Alkolakko -thread (ei absolutisteille eikä humalaisille)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olisi tarkoitus jättää pämppäily 13.11. asti. On tullut otettua kuppia heinäkuusta asti joka viikonloppu 1-2 kertaa ja tälläkin viikolla myös arkena kerran, koska ei ollut seuraavana päivänä mitään velvotteita.

Rahapulan ja oman terveyden edistämiseksi tein tällaisen päätöksen. Syysloma tuossa välissä tuottaa varmasti vaikeuksia, kun kaikki kaverit lähtee ihan varmasti isommalla porukalla pämppäämään.

Nyt tuli toinen selvä viikonloppu. Eli kolmen viikon tauon sain aikaseks. Ens viikonloppuna varmaan joutuu taas ainaki vähän juomaan ku on kaverin tuparit..

Oon dokannu vaan neljä kertaa tänä vuonna (Joista tosin yks kesti viikon..). Ens vuonna varmaan vielä vähemmän. Ei oo baarit mun paikkoja..

Eka viikonloppu 6kk:een kun ei yhtään alkoholia :) Olo on mahtava tästä on hyvä jatkaa selvää linjaa. Alko olla meno vähän liian hurjaa.

Tuli ennen dokattua about kerran kahdessa viikossa. No okei, vähintään. Sitte monesta syystä (treenit, rahanmeno, kunno morkkikset jne) päätin kokeilla elämää ilman alkoholia. Aluksi oli aika syvältä kun oli tottunut dokaamaan. Olin sitte 7 kk selvänä ja ei ole kun hyvää sanottavaa. Keksii paremmin tekemistä kun ei ole se tuttu ja turvallinen dokailu joka viikonloppuna. Baarissa oppii olemaan pikkuhiljaa ilman viinaa, ja nyt kun taas ottaa, niin ei tarvitse dokata hirmu määrää että olisi hauskaa. Rahaa säästyy ihan helvetisti ja treeni kulkee. En voi kun suositella kaikille tuollaista muutaman kuukauden taukoa.

Tässä on itelläkin sen verran kostea kesä takana, että tarkoitus on ollut hillitä loppuvuodeksi tahtia. Vaikka yleensä olenkin enemmän "kaikki tai ei mitään"-tyyppinen kaveri, niin alkoholia en kyllä aio itseltäni täysin kieltää. Tietysti siinä on se ongelma, että miten ihmeessä sitä pysyy kohtuudessa. Suuri osa sosiaalisesta elämästä kun keskittyy sinne tuopin ympärille. Toinen ongelma on se, että olen suuri oluen ystävä ja tykkään silloin tällöin nauttia hyvästä oluesta.

Tavoite olisi nyt siis kännätä korkeintaan kaks kertaa kuussa kesäisen vähintään kaks kertaa viikossa sijaan ja vähentää ehkä sitten siitäkin vielä. Vielä pitäisi keksiä joku raja-arvo niille kerroille, joilla ei hankita känniä, mutta juodaan pari kuitenkin. Tänä viikonloppuna jo onnistuinkin olemaan hankkimatta krapulaa ja huomenna onkin varmasti ihan toisella tavalla virtaa salilla. Kesällä ei pahemmin ole päässyt kehitystä tulemaan, vaikka kovin montaa treeniä ei ole juhlimisen takia väliin jäänytkään.

No niin pian tässä on ensimmäinen tavoite, eli kaksi kuukautta oltu selvinpäin.Ei ole ihmeemmin edes huvittanut juoda, ehkä johtuen siitä että päätin visusti pitää pitemmän kuivan kauden ennen poliisikoulun valintakokeita. Nyt kyllä huvittaisi jatkaa pitempääkin tätä raitista linjaa... baarissakin on tullut pari kertaa käytyä selvinpäin. Kyllähän sielä jaksaa kavereiden kanssa sen aikaa jauhaa, että jätkät alkaa olla liian kännissä.Siinä vaiheessa itseäkin alkaa sopivasti väsyttää ja voi lähteä kotia nukkumaan ja seuraavana päivänä hyvillä mielin treenaamaan:) Toki voi olla, että tämä selvä kausi päättyy pieleen menneeseeen valintakokeeseen:D

Joo, tipattomalla huomaa hyvin sen että viikonloppusinkin rahaa on ihan vitusti, tulee sellainen "mistä näitä satasia oikein tulee" - fiilis.
Ja sunnuntai aamu ilman darraa on kyllä niin antoisaa että ei mitään rajaa.

Ja sunnuntai aamu ilman darraa on kyllä niin antoisaa että ei mitään rajaa.

Joo, tuo pirteä sunnuntai on kyllä ylihieno. On ihan oikeasti levännyt olo maanantai aamuna (se nyt ei kuitenkaan sitä tarkoita että arkiviikko välttämättä huvittais...)

Mie taidan lähtee mukaan alkolakkoporukkaan. Koko kesä mennyt 1-2 päivää lähes joka viikonloppu juopotellessa. Ja kun nuo krapulatkin tuntuu kestävän nykyään monta päivää, niin ei kovin järki-touhulta enää tunnu. Ja rahanmenosta ei ilkeä ees mainita...

"Tekeeks Alyssa muuta ku nukkuu, käy töissä ja dokaa?" - Kämppiksen äiti.

En mä taida tehdä, joten nyt on varmaan korkea aika pitää pieni tauko juhlimisesta. Annan itselleni luvan lähteä illanviettoihin ja baariin mukaan, mutta en koske alkoholiin. En ota edes sitä maagista yhtä. Näin alkuun voisin yrittää olla vaikka muutaman viikon kokonaan ilman, katsotaan sitten miten sujuu ja haluanko jatkaa.

Itellä alko nyt n. 6kk juomatauko roaccutan kuurin johdosta. Nyt takana alle 2vko tipattomuus. Sanoisin että helppoa tulee olemaan lukuunottamatta tiettyjä tilanteita.. esim. lähestyvät 20v synttärit. Pitää vain keksiä muuta tekemistä viikonlopuksi. Eipä oo kyllä vähään aikaan baarissa juokseminenkaan kiinnostanut joten tuntuu hyvältä pitää taukoa. Enkä muutenkaan pidä alkoholista oikein muuten kun nousuhumala vaiheen ajan. Alkuilta on kivaa, loppuillasta alkaa jo vituttamaan tuleva darra. Olin n. 2v sitten about puol vuotta juomatta, ja nyt kun muistelee niitä aikoja niin ei tehnyt tiukkaa kuin sosiaalisesti..

Itellä alko nyt n. 6kk juomatauko roaccutan kuurin johdosta.

Päätös on tietysti hyvä, mutta ei ton kuurin takia juomatta tarvitse olla. Näin ainakin itselle ihotautilääkäri aikoinaan sanoi ja ihan hyvin mielin imin kaljaa kuurin aikana. Ei niitä pillereitä tietysti tarkotus ole sunnuntaiaamuna pönttöön oksennella. Itellä ainakin kuuri teki sen minkä pitikin eikä haitannut "viikonloppuharrastuksia" :)

Kuiva kausi on jatkunut jo joulukuun puolesta välistä. Oli vieteri kireällä töitten takia ja ei enää osannut rentoutua kuin pullon korkkaamalla. Riitelin tyttöystävän kanssa ja melkein tuli ero, sitten tein päätöksen että vähintään vappuun asti selvin päin. Eikä ole edes tehnyt mieli kovin usein. Ei ole saunavuoroa niin ei kaipaa enää saunaoluttakaan. Limpparia tosin kuluu kahta kauheammin kun pitää jotain poreilevaa juotavaa olla viikonloppuisin.

kuivakausi alkoi 2 tammikuuta ja ois tarkoitus olla maaliskuun viimiseen vkl asti. Eli jotain 5 vk menny nyt. Ei ongelmia. ei oo edes tehny mieli ottaa keittoa:):thumbs:

2.2.2010 klo 1.00 paikallista aikaa (klo 3 Suomen aikaa) otin Puerto Ricossa, hotelli Marina Suitesin baaritiskillä kaks gin tonicia tuplana. Täyttä sekoilua ja täysin ääliömäistä käyttäytymistä pitkin Afrikan rannikkoa ja välillä Suomessa ja ties missä oli takana siinä vaiheessa melkein kuukausi (melkein) putkeen. Promilleja oli sen verran, että pudotin toisen noista gineistä lattialle. Koko illan olin mökeltäny suustani jotain ihan uskomatonta paskaa... Tossa vaiheessa päätin, että se kädessä pysyny jäi mun viimeseks alkoholiannokseks piiiiitkään aikaan. Oon antanu näitä lupauksia tosissani ja vähemmän tosissani jo kymmeniä, mutta nyt oon vakuuttuneempi onnistumisesta kun koskaan aikasemmin. Toi usko on vahvistunu exponentiaalisesti päivä päivältä. Parin kaverin kanssa oon nyt lyöny vetoo siitä kuka on pisimpään juomatta 2500€ per lärvi eli 5k€ napsuis jos selvä putki pitää pisimpään. Lisäks lupasin sille kaverille joka arvaa mun repsahtamisen päivämäärän lähimmäks, tarjota koko illan juomineen ja ruokineen. Ite osallistuin kisaan arvauksella 2.8.2010 ja kukaan muu ei oo vielä uskaltanu veikata vappua pitemmälle eli jos kestän vapun ja elokuun alun puoliväliä pitemmälle niin näillä näkymin vältyn senkin tarjoomiselta. Toi ei ollu sit mikään yleinen kisa johon kaikki täältä saa alkaa huutelemaan vastauksia, mutta facebookissa voi käydä vielä laittamassa oman veikkauksen mun profiiliin jos on kaveri ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom