Ammatti josta saat inhonväristyksiä ?

Ei varsinaisesti ole ammatti, mutta mua ärsyttää kaikki haistapaskantittelit.

Esim. kehitysjohtajat ja suunnittelupäälliköt, jotka eivät kuitenkaan ole mitään "johtajia" tai "päälliköitä" tai ne lipevät pikkupomot, joilla on aina pepsodenthymy ja kyky jauhaa yhdentekevää shittiä vaikka maailmanloppuun saakka.

Meinaatko tosiaan että duunarit ja TJ:t sitten toimisi tiiminä keskenään, ilman näitä välikäsiä? Mainitsemasi tittelit ovat useimpien tuntemieni ihmisten käyntikorteissa ihan ansaittuna. Kaali leikkaa ja liiketoiminta kehittyy. Voi jeesus jos tosta joku itkee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinaatko tosiaan että duunarit ja TJ:t sitten toimisi tiiminä keskenään, ilman näitä välikäsiä? Mainitsemasi tittelit ovat useimpien tuntemieni ihmisten käyntikorteissa ihan ansaittuna. Kaali leikkaa ja liiketoiminta kehittyy. Voi jeesus jos tosta joku itkee.

No voi voi.. mua ne ärsyttää. Tiedän tyyppejä, jotka niitä titteleitä ei ole ansainnut.

Tietty meitä kaikkia tarvitaan. Puhelinmyyjät tekee vain työtään ja huonoilla asiakaspalvelijoilla sattuu olemaan huono päivä :rolleyes:

Varmaankin noi jo mainitut pappi ja poliisit lähimpänä. Pitää miettiä aina mitä on sanomassa kahteen kertaan. Kummatkaan ei osaa ottaa omaa duuniaan yhtään huumorilla vapaa-ajallakaan. (yleistystä ehkä vähän)

Kaikki keski-ikäiset konsultit ja muut asiantuntijat jotka tulevat työelämässä välillä vastaan asiakkaina ja jotka ovat olevinaan niin saatanan fiksuja ja tärkeitä että luulevat osaavansa neuvoa miten minun kuuluisi työni hoitaa vaikka eivät todellisuudessa tiedä mitään.

Mutta onneksi ovat harvassa.

Huu, tuosta tuli aasinsilta näihin sarasvuolaisiin "et voi kehittyä comfort zonellasi" -meedioihin.

+1. Tylsistyttää/raivostuttaa/ärsyttää nähdä kosnultteja/konsultteja jorisemassa jotain yhdentekevää paskaa fläppitaulun tai PowerPoint-esityksen säestämänä. Varsinkin kun tiedät että kyseisestä "koulutuksesta" maksetaan suolainen hinta, ja se koulutus on ihan perseestä... varisinkaan Rainerin Talon koulutuksista en pidä pätkääkään... nikotiinipurkka suussa, tunnen muuten teidän firman johtoa njähänjähänjähä, pari paskaa vitsiä alkuun niin sitte alotetaan teidän lampaiden kanssa.

Piirretään eka ympyrä. Hei okei, nyt kaikki siis ymmärtää, että tässä keskellä on niiq jokaisen oma mukavuusalue. Mutta ainoastaan epämukavuusalueelle siirryttäessä - siis se on tää ympyrää ympäröivä rinkula, enhän mä piirtää osaa, mutta ei mun tarviikyllätetajuuttevarmaanjookoeikaimunvittutarviienääselittää - niin siis epämukavuusalueella on ne epämukavat tilanteet. Sinne pitää mennä vaan rohkeesti.

Kysyttävää? - Joo, en mä vastaa teidän sisäisiin käytäntöihin liittyviin kysymyksiin, kysy joltain yksikön johtajalta. Ai mitä vittua mä täällä ylipäätään teen? - No tunnen teidän firman johtoporrasta, enkö sanonu sen jo heti alussa, hä?

Varmaankin noi jo mainitut pappi ja poliisit lähimpänä. Kummatkaan ei osaa ottaa omaa duuniaan yhtään huumorilla vapaa-ajallakaan. (yleistystä ehkä vähän)

Mutta tässä oli eräs piristävä poikkeus. Nimittäin "pettäjäpiispa" Kantola. Ei ottanu niin tosissaan noita kirkon jorinoita. Osas ottaa vapaa-ajallaan kirkon moraalikoodiston vähän löysemmin.

+1. Tylsistyttää/raivostuttaa/ärsyttää nähdä kosnultteja/konsultteja jorisemassa jotain yhdentekevää paskaa fläppitaulun tai PowerPoint-esityksen säestämänä. Varsinkin kun tiedät että kyseisestä "koulutuksesta" maksetaan suolainen hinta, ja se koulutus on ihan perseestä... varisinkaan Rainerin Talon koulutuksista en pidä pätkääkään... nikotiinipurkka suussa, tunnen muuten teidän firman johtoa njähänjähänjähä, pari paskaa vitsiä alkuun niin sitte alotetaan teidän lampaiden kanssa.

Piirretään eka ympyrä. Hei okei, nyt kaikki siis ymmärtää, että tässä keskellä on niiq jokaisen oma mukavuusalue. Mutta ainoastaan epämukavuusalueelle siirryttäessä - siis se on tää ympyrää ympäröivä rinkula, enhän mä piirtää osaa, mutta ei mun tarviikyllätetajuuttevarmaanjookoeikaimunvittutarviienääselittää - niin siis epämukavuusalueella on ne epämukavat tilanteet. Sinne pitää mennä vaan rohkeesti.

Kysyttävää? - Joo, en mä vastaa teidän sisäisiin käytäntöihin liittyviin kysymyksiin, kysy joltain yksikön johtajalta. Ai mitä vittua mä täällä ylipäätään teen? - No tunnen teidän firman johtoporrasta, enkö sanonu sen jo heti alussa, hä?

Hahah ja *tirsk tirsk* :D kyseisellä alalla olen, mutta onneksi en sentään konsulttina. Silti mun mielipide konsultin urasta/alasta on melkeinpä täysin sama. Fläppejä, PowerPoint- esityksiä ja liirum laarumia jatkuvalla syötöllä. Jatkuva kiire (mukamas) ja kaikki on niin kovin tärkeetä koko ajan, ettei ole aikaa muuhun ja silloin kun on aikaa johonkin muuhun jälleen viedään koko show. Joo, en ehkä hirveän paljon arvosta konsultin uraa, nyt kun olen nähnyt sitä vierestä jo noin 7 vuotta. Muutenkin kaikenlainen myynnin ala nostaa mulla karvat pystyyn.

Feissarit kadulla on sama juttu. On se ihan tarpeeksi jo se, että joka päivä se on kuin kujanjuoksua tuolla keskustassa. Jokaisella kulmalla yksi ja jos yksi ei saa sua kiinni, niin toinen heti viiden metrin päässä kamppaamassa sua kiinni. Meinasi kyllä mennä yli hilseen tässä toissapäivänä kun keskustassa kävelin ja yksi oli "saalistamassa" väkeä Forumin edessä. Siitä käveli ohi poikaporukka, ikää noin 13-14 max ja tää kundi häpeilemättä yritti iskeä kyntensä heihin :wtf: Ihan oikeasti, voisivat jättää noin nuoret rauhaan, vaikka olisikin huono myyntipäivä....dämmit sentään.

Hieman ehkäpä offia tähän väliin...

Kun tässä jotkut eivät pidä poliiseista, niin ei kannata tehdä asioita jotka heitä kiinnostaisivat. (Negatiivisessä mielessä tietenkin). Itse ainakin olen tässä koko ajan entistä useammin törmännyt poliiseihin duunini takia (vartija) ja suurin osa heistä on ollut rentoa ja rehellistä porukkaa. :)

Mutta oikeastaan noi meidän firman palveluiden myyjät osaavat olla rasittavia... hirveä työvoimapula ja lisää vaan kohteita otetaan messiin. Kyllä sinne vielä kerkee tossa välissä ja sitten mennäänkin pää kolmantena jalkana. Välillä tekee tiukkaa safkatakkin :jahas: .

Ja tietenkin puhelinmyyjät on aika rasittavia, kun tuntuvat pirauttamaan just kun on nukahtanu. :curs:

Väristyksiä aiheuttava ammatti.... sikalanhoitaja/-omistaja.
Ei sillä että he persoonoina olisivat mitään ihmeellistä, mutta tuo synkkä paskanhaju on niin tarttuvaa että sikafarmarin haistaa 100m päähän vastatuuleen kartongin päivässä polttavakin henkilö :D

Tuota... kyllähän tuo 'päälliköksi' ylentäminen oli 1 erittäin suosittu tapa kiertää palkankorotuksia.

Kaveri on hyvä ja ahkera, tekee paljon yltsää... tehdään siitä päällikkö ja ylempi toimihenkilö, jolloin saadaan se kokonaispalkkauksen piiriin ilman tuntirajoja.. tyhmäkin kun vähän on niin kusetetaan sopimuksessa oikein olan takaa.

Tätä skenaariota käytettiin ainakin vuosituhanne vaihteessa aivan häikäilemättömästi hyväksi tekniikan- ja kaupan alalla. Sitten tuli tuo yksityisyrittelijäisyys mukaan kuvaan, eli vuokrattiin työntekijän "sorvi" työntekijälle ja se teki yrityksenä töitä... huh, toinen aivan kusipään homma, joista 99,9% sai useamman kymmenen prosenttia vähemmän reaaliansoita, kuin työntekijänä/toimihenkilönä ollessaan.

Hahah ja *tirsk tirsk* :D kyseisellä alalla olen, mutta onneksi en sentään konsulttina. Silti mun mielipide konsultin urasta/alasta on melkeinpä täysin sama. Fläppejä, PowerPoint- esityksiä ja liirum laarumia jatkuvalla syötöllä. Jatkuva kiire (mukamas) ja kaikki on niin kovin tärkeetä koko ajan, ettei ole aikaa muuhun ja silloin kun on aikaa johonkin muuhun jälleen viedään koko show. Joo, en ehkä hirveän paljon arvosta konsultin uraa, nyt kun olen nähnyt sitä vierestä jo noin 7 vuotta. Muutenkin kaikenlainen myynnin ala nostaa mulla karvat pystyyn.

Täältä tulee vielä 1 ääni lisää konsulteille! Firmat pistävät hirveitä määriä rahaa palamaan ihan turhaan konsultointiin ja koulutukseen. Yleensä ihan tyhjänpäiväistä asiaa ja maksaa paljon. Konsulttien asenne usein ylimielinen ja paskantärkeä.

Tämä pätee siis erilaisiin koulutus- ja management-konsultteihin.

lääkäreitä

Ajattelin aivan samaa kun triidin avasin. Tuntuu että niillä on aina naama norsunvitulla ja ei paljoa kiinnosta hommat, tietenkin poikkeiuksiakin on mutta taitaa olla juuri aloittaneita. Ja se ei ole puolusteltavissa vaikka olisi painanut 3vrk duunia ja nähnyt 10 peräpukamat, 100 syylät vehkeessä tai iskenyt tuhat piikkiä käsivarteen vuoron aikana.

Niin ja haluan tietää kun se piikki tökätään siihen käsivarteen.

En lähtisi yleistämään mitään tiettyjä ammattiryhmiä. Väristyksiä aiheuttavat kaikki ammattitaidottomat/asennevammaiset ammatista riippumatta. Toki joissakin ammattiryhmissä näitä tuntuu olevan enemmän kuin muissa...
Jos nyt kuitenkin jotain pitäisi mainita, niin sellaiset vartijat/järjestyksenvalvojat, jotka pätevät esimerkiksi raudoituksien/kaasutusten/ym. määrillä ja kuvittelevat, että ammattitaito mitataan niillä ovat kyllä todella ärsyttäviä. Ja asiaan kuuluu tietysti myös asiakkaiden provosointi, jotta saadaan niitä tilanteita luotua. Taitaa olla näillä kyseisillä tyypeillä hieman heikko itsetunto... :jahas: (Niin ja mainittakkoon ennen kuin joku alkaa tivaamaan mistä tämä käsitys on peräisin, että teen itsekin koulun ohella vartijan hommia ja sitä kautta näitä tapauksia on nähty enemmän kuin tarpeeksi)

Varmaankin noi jo mainitut pappi ja poliisit lähimpänä. Pitää miettiä aina mitä on sanomassa kahteen kertaan. Kummatkaan ei osaa ottaa omaa duuniaan yhtään huumorilla vapaa-ajallakaan. (yleistystä ehkä vähän)

Paskat. Tunnen monta poliisia ja kaikki ovat tosi rentoja vapaa-ajalla. Ovat jopa joskus heittäneet vitsinkin.

Feissarit ja kynsihoidon tms tyrkyttäjät on saanut aikaan sen, että musta on tosi epämukava käydä kaupungilla.

greenpeace/amnesty värvääjät jotka tulee kadulla häiritsemään

vaikka ei toi nyt mikään ammatti taida olla, mutta ryhmä ihmisiä kuitenkin

Lipevät automyyjät (pari mukavaakin kyllä noiden joukossa, ovat vähän kuin mustalaiset, enemmistö pilaa kaikkien maineen)
Kelan virkailijat (tässäkin on poikkeuksia)
Gigantin myyjät, muutkin myyjät elektroniikka-alalla jotka eivät tiedä myymistään tuotteista yhtään mitään. Jostain syystä nuo ovat kaiketi keskittyneet Gigantteihin oman pienen otantani perusteella?

Siivousta ja maatalouslomittamista en kyllä itse tekisi, enkä (enää) liukuhihnatyötä. Ei sinänsä, ei noista sen kummempia väristyksiä tule mutta itse en tekisi.

Sihteerit/assistentit, jotka byrokratian sumentamina hakevat omalle egolleen pönkitystä ja unohtavat (sisäisen)asiakkuuden merkityksen. Samaan hengenvetoon täytyy todeta, että tästä sakista löytyy myös päivän pelastajia, jotka huolellisuudellaan ja ystävällisyydellään ratkaisevat monta kiperää tilannetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom