Alkoholista luopuminen?

Tänään oli pakko ottaa 0,75 viinipullo jonka sain lahjaksi jouluna kun iski kauheet pelkotilat päälle ton alkuviikon 3 päivän putken jälkeen. Oon ihan varma että mulle joku tahtoo pahaa ja tulee kiristämään ja hakkaamaan.:wtf: Oliskohan lääkäristä apua jos oireet jatkuu eikä uskalla mennä nukkumaan öisin? Ei nää oo kyl todellisia... vittu sentään ku ei jaksais.:(

Enemmän apua on siitä että lopetat sen viinan kanssa läträämisen ja keskityt treeniin. Viina on pahasta jos sen kanssa leikkii liikaa. Päätät että huomisesta alkaa se kuuluisa uus elämä. Rupeet syömään hyvin, jätät viinan pois ja treenaat kun vanha sika, kyllä se siitä. Krapulasta ja noista morkkiksista pääsee eroon päivässä. Juot vitusti vettä ja syöt hyvin ja käyt vaikka kävelylenkillä jos ei muuta pysty tekee. Kyllä se siitä, tsemppiä!

Käyt suihkussa, peset hampaat ja otat lasin vettä niin on kun uus ukko, ja sit päivän askareet käyntiin ni ei muista enää koko krapulaakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En varmasti luovu alkoholista ennen kuin joku terveydellinen asia sitä vaatii.

Harrastan alkoholijuomia ja kulinarismia ja nuo kaksi asiaa kyllä sopivat yhteen kuin nyrkki turkulaisen nenään. Pidän eritoten erilaisista oluista, viskistä ja viineistä, olen myös yrittänyt pikkuhiljaa opetella konjakkeja ja rommeja. Haluan maistaa erilaisia juomia, haluan kokemuksia. Pitkän kaavan mukaan syötäessä aterian ohessa kuuluu ottaa useampi annos alkoholijuomaa ja teen sen varmasti jos siihen on mahdollisuus. Jos se joskus lipsahtaa kännin puolelle niin so not kunhan kokemus muuten on kohdallaan, kaikesta kivasta joutuu vähän kärsimään. Varsinaisesti kännejä juon harvoin ja tissuttelen tai otan pari juomaa juuri silloin kuin haluan.

Jotenkin mustakin tuntuu että se lässytys eurooppalaisesta juomatavasta on jonkinmoista sanahelinää. Muualla sitä kuppia otetaan mm. koko ajan ja kun koko ajan ollaan pienessä hiivassa niin eihän se sitten niin pahalta näytä. Briteissä aamupalan yhteydessä voi vetää tuopin ja lounaalla toisen, siitä se sitten kivasti kääntyykin iltaa kohden ja töiden jälkeen pubissa voi imailla vielä sen 10 börstaa eurooppalaisittain. Ja kuten jo ilmi kävi, ei ne saksalaiset, ranskalaiset, hollantilaiset...yms poppoo varmasti sen raittiimpia ole.

Vituttaa myös selitys siitä miten kauan on ollut juomatta. Mua ei vois vähempää kiinnostaa onko joku ollut kokonaan ilman alkoholia kuukauden vai viisi vuotta. Evvk, ISMO.

En tajua miten muuttuisin paremmaksi ihmiseksi tai miten mun elämä paranisi jos luopuisin alkoholista kokonaan. En todella tiedä tai tajua.

Krapulaa yritän välttää, enkä enää muutenkaan jaksa kauheasti ryypätä. Onhan se vähän jakanut kaveriporukkaa, näiden bilettäjien kanssa ei enää kauheasti tule hengailtua. Ei se biletys ole ikinä mun juttu ollutkaan, jo silloin 18-20 vuotiaana ihmettelin, että mitä ihmeellistä niissä yökerhoissa on? Vastenmielisiä paikkoja, tylsiä ihmisiä.

Alkoholia kyllä käytän, tissuteltua tulee liian usein, joskus parinakin iltana viikossa. Nyt tarkoitus vähentää. Humalassa ei tule oltua enää edes kuukausittain. Viihtyisät pubit ja vaikka biliksen- lautapelien pelailu on enemmän mun mieleen, paikoissa joissa hanasta tulee muutakin kun Koffia. Ja voi rauhassa keskustella kavereiden kanssa ilman huutamista ja ilman örveltäjiä.

Osalla frendeistä se alkoholin käyttö tuntuu olevan se pointti, ei niinkään se että pidetään hauskaa ja tehdään jotain. Pitää vaan dokata dokaamisen takia. Jos se viikonlopun perseet olalle reissu on se elämän kohokohta, niin kannattaisi ehkä vähän kelailla asioita.

e. Alkoholista kokonaan luopuminen? No way! Kohtuudella.

Kiinnostus sellaisiin nakit&muusit -tyylisin megalärveihin on kyllä kadonnut aivan täysin. Aamun rapelon miinukset ja edellisen illan hauskanpidon kun summaa yhteen niin pakkaselle jäädään ja pahasti. Darrakin on sellanen nykyään, että jos tasasen vauhdin taulukolla pahenee niin joskus 50v on varmaan parempi ajaa taksilla kebumestan jälkeen suoraan sairaalaan tippaan odottaan aamua.

Toisaalta taas melkein joka ilta tekisi mieli napata lasi punaviinaa tai kylmä olut. Ei niinkään humaltumistarkoituksissa vaan oikeasti hyvän maun takia. Ehkä se vähän rentouttaakin. Ja onhan siinä sellaista äijä-fiilistä myös. Tai jossain pubissa isäntäporukalla muutama keitto ja jauhaa kakkaa. Ihan parhautta.

Jos on oikeen stressaava duuni joka pistää pääkopan koville, käy helposti niin että kun tulee kotiin, ne duunijutut vaan pyörii päässä. Se stressi on helppoa katkaista ottamalla pari bisseä, mutta se on aika petollista pidemmän päälle... Saman asian ajaa tiukka treeni, paitsi tietty että se on terveellistä, varsinkin pääkopalle. Jatkuva tissuttelu vaikuttaa itselläni ainakin psyykkeeseen, alkaa masentamaan eikä saa mitään aikaseksi.

Tipaton tammikuu nyt on sellainen hömppäjuttu, mutta välillä on IMO hyvä pitää vähän pidempi aika ilman alkoholia. Jo ihan sen takia, että tietää pystyvänsä siihen ja voi kunnolla keskittyä esim. treeniin.

Itselläni juominen pysyy toisaalta hanskassa eli noin kerran kahdessa kuukaudessa, mutta sitten nyt oon tajunnu että ei mulla oo kivaa kännissä, ja parille oluelle ei vaan voi lähteä, koska omasta mielestäni en saa mitään kiksejä siitä. Joten tossa parin promillen humalassa uuden vuoden aattona lupasin itselleni olla juomatta huhtikuuhun asti, eli nyt voi keskittyä vaan treeniin :)

Minulla on ongelma (aloitetaan kuin AA:ssa). Tulee liian helposti tissuteltua viikollakin ja en muista viikonloppua milloin en olisi juonut mitään. Nyt lauantaina en juonut uudenvuoden jälkeen mutta taas sunnuntaina lasi viiniä. Itsellä on niin kova stressi niin töissä, kotona kuin iltaisi koulussa että siitä tissuttelusta on tullut tapa vaikka se ei ole humalahakuista vaan esim. yksi lasi viiniä tai pari olutta. Nyt yritänkin tätä vuotta mahdollisimman pitkälle että en osta kotiin mitään, ainoastaan jos tulee vieraita tai sitten jos mennään ulos tai kylään niin silloin voi juoda. Eli siis jättää kotona tissuttelut pois, se on varmaan vajaa puolet kokonaiskulutuksesta.

Ja näkyyhän se tuossa keskivartalolla väkisinkin.

Onhan viinissä flavonoideja, jotka tekevät kropalle hyvää ja siksi juon niitäkin;)
Siiderit on taas niin loistavan makusia, että nam ja niistä saa tuiki tarpeellisia makeutusaineita elimistöönsä:D

Itselläkin on ollut melko stressaava vuosi takana, niin työelämän, kuin henkilökohtaisenkin elämän puolella ja tätä stressiä on tulut sitten hoidettua tissuttelulla... Paha tapa, mutta niin houkuttelevan hyvältä tuntuva :-(

Vanhenmiten nämä krapuloiden morkkikset ja henkisen puolen vaivat ovat kyllä alkaneet ottamaan jo melkeinpä huvittavia suuntia. Joskus krapulamorkkis tulee melko pienestäkin soppailusta ja seuraavana päivänä on sitten niin ahdistunut ja ylitunteikas olo, että ei mitään rajaa. Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää :-D
Joskus yritin työreissulla pienessä kanuunassa vapaapäivänä katsoa Dexterin kolmannen tuotantokauden loppua, niin ei kyennyt millään... Hirmu ahdistus ja maailmantuska päällä :-D
Tekisi vaan mieli painua oman kullan kainaloon ja nyhvätä peiton alla loput päivästä ajatellen pehmoisia ajatuksia :-P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom