Ammatti josta saat inhonväristyksiä ?

Joo kyllä noi maanviljelijät saa kyllä minussa aivan uskomattomia vihantunteita aikaan. Tyypit ei tee mitään ja silti ostelee joka vuosi uusia mersuja ja leikkuupuimureita. Ja sehän on selvää, että sata euroa nyt paskaan menee päivässä. ( eiks vaa jtt1983) On se niin väärin. Kyllä junttien suomessa kelpaa kun rahaa tulee ovista ja akkunoista, toisin kuin meille muille työntekijöille ja opiskelijoille. Sitten maanviljelijät on vielä niin tyhmiä, että pistävät peltonsa pakettiin "kannattamattomana". Pitäisi varmaan ostaa maat nyt halvalla ja ryhtyä tukiaismiljonääriksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen entisen maanviljelijän poika. Jos ottaisit selvää asioista niin ehkäpä tajuaisit miten tyhmää tuo maataloustuesta itkeminen on.
Niin ketkä niistä tuista itkikään? Ja tyhmää se on munkin mielestä ;)

Huonot asiakaspalvelijat aiheuttavat täälläkin inhoreaktion. Varsinkin kun on itse aina ollut asiakaspalveluduunissa, niin ärsyttää toisten ammattitaidottomuus.

Kysäisin äidiltäkin mielipidettä ja sain vastaukseksi maanviljelijät, kalastajat ym., jotka eivät tee muuta kuin nosta tukia ja elä sillä.

että oikein äippeliltä kysäisit:D mutta joo kyllä viljelijät ja kalastajat tekee kovaa duunia, itse varsinki haluaisin olla kalastaja saa nauttia eräilystä, järvistä ja tällei:D oikeesti meeppä vaikka maalle kesäks duuniin nii kyllä sulla rupee rispectit nousee viljelijöitä kohtaan, eli äitees on vääräs.

ainii eipä ittelläni oo mitää ammattia josta saisin inhonväristyksiä, tv lupa tarkastaja on tietysti, mut oishan siinä hommassa kyl kiva itte olla..

että oikein äippeliltä kysäisit:D mutta joo kyllä viljelijät ja kalastajat tekee kovaa duunia, itse varsinki haluaisin olla kalastaja saa nauttia eräilystä, järvistä ja tällei:D oikeesti meeppä vaikka maalle kesäks duuniin nii kyllä sulla rupee rispectit nousee viljelijöitä kohtaan, eli äitees on vääräs.

Oon kasvanut maalla ;) Porukat asuu edelleenkin (edit: niin siis ihan oikeasti maalla, meren ja peltojen keskellä :D)

Ja en kiellä, etteikö osa (suurin osa?) maanviljelijöistä ym. oikeasti tekisi duunia rahansa eteen, mutta on siinä nyt jotain mätää, jos 5-henkisellä perheellä on pari viljapeltoa(ja viljan hintakin kun laskee koko ajan), vitusti hevosia (jotka eivät tuota, mutta joista saa tukia) ja paljon tuottamattomia 'villipeltoja' ja elävät tukirahoilla niinkin mukavasti, että pihasta löytyy uusi maasturi ja äiti on kotiäitinä...

Ei sillä, omat yrittäjävanhemmat tienaavat ihan mukavasti myös, mutta he ovatkin sitten töissä koko ajan (vrt. joku pellon huolto)

Niin ketkä niistä tuista itkikään? Ja tyhmää se on munkin mielestä ;)

Ne tuet on tyhmiä, mutta tällä hetkellä ne on välttämättömiä maanviljelijöille koska niillä pidetään ruuan hinta matalana. Minusta ne voisi kyllä poistaa jos ne poistettaisiin koko EU:n tai maailman alueelta samalla kertaa ja tuki siirrettäisiin suoraan viljelijän saamaan viljan hintaan.

Tällä hetkellä kun tilanne on se, että Suomessa viljelijä tekee kovasti tappiota jos ei saa tukia. Vertaa että kävisit töissä 3e tuntipalkalla ja valtio maksaisi sinulle 5e/h tukea. Parashan olisi että saisit suoraan sen 8e/h työnantajalta eikä rahaa kierrätettäisi valtion kautta. Muistaakseni vanhemmat maksoivat vasikasta ENEMMÄN kuin saivat teurastajalle lähtevästä naudasta :) Siihen kun lyödään päälle kulut jotka tulevat karjan kasvattamisesta, oma työpanos ja se että ei ole varaa sairastaa tai pitää vapaata niin aika älyttömäksi meno menee.

Ulosottomies, tv-lupatarkastaja ja parkkipirkot! Tietää varmuudella, että joku homma on menny vituiksi ku näiden kanssa joutuu tekemisiin.

En tunne ketään tällaista henkilökohtaisesti mutta luulisin, että vaatii tietynlaista luonnetta jotta noita hommia tekee. Hmm, mikähän sen luonteenpiirteen nimi on..? Ainii! Vittumaisuus! :)

Aika rankkaa hommaa kun pitää olla työkseen epämiellyttävä ja aiheuttaa ihmisille mielipahaa ja harmia.. Mutta kuten totesin, ketään en tunne henk. koht, joten voin myös olla väärässä :)

:offtopic:
Mulla alkaa välittömästi keittämään, kun maanviljelijöitä mollataan:curs: Olen maitokarjatilalta kotoisin ja voin kyllä sanoa, ettei työ ole missään nimessä helppoa eikä kevyttä ja mun porukoilta ainakin lähtisi elanto välittömästi, jos tukia ei tulisi (ovat vieläkin samassa ammatissa). Eipä sitä kyllä koskaan rikkaita oltu ja uusi auto ostettiin n. 7-10 vuoden välein ja aina käytettynä.

"Kiinnostaako ihmisoikeudet?" Äärimmäisen vittumainen kysymys, jolla pyritään vain vetoamaan omaantuntoon. Enhän mä nyt voi vastata että ei kiinnosta.

Kumma kun ihmiset skitsoilee näistä katutyrkyttäjistä. Itse ainakin sanon, että "nyt ei sovi" ja se siitä.

Hupaisin syyllistäjä oli joku puhelinmyyjä, joka vimmatulla pakolla tyrkytti jotain lehtitilausta, jonka tuloista olisi kuulemma mennyt osa koulukiusattujen tukemiseen. Kun sanoin, etten periaatteestakaan tilaa lisää lehtiä, niin äijä alkoi uhoamaan, että taisit olla itse kiusaaja koulussa. Löi puhelimen kiinni kun kysyin sen nimeä ja tukiprojektista vastaavan yhteystietoja. :lol2:

:offtopic:
Mulla alkaa välittömästi keittämään, kun maanviljelijöitä mollataan:curs: Olen maitokarjatilalta kotoisin ja voin kyllä sanoa, ettei työ ole missään nimessä helppoa eikä kevyttä ja mun porukoilta ainakin lähtisi elanto välittömästi, jos tukia ei tulisi (ovat vieläkin samassa ammatissa). Eipä sitä kyllä koskaan rikkaita oltu ja uusi auto ostettiin n. 7-10 vuoden välein ja aina käytettynä.

Juu, ei se mitään mukavaa duunia aina ole ja ne tuet harvemmin tulee edes sormia napsauttamalla vaan kaikenlaisia paperisotiahan niihin joutuu käymään. Sitten kun ne tuet tulee niin ei ne nyt yleensä mitään ylitsevuotavia ole. Varmasti joissakin tapauksissa voi tukia saada "tyhjästä" ja se on väärin tottakai. Mutta yleisesti en todellakaan lähtisi maanviljelijöitä dissaamaan työstään.

Se että jotain maastureita maanviljelijät ostelee ja näin niin tuskin johtuu mistään liian suurista tuista. Maalla asuvilla on usein suvun maita, metsää, mökkejä ynnä muuta arvokasta kiinteää perintöä jota myymällä sitten on varaa ostella kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta.

Itse topicciin niin väristyksiä aiheuttaa kaikki naama väärinpäin murjottavat kaupan kassamummot sekä tietysti puhelinmyyjät. Myös yli-innokkaat tai yliäijämäiset urheiluvälinemyyjät ottavat usein päähän. Eli peruslinjaa.

Juu ja sitteku niitä tukia tulee nii ne menee sitten verojen maksamiseen että ei niistäkään kääten jää paskaakaan. :curs:

Ammatteja, joita inhoon yli kaiken on just toi puhelinmyyjä ja itellä ainaki tekee pahaa kattoo jotai teho-osastoa kun siinä näytetään miten niitä ihmisiä leikellään :urjo:

Ei nyt inhonväristyksiä, mutta mä aina vääntelen naamaa irvistykseen kun mietin miten banaalia tai kuollettavan tylsää mediaseurantaihmisen työ on. Kutsutaanko niitä nyt mediaseuraajiksi, en tiedä.
Meillä työpaikan intrassa on jatkuva mediaseurantaikkuna, johon sitten eräs mediaseurantayritys laittaa työpaikkaan liittyvää uutisointitiivistelmää jatkuvalla syötöllä. Kuulin eräänä päivänä että mediaseurantayrityksissä on jengiä, jotka koluaa kaikki mahdolliset uutislehdet läpi, siirtää tietyn kohteen uutiset tietylle heebolle, joka tekee niistä tiivistelmät ja heittää eteenpäin mediaseurannan tilanneelle yritykselle/mille ikinä.
Kuvitella, lue juttu, tiivistä juttu. Lue juttu, tiivistä juttu... jne.

Kuulin vielä senkin verran että useimmat näistä juttujen tiivistäjistä on humanisteja, kaiken maailman valtiotieteilijöitä tai historiantutkijoita jotka eivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä. Mulla melkein nousee lounas ylös kun miettii miten tylsää tuollainen työ voisi olla. Tosin korvaamattoman hyödyllinen palvelu, sitä en voi kieltää. Kuitenkin, toivottavasti kukaan täällä ei joudu sellaista hommaa tekemään.

Feissarit ei muuten häiritse jos pitää nappeja korvissa ja kuuntelee musaa, tai jos häiritsee niin en minä ainakaan huomaa. Myös jos Kampin ostelukeskuksessa pörrää on liukuportaiden ylä- ja alapäissä niitä kaikenmaailman ständejä joissa myydään yleensä kosmetiikkaa, oon ottanut saman taktiikan että musa vaan korviin soimaan enkä sitten ole huomaavinaankaan. Kerran tosin ostin jonkun kuolleenmeren kuorintasuolamähmää älykalliilla, mutta se olikin niin hyvä tuote että aion ostaa sitä lisää.

Ennen vihasin ilmaislehden jakajia verisesti, kun oli matkalla töihin niitä joka kulmassa tunkemassa naamaan sataslehteä. Onneksi nyt kuljen reittiä, jossa niitä ei ole. Muuten kihisisin yhä aina raivosta kun töihin pääsen.

Konsultit häiritsevät elämääni vain organisaatiomuutostensa kera, mikä on tietty aika turhauttavaa. Sitä aina toivoo, ettei muutokset koske itseään. Ainako pitää korjata asioita jotka eivät ole rikki.

Poliisi mainittu pari kertaa. Miksi?
Poliisista haluaisin itsekin kuulla perustelut.Eli mikä siinä poliisissa ihmisiä ärsyttää?
Portsarit ja vartijat.
Perusteluja kaivataan samoin poliisin hommiin perustelut.

Mun villi arvaus on se että poliiseja/vartijoita/portsareita inhoaa ne ihmiset ketkä joutuvat asioimaan ks. ammattien kanssa itselleen epäsuotuisissa tilanteissa. Muutoinhan pitäisi olla hyvät kokemukset aikalailla noista kaikista. Eli vaikeuksia lain/auktoriteettien kanssa => Paskaa niskaan => Paska ammatti.

Itseäni voisi muuten inhottaa sama ammatti kuin minkä TLP mainisti, eli se sikalan isännöinti :urjo::D Muutoin ikäviä ammatteja ovat varmaan esim työvoimatoimisto + kansaneläkelaitos + sosiaalitoimisto. Inhottavaa työtä paitsi silloin kun voi oikeasti auttaa jotain. Pääosin suht epäkiitollista hommaa, näkee kurjuutta ja juuri mitenkään ei voi auttaa, asiakkaistakin suuri määrä hieman ongelmallisia jne.

Poliisin inhoamista Suomessa en oikein ymmärrä. Täällä kuitenkin poliisi käyttäytyy lähes poikkeuksetta asiallisesti. Jos rikot lakia niin poliisi hoitaa hommansa viileän rauhallisesti ja ammattimaisesti. Eri juttu on ehkä jossain Venäjällä tai jenkkien ghetoissa.

Poliisin inhoamista Suomessa en oikein ymmärrä. Täällä kuitenkin poliisi käyttäytyy lähes poikkeuksetta asiallisesti. Jos rikot lakia niin poliisi hoitaa hommansa viileän rauhallisesti ja ammattimaisesti. Eri juttu on ehkä jossain Venäjällä tai jenkkien ghetoissa.

totta on..
esim. Balkanin suunnalla pikkasen korruptiota mukana toiminnassa!!!

Suomessa poliisit toimii ku juna ja ei korruptiosta tietoakaan..:rock:

Rikostoimittajat.

Pahaa tekee ajatellakin, kuinka toimittajat into piukassa hyökkäävät pimpottelemaan surmatalon naapurien ovikelloja, ja koittavat saada jonkun tilittämään, kuinka murhaaja oli rauhallinen ja kohtelias mies, ja uhri oli reipas ja urheilullinen pianonsoittaja. Multihuipennus oli sen sisarensa tappaneen teinin juttu, jonka jälkeen Iltsikka änki haastattelemaan kylän kukkakauppiasta, kun ei vissiin naapureilta tarpeeksi herunut. Vainajien omaiset olivat valinneet seppeleidensä kukiksi valkoisia ruusuja ja freesiaa. Omaisten tuskan voi aistia kukkalaitteen tervehdyksestä "Lepää rauhassa, rakas lapsi". "Käytin asetelman pohjana tämmöistä enkeliruukkua, näitä menee paljon", kertoo kukkakauppias Tötterström. "Kovin hiljaisia ja vaiteliaita olivat, kun kukat kävivät hakemassa". Jaa.

Hyi saasta.

Mun villi arvaus on se että poliiseja/vartijoita/portsareita inhoaa ne ihmiset ketkä joutuvat asioimaan ks. ammattien kanssa itselleen epäsuotuisissa tilanteissa.

Nuo ammattiryhmät ovat tekemisissä kaiken paskasakin kanssa niin kyllä siinä itekkin ajan saatossa muuttuu ku tarpeeks kauan sitä paskameininkiä kattelee. Poliiseille esim. valehdellaan erittäin paljon, mikä taas aiheuttaa sen etteivät usko vaikka puhuisit kuinka totta-->syyllinen kunnes toisin todistetaan. Osahan tekee noita adrenaliinin vuoksi ja siihen jää kuulemma koukkuunkin. (Suomessahan kuitenkin meininki on varsin asiallista).

Itsellä ei kyllä tule mieleen ammattikuntaa joka aiheuttaisi kylmiä väreitä. Tosin meinaan aina revetä ku törmään näihin lipeviin huijareihin :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom