Ei nyt inhonväristyksiä, mutta mä aina vääntelen naamaa irvistykseen kun mietin miten banaalia tai kuollettavan tylsää mediaseurantaihmisen työ on. Kutsutaanko niitä nyt mediaseuraajiksi, en tiedä.
Meillä työpaikan intrassa on jatkuva mediaseurantaikkuna, johon sitten eräs mediaseurantayritys laittaa työpaikkaan liittyvää uutisointitiivistelmää jatkuvalla syötöllä. Kuulin eräänä päivänä että mediaseurantayrityksissä on jengiä, jotka koluaa kaikki mahdolliset uutislehdet läpi, siirtää tietyn kohteen uutiset tietylle heebolle, joka tekee niistä tiivistelmät ja heittää eteenpäin mediaseurannan tilanneelle yritykselle/mille ikinä.
Kuvitella, lue juttu, tiivistä juttu. Lue juttu, tiivistä juttu... jne.
Kuulin vielä senkin verran että useimmat näistä juttujen tiivistäjistä on humanisteja, kaiken maailman valtiotieteilijöitä tai historiantutkijoita jotka eivät ole saaneet koulutustaan vastaavaa työtä. Mulla melkein nousee lounas ylös kun miettii miten tylsää tuollainen työ voisi olla. Tosin korvaamattoman hyödyllinen palvelu, sitä en voi kieltää. Kuitenkin, toivottavasti kukaan täällä ei joudu sellaista hommaa tekemään.
Feissarit ei muuten häiritse jos pitää nappeja korvissa ja kuuntelee musaa, tai jos häiritsee niin en minä ainakaan huomaa. Myös jos Kampin ostelukeskuksessa pörrää on liukuportaiden ylä- ja alapäissä niitä kaikenmaailman ständejä joissa myydään yleensä kosmetiikkaa, oon ottanut saman taktiikan että musa vaan korviin soimaan enkä sitten ole huomaavinaankaan. Kerran tosin ostin jonkun kuolleenmeren kuorintasuolamähmää älykalliilla, mutta se olikin niin hyvä tuote että aion ostaa sitä lisää.
Ennen vihasin ilmaislehden jakajia verisesti, kun oli matkalla töihin niitä joka kulmassa tunkemassa naamaan sataslehteä. Onneksi nyt kuljen reittiä, jossa niitä ei ole. Muuten kihisisin yhä aina raivosta kun töihin pääsen.
Konsultit häiritsevät elämääni vain organisaatiomuutostensa kera, mikä on tietty aika turhauttavaa. Sitä aina toivoo, ettei muutokset koske itseään. Ainako pitää korjata asioita jotka eivät ole rikki.