Alkolakko -thread (ei absolutisteille eikä humalaisille)

Mulla on olosuhteiden pakosta alkolakko. Polvi leikattiin tuossa vajaa pari viikkoa sitten joten ei uskalla sen kanssa lähteä hölmöilemään. Nyt vedetäänki oikein lääkärin määräyksestä RHP-treeniä muutama viikko ja katsotaan josko sais pientä kehitystä sillä saralla aikaiseksi :puntti:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ite oon nyt kuukauden pitänyt "max 12 annosta viikonlopussa" lupausta :P eihän tää paljoa ole, mutta säästyy darroilta eikä muutenkaan tunnu että olisi juonut ollenkaan. Sen lavan sijaan oikeesti jees vaihtoehto kun tollakin määrällä on jo hauskaa baarissa jne. treenikin kulkee ihan jees.

Pari kuukautta jos koittais tipatonta pidellä, reilu viikko nyt takana. Kesän aikana tullut törpöteltyä ihan riittävästi. :kippis1:

Joo ja maanantaina vois alotella taas vaihteeks treenailemaan.

Itsellä tuli sunnuntaina vuosi täyteen selvänä , eikä tee edes mieli juoda, päin vastoin kun kattelee tuolla kännissä sekoilevia/örveltäviä ihmisiä tulee ajatelleeksi kuinka "säälittävältä" itse saatan vaikuttaa päihtyneenä.

Sitä paitsi viikonlopuista ja vapaista saa enemmän irti kun ei ole sekaisin/darrassa.

Juomisen lopettamisen syyt eivät liity mitenkään pakkolopettamiseen tms, viime vuoden ilotulitusten jälkeisessä darrassa aloin vain miettimään etttä mitäpä jos olisi selvinpäin ....

Aluksi oli vaikeaa, ekat pari kk, sosiaalisen ilmapiirin muuttuminen, kaverit kun jatkoi baarissa juoksemista, itsellä ei ollut muuta tekemistä kuin treenata, Kuulin myös olevani "tylsä jätkä", "nolife" ja ties mitä, mutta jos tylsyys on yhtäkuin kieltäytymistä oman kehon tahallisesta tuhoamisesta erilaisilla "liuottimilla" niin mielummin olen tylsä kuin mykkäelokuvat kuin pilaan kehoani.

Pirusti onnea kaikille, jotka ovat päättäneet lopettaa alkoilun, keep it going! :thumbs:

Kaksi viikkoa nyt tipattomuutta takana, ja tarkoitus jatkaa vielä ainakin syyskuu. Uusi treeniohjelma kyllä motivoi sen verran ettei juurikaan tee edes mieli juoda, vaikka ilmasta viinaakin olisi ollut tarjolla.
Viime kesänä 7 viikon raittiusputki, ja ainaki silloin se tuntui aika maksimiajalta kun teki taas mieli maistella olutta.
Ei ole oikein itselle toiminut mitkään maksimimäärän rajoittamiset. Sitten kun juo niin oikeastaan aina tulee juotua ihan kunnolla, ja seuraavat pari päivää menee krapuloihin ja unirytmin palauttamiseen.

No, absolutismi tarkoittaa ehdotonta kieltäytymistä. Eli, jos lopetat tänään etkä juo ennen omia hautajaisiasi, pääset Allahin valtakuntaan absolutistina.

Sunnuntaina alkaa alkolakko vuoden loppuun. Piti ottaa viikko eroa röökinpolton lopettamiseen, koska ei kaikkea voi kerralla lopettaa.

21v mulla oli muistaakseni noin 4kk täystauko alkoholista. Se teki hyvää ja laajensi ajattelua alkoholin osalta. Sitä edelsikin eka punkkarihevariporukoissa, sitten opiskelijapiireissä välillä rajumpaakin röpöttelyä, mm. kiljua ja kotiviiniä upposi lujaa tahtia välillä. Olin silloisen alkolakon aikana vieläpä ulkomailla opiskelemassa. :eek:

Seuraavaksi voisi olla ohjelmassa vaikkapa vuoden alkoholilakko. Sitten katsoisi rauhassa, mikä on meininki, jatkaako ehkä samaa rataa hautaan asti, vai sihahtaako vielä olsetölkki tai pullo auki, tai narahtaako/poksahtaako vinkkupullo auki. Ns. teräviähän mä en ole vuosiin oikein sietänyt ja noita miedompia menee yhä harvemmin ja yhä vähemmän.

Humalatilakin on ruennut ärsyttämään. Tympii se sumea pöhnä ja oma fyysinen surkeus. Mulla noita ei korvaa minkäänlainen estojen väheneminen tai sosiaalisuuden lisääntyminen, sama pässi olen humalassa, kuin selvänäkin. Yleensäkin olen yhä enemmän sitä mieltä, että noikin estojen vähememiset ja sosiaalisuuden mukalisääntymiset ovat enempi opittuja ja/tai matkittuja juttuja, eli näitä Koska Niin Kuuluu Olla ja Ihmisten Käyttäytyä juttuja, ei niinkään alkoholin automaattisesti tuomia etuja. Tai sitten olen vain yhä enempi mälsimys ja kontrollifriikki, mitä vanhemmaksi tulen.

Muuten komppailen Miken tässä ketjussa esittämää mielipidettä, että kyllä se tauko olisi ainakin muutamia kuukausia hyvä olla siten, että samaan aikaan elää ihan samalla lailla, kuten ennenkin, eli hengaa samojen inmisten kanssa ja muuten tekee samoja juttuja, mutta ei vain juo yhtään alkoholia. Nimenomaan semmoinen meininki ehkä saa näkemään asioita ja ihmisiä aika erilaisesta vinkkelistä, mitä aiemmin.

Ja oma asenne on tässäkin alkolakossa ratkaisevaa. Jos oikein kovasti tolkuttaa itelleen "Vituttaa olla selvin päin! Jumalauta, kun on tylsää! Mun on pakko saada ny alkoholia, että olisi parempi fiilis!", niin sitten se on niin, siitä tulee itteensä toteuttava ennuste. Jos taas pyrkii löytämään asiaan enempi ulkopuolisen tarkkailijan relaa ja rauhallista meininkiä, niin on tod.näk. itellä parempi mieli ja onnistuu alkolakossa kaikin puolin paremmin, ehkä oppii itestään ja muista paljonkin. Elää päivän kerrallaan, keskittyy tekemiseen, ei mielen vatvomiseen ja tsekkaa vaan skenee rauhassa, niin hyvin menee.

Itsellä nyt 2.5 viikkoa tipatonta takana ja ainakin saman verran olisi tarkoitus jatkaa vielä. Kesälomalla tuli ihan tarpeeksi vedettyä keittoa (mm. Metallican risteilyllä 4 päivää). Itsellä ainakin nykyään tulee niin kauheat kanuunatkin ryyppäämisen jälkeen, että ei niitä ihan joka viikonloppu viitsi kärsiä. Viime vuoden lopulla tuli pidettyä tipatonta lokakuun puolesta välistä uuteenvuoteen ja onhan se ihan eri fiilis treenailla kun elimistö palautuu kunnolla. Bonuksena on vielä se, että maanantaina on työpaikalla virkeänä ja tupakkalakkokin on nyt pitänyt kun tulee kännissä polteltua. Varmaan joutuu tuossa 19 päivä ottaan jotain kun lähdetään mökille. Jotenki se makkara ja olut maistuu vaan niin hyvältä siellä.

Mulla on ruvennu paino nousemaan sikana kun lopetti keitot. Yli 3 viikkoa ollut tipattomalla ja painoa tullu liki 2kg lisää ja oon syönyt normaalisti tai oikeastaan tehny enempi aerobista.

Kumma juttu, kai sitä vaan tosiaan palautuu paremmin. Täytyy tänään testata miten kulkee selkätreenit :puntti:

Sniffarin logiikalla on vaan kuolleita absolutisteja :dance2:

Itsellä meni välissä aika lujaa: useammat kännit viikossa. Siitä seurasi hirveä väsymys ja töitäkin piti kuitenkin tehdä. Nukkuminen oli mitä oli ja terveys alkoi mennä. (sain mm. keuhkoveritulpan) Sitten päätin hiukan muuttaa elämäntapojani, jotta lapsellani olisi isä vielä jonkin aikaa. Pidin alkoholista aluksi 6kk täys tauon. Sinä aikana fyysinen ja myös henkinen kunto koheni silmissä. Nykyisin käytän alkoholia ehkä n. 4-8 viikon välein ja paljon vähempiä määriä. Nykyisin myös krapulat ovat järkyttäviä....

itsellä menee vähä kausiluontaisesti:)

tammikuu selvä
helmi-maaliskuu vauhdikkaasti
huhtikuu selvä
touko-elokuu vauhdikkaasti
syyskuu- selvä

en tiedä onko mitään järjeä tässäkään mutta kivaa olla silloin tällöin se kuukausi ihan selvinpäin :)

tuppaa olemaan vaa että etenkin baarikiintiö tulee täyteen hyvinki äkkiä...

Itsekin joskus tätä miettinyt että vois tipatonta pitää mutta koskaan en ole keksinyt oikeen järkevää syytä nyt kun ei ole ollut varsinaisesti naistakaan asioita sotkemassa. Tai siis en kyllä vaan keksi että mitä muuta vois oikeen tehdä kun suurin osa kavereista muutenkin noissa baareissa pyörii (niin, olen 24 vuotta nimimerkistä huolimatta) ja se on oikeestaan ainut paikka koulun lisäksi missä ihmisiä voin kunnolla tavata, lukuunottamatta muutamia parempia ystäviä mutta heilläkin alkaa olemaan jo niin täysin omat kuvionsa.

Että vaihtoehdot olisi siis siinä että vietän viikonlopun yksin ja reenaan tai lähden ulos ihmisten ilmoille pitämään hauskaa. Ei oikein sipuli taitais kauaa kestää tota ekaa vaihtoehtoa, yksittäiset vkloput asia erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom