Ammatti josta saat inhonväristyksiä ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaks viestiä ylöspäin, todella järkevää tekstiä. Tai ei sittenkään. "Mikäli nimimerkkisi vuosiluku kertoo syntymävuotesi, niin tiedän tasan tarkkaan millainen potilas sinä olet." Vituttaa ihan saatanasti tämmöinen yleistäminen. Niin turhaa haukkumista, ja heti käänsit kaiken negatiivisuuden Protein -90:seen, kun vain näit hänen oletetun ikänsä.

Ja sitten vielä sekin, että sen verran osaan sanoa asiasta, kun sisko toimi sairaanhoitajana, että ei tommoinen peli vetele. Kyllä siinä jo valmiiksi sairaiden ja kivuissaan olevien ihmisten ääressä PITÄÄ olla ystävällinen, sillä vain pienikin hymy voi jo auttaa toisen päivää. Ja sitten taas mököttämällä ja tiuskimalla kaikilla on paska olo.

Hohhoh. Missähän kohtaa yleistin tuon koskemaan kaikkia? Sanoin, että tiedän millainen potilas SINÄ olet (eli kitinän aloittanut) iän perusteella. Myönnän kyllä, että on niitä nähty yli 30-vuotiaitakin valittajia, joten sorry ikärasismi.

Joo, ja itse sairaalassa muussa potilastyössä kuin hoitsuna toimineena voin sanoa, että PITÄÄ toki olla ystävällinen, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... potilas saa juuri sellaista kohtelua kuin on ansainnut. Eikä niitä hymyjä aina saa asiakaspalvelijoiltakaan, joten turha vaatia hoitajilta sitä jatkuvasti.

Hauhau.

Hohhoh. Missähän kohtaa yleistin tuon koskemaan kaikkia? Sanoin, että tiedän millainen potilas SINÄ olet (eli kitinän aloittanut) iän perusteella. Myönnän kyllä, että on niitä nähty yli 30-vuotiaitakin valittajia, joten sorry ikärasismi.

Joo, ja itse sairaalassa muussa potilastyössä kuin hoitsuna toimineena voin sanoa, että PITÄÄ toki olla ystävällinen, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan... potilas saa juuri sellaista kohtelua kuin on ansainnut. Eikä niitä hymyjä aina saa asiakaspalvelijoiltakaan, joten turha vaatia hoitajilta sitä jatkuvasti.

Hauhau.

Ihan asiasta tää nuori kaveri valitti. Eikö sairas ihminen saa ottaa astmalääkettä, ilman että kuulee siitä vittuilua :D?

Ihme niuhotusta myös tuo kaukosäädinepisodi. Ei voi olla niin saatanallista, jos kipeältä ihmiseltä jää unohduksissa kaukosäädin tarjottimelle.

Sulla taitaa olla suvussa ennustajia, kun pystyt vielä tietämään, millainen potilas tämä Protein -90 oli :D? Täytyy kyllä myöntää, että nuoremmat ottavat asioita herkästi, mutta ei tämä Protein -90 mitenkään kammottavalta herkältä ja vinkuvalta potilaalta vaikuttanut.

Epäasiallista ja epäammattimaista käytöstä näiltä hoitajilta. Tuollainen kinaaminen ja kuittailu ei ole mitenkään ammattimaista.

Kyllä osa hoitajista ovat kyynistyneitä, ja aina ei tosiaan pysty hymyillä (paitsi ehkä thaimaalaiset). Ei voi kuitenkaan olla niin ahdistavaa hoitajalla, että kaukosäätimen ja astmalääkkeen takia naama näyttää kuin mursun paskan syöneeltä.

Tuli mieleen eräs hoitajatapaus myös itseltäni. Piti vaihtaa tuo rauhoittava lääke toiseen rauhoittavaan, koska se ei tehonnut. Hoitaja alkoi vastaanotolla vittuilemaan, että ne alkavat vaikuttamaan vasta 2 - 4 viikossa, ja että turhaan tänne tulet. Pisti sitten lopulta lääkäriin murahtaen, että mene sinne, kun sillä on parempi palkkakin. Kyseinen hoitaja ei siis tiennyt lääkehoidosta mitään, ja oli jo alusta lähtien paskalla asenteella. No, eipä tuosta voi herkistyä, kyllä niitä urpoja riittää :D.

Aika moni lähde tuntuu herjaavan, että tuo huumekaupan osuus maailmankaupasta olisi n.8%, joka on samaa luokkaa öljyteollisuuden ja turismin kanssa.

Ihan puhtaana arvauksena heittäisin, että turismissa ja öljyteollisuudessa se nuissa liikkuva raha jakaantuu paljon muuhunkin kuin varsinaiseen kauppaan. Taitaa tuolla väli- ja keskiameriikassa sekä muutamissa idänmaissa tuo huumekauppa olla ylivoimaisesti suurinta kaupan alaa, jolla nuo valtiot pysyvät hyvin pitkälti pystyssä.
Vahvana mutuna heittäisin että huumekaupan suuruudesta ei taida olla kovin virallisia tilastoja olemassa, kun nuo kaverit käsittääkseni ottavat veroilmoitusteon teon ehkä jopa lunkimmin kuin Irwin ennen Ryysyrannan pakkohuutokauppaa.

Mutta varsinaiseen kysymykseen: ei nyt ihan inhonväristyksiä mutta vahvaa vitutusta aiheuttaa usein taksikuskit ja (auto)varaosaliikkeiden myyjät. Lähinnä siksi miten ylimielisyys ja ammattitaidottomuus yhdistyy näissä ammattikunnissa usein harvinaisella tavalla.

Itse ainakin olen saanut erinomaista palvelua sairaaloissa. Pisteet vain kaikille kyseisissä ammateissa toimiville!!

Mutta itse asiaan. Hieman pientä ärsytystä tuottaa opettajat!! Voi olla murto-osa ammatin harjoittajista, mutta se kyseisissä henkilöissä pistää vihaksi, kun (varsinki pienessä humalatilassa) keskustelutinateissa alkavat puolustelemaan ylevästi itseään; "minä olen kuule opettaja ammatiltani" - sehän se tekee asioista selväksi, että oikeassa olit.

Voi saatana! Kyllä oli NIIN raivostuttava viesti, etten tiedä pystynkö enää kirjoittamaan järkevästi. Mikäli nimimerkkisi vuosiluku kertoo syntymävuotesi, niin tiedän tasan tarkkaan millainen potilas sinä olet. Näitä nuoria jannuja on nähty, VAIKKEN itse hoitsu olekaan...

Sairaanhoitajat EIVÄT ole mitään ihmisten palvelijoita. Kun pikkuinen jani-petteri on kipeä ja joutunut sairaalaan, laittaa hän kyllä hoitajat juoksemaan jokaisen asian takia. Ja jos joku sanoo ei-niin-iloisesti takaisin, niin heti vedetään herneet nenään aivoihin asti. Hoitajat saavat niin paljon paskaa niskaansa ennen kaikkea potilailta ja heidän omaisiltaan, etten ihmettele jos joskus sanoo vähän kärttyisemmin. Miten helvetissä sä kuvittelet, että kukaan jaksaa joka päivä olla kuin Naantalin aurinko?!

Ja kysyn vaan, miten herra ilopilleri luulee, että sairaalat toimisivat, jos hoitajia EI olisi? Perkele!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Tosiasia 1: Et tiedä, millainen potilas Protein -90 oli.

Kerro toki, miten päättelet yhden muuttujan, iän, perusteella, millainen potilas Protein -90 on ollut? Kykenet tekemään iän perusteella kokonaisen yhteenvedon? Vai olitko paikalla?

Tosiasia 2: Sairaanhoitajan tulee olla kykenevä normaaliin kohteliaisuuteen.

Tiedätkö, miten Protein -90 huusi metsään? Tiedätkö, millaista kohtelua Protein -90 ansaitsi?

Kyllä se sairaiden hoitaminenkin on palveluammatti. Itsekutakin silloin tällöin ärsyttää, mutta sitä ei pureta asiakkaaseen tai siihen potilaaseen. Jos niin tekee, silloin on väärällä alalla. Olen ollut useasti pidempään sairaalassa potilaana ja kyllä sen huomasi, että ne oli aina ne samat hoitajat jotka oli kyrpiintyneitä. Suurin osa onneksi oli mukavia.

Hauhau.

Yksityisellä puolella olen saanut hyvää palvelua, mutta julkisella huonoa. Kyllä se ammattitaitoinen hoitsu ymmärtää, että se potilas voi puhua höpöjä ja olla onnellinen morfiini-höyryissä, mutta kun vaikutus lakkaa sieltä voi tulla vaikka mitä ärräpäitä. Mikä sen hoitsun asia on tulla vittuilemaan kärsivälle potilaalle? Hoitajan tehtävä on auttaa potilasta, eikä kiduttaa sitä lisää.

Arvauskeskuksessa joutunut asioimaan pari kertaa niin jäätävän kusipäisen hoitsun kanssa ettei mitään järkeä. Aluks olin hetken aikaa ihan sanaton, kunnes tilanne alkoi jo hymyilyttää, miten voi olla tollasessa ammatissa henkilö joka ensimmäisenä haistattaa vitut kun menee kysymään ihan asiallisesti. Ei tervehdi ei katso päin ja alkaa heti ihan suoraan vittuilemaan, ja joka kerta sama juttu.

http://www.youtube.com/watch?v=XozukB_8L2w

Kyllä se sairaiden hoitaminenkin on palveluammatti. Itsekutakin silloin tällöin ärsyttää, mutta sitä ei pureta asiakkaaseen tai siihen potilaaseen. Jos niin tekee, silloin on väärällä alalla. Olen ollut useasti pidempään sairaalassa potilaana ja kyllä sen huomasi, että ne oli aina ne samat hoitajat jotka oli kyrpiintyneitä. Suurin osa onneksi oli mukavia.

Oli palveluammatti tai ei niin se on ainakin kylmä tosiasia, että jos hoitajina olisi pelkästään iloisia palveluhenkisiä ihmisiä niin meillä loppuisi hoitsut armotta kesken. Akkaporukalla kun tekevät tuollaista työtä (= puhuvat toisistaan kilpaa paskaa ja puukottelee selkään yms.) niin tietäähän sen, että hymy hyytyy iloisemmaltakin tytöltä ennen pitkää.

Et taida tuntea ainuttakaan kitaristia? (esim.)

Tää oli Narkissos vitsikkäimpiä vastauksia pitkään aikaan.

Ja tälle kaverille joka ihmetteli mistä on kysymys, niin kitaristit, kulkevat pitkin katuja mustissa pitkissä tukissaan Dimmu Borgir -paita päällä, ketjut kolisten ja toisinaan konstaapelit saattavat pitää kyseisiä herroja hivenen epäilyttävinä ja tarkastaa kassit, sillä hurjemmat muusikot saattavat jopa, toisinaan, ehkä, kenties vähän pössytellä jatsi-tupakkaa. (itse en kuulu siihen ryhmään, uskokaa tai älkää).

Oli palveluammatti tai ei niin se on ainakin kylmä tosiasia, että jos hoitajina olisi pelkästään iloisia palveluhenkisiä ihmisiä niin meillä loppuisi hoitsut armotta kesken. Akkaporukalla kun tekevät tuollaista työtä (= puhuvat toisistaan kilpaa paskaa ja puukottelee selkään yms.) niin tietäähän sen, että hymy hyytyy iloisemmaltakin tytöltä ennen pitkää.

Totta tuokin puoli. Valitettavasti.

Yksityisellä puolella olen saanut hyvää palvelua, mutta julkisella huonoa. Kyllä se ammattitaitoinen hoitsu ymmärtää, että se potilas voi puhua höpöjä ja olla onnellinen morfiini-höyryissä, mutta kun vaikutus lakkaa sieltä voi tulla vaikka mitä ärräpäitä. Mikä sen hoitsun asia on tulla vittuilemaan kärsivälle potilaalle? Hoitajan tehtävä on auttaa potilasta, eikä kiduttaa sitä lisää.

Yksityisellä puolella saa kallista ja iloista hoitoa (lääkärit heittää läppää ja veloittaa 5000/leikkaus+100 e/käyntikerta).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom