• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Liittynyt
5.5.2004
Viestejä
3 085
Morjesta, aloittanut punttisalihommia pitkästä aikaa uudelleen. Taustaa on nuorempana pari vuotta salilla käyntiä. Kehittelin tämmöisen ohjelman:

Treeni A

Maastaveto 3x5
Leuanveto 4x niin monta kuin menee, 2 sarjaa myötäotteella, 2 sarjaa vastaotteella.
Lattiapenkki 3x8
Hauiskääntö tangolla 3x8
Vatsalihakset liikkeitä vaihdellen

Treeni B

Kulmasoutu tangolla 3x8
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x8
Lattiapenkki 3x8
Hammer kääntö 3x8
Vatsalihakset liikkeitä vaihdellen

Noita treenejä siis vuorotellen, 2-3 kertaa viikkoon jaksamisen mukaan. Ajattelin toistomääriä vaihdella 6 ja 8 välillä mutta miten usein? Käytössä on pelkät painot, leveä tanko, käsipaino tangot ja leuanvetotanko mitään muuta ei löydy. Harrastuksen puolesta tulee jalkoihin rasitusta jopa 20 tuntia viikossa, siihen päälle en pysty tekemään maastavedon lisäks enää mitään vaikka jalkoja onkin todella mukava treenata. Onko minkälaisia parannusehdotuksia? Tuon lattiapenkin tilalle jotain rintalihaksille? Jos niitä saa treenattua ees mitenkään ilman penkkiä. Kiitoksia jos joku viitsisi vastailla.
Ihan hyvä setti on :) Varmaan kotirajoitteilla meinasit treenata?
 
Liittynyt
28.3.2020
Viestejä
5
Heipsan! Kaksijakoisella menty nyt tammikuusta asti, pitkän tauon jälkeen. Saleiltua tuli aiemmin tehokkaasti 2012-2015, ja suht. raskaan työn ansiosta aivan kaikki lihas ei ole sulanut pois. Nyt kun työt muuttui enemmän toimistohommiksi niin ajattelin myös salin aloittaa uudelleen.
Tuntuu siltä että lihasmuisti on oikeasti asia, koska tulokset on parantuneet isoissa liikkeissä +20kg muutamassa kuukaudessa 😄

Miltä näyttää tämä jako:

1.
Rinta
Olkapäät
Hauis
Ojentajat
Vatsat

2.
Jalat
Selkä
(Vatsat)

Isoille lihasryhmille pyrin tekemään 2-3 liikettä kolmen seteissä (rinta, selkä, olkapäät) ja 6-10 toistoa. Jalat saan hapoille jo yhdellä isolla liikkeellä, kyykky tai prässi. Hauis/ojentaja menee yhdellä setillä.

Lihasta tullut myös takaisin aika hyvin. Jätin myös herkuttelut pois, ja vähensin syömistäkin, joten melkein miinuskaloreilla tässä varmaan nyt menty. Silti tuntuu kehitystä tapahtuvan.
 
Liittynyt
5.5.2004
Viestejä
3 085
Heipsan! Kaksijakoisella menty nyt tammikuusta asti, pitkän tauon jälkeen. Saleiltua tuli aiemmin tehokkaasti 2012-2015, ja suht. raskaan työn ansiosta aivan kaikki lihas ei ole sulanut pois. Nyt kun työt muuttui enemmän toimistohommiksi niin ajattelin myös salin aloittaa uudelleen.
Tuntuu siltä että lihasmuisti on oikeasti asia, koska tulokset on parantuneet isoissa liikkeissä +20kg muutamassa kuukaudessa 😄

Miltä näyttää tämä jako:

1.
Rinta
Olkapäät
Hauis
Ojentajat
Vatsat

2.
Jalat
Selkä
(Vatsat)

Isoille lihasryhmille pyrin tekemään 2-3 liikettä kolmen seteissä (rinta, selkä, olkapäät) ja 6-10 toistoa. Jalat saan hapoille jo yhdellä isolla liikkeellä, kyykky tai prässi. Hauis/ojentaja menee yhdellä setillä.

Lihasta tullut myös takaisin aika hyvin. Jätin myös herkuttelut pois, ja vähensin syömistäkin, joten melkein miinuskaloreilla tässä varmaan nyt menty. Silti tuntuu kehitystä tapahtuvan.
No sen tarkempaa runkoa näkemättä niin jako on varsin ok, ns. mikä nottei. Jos aiot vetää vaan 1 happosarjan jalkoja selkätreenissä, niin varmaan joo jos on vanhaa taustaa niin toimii muutaman kuukauden siinä missä mikä tahansa ohjelma. Kun ei enää tuu enempää niin ota joku ohjelma siihenki :)
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 419
Kaupunki
Kuopio
Heipsan! Kaksijakoisella menty nyt tammikuusta asti, pitkän tauon jälkeen. Saleiltua tuli aiemmin tehokkaasti 2012-2015, ja suht. raskaan työn ansiosta aivan kaikki lihas ei ole sulanut pois. Nyt kun työt muuttui enemmän toimistohommiksi niin ajattelin myös salin aloittaa uudelleen.
Tuntuu siltä että lihasmuisti on oikeasti asia, koska tulokset on parantuneet isoissa liikkeissä +20kg muutamassa kuukaudessa 😄

Miltä näyttää tämä jako:

1.
Rinta
Olkapäät
Hauis
Ojentajat
Vatsat

2.
Jalat
Selkä
(Vatsat)

Isoille lihasryhmille pyrin tekemään 2-3 liikettä kolmen seteissä (rinta, selkä, olkapäät) ja 6-10 toistoa. Jalat saan hapoille jo yhdellä isolla liikkeellä, kyykky tai prässi. Hauis/ojentaja menee yhdellä setillä.

Lihasta tullut myös takaisin aika hyvin. Jätin myös herkuttelut pois, ja vähensin syömistäkin, joten melkein miinuskaloreilla tässä varmaan nyt menty. Silti tuntuu kehitystä tapahtuvan.
Ei jaolla ole suurta merkitystä. Sen voi sumplia mieleiseksi omien vahvuuksien ja heikkouksien mukaan. Tärkeämpää on miten treenaa, mitä liikkeitä ja kuinka paljon ( volyymi, kilot ).
 
Liittynyt
28.3.2020
Viestejä
5
Ei jaolla ole suurta merkitystä. Sen voi sumplia mieleiseksi omien vahvuuksien ja heikkouksien mukaan. Tärkeämpää on miten treenaa, mitä liikkeitä ja kuinka paljon ( volyymi, kilot ).
¨Nyt on tullut aika rankasti treenattua heti alusta lähtien. 4-6krt viikossa, pieni tauko oli välissä kun oli kipeänä. Setit tykkään vetää aina failureen, mitkä mahdollisia :eek: Nyt tuntuu että lihas kasvaa ja rasva palaa, varmaan aika pitkälti lihasmuistista johtuen? Mitäkä luulette miten kauan pienillä miinuskaloreilla saa lihasta kasvatettua? :woot:
 
Liittynyt
27.7.2017
Viestejä
126
ite oon nyt aloittanu tehä penkkiä sillätavalla että kaks kertaa viikossa penkkiä 3xmax toistot. joka kerta 5kg lisää. toistot menee alaspäin kyllä mutta painot nopeasti ylöspäin. 95kgx16 tuli torstaina. katotaan miten lähtee rullaa. joskus tein tota kuukauden ja sain 5kgmaksimiin. maksimi oli jotain +100kg en nyt muista kunnolla. enkka on 165 toivottavasti pääsen lähelle. sit taas kun ei voi enää lisätä painoa niin painot taas 15toiston max ja uutta kierrosta. vinopenkki 3x10 ja dippi 3xmax apuna ja erilaisia soutuja+leuat ja ylätalja
 
Ylös