Alkolakko -thread (ei absolutisteille eikä humalaisille)

talvella olin reilu 3kk täysin juomata mitn alkoholipitoista juomaa. Oli muuten terve olo ja 10kg putos paino. Tosin urheilin rajusti tuona aikana. Oli ihan helppoa olla ottamatta, mutta nyt kun ei ole mitn "lakkoa" niin tulee nappailtua ihan reilusti ja läskiä on kertyny useampi kilo vyötärölle vaikka kuinka paljon tekisi aerobista.

Itse olen niin selkärangaton että on helpompi olla täysin ilman alkoholia, kuin että "no jos yhden oluen"..
Lumet kun tulee niin alkaa taas lakkoilu ja kestää kevääseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahas, kaksi viikkoa täynnä ilman mitään alkoa. Ei tee edes mieli mutta saas nähdä kun ensiviikolla pitää käydä pitemmällä työreissulla ulkomailla, miten luopioon suhtaudutaan jos olut ei edes maistu...

Melkein kuukaus takana ei kyllä tunnu missään. Alkuvuodesta olin 4 kuukautta juomatta ja nyt tuskin tulee mitään juotua loppuvuotena. Itellä ainakin alkoholilla on niin iso vaikutus painon pudotukseen, en tiiä vetääkö aineenvaihdunnan jumiin vai mikä on.

Itellä ainakin alkoholilla on niin iso vaikutus painon pudotukseen, en tiiä vetääkö aineenvaihdunnan jumiin vai mikä on.

No alkoholissa on älyttömät määrät energiaa, tottakai paino putoaa, kun alkoholista saatu energia jää pois. Plus kun lopettaa länträämisen, niin jo pelkkiä nesteitä poistuu viikossa aika mukavasti.

Itselläni menossa selkärangattoman miehen alkoton kausi, otan edelleen 1-olutta janoon. On sekin kuitenkin parannusta siihen verrattuna, että tähän mennessä lempilääke on ollut viski, jota on sitten mennyt useampana päivänä viikossa. Ja sen kyllä huomaa vyötäröllä.

No alkoholissa on älyttömät määrät energiaa, tottakai paino putoaa, kun alkoholista saatu energia jää pois. Plus kun lopettaa länträämisen, niin jo pelkkiä nesteitä poistuu viikossa aika mukavasti.
En tarkottanut mitään läträämistä, vaan ihan jotain 4-5 annosta josta menee aineenvaihdunta jumiin 2-3 viikoks.

Mä oon käsittäny et alkoholi poistaa nestettä kehosta?

Näinhän se tekee juomisen yhteydessä, mutta etsipä käsiisi pidempään juonut henkilö jostain ja sano, etteikö olisi turvonnut? En siis tosiaan puhunut mistään satunnaisesta pämppäilystä.

En kyllä osaa kuitata tuota että rupeis laihtumaan kun lopettaa juomisen, mulla täysin päinvastoin. Tuntuu että kiloja tulee tyhjästäkin. Ryyppäämällä sensijaan dieetit toimii, mutta tiedä sitten kehon koostumuksesta.

Tarkoitus mennä mittaamaan oikein kunnon mittauksella kehon koostumus nyt ja 4-6vkoa myöhemmin, jotta lihaako sieltä oikein pukkaa..

Mulla suurin syy läskin kerääntymiseen juomisen takia on se että kun nappaat vähän keittoa, tekee illalla mieli roskaruokaa, sit aamulla heräät pienessä tärinässä, tekee taas mieli rasvamättöä. tämä toistuen muutaman kerran viikossa niin alkaa energiansaanti olemaan aika kohdillaan.

Jonkin sortin alkolakko tuli aloitettua kesälomien päätteeksi elokuussa. Tosin sitä joutui heti rikkomaan yhden seurapiirisiiderin kera firman juhlissa, mutta tavoitteena olisi mennä (ainakin) jouluun asti ilman kännijuomista. Tämän saman lupauksen teki myös muutama frendi, joten toisiamme tsempataan ja pidetään ruodussa. Tosin aivan absoluuttista lakkoa ei lähdetty vetämään vaan tilipäivän kunniaksi annamme itsellemme palkinnon raittiista kuukaudesta parin (=2, ei enempää) oluen verran. Samainen lakko ulottuu myös roskaruuan syömiseen.

Motiivi: rahan säästäminen (tuli aiheelliseksi kun katseli kesäloman ajalta tullutta tiliotetta :wtf: )

Kalorimääristä sen verran, että kaksi kertaa eläissäni olen laskenut ja seurannut tarkasti, mitä syön, noin 2vkon jaksoja molemmat. Toinen kerta taisi olla 2002 tai 2003 (niistä ajoista ei ole muuten syöminen juuri muuttunut). Kyse oli siitä, etten muuttanut syömistäni mitenkään, merkkasin ja mittasin vain kaiken tarkasti, jotta saan tietoa, miten ja minkä verran syön. No kumminkin, siihen toiseen kertaan osui juopottelusessio. Muina päivinä minulle oli työ ja tuska saada tavoiteltu 3000kcal/vrk täyteen, siinä juopottelupäivänä meni muistaakseni 6000kcal rikki, tuosta noin, siinä sivussa.

Enkä edes syönyt juopottelun päälle mitään kepappia, isoa pitsaa tai muuta mättöä. Enkä syönyt mitään sellaista seur. päivänäkään. Eli syömiset olivat aika normaalit, mutta iso määrä keppanaa (ja oisko ollu pari vahvaa olsee ja ehkä yksi siidukin siellä seassa) riitti kalorimäärän tuplaukseen, helposti.

Yhteenvetona sanoisin, että vähän vaikea sanoa, onko länsimaiden pahin lihottaja nopeat hiilarit vai alkoholi. Terveysongelmien aiheuttajana alkoholi on kumminkin kokonaisuutena varmaan edellä.

Nyt alkaa täällä tauko kanssa.

Baarissa tulee oltua melkein joka viikko 1-2 kertaa, mutta 99% kerroista tanssimassa vain. Tämä kesä kuitenkin mennyt harvinaisen paljon alkoholin nauttimisen merkeissä.
Keväällä meni kisahevonen paskaksi -> liikaa aikaa eikä vloppuisin kisoja -> baari.
Keväällä sinkkuuntuminen -> liian hauskaa -> baari.
Hyi.

Fläsäähän alkanut tietysti kertymään monien sattumien summasta, mutta tuo kerma/karamelliliköörien kittaus on varmasti vaikuttanut asiaan.

Eli tämän lakon tarkoitushan on siis koittaa saada kalorimäärät pienemmiksi ja koittaa päästä takaisin "baariin-vain-tanssimaan"-moodiin.

Totaalitauko kestäänee siskon synttäreihin asti, jotka järjestetään jossain vaiheessa ennen joulukuuta :rolleyes:

Se on varmaa ominaisuus, se ketä juomisen ohella syö normisti tai jopa enemmän varmasti lihoo, mutta meikäläisellä olut tappaa ruokahalut ja väkevät vielä kauniimmin.

Laskin jotta 15 tuoppia olisi n. 2000 kaloria, tuolla määrällä mun ei tarttis syödä ollenkaan. Ja lihat palaa ;)

btw. oli taas tipaton viikonloppu, pepsiä meni ja jumbopussi karkkia normaalin sapuskan (seiti, rahka,raejuusto,riisi, paistijauheliha yms) päälle. 300g lisää painoa?! Ja liikuin 750 kalorin edestä, helkatti. Diabetesko mulla on..

Niinno siis mähän syön tukevasti ennen juopottelua, mielellään jotain suolaista (mitä nyt on saatavilla) keskellä juopottelua ja juopottelun jälkeen vielä. Mutta ainakin noi ennen ja jälkeen ateriat ovat jotain ihan perusterveellistä kotiruokaa, esim. omena ja pari siivua täysruisleipää, joiden päälle ei tule muuta kuin kinkkua ja juustoa. Päälle rahkaa raakana.

Alkoholi ei ole multa ikinä nälkää hävittänyt mihinkään, varsinkaan nyt vanhemmiten, mutta kyllä juopottelemalla näköjään saa helposti ja nopeasti valtavia määriä kaloreita/kilojouleja sisäänsä ja sitä lihottavinta mahdollista laatua.

tänään tuli 5 viikkoa alkolakkoa täyteen ja mökki kutsuu, joten nyt kaljaa koneeseen. Vielä on pakko mainita, että 9.5 kk jälkeen koitin taas tänään maastanostoa kun selkä ei ole oikein kestäny ja 310 kiloa sai nöyrtyä. Hyvä fiilis. Joten kippis vain ja alkolakkoon palataan taas sitten ku jaksaa.

Mulla reipas tauko takana. Tänään ostin oktoberfestibeirin ja yhden punkkupullon. Punkusta join lasin ja nyt maistelen olutta.

Tipatonta taukoa tais tulla liki 2kk, teki varmaan hyvää.

Toista viikkoa mennään ja kolme aattelin olla vielä. Katotaan ny. Pakottavaa tarvetta ei ole, mutta koko kesä oli (taas) melkoista kissanristiäistä alkoholin siivittämänä. Pitää taas vähän palauttaa itseä arkeen.

Viskisiivun saatan sallia vaikka puolivälissä operaatiota :D

Itsellä kohta taas kaksi viikkoa täynnä. Tätä taukoa ennen oli parin viikon tauko joka katkesi työreissuun (yhden päivän reissulla kestin kivennäisvesilinjalla)... Noo nyt voi taas katsella mutta ainakin pari kuukautta vois paussia pitää ja kasvattaa kuntoa.

Tänään just alko tipaton kausi, kyllä se nyt ainakin kuukauden täytyy kestää. Tänä vuonna onkin tullut tintattua aivan liikaa, melkein joka vkl lärvit, useimpina kahdet. On ollut rankka vuosi, vaikkei se mikään selitys ole. Rapulat on viime aikoina ollu kyllä sellaista vainoharha-osastoa, että. Pikku breikki varmasti tekee hyvää.

Nyt pitää vaan keksiä jotain järkevää tekemistä perjantai -ja lauantai illoiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom