Onko täällä tietotekniikan inssejä? Minkälaisia numeroita olette vetäneet ammattiaineista, ihan mielenkiinnosta. Olen avoimen puolella tehnyt noita juttuja vasta, Ciscon (CCNA1-4) ja Mikkisoftan Servu-kursseista (Servu 2003, 2008, AD 2008, Exchange jne) olen saanut numeroita väliltä 1-3. Nuo on aika hankalia, nippelitietoa saa päntätä ihan tosissaan että saa edes sen kolmosen. Tentit vastaa lähes sertifikaattikokeita ja harjoitustöissäkin mennään aika syvälle, esim. AD kurssilla harjoituksiin kuului mm. useamman servun replikointiasetuksilla kikkailu, siinä sai tosissaan asentaa että pääsi testailemaan...
Ohjelmointikurssit (SQL, PHP) on ollut aika helppoja sitten, kuten muutamat työasematason kurssit (Windows 7 viimeisenä).
Duunin ohella kun opiskelee, niin ei sitä aikaa vaan jää tarpeeksi lukemiseen, tällä hetkellä keskiarvo varmaan 2.jotain. Tosin olen oppinut kyllä ihan hitosti ja vaikka alalla duunia tullutkin tehtyä jo vuosia, niin esim. Ciscon kursseissa saa opetella vaikka mitä frame relayta, eli paljon juttuja mitä ei "oikeassa elämässä" tule vastaan.
Itselläni opiskelun tarkoitus on vahvistaa sitä omaa osaamista, eli sinänsä ei pitäisi murehtia noista arvosanoista. Mutta olisihan se kiva jos joskus ihan inssin paprut saa, ettei ne olisi täynnä kakkosia...
Eipä siinä auta muu kun tehdä enemmän töitä!