Alkoholista luopuminen?

Missä vittu muualla? Muualla ihmiset dokaa KOKO AJAN. Otetaan nyt vaikka Ranska jossa pullo viiniä juodaan aamupalaks, seuraava lounaaks ja sitten iltapalaks. Välissä toki vähän konjakkia jne.
Entäs Saksa? Saksassa töissäkin on ruokaloissa oluthanat, Nokia Siemens ne poisti mutta useissa muissa suurissa(kin) firmoissa olutta saa hanasta ruokalassa ja pienissä firmoissa olutta on jääkaapissa taukotilassa. Valitukset tulee jos olut vanhenee. Lounaalla saksalainen vetäisee sen 2 tuoppia (0.5L / 6%).
Entäs Italia? Espanja? Noihan vetää grappaa ja tapasta sen minkä ehtii, seurustelee toistensa kanssa ja joka ilta syödään ja myös juodaan ulkona, isolla porukalla. Suomalaiset ovat sitä persereikäsakkia ketkä eivät osaa käyttäytyä vaan vedetään rähinäkänniä, bisseä himassa vitutukseen ja syödään jotain vitun mikroeineksiä kaikki illat ja ihmetellään miten vituttaa paljon. Eipä kyllä täällä paljoa ulos pääsekään syömään kun se on tehty ensinnäkin niin kalliiksi ja toisaalta ravintoloiden pitokin on täysi mahdottomuus verojen ja palkkakulujen vuoksi.

Voidaan mennä sitten vaikka Aasiaan, esim. Thaimaahan, känniapinoita ne on kaikki. Jokainen juo joka ilta.

Suomalainen on se itsemurhaa hautova vittuuntunut paskiainen alkoholismin partaalla, yksinkertaisesti siksi koska vituttaa niin paljon. Siksi pitää luopua alkoholista jotta tuntee itsensä jotenkin "muita paremmaksi". Tekopyhiä paskiaisia.

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

Näin se menee.
Hollannissa vaihdossa ollessani 80% vaihto-oppilasita veti naamat pari kertaa viikossa. Loput 20% sitten pitivät "hauskaa ilman alkoholia", joka olikin sitten keilailua/kävelyä/keskusteluja, eli aivan helvetin tylsää toimintaa, jota voi tehdä pitkin päivää koska vaan. Hauskaa voi toki pitää jossain määrin ilman alkoholia, mutta näin sanovat vain ne joiden mielestä hauskanpito on mennä keilaamaan, siitä raflaan syömään ja lopulta ajoissa nukkumaan. Onpa vitun siistiä. Voi sitten jälkikäteen muistella omaa elämää ja niitä mahtavia ja "jännittäviä" hetkiä ja keskusteluja. Nämä 20 % olivat yleensä nuoria amerikkalaisia tai aasialaisia tyttöjä tai muita tiukkapipoisia ja kuivia ihmisiä.

En itsekään haluaisi juoda sillä dokaamisesta seuraava krapula ja henkiset laskut on niin perseestä. Siinä olen monen kanssa samaa mieltä, että ei se munkaan mielestä kovin siistiä ole, että vetää vaan kännit ja sammuu/laattaa eikä muuta tapahdu. Aika usein kuitenkin pienessä humalassa päätyy erilaisiin "seikkailuihin", joihin ei todellakaan lähtisi selvinpäin, tai ainakaan yhtä antaumuksella. Mulla on just frendejä, jotka selittää etteivät halua vetää kännejä, koska "ilman viinaa voi pitää ihan yhtä hauskaa". Sitten kun näiltä lauantaina kysyy, että lähdetäänkö pitämään hauskaa niin ehdotukset on luokkaa "pubiin yhdelle/keilaamaan/leffaan/syömään". Jee, noita voi tehdä ihan arkipäivisin keskellä viikkoakin.

Ihmiset nyt kuitenkin on niin erilaisia. Jotku tykkää semmosesta perustylsästä meiningistä, koska siitä ei ainakaan tule seuraavana päivänä paha olo tai muita seurauksia. Jotku sitten haluaa nollata pään silloin tällöin ja repästä kunnolla. Suomessa tosin valitettavasti meno on sitä, että vedetään himassa naamat ja koomaillaan tai haastetaan riitaa. Kyllä jos kännit vedetään niin siinä pitää olla vähän semmosta The Hangover-leffasta tuttua menoa :D

Edit. Mä en tajua miten jengi ei tykkää oluen mausta :D Kokeilkaa jotain muutakin kuin niitä suomalaisia vedenmakuisia "kaljoja".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole juonut 1-2 saunaolutta/drinkkiä enempää noin 1.5 vuoteen ja humalassa en ole ollut varmaan 3 vuoteen. Tämä vain sen vuoksi että en kestä krapuloita. Ne ovat ihan helvetillisiä mulle, vaikken olisi edes kovasti juonut.

Suomessa tosin valitettavasti meno on sitä, että vedetään himassa naamat ja koomaillaan tai haastetaan riitaa. Kyllä jos kännit vedetään niin siinä pitää olla vähän semmosta The Hangover-leffasta tuttua menoa
Aika hyvin sanottu.

Meikäläinen ei yleensä juo paljoo (usein myös kuskina olen tai muuten vaan autolla) ja meikäläinen kyllä pystyy tekee kaikkea selvinpäinkin, mitä muut vaan kännissä. Siellä jorataa iha niiku muutki ja juostaa ulkona alasti yms., toiset ei vaan uskalla tehä tommosia ku ympäripäissää. Tullu ilmi monesti, että eihän moni jätkä uskalla puhua ees tytöille ku humalassa.

Sitä ajattelutapaa en vaa ymmärrä, että jos mietin vaikka siskoni ja omiani perjantai-illan viettoja. Mä ajattelen, että vois kerää kaverit koolle ja mennä ajelee tai ostaa kaljaa (kalja itsessään ei ole se tekeminen, vaan yleensä se on sitten jonku yhteydessä, esim soitellaa kitaraa ja fiilistellää). Sisko taas ajattelee et "ostan nii paljo viinaa ku on varaa ja pyydän parhaat kaverit (ne jotka aina o messis ryyppäämäs) ryyppäämään. Mitä enemmän juon ja mitä vähemmän muistan ja mitä paskaisempi kämppä on aamulla, sitä paremmin on mennyt. Mielellään myös hävitän puhelimen ja lompakon, onha se vitu siistii muistella sitä sit huomen kui ei muista mite ne hävis!" Tota en ymmärrä tässä maassa.

edit:
En kyllä ymmärrä ihmisiä ketkä selvinpäin ei voi tehä mitään. Ollaan niin vitun pidättyväisiä joka asian suhteen ja sit kun on viinaa alla niin johan lähtee ja sit seuraavana aamuna niitä kaduttaa/hävettää kun kertoo mitä kaikkea sitä on/ollaan tehty. Mahtaa olla ankeata elämää kun suurimman osan ajastaan nekin on kuitenkin selvinpäin ja jos ei siitä ajasta saa kerta mitään irti.
Meikä kelaili tätä paljno lukion alus ja siitä pikkuhiljaa väheni ryyppääminen ja aloin keskittyä siihen että teen arjestani paremman:) Tosta "kasvamisesta" voisin puhua pitkäänki mutta pointti olis lähinnä se et ku sitä itsevarmuutta tuli lisää ja uskals pyytää tyttöjä ulos selvinpäin nii ei vaa ollu tarvetta olla niin kännissä enää.

En kyllä ymmärrä ihmisiä ketkä selvinpäin ei voi tehä mitään. Ollaan niin vitun pidättyväisiä joka asian suhteen ja sit kun on viinaa alla niin johan lähtee ja sit seuraavana aamuna niitä kaduttaa/hävettää kun kertoo mitä kaikkea sitä on/ollaan tehty. Mahtaa olla ankeata elämää kun suurimman osan ajastaan nekin on kuitenkin selvinpäin ja jos ei siitä ajasta saa kerta mitään irti.

