arginiini

Snake sanoi:
Mitkä olivat Mentulan suositukset?

Mike on linkittänyt muutaman postin ylempänä, mutta tässä

Arginiini:

- arginiini ennen nukkumaan menoa 3000mg, ennen treeniä 2000mg ja treenin jälkeen palautusjuomassa 2000mg. Voit ottaa ennen nukkumaan menoa myös enemmänkin esim. 5000mg sekä
aamulla 2000mg!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Snake sanoi:
Voisin väittää aikas(liian)usein tuota seisokkia harrastavana,että arginiini on lisännyt ainakin nukkuessa tuota "tonotusta".Määrät tosin mulla 20-30g päivässä.

edit:sinkkitabutkin tuota voineet lisätä ja ehkä marginaalisesti valkosipulitabutkin
sama täällä, ite oon ottanu 2-3g, n1-2tuntia ennen nukkumaan menoa

neutraali sanoi:
sama täällä, ite oon ottanu 2-3g, n1-2tuntia ennen nukkumaan menoa

Loppuuko ton teho jos vetää kauan aikaa, onko kokemuksia? Ite oon vetäny jus samalla tavalla ennen nukkumaanmenoa arginiinia 5g ja ornitiinia 400mg jo kohta 3kk... Lähteekö noin pitkällä käytöllä tuotteelta teho, kannattaako pitää taukoa? Syönti ns. kuuriluonteista 1kk on, 1vk off?

Ihan turhaa tuo syklittely. Arginiinia saa kuitenkin ruoasta (kananmunat, pähkinät, ruisleipä, jne.), joten mahdollinen adaptoituminen tapahtuisi joka tapauksessa. Vähän sama kuin alkaisi syklittelemään hera-proteiinin ottamista. Eikä tyhjään vatsaan ottaminen käytännössä muuta asiaa miksikään, koska potentiaalinen ottamisajankohta olisi ennen nukkumaan menoa, mutta kukapa täysijärkinen bodari menisi tyhjällä vatsalla nukkumaan. "Siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin"
Tutkimusten mukaan noita aminoja pitäisi ampua tykillä suoneen ennenkuin olisi merkittävää vaikutusta. Typpioksidin tuotanto on sitten astetta mielenkiintoisempi seikka, ainakin joillakin arginiinin muodoilla.

Snake sanoi:
Mitkä olivat Mentulan suositukset?
Itse otan 7-10g kerralla aamulla,ennen treeniä ja nukkumaan mennessä

Mitä arginiinia oikee vedät aattelin vaa, et eikö toi tuu iha törkee kalliix? jos nyt aattelee HC:n pussiaki (100g), se kestää sulla 7g annostuksella vajaa 5 päivää ja 10g annostuksella reilu kome päivää...pussin hintaha on kuitenki 20€...jotne kuukaudessa tulee maksaa pelkkä arginiini 140-200€...aika hurjaa...ite syön SF:ää koska on vähä halvempaa mut ei silti oo varaa tollaasii määrii...enne reeniähä sitä ois hyvä ottaa 10-15g ja enne nukkumaamenoa toine samalaine, aamulla ei taida olla nii suurta hyötyä (näin ainaki suositeltii pauliina taluksen kirjassa)

Haluisin tietää mistä sitä now foodsin arginiinia saa, vai saako ees suomesta vai miten jengil o varaa toho muute?

PeeJii84 sanoi:
Mitä arginiinia oikee vedät aattelin vaa, et eikö toi tuu iha törkee kalliix? jos nyt aattelee HC:n pussiaki (100g), se kestää sulla 7g annostuksella vajaa 5 päivää ja 10g annostuksella reilu kome päivää...pussin hintaha on kuitenki 20€...jotne kuukaudessa tulee maksaa pelkkä arginiini 140-200€...aika hurjaa...ite syön SF:ää koska on vähä halvempaa mut ei silti oo varaa tollaasii määrii...enne reeniähä sitä ois hyvä ottaa 10-15g ja enne nukkumaamenoa toine samalaine, aamulla ei taida olla nii suurta hyötyä (näin ainaki suositeltii pauliina taluksen kirjassa)

Haluisin tietää mistä sitä now foodsin arginiinia saa, vai saako ees suomesta vai miten jengil o varaa toho muute?

Eilen meni 25g ja välillä 20g päivässä.Määrät siis vähän vaihtelee,mutta pyrin ottaan vähintään ton 20g päivässä.Elimistö on toiminut viime kuukausina tosi hyvin ja pistäsin sen aika paljon ton arginiinin piikkiin.Enkä nyt tarkoita pelkkää jopon keulimista :lol2: Vaihdoin tyylin juuri sillä tavalla,että 5g korkein kerta-annos,koska kerralla esim.10g vetää mahan sekaisin,mutta kun ottelee pitkin päivää näyttäis kakka kivemmalta ja uskaltaa heittää tarpeentullen kunnon leijat.Aamulla otettuna Jhulmi on tieteillyt,että hyvän hydyn saisi arginiinista,kun yön aikana "paastotaan",mutta illalla ei ainakaan ton kasvuhormonin erityksen kannalta kannattais ottaa mitää extraisoja satseja,kun yöllä sitä erittyy muutenkin hyvin. Sain tota yhdessä vaiheessa 30e/400g hintaan,mutta nyt siltä paikasta näyttäis se olevan loppu(en viitti mainostaa mistä,jottei maikki vedä mulle banaania.Kuitenkin,kun ton SF:n jo mainitsit niin sen arginiinia tilaan seuraavaksi,mutta en sano mistä,kun sekin olis mainostamista.

Johtuiskohan arginiinista vai mistä, kun illalla otin sitä unta syventääkseni, niin aamuaerobisella jalat meni aivan helvetinmoiseen pumppiin?:D En meinannu pystyä kävelemään ollenkaan. Ei oo kyllä ennen vastaavaa tapahtunut...onneks:D

kepperi sanoi:
millaisella annostuksella nautiskelitte?

Aamulla 2 g, treenin (aamupäivällä) jälkeen palkkarissa 2 g ja ennen nukkumaan menoa 2g. Jos ei treeniä niin aamulla 2g ja illalla 4g. Eli jotensakin noiden Miken ohjeiden mukaan.

Kuvioissa oli tuolloin (vuosi sitten) myös glutamiini, L-karnitiini, tauriini... Mega-force ja monen sortin proteiinit... nyt minusta on tullut :wanha: ja visu, mutta kasvaa se piffi ilman noitakin. (Jää enemmän rahaa ruokaan. ;) )

Tiistaina kävin juoksemassa 30min reipasta vauhtia. n.2h ennen nukkumaan menoa 2000mg Arginiinia ja etureidet tuntuivat menevät pumppiin ennen unten maille menoa.

Näköjään samanmoisia kokemuksia muillakin.. Itse en sitä osannut tuossa pari pv aiemmin arginiiniin yhdistää, mutta voipahan se siis siitäkin olla. Aiempinä vuosina siis arginiinia en ole syönyt, vaan nyt vasta muutaman viikon. Viikonloppuna hyppäsin fillarin selkään kohti salia polkemaan, niin noin 1km normaalin pyörittämisen jälkeen iski niin järkyttävä pumppi molempiin jalkoihin, että mietin jo mikäs slaagi se tällä kertaa iskee.

Ei ole tainut kukaan kommentoida asiaa sen enemmin, eli onko tuo sitten hyvä vaiko huono juttu? Toisaalta ilmeisesti veri kulkeutuu paremmin lihaksille, mutta toisaalta ne myös tuntuvat muodostavan maitohappoa huomattavasti enemmän, sekä minulla ainakin loppui fillarointi siihen paikkaan pariksi minuutiksi ja rullailin vain hiljalleen eteen päin.

ps. itse syön treenipäivinä arginiinia n 8-15g (20g), ja välipäivinää hieman olon ja muiden syömisten mukaan 0-10g.

sitten vielä pienimuotoinen adressi, joka ei toivottavasti pakkotoiston staffia haittaa..
Eli Pistäkää Te, keillä mahdollisuus asiaan vaikuttaa paremmin, viestiä maahantuojille / valmistajille / tai muille vastaaville tahoille, että jauhemainen arginiini takaisin maahantuontiin ja vaikka tänne pakkotoistoon myyntiin!
Luin kyllä muistaakseni miken ilmotusta, että jauhemaisen tuonti lopetettu ja siirrytty kapseleihin(?). Ja syynä oli (tälle repesin ääneen, kun luin) se, että käyttäjät eivät olevinaan pysty pahan maun vuoksi nielemään arginiinia jauheen muodossa :hyper: :arvi:

*paljon sensuroituja kirosanoja, sekä hullun naurua* Hyvät ihmiset (jos joillakuilla se ongelma on): opetelkaa nielemään! Pieni annos vettä suuhun, lusikalla arginiini (TAI mikä tahansa muu mitä ei halua maistaa) perään, sitten lisää vettä (huom tähän mennessä koko toimenpiteeen aikana ei saa hengittää, eikä nielu / nenään nielusta menevät aukot saa olla auki) ja pari kunnon kulausta, jonka jälkeen lisää vettä. ja Sitten Saa Hengittää.

Pidän arginiinia yllättävän hyvänä tavarana, ja itse sitä ostin kuukausi sitten eräästä verkkokaupasta hintaan 26.7 euroa 400 grammaa. Täyttä tavaraa.

Toimiva tuotehan tuo on vaikka ehkä liian yliarvostettu. Siis itse käytän ja olen tyytyväinen mutta se on jo stä hienosäätöä. Oottekos kukaan kokeillu boosteria nimeltä GABA. Tuote tukee arginiinin vaikutusta ja vaikuttaa kanssa unen laatuun. Itse olen huomannu että kun ottaa sitä arginiinin lisäksi 1-2 kertaa vuodessa niin on kans hyvä lisä... :rock:

Kokeilin tänään ennen treeniä 1000mg ja treenin jälkeen 1000mg. Taidan jatkaa tuolla 2000mg ennen nukkumaan menoa.

strike sanoi:
... .....Viikonloppuna hyppäsin fillarin selkään kohti salia polkemaan, niin noin 1km normaalin pyörittämisen jälkeen iski niin järkyttävä pumppi molempiin jalkoihin, että mietin jo mikäs slaagi se tällä kertaa iskee.
tavaraa.......

Itsekin huomannut ton julman pumpin ja ei toistaiseksi oo ainakaan treenejä haitannut, paitsi ns. lämmittely vaihe, kun tuntuu että jo ekalla pikku sarjalla olis niin perkeleenmoisessa pumpissa, ja siinä sitten tuntuu että lihan jäis vähän ns. kylmiksi, voimapuolessa on tullu kehitystä, ja kyllähän se varmaan vähän aerobista voi haitata jos olo on kun puu-pölkyllä :D

Jos nyt ihan väärin ole ymmärtänyt niin PUMPPI = VERTA ja VERI = RAVINTOAINEITA!!! :jahas: :evil: :rolleyes: :eek:

Muutaman kerran olen kokeillut ottaa arginiinia ennen treeniä ja hiki tuntuu irtoavan aika helposti. Sama jos olen ottanut nukkumaan mennessä niin kyllä seuraavana päivänä hiki nousee todella helposti pintaan. Yksi päivä olin melkein koko päivän boxerit jalassa kotona ja ei tarvinnut kovin kummoisesti liikkua niin jo valui hiki. En oikein keksi muuta kun arginiinin tuohon reiluun hikoamiseen.

Otin testiin itse ***:n L-Arginiinin. Treeneissä saan mahtavan pumpin. Ei voi olla placeboa, sekä yöllä saattaa tulla yhtäkkisiä seisokkeja joihin vallan herään!

Olen positiivisesti yllättynyt tästä. Aine on niin halpaa ja sitä kiskon n. 5g vähän ennen treeniä.

Unikin maittaa erittäin hyvin!

LOISTAVAA!

Kyllä niitä seisokkeja tulee ihan normaalisti miehillä yöllä, ettei se jostain aminohapoista johdu :D (ellet sitte tarkottanu sarkastisesti...)

Snake sanoi:
Aamulla otettuna Jhulmi on tieteillyt,että hyvän hydyn saisi arginiinista,kun yön aikana "paastotaan",mutta illalla ei ainakaan ton kasvuhormonin erityksen kannalta kannattais ottaa mitää extraisoja satseja,kun yöllä sitä erittyy muutenkin hyvin.

Jaa, no mulla näkyis ihan vahinkossa käyneen sit näköjään hyvin. Renaan just aamulla tyhjällä vatsalla (ei mitään teoriaa, ihan fiilispohja) ja tuli kokeiltua 10 g annoksilla kun en muustakaan tiennyt. Kaverilta sain vajaan pöntön ja kehu että tommonen 10 g ennen reeniä ois hyvä ottaa. Tolleen sen purkin vedin ja tuntu lisäävän jotain epämääräistä tehoa tms.

Näkyy olevan montaa koulukuntaa ton ottamisen suhteen.

Tässä ketjussa on tullut jos jonkin näköistä tapaa ottaa arginiinia (parista pariinkymmeneen g/pvä). Ostin just purkin arginiinia jauheena ja siinä lukee, "vrkannos 1400-2100mg. Ohjeannosta ei saa ylittää." Kuitenkin jossain muualla sanottiin että varsinaisesti vaikutukset tulee esiin yli 3000mg:lla/vrk. Eli voisitteko te, arvon käyttäjät, perustella, miksi käytätte minkäkinlaisia määriä.

Edit: pilkkuvirhe... :D

Itse käytin parin kuukauden ajan arginiinia. Otin yleensä päivän toisen annoksen juuri ennen nukkumaan menoa ja huomasin aina sängyssä makoillessa saman ilmiön: noin puoli tuntia ottamisen jälkeen suorastaan "hurahti" käsiin sellanen lämpöaalto ja tuntui että veri tosiaan alko virtaamaan tehokkaasti. Uskon kyllä että ainakin verenkierto tehostuu tolla aminohapolla. Muuten en kyllä huomannut vaikutuksia esim treenissä tms.

...ja nyt vasta hokasin että ylimääräinen hikoilu (joka oli todella runsasta, tyyliin kalsareissa kotona) muuten loppui samalla kun lopetin arginiinin käytön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom