Alle 18-vuotiaitten tuloksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
millaisia tuloksia aloittaessanne?

millasia tuloksia teillä on ollut aloittaessanne salitreenaamisen? penkki/kyykky/maastaveto joilla ootte siis tehneet sarjaa? ite en ole ikään treenannut jalkoja salilla niin vähän ahdistaa mennä jalkapäivänä kokeileen isojen miesten salille kyykkäämään ja maastavetään ku ei yhtään tiedä minkälaisilla kiloilla jaksaa ja tuskin on kovin häävit isot painoit joilla noita jaksaa tehdä.

Eiköhän se kokeilemalla selviä. Ei siihen tankoon oo pakko iskee heti 300kg ja testata meniskö

Kokeilemalla selviää ja turhaan sitä häpeämään sarjapainojaan kyllä ne siitä nousee sitä mukaan, mitä jaksaa treenata. Ketään ei oikeasti kiinnosta millä sarjapainoilla toiset treenaa tai jos toisen sarjapainoja vahtaa ja niille naureskelee niin on salilla keskittymässä epäollennaiseen ja näin ollen täysi :david:

Jos et ole aikaisemmin jalkoja reenaillut, niin ei paljoa kannata vaivata päätään sillä, mitkä raudat ovat maksimaaliset esim. kyykyssä kymmenen toiston sarjaan, vaan aloittaa maltillisesti ja opetella se tekniikka, lisätä painoja vähitellen. Itse olen tuolla tavalla asiaa lähestynyt, eikä kukaan ole kuittaillut tai naureskellut.

Itse kokeilin muutama päivä sitten maksimia penkissä ja mavessa. Penkissä meni 80 kg kaksi kertaa ja mavessa 140 kg. Ovatko hyviä tuloksia aloittelijalle? Painoa on 75 kg ja pituutta 180 cm.

reiska86 sanoi:
Itse kokeilin muutama päivä sitten maksimia penkissä ja mavessa. Penkissä meni 80 kg kaksi kertaa ja mavessa 140 kg. Ovatko hyviä tuloksia aloittelijalle? Painoa on 75 kg ja pituutta 180 cm.

ovat ainakin omasta mielestäni erinomaisia!

ja mitä tulee pieniin sarjapainoihin, lähinnä itsensä siinä nolaa jos rupeaa toisten sarjapainoja kyttäämään. Ei muuta kuin rohkeasti kyykkäilemään vaikka pelkällä tangolla!

voi sinne salille mennä treena vaikka miten pienillä painoilla eikä sillä oo mitään välii jos joku 250kg salisika siellä röhkii ittekseen kun se pystyy vetää kyykkyy jollain tonnilla. Vähitellen rautaa lisää kunnes saa tietää ne omat rajat.

Minä kun ekaa kertaa olin salilla jalkareenissä niin tein prässiä 2x8 meni 150kg + kelkka sekä maastavedossa meni sillon 5x100kg. Ei ne tulokset siis kovin kummosia tarvii olla sillä minuakin tuli yks heti kehumaan tuolloin ja olin aika hämmästyny. Menin nimittäin juuri ihan nolona salille ja mietin että mitenkähän sitä uskaltaa mitään tehä kun ei jaksa nostaa mitään. Tulokset nousee tosi nopeesti sitten alussa että ei se haittaa jos ekalla kerralla menee noin kun mullaki.

EDIT: Ainiin ja penkkiä meni muistaakseni 8 toistoa 65kg painoilla.

Itellä ei juurikaan ollu urheilutaustaa ja polvien kanssa oli ollut ongelmia kun salille menin alkukeväästä. Ensimmäisen kyykkysarja jonka tein oli 4x10x25kg. Eihän siitä nyt paljoa jääny jälkikasvulle kerrottavaa mutta enpä ainakaan itteäni rikkonu ekalla treenillä. Eikä ketään nauranu tai tullu kuittailemaa et rohkeesti vaan, kaikki sitä on jostain alottanu.

Siitä sitten 5 kiloa tankoon lisää joka viikko ja nyt ollaan jo sellaisissa raudoissa mitä ei ainakaan tarvitse hävetä(En mä kyllä tota 25 kiloakaan hävennyt). Tekniikkakin siinä parani samalla ja joka treenin jälkeen oli reidet kipeänä. Sama homma maven kanssa hyvin kevyillä (35kg) painoilla alotin.

:) Vähän kalpenee ZweCCo:n alotustulosten rinnalla, mutta ihmiset on erilaisia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni on treenitaustaa lonkalta vedettynä seitsemän vuotta, mutta missään vaiheessa en ole vetänyt täysillä ja taukojakin on ollut. Kuitenkin nyt kun tossa keväällä alotin taas punttailut, alotin kyykkäämisen 40kg x 3 x 10, ettei polvet mene paskaksi heti kättelyssä. Muutama katsoi oudosti, mutta samapa se mulle on.

vähän aikaa sitten meni ensimmäisellä jalkakyykkykerralla 3x8x95 . Penkki taisi olla 65kg ja maastavedossa 110kg. Nykyään maastaveto 160kg, penkki 90kg ja kyykky 95kg:n tilalla 100kg(pysynyt samassa koska sitä ei ole tullu tehtyä kuin 2kertaa.)

kumali sanoi:
ja mitä tulee pieniin sarjapainoihin, lähinnä itsensä siinä nolaa jos rupeaa toisten sarjapainoja kyttäämään. Ei muuta kuin rohkeasti kyykkäilemään vaikka pelkällä tangolla!

Samaa mieltä, silloin harvoin kun selkä antaa myöden kyykkäillä, niin käytän jotain max 80 kg rautoja ja mulla on sentään salitaustaakin 4,5 vuotta. Että turha niitä painoja on kyttäillä, sieltä ne hiljalleen kasvavat.

Ala-asteella joskus kolmannella tais jäädä 30kg rinnalle penkissä, seiskalla meniki sitte vähän aikaa nostellessa 50kg ja sitten kun oli vähä taukoa niin huimat 38kg. Sitten kun varsinaisesti aloin nostelemaan painoja meni penkistä 62kg. Kyykkyähän ei siinä vaiheessa tehty kuin silloin tällöin ja painot oli jotain 30-40kg
:D

Mun mielestä [omaan tasoon nähden] liian isoilla romuilla tekeminen on typerintä ja typerimmän näköistä mitä voi salilla tehdä.

Tekemättäjättäminenkin on fiksumpi vaihtoehto, tosin lähes yhtä huono vaihtis sekin.

Mulla (varsinkin nyt tauon jälkeen) lähes kaikissa liikkeissä aivan olemattoman pienet punnukset omaan painoonkin nähden ja ei vois vähempää kiinnostaa katteeko joku punttigorillasalisika mun keppijumppaa pahalla silmällä. Aivan sama.

Mitä nopemmin ottaa itteään niskasta kiinni ja niihin tarttuu pieniin painoihin, sitä nopeammin voi alkaa lisäilemään niitä painoja ja sitä nopeammin voi olla iteensä tyytyväinen. Pröplem solved!

Back
Ylös Bottom