Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ammattikorkeisiin en enää ikinä tuu hakemaan, kun mä en luota niihin enää, toki moni varmasti on todella vaativa, asiallinen ja hyvä, mutta silti, tää lastentarhapelleilyapinalaitos ilman mitää tasoa on riittävä peruste.. en enää tollasee koskaa. Autopuolelle, sähköpuolelle, kauppakorkeeseen.. siin ne oikeestaa on, rahotus ja laskentatoimi ois ne mun jutut, eritoten rahotus, mikä ihan ylivoimasesti eniten kiinnostaisi tän koko maailman asioista.
Eli mitään glooriaa ei voi odottaa, AMK:n tarkoitus on tuottaa keskiluokkaista työväkeä, jotka osaavat katsoa vaikkapa rakennuksia tai koneita vähän tarkemmin kuin kirvesmies tai automekaanikko, mutta kuitenkaan eivät karkaa kauas työmaalta, suunnittelulaudan äärestä tai konepajalta. Yliopisto on sitten se paikka, mistä tulevat ne oikeat tieteelliseltä pohjalta koulutetut asiantuntijat jotka "eivät tajua miten asiat käytännössä menevät".
Ota itse selvää, on netti, kirjasto ja kirjakaupat.Itse käyn nyt toista vuotta autopuolta ja opinnot menevät varsin hyvin. Kuitenkin välillä tuntuu, että olisi mielenkiintoista saada asioista syvempää tietoa ja ymmärtää niitä muutenkin kuin pintapuolisesti.
Totta. Tutkimus, jota lainasin, ei tätä suoraan kerro ainakaan tuossa koosteessa, mutta kertoo seuraavaa:Mutta kuinkakohan moni on koulutustaan vastaavissa tehtävissä, se onkin toinen ja minusta mielenkiintoisempi kymysys.
- 43 prosenttia työllistyy pian valmistumisen jälkeen esimies- tai asiantuntijatehtäviin
- vastavalmistuneista 29 prosenttia työskentelee taloushallintoon liittyvissä tehtävissä ja
- 22 prosenttia myyntiin liittyvissä tehtävissä
- lisäksi tietojenkäsittelyn (16 prosenttia) ja markkinoinnin tehtävät ovat yleisiä
Tuttavapiiristäsi en tiedä, oman tuttavapiirini tradenomit ovat hyvin kattavasti työllistettyjä. Ei taideta liikkua samoissa piireissä.Omakohtaisesti mitä tradenomeja runsaasti tuttavapiirissä on, havainnot tukevat amk-valmistuneiden kyselyä.
Njaa, tilalle ja tilalle. Kyse on kuitenkin eri pituisesta tutkinnosta kuin merkonomin tutkinto. Opintojen sisällöllistä antia en osaa verrata, kun en ole merkonomiksi koskaan opiskellut. Ja sitäpaitsi merkonomiksi voi vieläkin opiskella, joten miten tradenomi olisi sellaisen tilalle voinutkaan tulla.No tradenomi tuli merkonomin tilalle.
Miten vitussa muka näin? Tradenomiksi on mahdollista päästä ilman yo-tutkintoakin ja on ollut ihan tutkinnon alkupäiviltä asti....muuttamalla yo-merkonomin titteli tradenomiksi.
Itse käyn nyt toista vuotta autopuolta ja opinnot menevät varsin hyvin. Kuitenkin välillä tuntuu, että olisi mielenkiintoista saada asioista syvempää tietoa ja ymmärtää niitä muutenkin kuin pintapuolisesti.
Miten vitussa muka näin? Tradenomiksi on mahdollista päästä ilman yo-tutkintoakin ja on ollut ihan tutkinnon alkupäiviltä asti.
...moni tradenomi ei kuulu mihinkään ammattiliittoon, vaan yksityiseen kassaan, itse esimerkiksi en kuulu mihinkään.
e: eiköhän tästä oo väännetty vittu ihan tarpeeksi, alkaa menemää omatki hermot jo, kaikki tietää varmasti mitä mieltä mä noista helvetin ammattisurkeakouluista olen, ei se mee perille, ei täällä oikein kukaan muuta ikinä mielipidettään, perustelee sitten omansa ihan miten tahansa, joten antaa olla. ihan V***n sama.
eli sä oot pankin kassapalveluhenkilö?Olen työssä jossa käydään läpi ihmisten koulutus,sosiaalinen status, palkka, nykyinen työsuhde ja aikaisempi työsuhde yms. muuta kummaa... Tämän pohjalta voin sanoa, että pääkaupunkiseudulla ja suurimmissa kaupungeissa Tradenomit ja Insinöörit pärjäävät ihan mukavasti.