Alkoholista luopuminen?

Viimevuosina on alkanut soppaa kulumaan aina vaan suurempia määriä ja siitä on tullut paha tapa. Välillä olen viikon ottamatta ja välillä tulee tissuteltua melkein joka ilta. Alkaa jo itseäkin vähän huolestuttamaan..

Ajattelin nyt tehdä itselleni lupauksen, että lopetan tai ainakin radikaalisti vähennän alkoholin kulutustani nyt vuonna 2011.

Kohtalotovereita?
Sopan jättäneiden tuntemuksia?

Ja kyllä, nyt on pieni krapulamorkkis päällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä aattelin lopettaa viikkotissuttelun. PE-LA + sunnuntaina safkan kanssa esim. viiniä on sallittua. Onhan toikin jotain, nykyiseen 7 päivää viikossa tissutteluun. Känniä ei kyllä tule otettua / ole tullut otettua kuin ehkä 2 kertaa vuodessa.

Absoilu taas on typerää hommaa jos ei sitten vaikkapa jonkin sairauden vuoksi absoile. Kyllähän se esimerkiksi hyvä viini kruunaa hyvän pihviaterian täydelliseksi kokonaisuudeksi. Ja mitä on sauna ilman olutta?

Jos pystyt käyttämään kohtuudella, käytä kohtuudella, mutta jos et pysty, niin on ehkä helpompi lopettaa kokonaan.

Ja mitä on sauna ilman olutta?

Kyl noilla alkoholittomilla oluilla on helppo korvata saunaolut ja nykyisin noi maistuu jopa paremmalta mitä tavallinen alkoholillinen olut. Lisäksi ei tule ylimääräisiä kaloreita niin paljoa eikä elimistöä kuivattavaa vaikutusta, kuten tavallisesta oluesta.

Kyl noilla alkoholittomilla oluilla on helppo korvata saunaolut ja nykyisin noi maistuu jopa paremmalta mitä tavallinen alkoholillinen olut. Lisäksi ei tule ylimääräisiä kaloreita niin paljoa eikä elimistöä kuivattavaa vaikutusta, kuten tavallisesta oluesta.

Tai noiden välistä ykkösolut. Pienen totuttelun jälkeen maistuu ihan yhtä hyvältä kuin keskarikin.

Edit: ja ainiin piti vielä aiheeseen liittyen sanoa että ykkösoluesta pystyy nauttimaan huomattavasti huolettomammin kuin keskarista jos tykkää olutta juoda silloin tällöin. Vähentää alkoholinkulutusta melkein puolella.

Tapahan se juominen on siinä kuin muutkin. Muodon vuoksi ja tavan takia tulee juotua, muuten vois hyvin olla ilman. Baarissakin vaan jostain syystä tuntuu että pitäs olla juoma kädessä vaikka hyvin voi olla ilmankin.

Itse päätin pitää taukoa tänä vuonna ja keskittyä terveellisempään elämään ja saamaan hieman taloutta kuntoon. Piti aloittaa kun täytti 28 mutta jotenkin se vielä venähti tähän kuuluisaan vuoden vaihteeseen eli n.3vko eteenpäin. Itse olen niitä jolla tuo juominen ei hanki pysyä lapasessa ja sen takia unetkin on mennyt persiilleen ---> jatkuvaa väsymystä, ei vaan oikeen jaksaisi enään. Ongelma juomista ei ole takana kuin reippaasti alta vuosi mutta helposti näkee mihin tämä johtaa omalla kohdallani. Ennen tätä vuotta olen ottanut kyllä joskus mutta on ollut jokin kumma tarve olla selvinpäin, johtuikohan harrastuksista. Itse juon vain väkeviä kun muut ei oikeen uppoo ja noillahan on melkoisen helppo saada itsensä tajuttomaksi ja muistikuvattomaksi vaikka piti ottaa vain se puolikas. Mutta näin... eli en tiedä lopetanko mutta pidetään ainakin reipas tauko ja katsotaan miltä alkaa tuntumaan.

Itsellä samankaltainen suunnitelma. Reipas tauko nyt ainakin aluksi ja katsellaan miltä sen jälkeen tuntuu. Kymmenisen vuotta sitten olin noin vuoden kokonaan ottamatta, kun en pitänyt itsestäni humalassa. Nyt alkaa olemaan sama tunne.
Yleensä tissuttelu pysyy tissutteluna, mutta välillä, kuten eilen homma lähtee oikein kunnolla lapasesta, joten taitaa olla parempi olla tissuttelemattakin.

Absoilu taas on typerää hommaa jos ei sitten vaikkapa jonkin sairauden vuoksi absoile. Kyllähän se esimerkiksi hyvä viini kruunaa hyvän pihviaterian täydelliseksi kokonaisuudeksi. Ja mitä on sauna ilman olutta?
Absoilu periaatteen vuoksi missä tahansa voi olla homoilua, mutta esim meikä ei pidä sitten niin yhtään kaljan mausta ja vihaan viinejä, ne on oksettavan makuisia. Kerran vuodessa tulee käytyä jossain ja silloinkin menee pitkälti pitkää ja lyhyttä sekaisin. Mämmi ja kalja, ei voi ymmärtää miten ne voi olla hyvänmakuisia kenenkään mielestä.

Itte oon päättäny luopuu tietyistä kaavoista ja tavoista, tällä tarkotan että aina juhlapäivinä (vappu, juhannus, uusvuosi jne...) pitäs aina juoda. Juon sillon ku pystyy ja haluttaa, vaikka 4 päivää putkeen, sen jälkeen voin olla vaikka 4 kuukautta selvänä. Jokanen tietty tavallaan...

Alkoholi ei vaan enää toimi mulla. En saa mitään nousuhumalaa, vaan siirryn suoraan melankolia-vaiheeseen eli alkaa vanhojen muistelu ja muutenkin vitun tylsä fiilis. Viimeisen vuoden aikana vaan 2-3 pikku humalaa, ja yleensä alan vaan kaivata selvinpäin oloa. Sali on mun huume nykyään- siitä mä saan kiksini ja aikaa jää sitten muille asioille, kuten parisuhteelle. Kaksi kaljaa on limiitti mulle.

Itsellä menee joka arkipäivä pari olutta. Perjantaina ja lauantaina sit menee reippaasti enemmän. Jos alkoholin suurkulutuksen raja on 24 ravintola-annosta viikossa niin olen suurkuluttaja.

Minäkään en varsinaisesti oikein edes tiedä miksi juon. Se on vain tapa. Voisin yhtä hyvin juoda vaikka vissymehua mutta jostain syystä sieltä jääkaapista tarttuu kouraan aina olut.

Näin mulla on ollut viimeiset pari vuotta. Nyt olen ruvennut miettimään että tästä ei välttämättä ole pitkä matka siihen kun homma alkaa lähteä lapasesta. Ei tämä välttämättä päänupillekaan hyväksi ole.

Tuo taas kuulostaa omaan korvaan vähän epäloogiselta mielipiteeltä. Jos esimerkiksi ei kiinnosta juoda alkoholia, ei nauti sen mausta, eikä muutenkaan halua olla humalassa, vaan juo mieluummin vaikka mehua, voi mun puolesta niin tehdä eikä se ole typerää. Suomessa meidän kulttuuripiirissä tuo alkoholi on kai joillekin jonkinlainen must-juttu, mutta kyllähän niitäkin yksilöitä löytyy, joita ei moinen toiminta kiinnosta. Eikä siinä mielestäni mitään väärää tai typerää ole.

Absolutismin voi vetää myös röökiin, jossa se on totaalista absolutismia, tai sitten käyttöä. Onko Hupen mielestä totaalikieltäytyminen röökistä jotenkin typerää? Röökistä ei kieltäydytä periaatteen vuoksi, viitaten tuohon aikaisempaan viestiini.

Tuo taas kuulostaa omaan korvaan vähän epäloogiselta mielipiteeltä. Jos esimerkiksi ei kiinnosta juoda alkoholia, ei nauti sen mausta, eikä muutenkaan halua olla humalassa, vaan juo mieluummin vaikka mehua, voi mun puolesta niin tehdä eikä se ole typerää. Suomessa meidän kulttuuripiirissä tuo alkoholi on kai joillekin jonkinlainen must-juttu, mutta kyllähän niitäkin yksilöitä löytyy, joita ei moinen toiminta kiinnosta. Eikä siinä mielestäni mitään väärää tai typerää ole.

Joo, toki tarkoitin että on turhaa absoilla JOS pitää vaikkapa viinin tai oluen mausta. Yksi tai kaksi annosta viikossa ei todellakaan ole terveydellisesti tai mitenkään muutenkaan pahasta, päinvastoin, jos siitä tosiaan pitää. Eri asia jos ei dikkaa niin miksi pitäisi käyttää?

Mitä vähemmän juo, sitä vähemmän tekee mieli ja myöskin mitä enemmän treenaa niin sitä vähemmän maistuu.. Jos tekee ihan helvetisti työtä reenin kanssa niin ei kyllä mitenkään tee mieli sitä tuhota viinalla. Lisäksi voi ajatella sen niin että samalla työmäärällä kehittyisi helvetin paljon paremmin jos malttaisi pitää ne läträykset vaikka kerran kuussa, parissa.. Ja jos lähtee lapasesta niin melkein lopettasin aluksi kokonaan..

kyllä tähän vuoteen on jotakin tehtävä ton juomisen/paskaruoan syömisen kanssa... tällä tahdilla en kyllä kolmekymppisiä edes näe :(
säälittää katsoa kuvia parin vuoden takaa ku on pyykkilautaa ja nyt... no se koko kori :D

Alkoholi ei vaan enää toimi mulla. En saa mitään nousuhumalaa, vaan siirryn suoraan melankolia-vaiheeseen eli alkaa vanhojen muistelu ja muutenkin vitun tylsä fiilis.

Mulla tulee laskuhumalassa aina tää "ennen oli paremmin"- ajattelu:D Ihan selvinpäinkin tulee elettyä menneessä useasti ja alkoholin siivittämänä sitten viimeistään. Ei hyvä.

Aina kun laattaan sappinesteitä wc-pönttöön, niin tajuaa kerta kerran jälkeen paremmin sen ryyppäämisen turhuuden. Mitään tissuttelua tai 1-2 juomista huvin vuoksi en ole ikinä ymmärtänyt. Eihän alkoholi edes maistu hyvälle, enkä sitä ole ikinä maun takia juonutkaan. Mieluummin juo sitten vaikka cokista.

Loppuviimein ei olis mitään ongelmaa, vaikka eläisin kokonaan ilman alkoholia. Jos nyt kuitenkin tämän vuoden aikana vaikka 5 kertaa nollais oikein kunnolla.

Mulle treenaaminen on hyvä syy olla juomatta,sillä jos vetää perseet se vaikuttaa treeneihin.Olin nytten 2.5kk juomatta ja eilen vedin pienet kännit ja nyt veinaan olla taas jonkun aikaa juomatta.

Mämmi ja kalja, ei voi ymmärtää miten ne voi olla hyvänmakuisia kenenkään mielestä.

Heh, ite olin noin 5-7v samassa tilanteessa (nyt noin 30v), kalja ei maistunut yhtään mutta "pakotin" itseni juomaan sitä ja nyt se on aivan sairaan hyvää. Kyllä siinä se jokunen kuukaus kesti kun pakotin itseni juomaan kaljaa, ihan rahallisesti syistä, koska siideri ja muut plitkut on kalliimpia :) On se ihmiskeho kumma juttu :)

PS. UV selvinpäin, ei vaan maistunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom