tehtäväksi.

Massa ja voima kulkee käsi kädessä, ei tule vain massaa tai voimaa. Niitä tulee molempia. Sitä voi vaan painottaa sarjapituuksilla että kumpaan haluaa panostaa enemmän. Suosittelisin että aloittelijana hommaat peruskuntoa ja massaa sekä harjoittelet tekniikat noilla 3x10 sarjoilla, sitten vaikka parinkolmen kuukauden jälkeen lyhennät sarjoja jos siltä tuntuu.

Penkkiin saat varmaan aloittelijana jokusen kilon lisää tankoon jo pelkästään sillä että opettelet oikean tekniikan. Tuossa on aika hyvät ohjeet mm. asentoon, otteeseen ja hengitykseen suorituksen aikana. http://www.saunalahti.fi/~juknyys/mina/penkkipunnerrus.html

Miten sä oot saanut niskantakaapunnerruksen menemään hauiksille?

Treenaat vaan vaikka tällä ohjelmalla niin kyllä sitä voimaakin pakolla tulee. Alottelijoille tulee voimaa lisää oikeastaan millä ohjelmalla tahansa.

:D:D tein ilmeisesti liian kovilla painoilla hauberin, kun vielä haeskelen alkupainoja joilla hyvä startata sit ens viikol... eli en saanut niskantakaapunnerrusta menee hauiksille, vissiin käsitit hituse väärin ;) joo, täl ohjelmal mennää vähintään sinne joulukuun loppuun asti. tuloksia tulee sitten :)

Kannattaa kattoo miltä tuntuu ja jos pitemmän ajan jälkeen alkaa olkapäät oireilla niin vaihdat sitten sen pystypunnerruksen edestä tehtäväksi.

Massa ja voima kulkee käsi kädessä, ei tule vain massaa tai voimaa. Niitä tulee molempia. Sitä voi vaan painottaa sarjapituuksilla että kumpaan haluaa panostaa enemmän. Suosittelisin että aloittelijana hommaat peruskuntoa ja massaa sekä harjoittelet tekniikat noilla 3x10 sarjoilla, sitten vaikka parinkolmen kuukauden jälkeen lyhennät sarjoja jos siltä tuntuu.

Penkkiin saat varmaan aloittelijana jokusen kilon lisää tankoon jo pelkästään sillä että opettelet oikean tekniikan. Tuossa on aika hyvät ohjeet mm. asentoon, otteeseen ja hengitykseen suorituksen aikana. http://www.saunalahti.fi/~juknyys/mi...punnerrus.html

tosiaan mahdollista että olkapäät alkaa oireilla ton liikkeen takia. eli löytyykö takaolkapäille (tai ainakin luulen että NT-punnerrus vaikuttaa takaolkapäihin?) muuta liikettä?

tämä selvä, eiköhä sitä voimaa oo tullu sitten vähintään kun lopettelen tämän ohjelman... tai no, miks lopettaa jos treeni toimii :whip: mun penkkitekniikkakin tosiaan voi olla huonohko aloittelijana. kiitosta vaan linkistä, autto paljo :thumbs:

Ajattelin että eikös tällä arskan treenillä tuu paljon massaa, mutta ei niinkään voimaa? On nimittäin penkki (30kg 3x10) ihan helvetin paska tulos omasta mielestäni. :itku: Että mitenkäs tähän penkkiin saisi lisää voimaa? Mennäänkö vaan näin että viimeisellä sarjalla jos menee pari yli 10, niin lisää aina 2,5kg seuraavassa treenis jne.?

Ite nyt kuukauden kultaisella kuusikolla reenannu. Aina kun tietyillä painoilla menee puhtaasti toi 3 x 10 niin lisään fiiliksen mukaan seuraavalla reenikerralla 1-2.5 kg tankoon. Melkein joka kerralla saanut käytännössä olla lisäämässä painoja eli aika tuntuvasti voimatasot ainakin meikäläisellä on lähteny nousuun (kuukauden reenillä sarjapainot penkissä 57,5 kg->71 kg).

Eli siis porukka vetää täällä leuat myötäotteella, vai onko tällä käytännössä ohjelman kannalta väliä?
Vastaote ottaa myötäotetta enemmän hauikseen, ja myötäote vastaavasti tehokkaammin selkään. Koska tässä ohjelmassa on hauiksille ihan omakin liike, niin myötäote on parempi. Jos myötäotteella ei mene tarpeeksi toistoja, niin tee vaikka pari sarjaa leukoja ja pari sarjaa ylätaljaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom