Olen nyt käynyt salilla säännöllisesti vajaat puoltoista vuotta. Sitä ennen säännöllisen epäsäännöllisesti ja piiiitkiäkin taukoja on ollut. Viime kesänä aloitin ns. järjestelmällisen treenaamisen eli en enää vain "käy" salilla, vaan käyn eri päivinä eri lihakset läpi. Mutta nyt motivaatiota heikentää kehityksen pysähtyminen, muutamaan kuukauteen en ole kehitystä huomannut kuin vähän selässä. Aloitin selän treenaamisen vasta jokunen kk sitten, kuten myös jalat. Esimerkiksi penkki on melkeinpä vaan tippunut. Ennen teinkin vain penkkiä, dippiä, soutua sun muuta. Nyt teen eri päivinä eri lihakset, niin kuin kuuluukin. Tuloksia on mm. penkki 130kg meni joulukuussa, ei ihan puhtaasti, mutta kuitenkin. 125kg menee oikeastaan millon vaan...Jalat aloitin varovasti, kyykyllä ihan 60kg tein alussa. Nyt olen tehnyt 150kg painoilla vitosia. Yksin ei uskalla vetää loppuun asti ja isommilla en ole kokeillut vielä ollenkaan. Niin, oma elopaino on 70-73kg välillä ja penkissä ois tavoitteena 140kg ja niin, että omapaino ei nousis. Syön päivittäin(tai ainakin pyrin syömään) raejuustoa, salaattia, lihaa, ruisleipää, kananmunia, jogurttia, joskus rahkaa...Ennen treeniä otan protskua ja hiilareita itse sekoittamassa juomassa ja suurinpiirtein sama satsi heti treenin jälkeen. Ennen nukkumaan menoa sit prostku. Ja sit jonkin ajan päästä pyrin syömään suht hyvin. Kreatiiniä olen kokeillut, enkä huomannut mitään hyötyä. Nyt aloitin CLA:n ottamisen, onko hirveetä hyötyä salitreenaajalle?
Mikähän kehittymisen esteenä on? Voiko johtua epäsäännöllisitä työajoista ja siitähän seuraa epäsäännölliset treeniajat. Enkö enää "voi" kehittyä vai hidastuuko se vaan niin pirusti? Sarjoja teen yleensä 3 ja toistoja 5-8. Ja samoja lihaksia useilla eri liikkeillä. Esimerkiksi hauikset ekaks irtopainoilla, sit tangolla, sit leuanveto lisäpainoilla jne... Onko oikein tehdä pienillä lihaksilla vähän enemmän toistoja ja isoilla vähemmän? Mulla ois tavoittena saada voimaa lisää ja ehkä se saa vähän näkyä kropastakin. Rasvaprosentin haluaisin suht alas, että lihakset(mitä niitä nyt on) näkyisi edes vähän. Mutta en nykyistä rasvatasoa paljonkaan alemmaksi...ns. rasvaton en halua olla, sellanen sopiva, että sen saa pidettyä. Lenkkeilyä harrastin viime kevään ja kesän, nyt syksyllä en ole juossut kuin pari kertaa. Kerran viikossa olen juossut eli silläkään ei pitäisi olla merkitystä, kävelylenkki sit ehkä pari-kolme kertaa viikossa. Antakaapas nyt vinkkejä ja kyselkää lisää, jos jokin asia ei selvinnyt tai en tajunnut sitä kertoa. Ärsyttää ku kehitystä ei enää tapahdu!
PS. laittakaa tää aloittelijoiden osioon, jos se sinne kuuluu.
Mikähän kehittymisen esteenä on? Voiko johtua epäsäännöllisitä työajoista ja siitähän seuraa epäsäännölliset treeniajat. Enkö enää "voi" kehittyä vai hidastuuko se vaan niin pirusti? Sarjoja teen yleensä 3 ja toistoja 5-8. Ja samoja lihaksia useilla eri liikkeillä. Esimerkiksi hauikset ekaks irtopainoilla, sit tangolla, sit leuanveto lisäpainoilla jne... Onko oikein tehdä pienillä lihaksilla vähän enemmän toistoja ja isoilla vähemmän? Mulla ois tavoittena saada voimaa lisää ja ehkä se saa vähän näkyä kropastakin. Rasvaprosentin haluaisin suht alas, että lihakset(mitä niitä nyt on) näkyisi edes vähän. Mutta en nykyistä rasvatasoa paljonkaan alemmaksi...ns. rasvaton en halua olla, sellanen sopiva, että sen saa pidettyä. Lenkkeilyä harrastin viime kevään ja kesän, nyt syksyllä en ole juossut kuin pari kertaa. Kerran viikossa olen juossut eli silläkään ei pitäisi olla merkitystä, kävelylenkki sit ehkä pari-kolme kertaa viikossa. Antakaapas nyt vinkkejä ja kyselkää lisää, jos jokin asia ei selvinnyt tai en tajunnut sitä kertoa. Ärsyttää ku kehitystä ei enää tapahdu!
PS. laittakaa tää aloittelijoiden osioon, jos se sinne kuuluu.