Juon vaihtelevan usein, välillä liikaa lyhyen ajan sisään, välillä liian vähän :D. Vitsivitsi. Minusta siinä ei oo mitään pahaa, koska ei ole kuitenkaan pakonomaista tarvetta juoda. Hyvin harvoin juon itseni kaatokänniiin, siitä ei oo koskaan ollu mitään hyötyä, sopivan hiprakka olotila sitten taas on tarkoitus aina kun enemmän otan. Juon myös oluen aina saunassa käydessäni, jos ei ole olutta, ei tule saunaakaan. Osaan pitää hauskaa ilman alkomoolia, esim. käydä hutkimassa säbäpalloa, salilla, porukalla beach volleyta kesällä yms. mutta väitän, että moni hieno tilanne olisi jäänyt kokematta jos en välillä ota alkoholia. Suomalaisilla kun ainakin on taipumus vähän höllätä sopivassa hiprakassa ja näinollen ovat avoimempia uusille tilanteille.

Mitä tulee absolutismiin, sitä en voi ymmärtää. On tietysti hienoa, etteivät kaikki tarvitse alkoholia, jää enemmän meille muille, mutta kuten huppe sanoi, se lasillinen viiniä / pullollinen olutta tekee monesta tilanteesta täydellisen. Plus näen hienon kesäpäivän rannalla hyvässä seurassa ja kohtuullisen alkoholivirvoikemäärän kanssa paljon antoisampana kuin jengin ajamassa pillurallia niillä autoilla ympäri kyliä rokki huutaen, näin esimerkkinä.

Ja lopetus tälle romaanille, kohtuullinen alkoholinkäyttö on etuoikeus josta jokaisen kuuluisi nauttia. :dance:

En tiedä onko nuorempana tullut kiintiö täyteen, mutta ei maistu oikein enää alkoholi. Kahdesta paukusta/siideristä tulee jo vähän huono olo ja hyvällä tuurilla krapula. Tykkään kyllä monien alkoholijuomien mausta, ja otan ruoan kanssa mielelläni viiniä, mutta 16 cl taitaa olla jo katto. Viimeksi otin ravintolassa 24 cl ns. vanhasta tottumuksesta, enkä saanut juotua koko lasillista.

Jos jonnekin tulee lähdettyä, saatan ottaa yhden kunnon siiderin ja jotain alkoholitonta. Tähän mennessä kukaan ei ole huomannut mitään tai ollut kiinnostunut, mitä juon ja mistä tölkistä. 10 vuotta sitten varmaan olisi auottukin, mutta ei vittu tässä iässä ketään kiinnosta toisten juomiset pätkääkään niin kauan kun ei ala muille niistä mussuttaa. Itse asiassa viimeisissä ryyppäjäisissä, missä olin asia tuli puheeksi, ja huomattiin että kolmella meistä oli alkoholitonta siideriä.

Mitä tulee absolutismiin, sitä en voi ymmärtää. On tietysti hienoa, etteivät kaikki tarvitse alkoholia, jää enemmän meille muille, mutta kuten huppe sanoi, se lasillinen viiniä / pullollinen olutta tekee monesta tilanteesta täydellisen. Plus näen hienon kesäpäivän rannalla hyvässä seurassa ja kohtuullisen alkoholivirvoikemäärän kanssa paljon antoisampana kuin jengin ajamassa pillurallia niillä autoilla ympäri kyliä rokki huutaen, näin esimerkkinä.

Joo ymmärrän toki pointtisi noista kohtuullisista alkoholivirvoikemääristä, mutta tässä taas suljetaan pois se vaihtoehto että siinä rannalla ei missään nimessä voisi hienona kesäpäivänä olla joku myös selvinpäin. Itse tulen mielummin sinne rannalle moottoripyörällä kun kerran on hieno kesäpäivä ja sitten vois sieltä myös poistua prätkällä ajelemaan kun ei jaksa enää rannalla röhnöttää. Välillä kyllä kesällä vois olla ihan jees juoda jotain muutakin kuin vettä, ihan noin niinkun vaihtelunkin vuoksi, kun hyvänmakusia alkoholijuomia kuitenkin löytyy. On meinaan ihan vitun suppea valikoima alkoholittomia hyvänmakusia juomia. Kaikki limsat esimeriksi helvetin makeita.

Samuskilla ihan järkevää tekstiä kyllä.

Oon lopettanu alkon juomisen muualla kuin sosiaalisissa tilanteissa. Ei vaan maistu. Sitte ku otan niin otan kunnolla (pullo kirkasta ja oluet päälle) ja remuan pari päivää hulluna humalassa. Ehkä sekin on syy siihen, et en juo paria kaljaa - en vaan osaa. Viime vuonna dokasin ~5 kertaa. En koe jääväni mistään paitsi.

PS. uutena vuotena join vain 2 olutta ja oli silti ihan vidyn hauskaa porukassa, taikuri itsekin hämmästyi temppuaan :)

Kyllähän alkoholi on aivan perseestä. Onneksi olen ollut nuorena ja ehkä nytkin sen verran nössö, etten ole oppinut juomaan ja olen kyllä siitä kiitollinen. Aina samat setit, kun juomaan lähdetään. Varmasti sopii monelle moinen nollatauluilu. Vaikka sen kyllä myönnän, että harvoin sitä yhtä hauskaa on selvinpäin, tosin harvoin sitä niin hauskaa on kännissä, että se voittaisi sen paskan olon seuraavana päivänä.

Tuosta tulikin mieleen, että kännissä voi tehdä kaikkea vitun tyhmää ja vyöryttää syyn kännin niskaan. Seuraava viikona sitten kauhistellaan ja ihastellaan kellä oli villein viikonloppu. :rolleyes:

Hauskaa voi toki pitää jossain määrin ilman alkoholia, mutta näin sanovat vain ne joiden mielestä hauskanpito on mennä keilaamaan, siitä raflaan syömään ja lopulta ajoissa nukkumaan. Onpa vitun siistiä. Voi sitten jälkikäteen muistella omaa elämää ja niitä mahtavia ja "jännittäviä" hetkiä ja keskusteluja.

Aika usein kuitenkin pienessä humalassa päätyy erilaisiin "seikkailuihin", joihin ei todellakaan lähtisi selvinpäin, tai ainakaan yhtä antaumuksella. Sitten kun näiltä lauantaina kysyy, että lähdetäänkö pitämään hauskaa niin ehdotukset on luokkaa "pubiin yhdelle/keilaamaan/leffaan/syömään". Jee, noita voi tehdä ihan arkipäivisin keskellä viikkoakin.

Ihmiset nyt kuitenkin on niin erilaisia. Jotku tykkää semmosesta perustylsästä meiningistä, koska siitä ei ainakaan tule seuraavana päivänä paha olo tai muita seurauksia. Jotku sitten haluaa nollata pään silloin tällöin ja repästä kunnolla.

Mua surettaa tällainen ajatusmaailma ihmisillä. Mikä ihme tekee alkoholista/kännissä olemisesta niin helvetisti hauskempaa kuin selvinpäin olemisen, pystytkö sanomaan? Ja kuka on se ihmemies, joka päättää mikä on hauskaa kenenkin mielestä? Sinäkö?

Hauskaa voi todellakin pitää ilman alkoholia. Jos keilailu on hauskaa, voi mennä sinne. Jos taas tykkää rokki-keikoista, rannalla istuskelusta, mopoilusta, baareissa olemisesta, tanssimisesta, ihmisten kanssa juttelusta, panemisesta... TAI IHAN MISTÄ VAAN, niin niitä kaikkea voi tehdä myös selvänä. Jos hauskuuden huippu on muistinmenetys, oksentaminen ja oman tyhmyyden näyttäminen örveltämällä, niin sitten on vähän vaikeampaa olla hauska selvinpäin (tosin sekin kyllä onnistuu varmasti).

Ja jos ei pysty selvinpäin "seikkailemaan", niin aika köyhä elämä on (en tarkoita rahallisesti, tämä oli metafora). Tai oikeastaan aika rajoittunut persoona, jos häpeää tekemisiään selvinpäin.

Uskon, että sellainen ihminen, joka on ennen ottanut rankastikin ja sittemmin "absolutisoitunut", voi olla ärsyttävä näyttäessään muille ja kehuskellessaan miten hyvin menee, kun pystyy olemaan juomatta jne. Mutta ne ihmiset, jotka eivät ole koskaan juoneet ja olleet humalassa, eivät sitä tee. Heidän ei tarvitse, koska siinä ei ole mitään ihmeellistä, vaan kyseessä on normaali olotila heille.

Ne, jotka väittävät, että selvinpäin olijat ovat ilonpilaajia eikä heitä haluta kemuihin, voivat katsoa peiliin. Ja sen jälkeen omaan kaveripiiriinsä, jos sieltä ei hauskoja ihmisiä löydy. Itse en juo, en ole koskaan juonut, mutta monet bileet on valomerkkiin asti nähty. Eikä kukaan porukasta ole tietääkseni valittanut, että vitt* miten tylsä ämmä tuo on, kun ei juo... Ei niiden tarvitse, koska osaan olla hauska myös selvinpäin. Eikä minulla ole vähäisintäkään tarvetta kuuluttaa, että en juo/juon alkoholitonta/olen selvinpäin. Jotkut sen tietävät, toiset ehkä illan aikana huomaavat, mutta paljon on niitäkin, jotka eivät edes seuraavana aamuna tiedä asiaa (vaikka olen heidät kotiin asti kyydinnyt).

Ja koska en ole tiukkapipo (viihtyisinkö humalaisten seurassa, jos olisin?), voin sanoa, ettei juomisessa ole mielestäni mitään pahaa, kun homma pysyy järkevänä. Jokainen toimii juuri niin kuin haluaa.

itsellä tosta hemmetin juomisesta on tullut vaan helvetin huono tapa, lähes siinä määrin mitä muille tupakka. en vaan voi kuvitella perjantai ja lauantai iltaa ilman kännejä. ja itse vielä tykkään juoda itekseen, mikä siitä vasta vitun säälittävää tekeekin :D
kuitenkin olen sosiaalinen ihminen jne jne mutta siltikin, tapa on tapa.
joskus olin melkein jotain 9kk kovalla dietillä ja silloin tuli ehkä vaan kaks tai kolme kertaa juotua. oli kyllä muuten jees, mutta tunti silti jotenkin olonsa kaveriporukassa vähän ulkopuoliseks. omassa kaveripiirissä toi kuningas alkoholi on kuitenkin aika suuressa roolissa :(

nyt on kolmeen vuoteen tullut ~30kg lisää painoo lähinnä viinan ja paskaruoan syönnistä.

Kyllähän viinanjuonti on ainakin omalla kohdalla täysin oman estoisuuden poistamista. Nykyään kun ei tarvi pillun perässä yössä koheltaa niin aika vähäistä on juonti. Pe-la iltana pari olutta ja ehkä terävä tai kaks. Siis kotona sohvalla nettiä selaten. Eihän noista oikein edes nostetta tule, mutta jotenkin kuuluu viikonloppufiilikseen. Työreissuissa kun käydään illlallistamassa niin se muutama olut, tai viinisetit aukaisee mukavasti tunnelmaa, just esim ranskalaisille se pullo viiniä illassa on ihan normisettiä. Mutta aika pahallahan siellä katsottaisiin kunnon kännejä.

Ymmärrän kyllä nuorten täyskännäyksen, ei niissä ördekänniporukoissa selvin päin pysty olemaan.

Näyttäisi aikasta monella olevan samansuuntaisia ajatuksia näin vuoden vaihtuessa :-)
Mahtaako olla monellakin takana rankka "juhlaputki"?

Itseäkin alkaa vähän tympimään oma tissuttelu ja välillä sitten mopon karkaaminen lapasesta. 95% ajasta homma menee sivistyneesti, mutta välillä vaan maistuu liian hyvälle ja tulee tempastua resetti.

Taidan liittyä porukkaan ja olla ottamatta kokonaisuudessaan nyt hetken tai vaikka vähän pidemmänkin... Vaikeata tulee olemaan, kun työn puolesta joutuu turhan useinkin tilanteisiin, missä on ilmaista viinaa tai ainakin huomattavan edullista juomaa tarjolla. Täytyy pysyä tiukkana ja miettiä vaikka omaa kuntoa:puntti:

Isolla miehellä kun se pari kolme olutta ei oikein missään edes tunnu, niin turha sitten on niitäkään ottaa... Näkyvät vaan turhan helposti kropassa.

Vanhenmiten olen huomannut myös krapuloiden muuttuneen, ennen se oli vain pientä fyysistä kipua, mutta nykyisin menee kait aivojen kemia sekaisin ja iskee järkyttävä megamorkkis aivan ilman syytä... Kummaa.:wtf:

Vanhenmiten olen huomannut myös krapuloiden muuttuneen, ennen se oli vain pientä fyysistä kipua, mutta nykyisin menee kait aivojen kemia sekaisin ja iskee järkyttävä megamorkkis aivan ilman syytä... Kummaa.:wtf:

Vaikka en vanha olekaan ni tuppaa olemaan usein samanlaiset morkkikset, syystä ei yleensä myöskään tietoa.

Vaikka en vanha olekaan ni tuppaa olemaan usein samanlaiset morkkikset, syystä ei yleensä myöskään tietoa.

Mulle kans tulee nykysin morkkis melkein joka asiasta, ja oon paljon miettinytki tuota kohtuukuluttajaksi siirtymistä. Mulle tulee ihan sanoinkuvaamattoman paska olo kun päivä (tai toinenkin) menee ihan totaalisesti hukkaan hirveän paskassa olossa... Vielä enemmän kyrsii, jos just ku lauantai menee hukkaan, sunnuntaille ei niin väliä. Ei se kännääminen niin hauskaa ole, että siitä ilosta pitäis se helvetinmoiset rahat maksaa ja kärsiä koko huominen.

Nykysin ei enää muuta tarvetta ole lähtiä baariin kuin seksi. Tuttuja sielä on paha moikata, kun A) Musiikki on niin vitun kovalla (järki?) B) Ne on niin kännissä ettei ne tajua mtn. C) Ei ne muista aamulla muutenkaan...

1-4 bisseä hyvässä baarissa on se mun juttu... Jos naisille ei uskalla jutella selvinpäin/pyytää ulos niin vois miettiä kanttisko asialle tehä muutakin kuin juua 20 tequilaa ja mennä sitte jauhamaan ''ööö... siieöööttttöö nääooottitiiiii... lääähetäänkööö meilllheee?...:rolleyes:

EDIT: Tulipahan typoja vaikka on ihan selvä...

Itsellä lähti nyt 2kk tipaton liikkeelle. Täysin nollaraja 9 viikkoon, jonka jälkeen katsellaan tilannetta uusiksi. Baariin tulee luultavasti lähdettyä edelleen, mutta juomapuoli jää. Krapulamorkkis meinaa myös täällä potkia pahasti seuraavana päivänä ja vauhti tuntuu vievän vähän turhan usein mukana. Kokonaan en varmasti ole lopettamassa, mutta katsotaan miten tämä onnistuu alkuun.

Vuosi sitten kärsin elämäni toiseksi kamalimmasta krapulasta ja silloin päätin, että mun juominen muuttuu nyt. En päättäny alottaa tipatonta tammikuuta tai alkaa absolutistiksi. Päätin vaan, että nyt homman pitää muuttua. Opettelin ottamaan nätisti luomalla säännön "ei shotteja, ei tequilaa, vain muutama mieto juoma ja MAKS kaks drinkkiä baarissa". Tolla pärjäsin aika hyvin. Nyt lähti taas uutena vuotena lapasesta ja ajattelin, että oisko aika muistutella itteään siitä, miten kivaa oli aina kun baari-illan aikana oli hoksannut rajansa ja alkanut hörppiä vettä - ja kun aamulla oliki ihan hyvä olo!

En tykkää tissuttelusta, jos se on toistuvaa. Joskus otan esim. lasillisen valkkaria tai yhden saunaoluen. Terassille voin myös mennä yksille. Ei "yksille", vaan oikeesti vaan sille yhdelle. Kaks on nimittäin jo riskirajalla ja kolmannen jälkeen tekee mieli lähtee vähä pitemmän kaavan kautta.

Ilman viinaa voi olla ihan yhtä hauskaa kuin viinan kanssakin. Mun elämän suurimmissa "seikkailuissa" viinalla ei oo ollu mitään tekemistä. Uskallan heittäytyä haasteisiin ilman viinaakin (tämä viitaten tohon maxworthonkoviksen kirjoitukseen että vain viinapäissään voi joutua seikkailuihin). Mun mielestä joskus on oikeesti hauskaa kokoontua kavereiden kanssa esim. meille, laittaa vähä naposteltavaa tarjolle, hyvää musiikkia taustalle ja sitten vaikka pleikkarilta Move-golfit kehiin. On ollu tosi hauskoja iltoja, ja mun mielestä sellaisia asioita on oikeasti hauska muistella "vanhempana". Että oli aidosti kivaa kavereiden kanssa, tutustuttiin niihin oudompiin tuttavuuksiin paremmin ja hei, ei tarttettu viinaa yhtään! Voi kuulostaa paasaukselta, mut ei oo tarkotus olla. Tarkotus on sanoo, että viinaa saa ottaa, mutta ei se nyt ole mikään ainoa elämänpiriste.

Vuosi sitten kärsin elämäni toiseksi kamalimmasta krapulasta ja silloin päätin, että mun juominen muuttuu nyt. En päättäny alottaa tipatonta tammikuuta tai alkaa absolutistiksi. Päätin vaan, että nyt homman pitää muuttua. Opettelin ottamaan nätisti luomalla säännön "ei shotteja, ei tequilaa, vain muutama mieto juoma ja MAKS kaks drinkkiä baarissa". Tolla pärjäsin aika hyvin. Nyt lähti taas uutena vuotena lapasesta ja ajattelin, että oisko aika muistutella itteään siitä, miten kivaa oli aina kun baari-illan aikana oli hoksannut rajansa ja alkanut hörppiä vettä - ja kun aamulla oliki ihan hyvä olo!

Mulla käynyt samalla tavalla kun liian monta blackouttia ja kuolemankrapulaa tuli koettua. Alkoa ei vaan voi enää ottaa samalla tavalla kuin muutama vuosi sitten. Nykyään jo tietää aika hyvin omat rajansa ja tietää koska pitää siirty holittomaan, ettei lähde lapasesta :)

Toisaalta juopottelun vähentämisellä on "huonotkin" puolensa. Sikspäkistäkin tulee jo krapula ja toisesta lähtee muisti. Tietyllä tapaa kun tinasi pari kertaa viikossa niin tätäkään ongelmaa ei ollut :rolleyes:

Tänään oli pakko ottaa 0,75 viinipullo jonka sain lahjaksi jouluna kun iski kauheet pelkotilat päälle ton alkuviikon 3 päivän putken jälkeen. Oon ihan varma että mulle joku tahtoo pahaa ja tulee kiristämään ja hakkaamaan.:wtf: Oliskohan lääkäristä apua jos oireet jatkuu eikä uskalla mennä nukkumaan öisin? Ei nää oo kyl todellisia... vittu sentään ku ei jaksais.:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom