Ammatti josta saat inhonväristyksiä ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Korjaan aiempaa vastausta. Ehdottomasti eniten vihaan jenkki-copywritereita jotka keksivät ympäripyöreää liibalaabaa jota ei voi kääntää suomeksi koska se ei tarkoita mitään. Ja sitten porukka valittaa että käyttöoppaat sun muut katalogit on käännetty huonolla suomella. Ei käy kateeksi ammattikääntäjiä.

Ei portsareiden ja vartijoiden kannata ottaa henkilökohtaisesti. Joukossa on vain niitä stereotyyppisiä mätämunia ihan liikaa. Enemmän vartijoista tietyt vähän liian innokkaat siviilissäkin olevat tyypit. Itsellä ei ole kahnauksia noiden kanssa, niin kun jotkut uumoili.

Itse olin tuossa järjestysmiehenä yksi viikonloppu, ja erään vanhemman poliisin kanssa sitten juteltiin siinä niitä näitä. Meille oltiin sanottu, että eräällä parkkialueella ei saisi oleskella, saatika ryypiskellä laisinkaan, joten mun mahtava homma oli ajaa niitä kännisiä sieltä alueelta pois. No se vanhempi poliisi sitten huomasi jonkun kollin istuskelemassa sielä suljetulla parkkialueella ja meni sitten sanomaan sille että "alahan jumalauta nyt kävellä siitä".

Ei siinä mitään, tietysti kaveri oli väärässä paikkaa, mutta olisi tuo poliisi kyllä voinut vähän nätimminkin asian ilmaista. Ei ihmekkään jos poliisista ei pidetä, jos ne kaikki noin asiansa aina ilmaisevat.

nimim. tuleva poliisi.

Toi patologi oli muuten oikeesti hyvä heitto. Mulle tuli kirjaimellisesti inhonväreet kun mietin sitä mätien ruumiiden avaamista, hukkuneiden muodottomaksi paisuneiden kroppien tutkimista, hajoamispisteessä olevien nesteisten raajojen nostelua ym...

Brrrr... :urjo:

Lapsena mun unelma-ammatti oli patologi. Tein ruumiinavauksia mutsin hedelmäveitsillä mökillä hiirenloukkuun jääneille hiirille ym. Onneksi tulin järkiini :D:rolleyes:

Toi patologi oli muuten oikeesti hyvä heitto. Mulle tuli kirjaimellisesti inhonväreet kun mietin sitä mätien ruumiiden avaamista, hukkuneiden muodottomaksi paisuneiden kroppien tutkimista, hajoamispisteessä olevien nesteisten raajojen nostelua ym...

No itseasiassa kuvailemasi vainaat menisivät ennemminkin oikeuslääkiksen puolelle. Ihmisillä tuppaa olemaan usein hurjia ennakkoluuloja asioista, joista on pintaraapaisutietoa. Näin myös itselläni oli aiemmin suht. epämieluisa kuva patologin ammattista. Heh, nykyään sen sijaan harkitsen jopa erikoistumista patologiaan :D.

Itsellä inhon väristyksiä on tähän mennessä aiheuttaneet lähinnä vain kaikki puhelinmyyjät. Ei niissäkään olisi ongelmaa, jos ymmärtäisivät sanan EI merkityksen.

No itseasiassa kuvailemasi vainaat menisivät ennemminkin oikeuslääkiksen puolelle. Ihmisillä tuppaa olemaan usein hurjia ennakkoluuloja asioista, joista on pintaraapaisutietoa. Näin myös itselläni oli aiemmin suht. epämieluisa kuva patologin ammattista. Heh, nykyään sen sijaan harkitsen jopa erikoistumista patologiaan :D.

Niin no mutta onhan siellä oikeuslääketieteellisessäkin joku... hmm... oikeuspatologi :D sitten sitä avausta tekemässä. Iljettävää!

Olen kyllä nuorempana opiskeluaikoina käynyt katsomassa ruumiinavauksen, kiitos riitti :) Siinä ammatissa tarvii olla aika ronski huumorintaju ja asenne elämään kun käsittelee kuolleita ihmisiä päivät pitkät kylmässä kellarissa.

Maanviljeliät eli nuo jyväjemmarit on sitten mainiota porukkaa. Kattelin kerran joskus aikoja sitten jotain dokkaria maanviljelijöistä ja siinä kaveri selitti kuinka köyhää hommaa on, ei oo rahaa tehdä sitä eikä tätä. Eikä pysty ostaa sitä ja sitä laitetta tjms. Ja tukia tarttis saada lisää ja paljon. Seuraavassa lauseessa kaveri kuitenkin heittää että sillä on 500 hetaaria metsää. Aika mielenkiintoista, rahaa ei oo, mut kuitenkin on enemmän omaisuutta kuin monella normaalissa duunissa käyvällä...
Poimin nyt tämän tekstin tuolta vaikket ainut ollutkaan.
-Ensinnäkin, 99% tapauksista se sama metsä on kulkenut suvulla pitkiä aikoja ja suuressa osassa tapauksista talo ja metsä on vakuutena koneille ym.
-Tunteja ei lasketa, esim. jos heinät on pöyhitty, heinähommat alkaa ja sitten tuleekin vettä, niin ei muuta kuin takas pöyhimään paremmalla säällä. Ja jos sattuu huono satovuosi, niin se on sitten voi voi. Myös metsää pitää hoitaa. Lihakarjankaan kasvatus ei mikään rahasampo ole, se summa mitä kilosta saa on aivan naurettava verrattuna siihen mitä se sama liha kaupassa maksaa. Sitä voi jokainen 8h/päivä 5 päivää viikossa riittää asenteen omaava kokeilla miten hyvin homma toimii.
-Ja mikään lähdenpäs tästä viikoks etelään päähänpistona, ei toimi.
-Myös nuo ne saa niinq ihan vitusti rahaa, eikä tee mitään kommentit on paskapuhetta. EU-tarkastajat kyllä käy kattomassa sitä touhua, ei niitä tukia summassa laiteta. Ylipäätään EU kuulostaa olevan melkoinen kirosana maanviljelijöiden keskuudessa.

Niin ja itse en ole maanviljelijä, mutta on tullut tuota tulevan appiukon touhua katsottua vierestä jo monta vuotta ja siitä on kaukana mikään sohvalla röhnöttävä lihava jyväjemmari.. Sekä ainahan siellä johonkin raskaampiin töihin avuksi "joutuu" kun mennään käymään :)

Puhelinmyyjät ja ne joka kadunkulmassa olevat huomioliivinuoret kansioidensa kanssa. Mua kun ei vois griinpiissi tai vastaava vähempää kiinnostaa.

Etkö tosiaan tiedä, miksi maataloustukia maksetaan?

Kyllä tiedän miten se tähän liittyy? Tukien tarkoitus on että saadaan tuotettua halvalla hyvää ja että maatalluoustoiminta olisi "kannattavaa" suomessa. Mikä on omavaraisuuden näkökulmasta erittäin tärkeää.

On vaan mun mielestä erittäin naurettavaa että jotain yritystoimintamuotoa tuetaan ja toista ei. Vai eikö mielestäsi ole tärkeää että myös muunlaista yritystoimintaa on suomsessa kannattava harjoittaa? Isot firmat pärjää, mut mites pienet? hmm, mitäs tämä oikein muistuttaa...

ps. sorry tää offtopickaaminen

On vaan mun mielestä erittäin naurettavaa että jotain yritystoimintamuotoa tuetaan ja toista ei. Vai eikö mielestäsi ole tärkeää että myös muunlaista yritystoimintaa on suomsessa kannattava harjoittaa? Isot firmat pärjää, mut mites pienet? hmm, mitäs tämä oikein muistuttaa...

Väännetään nyt vähän rautalankaa. Ruoan suhteen omavaraisuus on tärkeää siksi, että jos Suomeen tulee sellaisia kriisejä mitä oli tuossa vuoden 1940 molemmin puolin, niin on aikas tärkeää että Suomessa pystytään tuottamaan sapuskaa omalle porukalle. Se on sitten siinä pahemman kriisin sattuessa ihan vitun sama pystytäänkö täällä tuottamaan kännyköitä, multimediaa tai onko Espan kahviloissa mokkalattea tarjolla.

Kyllä tiedän miten se tähän liittyy?

Siten, että kysyit, miksi muita yrittäjiä ei tueta. Ei maataloutta voi mitenkään suoraan verrata vaikkapa tilitoimistoon tai autokorjaamoon.

Kyllähän tuet voitaisiin lopettaa ja maatalous olisi silti kannattavaa, jos olisit valmis maksamaan maidosta 5€/l, kanamunista 7€/tusina jne. (hinnat hatusta, mutta ajatus varmaan tulee selväksi). On tuissa siis muitakin näkökulmia kuin se, että homma kannattaa itse yrittäjälle.

Maatalouskeskustelun lopetan osaltani siihen, että jokainen voi olla asioista mitä mieltä haluaa, mutta on hirveää paskanjauhamista väittää, että maanviljelivät eivät tee mitään rahansa eteen.

Katkaistaan nyt täydellinen OT toteamalla, että kaikki takahuoneessa/puhelimessa jne asiakasta välttelevät auto- ym. kauppiaat nostattavat ärsytyksen pintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom