Alkoholista luopuminen?

Itselläni on muutama sukulainen, jotka eivät ole koskaan alkoholia juoneet, eivätkä edes halua juoda.... Ihan siis ilman mitään uskonnollista yms. periaatetta.
Kunnioitan ja kadehdin heitä suuresti.

Jotenkin Suomessa pidetään vieläkin kummajaisena ihmistä joka ei käytä alkoholia... Hassua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkoholista kieltäytymin suurin negatiivinen puoli on sosiaalisten kuvioiden kuihtuminen. Kukaan halua kemuihinsa mitään jurnuttavaa mehua litkivää kaveria. Hieman sääli miten hauskanpito täällä Suomessa tarkoittaa lähes automaattisesti sitä, että ollaan ihan naamat.

Hieman sääli miten hauskanpito täällä Suomessa tarkoittaa lähes automaattisesti sitä, että ollaan ihan naamat.

Tarkemmin kun miettii, niin mitenköhän ne hoitaa nää hommat tuolla muualla maailmalla? Pyydetään kaverit kämpille, pöytään kannetaan iso malja kokista ja kaikilla on ihan helvetin hauskaa?

Alkoholista kieltäytymin suurin negatiivinen puoli on sosiaalisten kuvioiden kuihtuminen. Kukaan halua kemuihinsa mitään jurnuttavaa mehua litkivää kaveria. Hieman sääli miten hauskanpito täällä Suomessa tarkoittaa lähes automaattisesti sitä, että ollaan ihan naamat.

On kyllä vähän ihmisestä kiinni. Ihmisellä voi olla persoonallisuus myös selvänä.

Täyskielto aiheuttaa vain sen että tekee mieli enemmän ja enemmän ja on valmis sallimaan sen kaljahörpyn vaikka minkä tekosyyn varjolla. Parempi kun ei lupaile mitään. Ottaa vaikka vain hörpyn päivässä tai pysyy muuten kohtuudessa.

Tarkemmin kun miettii, niin mitenköhän ne hoitaa nää hommat tuolla muualla maailmalla? Pyydetään kaverit kämpille, pöytään kannetaan iso malja kokista ja kaikilla on ihan helvetin hauskaa?
Lähetään tekemään jotain muutakin kuin huutamaan meluisaan baariin pelkkää paskaa(jota kukaan ei kuule anyways) ja ostamaan kovalla rahalla itselleen vitun huono olo seuraavaksi päiväksi.

Lähetään tekemään jotain muutakin kuin huutamaan meluisaan baariin pelkkää paskaa(jota kukaan ei kuule anyways) ja ostamaan kovalla rahalla itselleen vitun huono olo seuraavaksi päiväksi.

Eli mitä?

Lähetään yhessä koko porukka kokiksen juonnin jälkeen keilaamaan? Säästyy rahat ja ei tuu huono olo? No joo, mutta se ei taas liity juhlimistouhuihin millään tavalla.

Eli mitä?

Lähetään yhessä koko porukka kokiksen juonnin jälkeen keilaamaan? Säästyy rahat ja ei tuu huono olo? No joo, mutta se ei taas liity juhlimistouhuihin millään tavalla.

No itse kun kaveriporukoissa pyörin missä kaikki muut ryyppää huolella niin kyllä se kohtuu tylsäks käy siinä vaiheessa kun porukka istuu pöydän ääreen että "noniin, nyt juodaan pojat kaljaa perkele!" tyyliin. Mutta jos hyvää musiikkia tulee ja porukka bailaa ja riehuu musiikin mukana niin sit ei tarvi ihmetellä mitä sitä tekis. Ihan yhtä hauskaa kun muillakin. Sit jauhaa paskaa ja pelleilee jotain perusjuttuja. Tai vaihtoehtoisesti tykkään olla kuskina kun jos rahaa olis niin muutenkin varmaan istuisin 24/7 auton ratissa. Sitten tosiaan kun se menee siihen että on pitäny ne överit vetää ja samaa wanhaa inttitarinaa kerrotaan yhtä tosissaan kun 3 vuotta sitten tai vaihtoehtoisesti nyyhkitään exien perään niin meinaa välillä hermo palaa totaalisesti.

T. Absolutisti joka ei koskaan ole ollut humalassa

Eilinen varmisti sen että loppuu mun vähäisetkin juomiset..

Itse en ole onneksi koskaan pitänyt baareista tai yökerhoista. Nuorempana tuli joskus käytyä, mutta ei siellä kykene olemaan ellei ole aivan naamat. Vittumaisia paikkoja.

Alkoholia tulee itse käytettyä enemmänkin rentoutumiseen ja stressin aiheuttamien "kierrosten" laskemiseen... Sinänsä ihan tyhmää touhua. Paremmin sitä rentoutuu vaikka salilla tai lenkillä, mutta naukkujen ottaminen kotona on vaan niin paljon helpompaa vaikka näin talvikeleillä.

+1

Eli mitä?

Ei tuo kuulosta edes kovin huonolta idealta :)

Itse en ole onneksi koskaan pitänyt baareista tai yökerhoista. Nuorempana tuli joskus käytyä, mutta ei siellä kykene olemaan ellei ole aivan naamat. Vittumaisia paikkoja.

Alkoholia tulee itse käytettyä enemmänkin rentoutumiseen ja stressin aiheuttamien "kierrosten" laskemiseen... Sinänsä ihan tyhmää touhua. Paremmin sitä rentoutuu vaikka salilla tai lenkillä, mutta naukkujen ottaminen kotona on vaan niin paljon helpompaa vaikka näin talvikeleillä.

Jospa yrittäisin kuitenkin tuon tavan jättää pois.

No itse kun kaveriporukoissa pyörin missä kaikki muut ryyppää huolella niin kyllä se kohtuu tylsäks käy siinä vaiheessa kun porukka istuu pöydän ääreen että "noniin, nyt juodaan pojat kaljaa perkele!" tyyliin. Mutta jos hyvää musiikkia tulee ja porukka bailaa ja riehuu musiikin mukana niin sit ei tarvi ihmetellä mitä sitä tekis. Ihan yhtä hauskaa kun muillakin. Sit jauhaa paskaa ja pelleilee jotain perusjuttuja. Tai vaihtoehtoisesti tykkään olla kuskina kun jos rahaa olis niin muutenkin varmaan istuisin 24/7 auton ratissa. Sitten tosiaan kun se menee siihen että on pitäny ne överit vetää ja samaa wanhaa inttitarinaa kerrotaan yhtä tosissaan kun 3 vuotta sitten tai vaihtoehtoisesti nyyhkitään exien perään niin meinaa välillä hermo palaa totaalisesti.

T. Absolutisti joka ei koskaan ole ollut humalassa

No mitäs vittua sitten valitatte, jos kerran selvinpäin bailaamalla ja musiikin tahtiin riehumisella voi olla yhtä messissä ja hauskaa, kun niillä känniääliöillä? Kaikki nyt ei vaan todellakaan tommosesta ihan syty.

T. Mua vituttaa eniten ihmiset, jotka on tämmösiä absolutisteja. Siinä absolutismissa ei siis oo mitään pahaa, mutta siinä on, että se pitää joka vitun yhteydessä mainita kuinka kauan on ollu juomatta. Eli joku pakonomainen tarve todistaa itselleen ja muille miten hienoo on olla kun pystyy olla juomatta.

No mitäs vittua sitten valitatte, jos kerran selvinpäin bailaamalla ja musiikin tahtiin riehumisella voi olla yhtä messissä ja hauskaa, kun niillä känniääliöillä? Kaikki nyt ei vaan todellakaan tommosesta ihan syty.

T. Mua vituttaa eniten ihmiset, jotka on tämmösiä absolutisteja. Siinä absolutismissa ei siis oo mitään pahaa, mutta siinä on, että se pitää joka vitun yhteydessä mainita kuinka kauan on ollu juomatta. Eli joku pakonomainen tarve todistaa itselleen ja muille miten hienoo on olla kun pystyy olla juomatta.

Joka vitun yhteydessä? Kerran vissiin pakkiksella tullut nyt esille että olen absolutisti :D Enkä mä siitä koskaan edes mainitse missään kun ketään se ei kuitenkaan kiinnosta. Jossain vaiheessa sen kuitenkin huomaa kun en juo mitään. Eikä mulla ole mitään pakonomaista tarvetta todista itselleen mitään juuri siksi koska en oo ikinä ollut kännissä niin ei sitä tunne menettävänsä mitään. Ei vaan joskus nappulana tullut aloteltua silloin kun kaverit rupes ekoja kertoja maistelee.

Itseäni eniten vituttaa just sellaset ketkä kuultuaan mun juomattomuudestaan tulee hehkuttaa että "hei vähän hienoo kun joku pystyy olee juomatta! arvostan!" Kun todellisuudessa niitä ei kiinnosta sitten sen jälkeen hirveesti olla tekemisissä kun mun kanssa ei voi ns. ryypätä :)

Se nyt on ihan sama mitä muut ajattelee, on sitten vaan pari juomakaveria vähemmän, sama se.. Tärkeempää mulle on että kumppani on samalla linjalla alkoholinkäytön kanssa. Suurimmat ongelmat tulee oikeastaan duunikuvioissa kun pitäisi lähteä johonkin vitun ilmasen viinan kekkeriin eikä sitten nappaisi ollenkaan.. Sitten sinusta tulee epäsosiaalinen ja työpaikalla ulkopuolinen kun et osallistu seuraavana päivänä keskusteluun mikä menee tyyliin "Olipa vitun siistit bileet, teppokin laattas kovana jätkänä sen deittinsä tisseille, vähänkö meillä oli hieno ilta"

Mikä johonkin oluen makuun tulee, en ole ikinä voinut sietää muuten olutta mutta jos se on ollut puolisen tuntia pakkaskylmässä niin alas menee kyllä saunassa, en siis ole raivoraitis minäkään. En ole koskaan käynyt normibaarissa vaan aina jos lähden ulos, lähen jonnekin missä on biitti kohallaan ja voi esim tanssia eikä vaan öristä tuoppiin, näin illalla on muutakin sisältöä kun se keitto..

Missä vittu muualla? Muualla ihmiset dokaa KOKO AJAN. Otetaan nyt vaikka Ranska jossa pullo viiniä juodaan aamupalaks, seuraava lounaaks ja sitten iltapalaks. Välissä toki vähän konjakkia jne.
Entäs Saksa? Saksassa töissäkin on ruokaloissa oluthanat, Nokia Siemens ne poisti mutta useissa muissa suurissa(kin) firmoissa olutta saa hanasta ruokalassa ja pienissä firmoissa olutta on jääkaapissa taukotilassa. Valitukset tulee jos olut vanhenee. Lounaalla saksalainen vetäisee sen 2 tuoppia (0.5L / 6%).
Entäs Italia? Espanja? Noihan vetää grappaa ja tapasta sen minkä ehtii, seurustelee toistensa kanssa ja joka ilta syödään ja myös juodaan ulkona, isolla porukalla. Suomalaiset ovat sitä persereikäsakkia ketkä eivät osaa käyttäytyä vaan vedetään rähinäkänniä, bisseä himassa vitutukseen ja syödään jotain vitun mikroeineksiä kaikki illat ja ihmetellään miten vituttaa paljon. Eipä kyllä täällä paljoa ulos pääsekään syömään kun se on tehty ensinnäkin niin kalliiksi ja toisaalta ravintoloiden pitokin on täysi mahdottomuus verojen ja palkkakulujen vuoksi.

Voidaan mennä sitten vaikka Aasiaan, esim. Thaimaahan, känniapinoita ne on kaikki. Jokainen juo joka ilta.

Suomalainen on se itsemurhaa hautova vittuuntunut paskiainen alkoholismin partaalla, yksinkertaisesti siksi koska vituttaa niin paljon. Siksi pitää luopua alkoholista jotta tuntee itsensä jotenkin "muita paremmaksi". Tekopyhiä paskiaisia.

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

Joskus opiskeluaikana tuli tehtyä sitä että lähdin autolla baariin, join yhden kaljan ja loppuillan vettä. Ihan virkistävää vaihtelua kun ei ollut krapulaa seuraavana aamuna. Muutenkin alkoholi ei ole oikein koskaan ollut sellainen juttu mulle minkä perään haikailisi. Juhlapäivinä juon jos on seuraa ja bileitä tiedossa, muuten ehkä kerran kuussa tulee enää käytyä radalla.

Nuorempana tuli juotua lähes jokaisena viikonloppuna, mutta pikkuhiljaa on tasaisesti vähentynyt. Viimeiset 3-4 vuotta olleet sellaisia, että on tullut ryypättyä enää n. 2-5krt / vuosi.
Itse en koskaan ole harrastanut saunakaljoja tai muutenkaan tissuttelua, eli jos juodaan, niin juodaan kunnolla :D

Viimeisimmästä ryyppyreissusta on taas hetki vierähtänyt, oli Sonispheressä elokuussa... Tuo on myös viimeisin kerta, kun olen juonut mitään alkoholia.
Seuraava kerta ei vielä edes tiedossa :D Ehkä joskus tuossa keväällä tms.

Kyllä se ikä tosiaan ihmistä muuttaa, kun nuorempana oli suorastaan pakko päästä viikonloppuisin baariin vetämään lärvit, nyt taas se on niitä viimeisiä vaihtoehtoja viikonlopun viettoon.

Kyllä musta voisi absolutisti tulla helpostikin, alkoholistia ei millään.

Kaveri luopus alkoholista ja tais joku vuoden olla absolutisti. Kyllä se sitä hehkuttikin, nyt taas juo silloin tällöin ku tajus et ihan kivaa se kuitenkin on :)

Pakko kai se on alettava hieman rajoittaa tuota kaljan kittaamista ainakin viikolla, vaikka olut maistuukin niiiin hyvälle. Itsellä on muodostunut eräänlainen "palkintosysteemi" jossa aina kun on tehnyt jonkun homman kotona, oli se sitten imurointi tai lumityöt niin aina pitää palkita itsenä oluella. Saunaakin tulee lämmitettyä välillä ihan sen takia että on hyvä tekosyy juoda muutaman. Väkeviä en ole ikinä sietänyt, niitähän juo vain alkoholistit!:jahas:

Pakko kai se on alettava hieman rajoittaa tuota kaljan kittaamista ainakin viikolla, vaikka olut maistuukin niiiin hyvälle. Itsellä on muodostunut eräänlainen "palkintosysteemi" jossa aina kun on tehnyt jonkun homman kotona, oli se sitten imurointi tai lumityöt niin aina pitää palkita itsenä oluella. Saunaakin tulee lämmitettyä välillä ihan sen takia että on hyvä tekosyy juoda muutaman. Väkeviä en ole ikinä sietänyt, niitähän juo vain alkoholistit!:jahas:

Ite juon kyllä kans aika helvetisti, nimen omaan kaljan kuraa. Mutta en koskaan oo ymmärtäny tommosta tissuttelua, että pitkin viikkoo vedetään aina muutamat. Joku 3-4 kaljaa keskellä viikkoo ei kyllä herätä minkäänlaista kiinnostusta, joten ne oon onnistunu pitämään poissa todella helposti. Mutta sitten viikonloppusin kun alkaa tehdä mieli, niin sitten vedetäänkin ihan kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom