10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Kuidut ovat paras siihen aamuun heti, eli pysy puurossa. Anyways, liian pitkä (4,5h) väli aamupalasta seuraavaan ateriaan. Otas siihen väliin vaikka drinkki prodea ja banaani.

Kiitos.. No perjaatteessa pitäis kyllä ottaa parikin rinksua mukaan.. Toisen vois nauttia sitten jossain klo 14 kun päivät on yleensä neljään saakka. Kyllähän toi mass blast + hera80 setti pitäis säilyä sekotettuna koko päivän? Vois aamulla tehä valmiiks ettei tarvis koulussa sheikkeriä kannella.

saecci sanoi:
Kiitos.. No perjaatteessa pitäis kyllä ottaa parikin rinksua mukaan.. Toisen vois nauttia sitten jossain klo 14 kun päivät on yleensä neljään saakka. Kyllähän toi mass blast + hera80 setti pitäis säilyä sekotettuna koko päivän? Vois aamulla tehä valmiiks ettei tarvis koulussa sheikkeriä kannella.

jostakin muistin perukoilta muistelisin semmoisen suosituksen että 8h sisällä vedetään se alas, tosin joskus venyny pidempäänkin eikä mitään erikoista ole huomattu.

saecci sanoi:
Eihän se sheikkeri paha mukana ole, vai missä sitä meinaat sitten pitää? Sheikkerissä olis kätevä kun lisää veden vasta kun ekan satsin ottaa.

Kysytäänpäs nyt tällasta, että kun vasemmassa jalassa on enemmän lihasta kuin oikeassa (liekö lihasta :lol2: ) niin miten saisi eroja tasotettua? Itse en kyllä ole oikein mitään eroja huomannut, tosin enpä jalkoja tuijottelekkaan, fysioterapeutti vaan sano niin. Johtuu muuten luultavasti siitä, että toinen jalka abaut sentin pidempi kuin toinen, sano senkin :D Auttaako mitään jos vaikka reidenojennuksissa supistaa oikeata enemmän kun vasuria? :eek:

La-resistance sanoi:
Kysytäänpäs nyt tällasta, että kun vasemmassa jalassa on enemmän lihasta kuin oikeassa (liekö lihasta) niin miten saisi eroja tasotettua?

Jos vaan laitteet antaa myöten (ei varmasti ongelma), niin teet jalkaliikkeitä erikseen, yksi jalka kerrallaan ja keskityt enemmän siihen heikompaan.

Tää näyttää juuri sopivalta ketjulta mun kysymykseen...

Kun kaikki tuota rypsiöljyä suosittelevat niin päätinpa sitten itsekkin sitä maistaa ja tuli lähes yhtä nopeesti ylös ku oli mennyt alaskin.
En tiedä miksi ei tuo uppoa kun jotain voita on joskus pienempänä tullut syötyä:) ja sitä voisin, maun puolesta, vetäistä vaikka päivittäin ilman mitään onkelmia.

Eli olisiko jotain millä korvata tuo öljy kun ei enempää ruokaa jaksa syödä. Se öljy vaan ois niin helppo kalorien lähde...

Mike sanoi:
Kuidut ovat paras siihen aamuun heti, eli pysy puurossa. Anyways, liian pitkä (4,5h) väli aamupalasta seuraavaan ateriaan. Otas siihen väliin vaikka drinkki prodea ja banaani.
Nyt iski oikee aihe silimään., eli mitä eroa on kauraleseiden syönnillä (75g) vähärasvaisen jogurtin kanssa ja kaurapuurolla? Kumpi pahempi?! :hyper:

Mike sanoi:
Koitappa oliiviöljyä josko menisi paremmin alas.
Ei sitten mitään extrahypersupervirgin-öljyjä. Ne maistuu raakana ihan jumalattoman pahalle. Oliiviöljy vielä pahemmalle kuin rypsiöljy. Hommaa ihan tavallista kylmäpuristettua rypsäriä, se ei maistu melkein millekään.

Jamo80 sanoi:
Jos vaan laitteet antaa myöten (ei varmasti ongelma), niin teet jalkaliikkeitä erikseen, yksi jalka kerrallaan ja keskityt enemmän siihen heikompaan.

Mun mielestä ei mitään extratreeniä sille heikommalle vaan mennään sen heikomman ehdoilla ja näinollens ero kuroutuu hiljalleen kiinni. Mutta muuten tämä yksi jalka kerrallaan vinkki on toimiva. Eli teet ensin sillä heikommalla niin monta kun menee tai tarkoitus on ja vahvimmalla sitten samat. Todennäkäisesti sarjat on kovemmat heikommalle puolelle ja tällöin sitä eroa saa kiinni hiljalleen.

Jos tekee heikompaa enemmän, käy äkkiä niin että se onkin vahvempi ja se ei varmasti ole tarkoitus.

La-resistance sanoi:
riittääkö se, että kyykyt tekee normaalisti, mutta sitten esim. prässi ja ojennukset yksi jalka kerrallaan?

Ihan hyvä näin. Tosin yhden jalan prässin kanssa kannattaa olla varovainen, eli jos on paljon romua, niin ennemmin kahdella jalalla sitten.

Timba79 sanoi:
Mun mielestä ei mitään extratreeniä sille heikommalle vaan mennään sen heikomman ehdoilla ja näinollens ero kuroutuu hiljalleen kiinni.

Yep eli samaa itsekin tarkoitin, olin vain kiireessä hieman epäselvä.

Oli vaan tuosta La-resitancen kysymyksestä omakohtaista kokemusta, kun tuossa taannoin kaverin kyykätessä huomasin hänen puskevan lantiotaan noston alussa voimakkaasti sivulle. Hetken pähkäiltyämme päätettiin kokeilla hackia yhdellä jalalla, josko se vahvistaisi epäilyt jalkojen voimaerosta. Tuloksena se, että vahvemmalla jalalla meni 5-10 toistoa heikompaa enemmän useammallakin eri liikkeellä ja eri sarjoissa. Kaveri teki sitten pari kuukautta kyykkyä hyvin keskittyen ja hackia/prässiä sekä ojennuksia/koukistuksia aina yhdellä jalalla kerrallaan sen heikomman jalan ehdoilla ja hyvinkin sukkelaan erot kuroutuivat kiinni. Mitään kauhean silmiinpistävää kokoeroa ei noissa jaloissa ollut, mutta nyt niissä ei ole enää sitä voimaeroakaan ja lantio pysyy paremmin linjassa kyykätessäkin. :)

Saattaa muuten nuo sivulle vetämiset kyykätessä johtua myos rakennevioista ja lihaskireyksistä kaikkialla aina yläselästä pohkeeseen asti. Meikäläisellä kun takareidet ja ties mitkä jumittaa helkkaristi niin fysioterapeutin kanssa joskus naureskeltiin kun kyykätessä meikäläisen hanuri tekee sellaisen hassun pienen vispautuksen liikkeen puolivälissä milempiin suuntiin mennessä :). Koomisinta koko hommassa on se, että vaikka mä kuinka saakeli yritän vaikka peilinkin edessä niin sitä ei saa pois, mun pärse vaan ottaa ja muljahtaa silleen hassusti :lol2:

Täällä pari "tyhmää" kysymystä lisää:
tiedän toki takakyykyn ja etukyykyn kuormittavan osittain eri lihaksia, mutta onko kuitenkaan suurta merkitystä kumpaa tekee? Itse olen etukyykyn kannattaja - saan siinä selän pysymään paremmin kontrollissa (ei tule kumarreltua) ja kyykystä tulee syvempi.

Ja voisiko joku tiivistetysti kertoa, millä perusteella valita koko kroppa kerralla/jaettu ohjelma? Tavoitteena itsellä mahdollisimman monipuolinen treenaus: palloilua, aerobista ja punttia (voimaa, massaa ja nopeutta).

Kiitos ja kumarrus:)

Etukyykky ottaa enemmän etureisiin ja sen kaveriksi sopii hiton hyvin SJMV. Ja jos kerran saat sillä tehtyä paremmalla tekniikalla, niin tossahan on jo riittävästi syitä kyykätä edestä.

Ja tolla tavoitteella joko koko kroppa tai kahtia jaettu, perusteena sa, että et saa kovin montaa treenikertaa mahdutettua viikkoon jos on noin paljon muutakin ohjelmaa. 2-jakoinen olisi aika hyvä ja joustava ohjelma jos pääset kolmesti viikossa salille. Jos vain kahdesti, olisi koko kroppa kerralla järkevämpi jos kunnon kehitystä haluaa.

Kyykkääminen suju jo paremmin ku laitoin kädet kapiammalle ja se niin kutsuttu kuoppa tuntu olevan siinä... kiitti siit vinkistä.. :worship:

viel yks juttu on mikä askarruttaa.. eli scott hauiskääntö... miten alhaalla sitä tankoa kanttis käyttää.. näkee että porukka tekee erinlain sitä.. Itse käytin aluksi aika alhaalla melkein lukkoon meni kädet.. sieltä hankala nostaa ylös :(.. sit otin mallia parista kaverista jota käyttivät hieman 90 asteen alapuolella mutteivat siis läheskään suorana alkuasennossa tankoa.. ja sillä olen nyt tehnyt.. mikä olisi kuitenkin se paras suoritus? melkein suoraksi alas.. vai siihen hieman puolenvälin alapuolelle?

Paino ei ole nyt viikkoon myöskään noussut vaan pysynyt samana.. mutta uskosin että jos kykenen tekemään koko kroppaa kerralla 3:mesti viikossa niin paino alkaa taas nousta.. jos en kykene 3 krt viikossa tolla ohjelmanna niin sittenkö siirryn 3-jakoiseen? :jahas:

rumor sanoi:
Kyykkääminen suju jo paremmin ku laitoin kädet kapiammalle ja se niin kutsuttu kuoppa tuntu olevan siinä... kiitti siit vinkistä.. :worship:

viel yks juttu on mikä askarruttaa.. eli scott hauiskääntö... miten alhaalla sitä tankoa kanttis käyttää.. näkee että porukka tekee erinlain sitä.. Itse käytin aluksi aika alhaalla melkein lukkoon meni kädet.. sieltä hankala nostaa ylös :(.. sit otin mallia parista kaverista jota käyttivät hieman 90 asteen alapuolella mutteivat siis läheskään suorana alkuasennossa tankoa.. ja sillä olen nyt tehnyt.. mikä olisi kuitenkin se paras suoritus? melkein suoraksi alas.. vai siihen hieman puolenvälin alapuolelle?

Paino ei ole nyt viikkoon myöskään noussut vaan pysynyt samana.. mutta uskosin että jos kykenen tekemään koko kroppaa kerralla 3:mesti viikossa niin paino alkaa taas nousta.. jos en kykene 3 krt viikossa tolla ohjelmanna niin sittenkö siirryn 3-jakoiseen? :jahas:

Tästä onkin ollut juuri puhetta toisaalla :) Ota suht alas alkuun, muttei kuitenkaan niin alas, että kädet lukittuu. Keskity tuntemaan liike hauiksissa ja tee aika rauhallisella tyylillä, että paikat tottuu. Voit kokeilla hiukan vielä puristaa hauista liikkeen loppuvaiheessa. Hallittu, hidas negatiivinen lasku joka toistossa... niin ja kokeile tuota myös käsipainolla käsi kerrallaan. Monet tykkää tehdä juuri näin.

Niin ja älä huoli siitä, että painot putoaa kun tekee siistillä tyylillä. Ajan myötä sarjapainot kyllä kasvaa ja opit tekemään juuri itselle sopivalla tyylillä.

Mitenkäs olis kätevintä saada lisäpainoilla vastusta dippitelinees tehtävään jalkojen nostoon? elikkäsmihin ja miten noi painot kiinnitetään..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom