Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Eli tehdäänpä tällainen ketju jossa voi kysyä ihan niitä perusjuttuja jos ei vielä esim. hakutoiminto ole tuttu. Ihan jokaista asiaa varten kun ei ole järkeä avata uuttakaan ketjua. Jos jostain asiasta tulee vääntöä, pistetään siitä sitten oma ketju pystyy, yritetään pitää tämä simppelinä juttuna jossa saa vastauksen kysymykseen tyyliin tuo yleisen "Tyhmien kysymysten kerho". Mutta käyttäkää kuitenkin järkeä mitä täälläkin kysytte, jottei tämä ihan pelleilyksi mene.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40864

Tossa on esimerkkinä ketju jossa olisi juuri tänne sopiva kysymys, pieni juttu johon riittää nopea vastaus.

Samallahan tästä aikaa myöden kehittyy sellainen ketju jonka aloittelija voi lukea heti palstalle tullessaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No Minäpä rohkeana aloitan kysymyksellä (:

Elikkäs jos haluan treenata ja kehittää enemmän tiettyä lihasryhmää
joka on jäänyt jälkijunaan muista lihaksista tai että tietyn lihasryhmän
treenaus on jossain määrin vaikeampaa kuin muiden ja sen takia kehitys
ei ole ollut mieltä ylentävää, kuinka voisin treenata kyseistä lihasta tuloksien toivossa: ehkäpä useampina päivinä? eriliikkeillä? kannattaako sellainen ylipäätään? (lihas ryhmät jotka kaipaavat enemmän ovat: Olkapäät ja rinta)

Toivottavasti joku käsitti kysymyksen.

No se enemmän ei ole aina parempi. Eli mä suosittelisin aloittamaan treenit aina näillä ongelmaryhmillä ja sun tapauksessa pistämään nuo ehdottomasti eri päiville jos treenijako on enemmän kuin 2-jakoinen. Ja ekaksi sentakia, että on varmasti forcea tehdä ne täysillä ja eripäiville monijakoisessa samasta syystä. Jos taas on esim. 2-jakoinen ja ne on samassa päivässä, kannattaa tehdä vuoronperään ensin, mutta pitää molemmat treenin alussa. Auttoiko yhtään?

Toinen juttu on tietysti treenin nykyinen sisältö, jospa siinä olisi jotain tsekattavaa ja ratkaisu löytyisikin sieltä.

No tässähän tämä koko komeudessaan:

4-Jakoinen Ohjelma

1. 1kk 8-12 toistoa/sarja. ajankohta: 17.10 - 20.11
2. 2kk 6-8 toistoa/sarja. ajankohta:
3. 3kk 12-15 toistoa/sarja. ajankohta:

1. Kädet
- Kapea penkki (10, 10, 8)
- Ranskalainen punnerrus (12, 10, 8)
- Dippitangolla (10, 8, 6)
- Hauiskääntö: Vinotuki + M-Tanko (12, 10, 8)
- Hauiskääntö: Seisten + M-Tanko (12, 10, 8)
- Hauiskääntö: Seisten + Kp (10, 8, 8)
- Rannekääntö (Suora-tanko) (12, 10, 8)

2. Jalat
- Jalkakyykky penkille (12, 12, 12)
- Jalkakyykky ilman penkkiä / Etukyykky ilman penkkiä (12, 10, 8)
- Etureisiojennus (12, 10, 8)
- Takareisiojennus (12, 10, 8)
- Pohjenousu seisten (12, 12, 12)
- Pohjenousu istuen (12, 12, 12)
- Perusvatsalihakset (Lisäpaino: 10kg levyllä) 20, 15, 12
- Selkälihakset (Lisäpaino: 10kg levyllä) 20, 15, 12

3. Rinta, Olkapäät
- Penkkipunnerrus: Vaaka (2x6 systeemi)
- Penkkipunnerrus: Vino (10, 8, 8)
- Rintalihaslaite, fly (10, 9, 8)
- Vipunostot sivulle (kp) (10, 8, 8) - Vipunostot taakse (kp) (10, 8, 8)
- Pystypunnerrus 80asteen kulmassa (kp) (10, 8, 8)

4. Selkä, Epäkkäät
- Kulmasoutu (kp) (12, 10, 8)
- Taljaveto: Eteen (12, 12, 12 )
- Taljaveto: Oikea sivu (12, 10, 8)
- Taljaveto: Vasen sivu (12, 10, 8)
- Leuanveto: 3-4 x MAX
- Taljaveto: kapea ote (12, 12, 12)
- Olankohautukset (20, 18, 16)
- Jalkojen nosto Dipissä (15, 12, 12)

5. Hölkkä 2x vko

Ja vielä sellaista että tuleeko lihasten kasvatuksen kannalta liikaa tuota aerobista, armeijaa varten lähinnä tuota teen ^^

Tuo määrä aerobista tekee vain hyvää. Mä en nyt enempää ota kantaa ohjelmaasi, nopeasti vilastuna näyttää hyvälle. Mutta jos kuitenkin on tarvetta panostaa sekä rintaa, että olkapäihin, laittaisin jaon silleen että rinta ja huis on yhtenä päivänä ja olkapäät ja ojentajat toisena. Näin tulee molemmilla tehtyä päivän aloitus ja jaksaa vetää täysillä ja näin saa sitä panostusta oikeaan suuntaan.

Olkapäissä voisit kokeilla sellaita, että aloita tekemällä vipareita sivulle ja taakse ja tee vasta näiden jälkeen pystypunnerrus. Itsellä ainakin auttanut tämä hyvin olkapäiden kasvuun. Rinnalle voi myös tehdä ensin ristitaljan, silloin menee penkkikin paremmin tisseille. Eli kokeilua peliin tämän suhteen.

No ohjelman pitäisikin olla kaikinpuolin kunnossa, no täytyypi noita juttuja testailla että mikä itselläni parhaiten toimii :) tosin en tiedä minkälaista tuo
kehitys rinnanosalta tulisi olla itse tehnyt nyt 2x6 ja 5-7,5kg on tullut lisää
vähän vajaassa kuudaudessa. Olkapäiden suhteen tosin ainoa painomääriltään
noussut liike on pystypunnerrus 5kg parannus. mitä tuo kertoo? :D

Hyvinähän tuossa on treenipainot kehittyneet, että ei se siitä ole kiinni. Kokeile joskus tehdä tuolleen esiväsyttämällä mitä tossa edellä kerroin, toimii ainakin olkapäille. Tissien kohdalla tiedän jonkinajan päästä kun olen vasta kuukauden verran tehnyt ja siinä ajassa ei paljon kasvua näe.

Joonaz sanoi:
Olkapäiden suhteen tosin ainoa painomääriltään
noussut liike on pystypunnerrus 5kg parannus. mitä tuo kertoo? :D
Heittäsin äkkiseltään, että paukut loppuu olkapään seudulta kun teet rinnan pohjille. Omalla kohdalla kun ottaa 3 kovaa sarjaa tisuille niin kyllä huomaa selkeän eron pystypunnerruksessa jos vertaa siihen miten se kulkee jos sen tekee ekana liikkeenä. 2 sarjaa on maksimi ja toinenkin alkaa olemaan jo aikamoista sohlaamista :)

Ite tekisin kuitenkin tuon pystypunnerruksen raskaana liikkeenä pohjille, koska vipareita jaksaa aina heilutella vaikka veto alkaa loppumaan mutta pystypunnerruksesta ei tule mitään.

kunnon kroppa tammikuulle!

Moi!
kuten näätte prof. oon 173/57 tyyppi ja olen käyny salilla vähän väliä kuukauden, ja ajattelin alottaa ihan kunnon ohjelman, mutta ennenkaikkea haluisin korostaa vähän enemmän habaa ja 6-packii. Voisiko joku hieman kokeneempi auttaa mua? sekä vielä kreatiinista, saako sitä ottaa alle 18 v? olen kuullut et sil olis jotain hyvii vaikutuksii. Auttakaa! :(

Vielä viimeinen kysymys malton ja dextron eroista, eli dextroa ostin lähinnä sen takia, että etiketissä luki "dekstroosi tehostaa kliinisten tutkimusten mukaan kreatiinin imeytymistä ja hyväksikäyttöä jopa 50%". Eli kuinka tämä imeytyy malton kanssa? Lisäravinteina toimii siis tällä hetkellä fast hera80, fast creatine, fast malto6 ja dextro.

Kroppa kuntoon! sanoi:
Moi!
kuten näätte prof. oon 173/57 tyyppi ja olen käyny salilla vähän väliä kuukauden, ja ajattelin alottaa ihan kunnon ohjelman, mutta ennenkaikkea haluisin korostaa vähän enemmän habaa ja 6-packii. Voisiko joku hieman kokeneempi auttaa mua? sekä vielä kreatiinista, saako sitä ottaa alle 18 v? olen kuullut et sil olis jotain hyvii vaikutuksii. Auttakaa! :(

Treenaa sitä koko kroppaa tasaisesti, ei mitään järkeä panostaa mihinkään hauikseen ja sikspäkkiin. Siinä kovassa treenissä nekin osa-alueet varmati vahvistuvat.

Babaar sanoi:
Vielä viimeinen kysymys malton ja dextron eroista, eli dextroa ostin lähinnä sen takia, että etiketissä luki "dekstroosi tehostaa kliinisten tutkimusten mukaan kreatiinin imeytymistä ja hyväksikäyttöä jopa 50%". Eli kuinka tämä imeytyy malton kanssa? Lisäravinteina toimii siis tällä hetkellä fast hera80, fast creatine, fast malto6 ja dextro.

Mä en tiedä onko tolla loppupelistä mitään merkitystä. Mutta laita sitä dextroa palkkariin osana hiilareita ja ota ne kreat myös siinä palkkarissa. Saat sitten ne mahdolliset hyödytkin käytettyä.

Kroppa kuntoon! sanoi:
Moi!
älä muuten lähde noihin 6pack-haba hommiin ollenkaan. Tuloksena susta tulee meikäläinen ja tumppu on paksumpi kuin reisi. Ilkeetä kulkea kesäisin hihattomassa paidassa toppahousut jalassa.

Kreaa voi rouhia kyllä, ei ole mitään ihmeainetta. 2 x 5g päivässä huiviin tauotta niin hiljaa hyvä tulee.

Timba79 sanoi:
Eli tehdäänpä tällainen ketju jossa voi kysyä ihan niitä perusjuttuja jos ei vielä esim. hakutoiminto ole tuttu. Ihan jokaista asiaa varten kun ei ole järkeä avata uuttakaan ketjua. Jos jostain asiasta tulee vääntöä, pistetään siitä sitten oma ketju pystyy, yritetään pitää tämä simppelinä juttuna jossa saa vastauksen kysymykseen tyyliin tuo yleisen "Tyhmien kysymysten kerho". Mutta käyttäkää kuitenkin järkeä mitä täälläkin kysytte, jottei tämä ihan pelleilyksi mene.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40864

Tossa on esimerkkinä ketju jossa olisi juuri tänne sopiva kysymys, pieni juttu johon riittää nopea vastaus.

Samallahan tästä aikaa myöden kehittyy sellainen ketju jonka aloittelija voi lukea heti palstalle tullessaan.
Kannattais varmaan laittaa tää ketju tollasen "tärkeä"-otsikon alle niin et se pysyy tässä ylhäällä eikä unohdu tonne jonnekin. :thumbs:

Montako grammaa 60kilosen (Yes, it`s me;) ) tulisi saada palkkarista hiilih/prot? Kun kaikissa vaan sanotaan että vaikkapa suhteella 50-50 mutta paljonko? 40g/40g? KIITOS!:)

Mikä ois semmonen hyvä "aamupala" lisäravinne juoma. Aamuvuoroon pitää herätä jo klo:6.00, niin en hirveesti jaksa ruveta väsämään aamupalaa ja en kyllä pysty ihan heti herättyänikään syömään mitään. Tähän mennessä olen juonut pelkkää heraa aamusin, mutta pitäskö pistää maltoa sekaan vai onko jotain valmista hyvää settiä?

Pääsen syömään ekan kerran sitten klo:9.00 aikaan.

J_mp sanoi:
Mikä ois semmonen hyvä "aamupala" lisäravinne juoma. Aamuvuoroon pitää herätä jo klo:6.00, niin en hirveesti jaksa ruveta väsämään aamupalaa ja en kyllä pysty ihan heti herättyänikään syömään mitään. Tähän mennessä olen juonut pelkkää heraa aamusin, mutta pitäskö pistää maltoa sekaan vai onko jotain valmista hyvää settiä?

Pääsen syömään ekan kerran sitten klo:9.00 aikaan.

Pistä 2-3 banaania ja/tai muita hyviä hedelmiä jossain tehosekoittimessa tai sauvasekoittimella sekaisin tuon heran kanssa ja juo tuo setti aamulla. Itse en maltoa ottaisi kuin palkkarissa. Ei ole kiva tunne jos aamulla napsahtaa verensokerit tappiin ja sitten 1-2 tunnin päästä ne tipahtaa alas ja rupeaa väsyttämään kunnolla.

EDIT: Myös kaurahiutaleet voi vetästä sekaisin tuon heran ja vaikka banaanin kanssa siinä sekoittimessa. En ole tällaista kuitenkaan kokeillut, joten lopputuloksesta (eli mausta) en sano yhtään mitään.

Timba79 sanoi:
EDIT: Myös kaurahiutaleet voi vetästä sekaisin tuon heran ja vaikka banaanin kanssa siinä sekoittimessa. En ole tällaista kuitenkaan kokeillut, joten lopputuloksesta (eli mausta) en sano yhtään mitään.

Joskus muinoin ku piti herätä aamuvuoroon neljän aikoihin ni tein ennen nukkumaan menoo just tollasen setin ja hyvin jakso sinne kasiin asti.Tosin hera kannattaa olla maustettua tai muuten tulee:urjo: ,ainakin itellä oli lähellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom