M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oikeastaan keksin kymmeniä syitä, miksi tulisi pitää päivät samoina, mutta sitä vastaan en keksi juuri mitään.

Minä keksin heti yhden minkä takia itsellä ei ole viikonpäiviin sidottu nuo treenipäivät, se on niinkin yksinkertainen asia kuin työt. Itsellä kun ei ole mitään vakituisia työaikoja, saattaa olla päiviä että olen töissä 4h, tai vastaavasti 17h. Ei tulis mieleenkään lähteä tommosen pitkän fyysisen työpäivän jälkeen salille enää. Eri asia jos istuu jossain näyttöpäätteen edessä 08-16 joka päivä, tällöin ne treenit voi olla järkevää vakioida, ainakin jos on luonteeltaan tommonen tekosyiden keksijä kuten tuossa vinkkasit.

Niin, kaikkihan tässäkin harrastuksessa taas on tavoitteista kiinni. Mutta jos tämä nimenomaan on harrastus, niin jättäisin minäkin pelivaraa tuohon, koska elämä. Tuli sitä itsekin käytyä jossain vaiheessa pakkomielteisen tiuhaan salilla, mutta nykyään alkanut tajuta, että ei kannata olla tuon suhteen niin ankara itselleen, koska elämä. Tyttöystävä ja kaveritkin kiittää, jos keksivät jotain menoa eikä vastaus ole aina "ei pysty, koska sali". Ylimääräinen välipäivä silloin tällöin ei ole tappanut ketään. Toisaalta itse olenkin laiskanpulskea ja mukavuudenhaluinen treenaaja, joka ei ole todennäköisesti kehittynyt vuosiin ja käy salilla vain, koska se on kivaa ja terveellistä.

Hyviä pointteja ylempämä herroilla, mutta kun lanka koskee nimenomaan aloittelijoille annettavia ohjeita ja vinkkejä, en kantaani muuta treenirytmin vakioimisen ja rutiinin luomisen tärkeydestä. Se kun yksinkertaisesti on vain niin, että joko teet ja saavutat jotain, tai sitten keksit jotain muuta.

Aloittelijalle ei saa antaa vapauksia päättää liiaksi asioista JOS haluaa kehittyä. Mutta te kaikki olette oikeassa kannassanne, mikäli se kehittyminen ja tavoitteiden saavuttaminen ei ole ykkösprioriteetti. Eikä siinä ole mitään vikaa (y)

Aloittelijalle ei saa antaa vapauksia päättää liiaksi asioista JOS haluaa kehittyä. Mutta te kaikki olette oikeassa kannassanne, mikäli se kehittyminen ja tavoitteiden saavuttaminen ei ole ykkösprioriteetti. Eikä siinä ole mitään vikaa (y)
Ja sitten kun ei enää ole aloittelija, niin viikonpäiviiin sidotusta rytmistä pitää irrottautua, jos kehittyminen ja tavoitteiden saavuttaminen on ykkösprioriteetti (y)

Ja sitten kun ei enää ole aloittelija, niin viikonpäiviiin sidotusta rytmistä pitää irrottautua, jos kehittyminen ja tavoitteiden saavuttaminen on ykkösprioriteetti (y)

Kyllä juuri näin. Kun on tarpeeksi kokemusta treenaamisesta ja tuntee oman kroppansa paremmin, pystyy soveltaa mielin määrin. Ja kun siinä vaiheessa on jo paljon muutakin elämää ja tärkeämpiäkin asioita (toivottavasti) hoidettavana, niin sitten alkaa se kukonlaulun aikaan tai lepakkovuoroilla treenaaminen, jos on tavoitteita. Kehittymisen esteenä kun ei ole kuin tekosyitä.

Vanha aihehan tämä on mutta uutena käyttäjänä nyt laitan tähän vaikka joku parempi keskustelukin voi olla jossakin. Luin ketjun läpi ja löysin varmastikkin vastauksen kysymykseeni.
Eli aloin käymään salilla taas vuoden jälkeen pari viikkoa sitten, penkistä 80kgx2 oli maksimi. Viikko sitten 75kg ei mennyt ja täänkään 70kg ei mennyt 2x. Olen palautunut kyllä hyvin ja käyn 2x viikossa. Tehnyt muuta kroppaa ja vinopenkkiä yms. penaa tukevaa.
Eli mistä voisi johtua että ei tanko nouse? Painan siis 85kg 180cm ja peruskunto ok. Oletan syyksi etten ole syönyt ennen treenejä juurikaan enkä hirveästi juonutkaan, salilla vähän veltto ja väsynyt olo. Varmasti kun saa energiaa kehoon lähtee homma sillä kuntoon.
Pitää alkaa muodostaa rutiineja treenejä ennen että ois ainaki olotila hyvä. Hyvän oloinen foorumi btw!

Vanha aihehan tämä on mutta uutena käyttäjänä nyt laitan tähän vaikka joku parempi keskustelukin voi olla jossakin. Luin ketjun läpi ja löysin varmastikkin vastauksen kysymykseeni.
Eli aloin käymään salilla taas vuoden jälkeen pari viikkoa sitten, penkistä 80kgx2 oli maksimi. Viikko sitten 75kg ei mennyt ja täänkään 70kg ei mennyt 2x. Olen palautunut kyllä hyvin ja käyn 2x viikossa. Tehnyt muuta kroppaa ja vinopenkkiä yms. penaa tukevaa.
Eli mistä voisi johtua että ei tanko nouse? Painan siis 85kg 180cm ja peruskunto ok. Oletan syyksi etten ole syönyt ennen treenejä juurikaan enkä hirveästi juonutkaan, salilla vähän veltto ja väsynyt olo. Varmasti kun saa energiaa kehoon lähtee homma sillä kuntoon.
Pitää alkaa muodostaa rutiineja treenejä ennen että ois ainaki olotila hyvä. Hyvän oloinen foorumi btw!
Ehkä tärkein asia urheilussa on ruokailu. Jos ei "ole aikaa" syödä tai juoda, ei kannata mennä salillekaan(y) Jo pelkkä nestehukka vie suorituskyvystä todella paljon. Muistahan että jos et syö, menetät suurimman osan kehitys potentiaalistasi. Treeni uran alussa on uran kovin kehitys tahti. Älä hukkaa sitä ravinnossa möhlimällä. Itse tein sen juniorina, ja kaduttaa yhä. "Nollakaloreilla" treenasin monta vuotta. En ihmettele jos liha ei tarttunut.

Kiitos Predatori vastauksesta! Joo täytyy pitää tuo mielessä ja hyvä että kysyin ajoissa. Välillä "kiireen" takia huomaa joskus kuuden aikaan illalla etten ole syönyt mitään käytännössä. (Teen siis yöduunia ja herään kahdelta.) Veden juontiin oon yrittäny tehdä muutosta jo kauan että sais puhdasta vettä juotua eikä pelkkiä mehuja yms. Katsotaan miten parit seuraavat treenit kulkee kun hoitaa syömiset ja juomiset kondikseen.

Moi. Olisko ranskalaiselle punnerrukselle jotain parempaa vaihtoehtoista liikettä.. alkaa kyynärpää napsumaan liikettä tehdessä ja sen jälkeen esim. penkkipunnerruksessa sama napsuminen jatkuu, ei kiva.

Moi. Olisko ranskalaiselle punnerrukselle jotain parempaa vaihtoehtoista liikettä.. alkaa kyynärpää napsumaan liikettä tehdessä ja sen jälkeen esim. penkkipunnerruksessa sama napsuminen jatkuu, ei kiva.
Onhan noita vaik mitä, dippi, dippikone, taljassa monia vaihtoehtoja, kapea penkki jne. Ei oo pakko tehdä ranskalaista ollenkaa kyllä se ojentaja kehittyy muillakin liikkeillä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kiitos Predatori vastauksesta! Joo täytyy pitää tuo mielessä ja hyvä että kysyin ajoissa. Välillä "kiireen" takia huomaa joskus kuuden aikaan illalla etten ole syönyt mitään käytännössä. (Teen siis yöduunia ja herään kahdelta.) Veden juontiin oon yrittäny tehdä muutosta jo kauan että sais puhdasta vettä juotua eikä pelkkiä mehuja yms. Katsotaan miten parit seuraavat treenit kulkee kun hoitaa syömiset ja juomiset kondikseen.
Jos töissä ei ehdi syödä kunnolla tai ruoka ei muuten maistu, tee gainerista tai vastaavasta juomia mukaan. Sen hörppää muutamassa minuutissa. Voit sekottaa coctailiin mitä vain oman makusi mukaan. Pääasia että ateriavälit eivät veny useisiin tunteihin. Veden juonnissa helpointa kun pidät esim 1.5 litran pulloa mukana. Tavoitteeksi otat että sen on oltava tyhjä kun työpäivä ohi. Silloin tällöin lasista hörppimällä tulee yleensä juotua aivan liian vähän.

Olen aloittelija, mutta olen käynyt jonkun verran salilla kyllä aikoinaan, joten sinällään ihan tuttua puuhaa, mutta voimatasot yms. ovat aivan aloittelijan tasolla. No nyt olen tehnyt 3-jakoista kuukauden kolme kertaa viikossa, mutta pystyisin ja haluaisin käydä salilla 5-6 kertaa viikossa. Mikä olisi suht aloittelijalle hyvä ohjelma jossa käytäisiin 5-6 kertaa viikossa? Olen ajatellut, että jokin 5-jakoinen ohjelma ei välttämättä ole aloittelijalle se ehkä ihan paras? Ehkä jokin 3-jakoinen, vaikka 2 on 1 off- tyylillä? Entä 4-jakoinen? Voiko sitä tehdä esim. 6 kertaa viikossa ja jossain välissä pitää pari extra päivää huilia? On niin pirun tylsää iltaisin ja asun 100m päässä mun salista, että mielellään kävisi useammin kuin 3 kertaa viikossa. Olen kaiketi normaalipainoinen 86kg / 190cm. Skinny fat voisi olla paras kuvaus eli lihasta lähden hakemaan ja pienestä ylimääräisestä keskivartalon alueella haluaisin päästä eroon esim. keväällä vaikka kokeillen diettaamista. Kesäksi kondikseen meiningillä ajattelin treetana ja siitä toki jatkaen. Kaikki vinkit tervetulleita. Ps. toivottavasti meni oikeaan topiciin.

Olen aloittelija, mutta olen käynyt jonkun verran salilla kyllä aikoinaan, joten sinällään ihan tuttua puuhaa, mutta voimatasot yms. ovat aivan aloittelijan tasolla. No nyt olen tehnyt 3-jakoista kuukauden kolme kertaa viikossa, mutta pystyisin ja haluaisin käydä salilla 5-6 kertaa viikossa. Mikä olisi suht aloittelijalle hyvä ohjelma jossa käytäisiin 5-6 kertaa viikossa? Olen ajatellut, että jokin 5-jakoinen ohjelma ei välttämättä ole aloittelijalle se ehkä ihan paras? Ehkä jokin 3-jakoinen, vaikka 2 on 1 off- tyylillä? Entä 4-jakoinen? Voiko sitä tehdä esim. 6 kertaa viikossa ja jossain välissä pitää pari extra päivää huilia? On niin pirun tylsää iltaisin ja asun 100m päässä mun salista, että mielellään kävisi useammin kuin 3 kertaa viikossa. Olen kaiketi normaalipainoinen 86kg / 190cm. Skinny fat voisi olla paras kuvaus eli lihasta lähden hakemaan ja pienestä ylimääräisestä keskivartalon alueella haluaisin päästä eroon esim. keväällä vaikka kokeillen diettaamista. Kesäksi kondikseen meiningillä ajattelin treetana ja siitä toki jatkaen. Kaikki vinkit tervetulleita. Ps. toivottavasti meni oikeaan topiciin.
Ei 5- jakoista aloittelijoille. Mielestäni kannattaa treenata ainakin 2 kertaa lihas/viikko. 3- jakoisella voisi onnistua. Suosi raskaita perusliikkeitä ja vaihtele niissä toistomääriä. 3 treeniä viikossa on vähän. Lisää ihmeessä treenikertoja. Pidä treenit lyhyinä ja yksinkertaisina. Ei mitään supermegamassa sikapakkotoisto treenejä. Natu polttaa itsensä loppuun niillä.

Mikäköhän on kun paino on jämähtänyt paikoilleen. Alkuvuodesta paino noussut n. 4kg, mutta nyt parisen kuukautta ellei enemmänkin pysynyt paikallaan. Kalorimäärät on about samat olleet kokoajan, n. 2900-3200kcal vähän riippuen päivästä. Olen n. 185cm pitkä ja aamupaino 76kg jossa tosin ollut jo pitkään. Onko aineenvaihduntani jotenkin nopeutunut vai miksi samoilla kaloreilla ennen paino nousi ja nyt stoppasi? Ajattelin että jos heitän nyt vaikka 80g kaurahiutaleita yhdelle aterialle niin tulisi n. 300 kaloria lisää. Olisiko hyvä idea?

Mikäköhän on kun paino on jämähtänyt paikoilleen. Alkuvuodesta paino noussut n. 4kg, mutta nyt parisen kuukautta ellei enemmänkin pysynyt paikallaan. Kalorimäärät on about samat olleet kokoajan, n. 2900-3200kcal vähän riippuen päivästä. Olen n. 185cm pitkä ja aamupaino 76kg jossa tosin ollut jo pitkään. Onko aineenvaihduntani jotenkin nopeutunut vai miksi samoilla kaloreilla ennen paino nousi ja nyt stoppasi? Ajattelin että jos heitän nyt vaikka 80g kaurahiutaleita yhdelle aterialle niin tulisi n. 300 kaloria lisää. Olisiko hyvä idea?
Ei se paino voi nousta kokoajan. Muutenhan jokainen painaisi ennenpitkää 120kg:unsure: Kannattaa ennemmin miettiä paljonko se nousee vuositasolla. Nythän sulla jo ainakin tuo 4kg noussut. Jos rasvaprosentti suunnilleen sama,sehän on loistava saavutus. 4kg vuoteen tekee viidessä vuodessa 20kg. Ainakin itselle käy usein noin,että välillä paino junnaa samassa pitkään. Sitten yhtä äkkiä nousee nopeasti. Olisin huolissaan vasta kun et saa koko vuonna yhtään painoa.

Neljä kiloa aiempaa isompi kroppa vaatii enemmän kaloreita varsinkin jos se lisämassa on pääosin lihasta.

Anabolinen ja katabolinen tila vuorottelevat elimistössä tietyin välein. Neljä kiloa lisää massaa vuodessa on paljon. Kymmenen vuotta samaa latua kasvaa niin sitähän paino nousee sieltä 76 kilosta 116 kiloon.

Kiitti vastaajille! Ehkä kattelen vielä jonkun aikaa miten paino käyttäytyy enkä ala vielä lisäämään kaloreita. Rasvat on pysynyt suht samassa kuitenkin vaikka painoa tullut lisää. Helposti vaan houkuttelee tuo lisäsyöminen kun ruokahalu on aina ollut niin hyvä ja tuntuu että enemmänkin uppoaisi.

Totanoin ei välttämättä mikään aloittelija kysymys mutta sitäkin tyhmempi. Ei oikeen löytyny asiaan liittyvää ketjua niin menköön.

Alotin siis saliuran bodaamalla muutaman vuoden ja sen jälkeen menty varmaan 4vuotta pelkällä voimailulla. Tein pitkästä aikaa bodaustreenin rinnalle ja aattelin muutenkin siirtyä hetkeksi bodaukseen. Rintatreenissä penkki 5x8, vinopenkki kp 5x8 ja päälle vie ristikkäistaljassa viimmeistely. Huomasin nyt verenpurkaumat toisen kainalon kohalla rintalihaksen yläosassa. Rinta ei mitenkään erityisen kipeä. Mietin vaan, että onko tommonen ns. normaalia? Ennen bodatessa about samaantyyliin rasvat oli huomattavasti korkeemmat ja ei purkaumat olisi välttämättä näkyneet. Tajusin samalla, että huomattava määrä arpia rintalihaksen kiinniitysosan tiimoilla varmaankin johtuu juurikin näistä aikaisemmin bodatuista verenpurkaumista. Onko tässä vaiheessa syytä rajoittaa rinnan venytystä treeneissä terveyden kannalta vai onko haitta lähinnä kosmeettinen?

Miten kannattaisi jatkaa?

- m 32v, 173 ja 73kg.

Kesän alussa painoa n. 82kg, tähän mennessä poltettu tuo vajaa 10kg tavaraa superdieetti -ohjelmalla ja sitä jatkosoveltaen. Inbodymittauksen mukaan syyskuun loppupuolella rasvaprosentti 21,1 (lihasmassa 32,3kg ja rasva 15,2). Naama ja olemus on kaventunut, mahanympärys pienentynyt n. 10cm (alkup. +100cm).

Saliharrastusta perus 1-jakoisella n. 2kk takana, vuoden salijäsenyys hankittuna.

Kannattaisiko jatkaa rasvojen polttelua (aika mukava pötsi edelleen) vai keskittyä syömään enemmän ja treenaamaan lihasta?Tällä hetkellä päivittäinen kalorimäärä reilusta 2000 vajaaseen 2500. Tavoitteena päästä tiukkaan kuntoon!

Käyn salilla noin 1-2 kertaa viikossa. Treenaan yksijakoisesti pääosin sarjoilla 3* 6-12 riippuen vähän liikkeestä. Pyrin treenamaaan hyvällä tekniikalla ja mahdollisimman isoilla painoilla ja intensiteetillä.Teen yleensä aika monta liikettä: kyykky, suorinjaloin maastaveto, penkki, leuat, pystypunnerrus, kulmasoutu, vatsat, pohkeet laitteella, hauikset. Lisäksi lähes aina dibit ja usein myös ojentajat ja muuta hilavitkuttelua erikseen. Aikaa menee noin tunti+ mahdolliset lämmittelyt. Onko haittaa jos treenaa näin monta liikettä kerralla vai meneekö jo ihan pelleilyksi. Oon harrastanu paljon liikuntaa ja oon aika hyvässä kunnossa niin jaksan ihan hyvin tehdä ton just 2-3 viikossa. Myös muita kommentteja otan mielelläni vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom