AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Itse kuopiossa tekussa(amk) neljättä vuotta tietotekniikan inssipuuhia ihmetellessä voinen sanoa että harvinaisen paskaa touhua on ainakin tuo linja kyseisessä koulussa :curs:

En ikipäivänä olisi jalalla tuonne astunut jos olisin tiennyt miten surkea laitos on kyseessä :david:

Suurin syy tähän on aivan liian monta ammattitaidotonta opettajaa, ammatti-instituutin puolelta tulen ja voin sanoa että amiksessakin oli monta paljon pätevämpää ja parempaa opettajaa kuin tuolla, kertonee paljon :hyper:

Ei nyt jaksa kauheasti tilittää opettajista erikseen, on siellä muutoma ihan hyvä ja osaavakin tullut vastaan vaan ei ne pysty korvaamaan jos siellä on ihan selvästi mielisairaudesta tai burnoutista kärsiviä kaheleita opettamassa.. :curs:

Ja ei ole pelkästään omaa mielipidettä, paria on oppilaat koittanut ajaa pois adresseilla yms. vaan missä lie maailmassa koulun johto elää kun pitää opettajina niin idioottia sakkia..

yksi ukko haalii itselleen kaikki kurssit mitä vaan pystyy, eikä osaa mitään. Yksi kurssi jossa piti animaatioita tehdä niin paljastu että ei osaa edes viivaa piirtää kuvankäsittelyohjelmalla :david:

ei niistä enenpää, mutta suosittelen harkitsemaan muuta paikkaa ellei väkisin kuopioon tahdo tietotekniikan inssiksi :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kuopiossa tekussa(amk) neljättä vuotta tietotekniikan inssipuuhia ihmetellessä voinen sanoa että harvinaisen paskaa touhua on ainakin tuo linja kyseisessä koulussa :curs:

En ikipäivänä olisi jalalla tuonne astunut jos olisin tiennyt miten surkea laitos on kyseessä :david:

Suurin syy tähän on aivan liian monta ammattitaidotonta opettajaa, ammatti-instituutin puolelta tulen ja voin sanoa että amiksessakin oli monta paljon pätevämpää ja parempaa opettajaa kuin tuolla, kertonee paljon :hyper:

Ei nyt jaksa kauheasti tilittää opettajista erikseen, on siellä muutoma ihan hyvä ja osaavakin tullut vastaan vaan ei ne pysty korvaamaan jos siellä on ihan selvästi mielisairaudesta tai burnoutista kärsiviä kaheleita opettamassa.. :curs:

Ja ei ole pelkästään omaa mielipidettä, paria on oppilaat koittanut ajaa pois adresseilla yms. vaan missä lie maailmassa koulun johto elää kun pitää opettajina niin idioottia sakkia..

yksi ukko haalii itselleen kaikki kurssit mitä vaan pystyy, eikä osaa mitään. Yksi kurssi jossa piti animaatioita tehdä niin paljastu että ei osaa edes viivaa piirtää kuvankäsittelyohjelmalla :david:

ei niistä enenpää, mutta suosittelen harkitsemaan muuta paikkaa ellei väkisin kuopioon tahdo tietotekniikan inssiksi :dance:

no ainakin jykylässä meillä amkin opettajat oli teollisuudessa epäonnistuneita(lue: metsolta potkut saaneita), poislukien muutama henkilö :D

tekis melkeen mieli käydä keksi-euroopassa vuosi pari koulua ja katsoa minkälainen taso siellä on opetuksessa... mutta veikkaan että käytännössä suomesta tulee bout yhtä kilpailukykyistä porukkaa. kontaktit tosin on olemattomat kun keksi-euroopassa teollisuuden laite- ym toimittajat sponssaa kouluja ja kouluissa on pelit ja vehkeet eikä tartte jollain iänikuisilla vm -99 ohjelmistoilla pelata kun ei ole varaa uudempien lisensseihin :D

Toiseksi ammattikorkeakoulujen oma palautejärjestelmä, jonne annetaan valmistuessa salasanat, joiden kanssa saa vastata kyselyyn on kertaluokkaa luotettavampi lähde kuin tradenomiliitto.
Millä ihmeellä se on yhtään luotettavampi, jos ei kaikille näköjään edes anneta tunnuksia.

itse esimerkiksi en kuulu mihinkään.
Et ole käsittääkseni tradenomikaan. :D

Opala-raportti on perustettu 2003. Jos olet valmistunut ennen vuotta -03 et olekaan mitenkään voinut vastata siihen.
Olen valmistunut vuonna 2005, tiedoksi vaan.

Oikeastaan en tiedä edes onko se kovin relevanttia, että onko jollain tietyllä ammattiryhmällä kuten tradenomeilla töitä vai ei, ehkä tärkeämpää on se, että on itse hyvä siinä mitä tekee, ja luottaa siihen ettei niitä pissis-versioita oteta töihin senkään vertaa. eikä sitäkään tiedä onko se nyt niin tärkeää menestyä työelämässä, kyllähän tosi monet ihmiset pärjää ikänsä nälkäpalkka-pätkätyö-sossu-pätkätyö-ketjussa.

e: jep, myynnissä oon ollu, yhtenä kesänä puhelinmyynnissä, ja yhtenä hyllyttämässä+kassalla, viimeksi en päässy kyllä kauppoihinkaan enkä tälläisiin, ensikesäksi haen varmaan puhelinmyyntiin uuestaan, kassalle, ja vaikka just varaosakauppoihin ja varamiespalvelun kautta vaikka mihin tahansa. Edittii lisää. mä oon muute liikkeellä noin nelosen keskiarvolla, ja ryhmän paras jäljelläolevista (keskeytysprosentti on ollu 50++++) enpä usko että työnhaun vaikeus oisi huonossa koulumenestyksessä, itseasiassa työnantajia ei ole kiinnostanut yhtään se että mä opiskelen muka. ei siitä yleesä mainita, asepalvelus ja lukio on mitä kysytty on mult.

Hyvää settiä taas. Muista kuitenkin, että sitten kun saavutat Nirvanan ja pääset opiskelemaan kauppakorkeaan, niin sun ei tartte enää edes sylkäistä noiden kassahommien suuntaan mitä nyt et ole saanut.

Ai niin, vai voisko olla, että se ei olekaan pelkästään sen kauhean AMK:n vika, että niitä hommia ei ole löytynyt? Tunnut aika angstisesti pistävän kaikki ongelmasi ja pahan olon AMK:n piikkiin. Ehkä kannattaisi jättää se koulu kesken ja keskittyä lukemaan niitä kauppakorkean pääsykoekirjoja. Koska siellä häämöttää Taattu Onnellisuus (TM).

edit: Olen itse siis tradenomi vm. 1996. Ensimmäinen duuni valmistumisen jälkeen tarjosi huiman 7500mk/kk palkan, mutta en jäänyt tuleen makaamaan ja nyt on jo melkoisen monta vuotta tienattu aika paljonkin yli indican aikaisemmin hyväksi palkaksi mainitseman 3000eur/kk.

Opiskeskeluaikoina lukioajoista alkaen on hommia löytynyt joka kesäksi kuten myös välivuosiksi ennen ja jälkeen intin. Ja yli kolmekymppiset varmaan muistaa kuinka ruusuiset oltavat oli 1990-luvun alussa duunirintamalla. Pistää välillä näkemään punaista, kun lukee loputonta winetystä siitä kuinka joku koulu on syypää siihen, ettei saa duunia, respektiä ja ties mitä.

Kuten täälläkin on monta kertaa sanottu, että ne kovapalkkaiset ja haastavat hommat joihin kauppakorkean oppeja vaaditaan eivät varmasti sovi Indican kaltaiselle vinkujalle.

Enpä oikein usko että tuolla työelämässä huitelee hirveästi huippuasiantuntijoita jotka ovat esim. vielä päälle parikymmpisinä itkeneet surkeaa koulutuspaikkaansa voimailufoorumilla.

Te ootte hirveen ilkeitä ja ankaria;)

ehe:D ihan amkkimeininkii. itse oon törmänny kahteen oikein huippuosaajaan, toinen opetti tradenomin paperit taskussa, ja toinen kävi opiskelijoitten kanssa samoissa tenteissä, kun ei vielä ollut valmistunut edes tuolta;), varmasti todella hyvin hallussa vakavat bisnesasiat (tm), tosin ulkomaaneläviä, mutta kuitenkin. opettaa eivät kuitenkaan imo osanneet sen paremmin ku mun sisko osais.

toisekseen siitä opalan kyselystä ja liiton kyselystä. VERRATKAA kummassa on SUUREMPI vastausten MÄÄRÄ, ja ottakaa huomioon sitten myöskin vastaajien valmistumisajankohta. Luulisi oikein bisnesalan huippuosaajien, kansammen suurten toivojen ymmärtävän näin pienen perusasian tilastoista. käsittääkseni pieni peruskurssi tilastoista kuuluu jopa huippusuperosaajan (TM) koulutukseenkin jopa.

ainiin, intterwebin huippuosaajat (tm) tienaa aina vähintää 5tonnia kuussa, vaikka yläaste oisi jääny kesken.

Milläs superosaajat selitätte sitten sen että tradenomeista nyt ainoastaan niinkin vaatimaton lukema kuin 75% ei ole menestynyt mitenkään merkittävin määrin urallaan, vaan tekee joko amistöitä, eli on koulutustaan vastaamattomia duunareita, peruskehnolla palkalla, tai on työttömiä. Missähän ne kaikki muka on, kaikki intterwebissä on sellasta huippuosaajaa ettei niinku tosikaa, vaikka tilastot taaski tästä(kin) ammattiryhmästä sanoo jotain ihan muuta. niin ja mitä mieltä meidän arvon heronomit olette humanisteista tai medianomeista? onko nekin yhtä päteviä koulutuksia?

e..poistettu avautumista.

kovapalkkaiset ja kovapalkkaiset, taatusti paremmat kuin tradepellenä.. sehän on jo riittävää.. ainiin, intterwebin huippuosaajat (tm) tienaa aina vähintää 5tonnia kuussa, vaikka yläaste oisi jääny kesken.
Hei nyt mie haluan tietää että mitäs noi intterwebin huippuosaajat tekee?

kysy niiltä, tässäki ketjussa ilmottautunu taas monta intterwebin huippuosaajaa, ja niitten kaveria.

oisin itsekin kiinnostunu mitä ne tekee.

toisekseen siitä opalan kyselystä ja liiton kyselystä. VERRATKAA kummassa on SUUREMPI vastausten MÄÄRÄ, ja ottakaa huomioon sitten myöskin vastaajien valmistumisajankohta. Luulisi oikein bisnesalan huippuosaajien, kansammen suurten toivojen ymmärtävän näin pienen perusasian tilastoista. käsittääkseni pieni peruskurssi tilastoista kuuluu jopa huippusuperosaajan (TM) koulutukseenkin jopa.

Kummat kyselyihin (varsinkin netissä) vastaavat useimmin yhtään mihinkään: a) epätyytyväiset ja valittajat vai b) elämäänsä tyytyväiset.

Äläkä ole noin katkera, ehkä ensi kesänä sieltä siwan kassalta irtoaa se homma. Sorry vittuilu, mutta kun sä et näy ymmärtävän, että joskus vika saattaa olla ihan itsessäänkin, kaikki ei ole aina jonkun muun syy. Eikä ole olemassa salaliittoa, joka pitää sinut ja ilmeisesti kaikki tuttusikin sorrettuina duunareina eikä anna niitä haastavia johtajan tehtäviä.

Kun on tyytyväinen elämäänsä (koulutukseen katsomatta) ei ole tarve piehtaroida tilastojen surkeudessa ja itkeä surkeaa kohtaloaan. Kukaan ei nyt vaan tule hakemaan sua sieltä AMK:sta eikä mistään muualtakaan sinne kauppakorkeaan. Pitäisi tehdä ihan itse jotain. Muutakin kuin haukkua AMK:ta netissä.

iteasiassa nyt huippuosaaja on oikeassa.

oisin nimittäin ihan vitun tyytyväinen jos pääsisin siwan kassalle, että oisi rahaa mennä sen jälkeen taksikurssille tai jv-korttikurssille, jotta voisi alkaa joko ajamaan, tai pyrkiä ennenpitkää vartijantehtäviin. Toisekseen, jos mä tienaisin vaikka oikein ankaralla säästökuurilla kesän aikana 3000 euroa rahaa, ja säästäisin kovin, voisin ostaa sen kauanhimoitun (projekti)auton.

ei oisi ollenkaan huono, mutta pitää aatella tulevaisuutta. ei oo kovin kantavalla pohjalla.

toisekseen siitä opalan kyselystä ja liiton kyselystä. VERRATKAA kummassa on SUUREMPI vastausten MÄÄRÄ, ja ottakaa huomioon sitten myöskin vastaajien valmistumisajankohta. Luulisi oikein bisnesalan huippuosaajien, kansammen suurten toivojen ymmärtävän näin pienen perusasian tilastoista.
Älä vitussa Einstein, tilastotieteen perusasiat ovat kyllä tiedossa. Niitä on opiskeltu jo silloin kun sinä vielä olit vaipoissa. Mistä kaivoitkaan esille tuohon Tradenomiliiton kyselyyn osallistuneiden lukumäärän?

Mutta olkoon tämä viimeinen viestini sinulle ikinä. En mä jaksa tuollaisen vinkujan kanssa tahia. Onnea valitsemallesi tielle. :thumbs:

iteasiassa nyt huippuosaaja on oikeassa.

Mä mikään huippuosaaja ole. Itseluottamuksella, oikealla (myöskin nöyrällä) asenteella, suhteita luomalla, työkokemuksella, onnella, jne jne kyllä pääsee hyville ansioille ja kiinnostaviin tehtäviin myöskin tradenomin koulutuksella. Tai vaikka ilman koulutusta.

Valittamalla ja epätyytyväisyyteensä ulkoisia syitä etsimällä ei pääse edes sinne siwan kassalle. Ja haluaisin korostaa, että kassan työssä ei ole mitään vikaa, kuten ei missään muussakaan työssä.

eli sä oot pankin kassapalveluhenkilö?

ja määritteleppä *ihan mukavasti* vuositulot ja keskimääränen varallisuus? älä kuitenkaan jos ne on kovinkin liian luottamuksellista tietoa.. silti kiva kuulla, että edustaako sulle ihan mukavasti tasoa 20 000 vuodessa, 40 000 vuodessa, 60 000 vai mitä? edustaako se vuokrakaksiota ja 98'corollaa vai omakotitaloa ja '06 5-sarjan bemaria? vai jotain siltä väliltä?

imo ihan mukavasti on kyllä tasoa 40 000 euroa vuodessa tai enemmän.

ja muista että ehkä pätkätöissä olevat, ja työttömät, ja ne huonopalkkaisimmat ei ole siellä teillä asuntolainaa kärkkymässä, kun ehkä 1300 euron kuukausipalkalla litlin kassalta ei pystytä lainaa kuitenkaan ottamaan tai lyhentelemään millään järkevällä aikataululla.

Nopea päättely, kassapalveluhenkilö :hyvä::D :hyper:

Toimin pankissa päällikkötehtävissä, niin kuin monet muutkin Tradenomit. Ei ole myöskään mitenkään epänormaalia, että Tradenomeja toimii konttorinjohtajina, meklareina, talousasiantuntijoina yms... esimiehinä. Onhan suomi täynnä johtaja tittelin omaavia merkonomejakin.

Mukavan palkkatason rajapyykkinä voidaan käyttää 40 000e/v tai enemmän.

no ainakin jykylässä meillä amkin opettajat oli teollisuudessa epäonnistuneita(lue: metsolta potkut saaneita), poislukien muutama henkilö :D

Oot siis käyny Jyväskylän AMK:ssa tekniikan ja liikenteen alan(vai mikä sen nimi nyt onkaan)?

Voisitko kertoa mulle jotain kyseisestä laitoksesta. Siis muutakin kun noista opettajista? :D Kaikki tieto auttas paljon semmosilta ihmisiltä jotka siellä on ite ollu.

Eli ootko valmistunu ja jos haluat kertoa niin ootko saanu minkälaisia hommia vielä? Oliko sulla alla lukio vai amis? Minkälaisilla papereilla pääsit sisään? Onko niissä pääsykokeissa jotain ihmeellistä?

Kiitti jos jaksat vastata! Tai kuka tahansa muu joka on tuolla ollu!

Onko täällä ketään vastaavaa tapausta joka olisi suorittanut tekun/amk:n päälle vielä di-tutkinnon? Tai ylipäätään olisi mukava kuulla niitten kokemuksia, jotka ovat suorittaneet jonkin jatkotutkinnon amk:n jälkeen.

En tunne mutta tiedän kavereita jotka tuon ovat tehneet, aikoinaan oli AMK:n rakennepuolen opettajana samalta linjalta valmistunut kaveri joka siinä samassa opiskeli DI:n papruja Otaniemessä. Käytännössä tuo jatko-opiskelemaan lähteminen on vielä tehty aika helpoksikin.

Kannattaako hakea rakennusinssilinjalle amk:hon jos on lyhyestä matematiikasta 9 ja kaksi fysiikan kurssia käytynä joista keskiarvona on 8. Halua ja kiinnostusta olisi, mutta onko näillä numeroilla mitään mahiksia päästä sisään helsinkiin?

Kannattaako hakea rakennusinssilinjalle amk:hon jos on lyhyestä matematiikasta 9 ja kaksi fysiikan kurssia käytynä joista keskiarvona on 8. Halua ja kiinnostusta olisi, mutta onko näillä numeroilla mitään mahiksia päästä sisään helsinkiin?

Aivan varmasti on mahiksia päästä sisään. Se AMK:n pääsykoe oli, ainakin silloin kun mä sinne hain, ihan läpihuutojuttu. Aikaa siitä tosin on jo kahdeksan vuotta mutta ei siellä koulussakaan paljonkaan vaikeampaa matikkaa opiskella kuin lukion lyhyessä matikassa, ainakaan mun mielestä.

Sinne vaan, maailma tarvitsee rakennusinsinöörejä (AMK) :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom