Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Kehitys hiipuun.... Kahen kuukauden aikana?
Jos suht pohjalukemista lähetään niin totta kai jonkun verran hidastuu tulosten nousu.
Itellä tosin kyykky noussu +40 kg, 2 kk aikana eikä loppua näy :)
Penkkikin mukavat +25 kg.

Mulla ei noita leukoja hirveesti mene, enkä saa niillä tuntumaa selkään niin oon korvannu ne tekemällä joko alataljasoutua tai kulmasoutua.. Onko paha?

Ite olen vaihdellu ylätaljan ja leukojenvedon välillä. Molemmilla toki tuntumaa saa.

Nyt kolme kuukautta kuusikkoa takana. Tai kahden ekan kuukauden jälkeen oli 3 viikon juopottelulöhöloma, ja sen jälkeen taas kuukauden jumppaillu putkeen. :) Tulokset ihan kohtalaisesti noussu sen ekan kuukauden alusta. Oma paino vajaat 5 kiloa noussu(läskiä).

kyykky: +30kg
penkki: +20kg
ylätalja: +20kg/ leuat ~+4toistoa per sarja
pystypunnerrus: +15kg
hauiskääntö: +12kg
vatsa: +20cm läskiä :P

Muokattu Arskan kutone

Itse aloitin "Arskan" noin puolisentoista kuukautta sitten. Olen tehnyt ohjelman hieman muokattuna, mielestäni monipuolisempana.

Eli:

-Penkkipunnerrus 1. päivä 4x3, 2. päivä 6-10 kevyttä, 3. päivä 6-10 kevyttä
-Pystypunnerrus käsipainoilla Arnold-style (lähtee samalla tavalla kuin hauiskääntö käsipainoilla, liikkeen aikana kiertoliike ylös nostettaessa) 3x10
-Leuanveto/kulmasoutu (vuorokerroin) 3x10
-Maastaveto 3x10
-Etukyykky 3-4x10
-Hauiskääntö tangolla 4x10 90sek. palautuksilla

Penkin teen eri systeemillä maksimin kehityksen vuoksi. Pystypunnerrus Arnold-style ottaa paremmin etuolkapäihin kuin normaali pystypunnerrus käsipainoilla/tangolla. Pystypunnerrus takaa taas ei ole millään tavalla mieleinen liike. :wtf: Yläselkään hain monipuolisuutta vaihtelemalla kulmasoudun ja leukojen välillä. Maastaveto taas ottaa hyvin sekä takareisiin, vatsoihin että alaselkään, joten halusin sen monipuolisuuden lisäämiseksi (eli jätin vatsat pois). Takakyykyn sijaan teen sitten etukyykyn, josta saa todellista poltetta etureisiin. Myös siinä "mylly" eli keskikroppa kehittyy erinomaisesti.

Kommentoikaa ihmeessä. Oman kokemuksen perusteella erittäinkin hyvä ohjelma!

Kommentoikaa ihmeessä. Oman kokemuksen perusteella erittäinkin hyvä ohjelma!
Voihan tuo olla ihan hyvä ohjelma, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Arnoldin kultaisen kuusikon kanssa, joten se on nyt eksynyt väärään ketjuun. Tuolla on erikseen tuo yksiijakoisia käsittelevä threadi. Mikä tahansa yksijakoinen ei ole Arska.

pitäisi kohta puoliin aloittaa salilla ramppaaminen kunhan saan tuon kortin hankittua. Tämä ohjelma kuulostaa aivan mainiolta kun tarkoituksena on saada lihakset läskien tilalle. Ongelmana on se kun pelkään ettei voima riitä edes tangon nostamiseen..kuinka voisin sitä himassa harjoitella etten itseäni täysin nolaa punttiksella? Punnerruksilla ja painoilla, mut jotain todella tehokasta? Leukoja en saa vedettyä ensimmäistäkään ja naistenpunnerruksilla (itsekkin sitä sukupuolta) mennään ja niitäkin sillain etten määrällä huutelisi..a-puv-va?!?

Kuule minäkin otin ensimmäisellä kerralla pienimmät painot joka löysin kun tei pystypunnerrusta eikä ketään ainakaan kattonut ihmeissään minua. Ja mitä väliä vaikka kattoiski. Voit myös yrittää mennä silloin salille kun on vähiten ihmisiä, niin tuntuu paremmalta kun ei ole niiiin monta silmäparia katsomassa sinua, näin minä tein :D

Tampereella kun salilla kävi suuri ärsytyksen aiheeni oli tuo ihmisten kyttääminen. Asia olisi ollut eri jos olisi ollut miesten "ihailevia" katseita mutta kyse oli punttiksesta mikä oli vain naisille. Ehkäpä asia on toisin kunnon salil ja ehkä en ihan oikeesti kiinnosta ketään..toivottavasti =D noh. ehkäpä yritän saada ujouteni ja nolouteni unohdettua ja vain menemällä sinne ja kokeilla

Tampereella kun salilla kävi suuri ärsytyksen aiheeni oli tuo ihmisten kyttääminen. Asia olisi ollut eri jos olisi ollut miesten "ihailevia" katseita mutta kyse oli punttiksesta mikä oli vain naisille. Ehkäpä asia on toisin kunnon salil ja ehkä en ihan oikeesti kiinnosta ketään..toivottavasti =D noh. ehkäpä yritän saada ujouteni ja nolouteni unohdettua ja vain menemällä sinne ja kokeilla
Kunnon voimailusalille kun menet niin voin vannoa että kukaan ei sua katso halveksivasti tai ivallisesti, vaan päinvastoin kokeneet harrastajat varmasti auttavat ja opastavat jos näyttää siltä että apu on tarpeen. Ne on niitä säälittäviä wannabe-tyyppejä jotka tuota kyyläämistä harrastaa.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
kiitti tsemppauksesta..ja pakkohan se on jostain aloitettava.ja ajanmyötä sitä itsevarmuutta sitten saa:dance:

Kannattaa mennä sinne salille vaan. Alussa saattaa tuntua ihmeelliseltä ja ehkä jopa hieman kiusalliselta, mutta oikeasti ketään ei kiinnosta millasilla painoilla teet. Myöhemmin ei niitä muita treenaajia etes huomaa kun tekee omaa treeniä vaa.

Itselläkin lähti tämä setti käyntiin, sillä syksyn aikatauluihin mahtuu tuo 3x viikkoon salireeni. Katsotaan tapahtuuko mitä jouluun mennessä.

Vuoden verran olen vatkaillut kolmijakoisella, keväällä nousi tulokset ihan hyvää tahtia, aloittelija kun olin (tai vieläkin toki). Kesällä kuukauden ulkomaanreissu sotki kuviota ja elokuun aikana tuntui reeni melko tahmealta.

Tsemppiä treeneihin. Varmasti saat G6:tosella tuloksia aikaan joulukuuhun mennessä, jos syöt vaa tarpeeks. Kannattaa myös nukkua mahdollisimman paljon.

Miten tämä G6 sopii n. 3kk 3-jakoisella treenanneelle aloittelijalle? Ja voiko reenipäivien välissä käydä lenkillä, vai häiritseekö se palautumista?

Olen vähän kuullut juttuja, että tuo liikuntaharrastus salin ohella heikentää tuloksia merkittävästi. Eli siis onko edes mahdollista, että harrastan viikossa 2-3 kertaa salibandya salin käynnin ohessa tuloksien saavuttamiseksi? Vai saanko tarpeeksi lepoa tällöin. Meinaan vähän eri puolilla puhutaan, että tuloksia ei tule jos harrastaa liikuntaa samaan aikaan, kun on saliohjelma päällä. Tuleeko siis ottaa jotain erityisiä asioita huomioon, kun mahdutan 3x salikerrat viikkoon + 2-3x salibandyharrastukset, vai onko tuossa mitään järkeä?

Olen vähän kuullut juttuja, että tuo liikuntaharrastus salin ohella heikentää tuloksia merkittävästi. Eli siis onko edes mahdollista, että harrastan viikossa 2-3 kertaa salibandya salin käynnin ohessa tuloksien saavuttamiseksi? Vai saanko tarpeeksi lepoa tällöin. Meinaan vähän eri puolilla puhutaan, että tuloksia ei tule jos harrastaa liikuntaa samaan aikaan, kun on saliohjelma päällä. Tuleeko siis ottaa jotain erityisiä asioita huomioon, kun mahdutan 3x salikerrat viikkoon + 2-3x salibandyharrastukset, vai onko tuossa mitään järkeä?

Nukut öisin ja syöt paljon ni ei pitäis tulla mitään ongelmaa. Siis nukut oikeasti runsaasti ja syöt kulutuksesta riippumatta enemmän kun kulutat.

Miten tämä G6 sopii n. 3kk 3-jakoisella treenanneelle aloittelijalle? Ja voiko reenipäivien välissä käydä lenkillä, vai häiritseekö se palautumista?

Riippuu ihan miten kovia lenkit on. Jos ne on sellaisia enemmän lihashuollon tapaisia ja kevyitä, on niistä hyötyä. Jos ne taas oin kovia 1h+ lenkkejä, voi olla varma, että jalat palautuvat hitaammin eivätkä takuulla ole seuraavana päivänä iskussa. Ja aerobisten ominaisuuksien kehittäminen sotii aika paljon massan hankinnan kanssa.

Sama juttu kuin yllä. Voit kyllä kehittyä vaikka ne olisi kovia ne treenit. Kehitys ei vain silloin ole maksimaalista.

Aluks saattaa tuntuu siltä, että ei paikat oikee kerkee palautumaa, koska olet 3-jakosella vaa treenannu. Tosin parin viikon treenin jälkeen varmasti alkaa keho tottumaa tohon toisellaisee rasituksee. Voithan sä kokeilla sitä juoksemista kanssa ja sit jos tuntuu, että ei palaudu jalat niin lopetat sit sen juoksun.

Nukut öisin ja syöt paljon ni ei pitäis tulla mitään ongelmaa. Siis nukut oikeasti runsaasti ja syöt kulutuksesta riippumatta enemmän kun kulutat.

Tässä on hyvä vastaus!

Muutenkin kannattaa oikeasti kuunnella sitä omaa kroppaa. Nuoret sällit tätä harvoin tekevät vaan treeneihin raahaudutaan jopa silloin kun extra lepopäivä olisi kehityksen kannalta parempi.

voiko reenipäivien välissä käydä lenkillä, vai häiritseekö se palautumista?
Päinvastoin, kevyt juoksulenkki poistaa elimistöstä kuona-aineita, mikä taas nopeuttaa palautumista. Aloittelevalla juoksijalla kuntokin kasvaa. Vauhti ja matka toki kannattaa pitää maltillisina.

Itse kun treenaan punttia joka toinen päivä ja haluan samalla pitää juoksukuntoakin yllä, niin olen vetänyt punttitreenipäivien välissä reipasvauhtisen (5.10-5.20 min/km) puolen tunnin lenkin. "Palauttaville" lenkeille ei siis varsinaisesti jää aikaa, mutta en minä tuota kovaa vauhtiakaan ole haittana punttitreenejä ajatellen kokenut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom