Alkoholin vaikutus treeniin/hyviä ohjelmia?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Millä tapaa alkoholi vaikuttaa treeniin? esimerkiksi jos ryyppää illalla treenin jälkeen niin miten se vaikuttaa harjoittelun tehoon ja palautumiseen vai vaikuttaako ollenkaan? vaikuttaako alkoholi mitenkään lihaksiin, rikkooko se siis lihaksia?

Ja voisko kukaan suositella jotain hyvää ohjelmaa millä pääsisi "kesäkuntoon"? olen 17v. poika, 174/85, lihakset kyllä suht vahvat, penkkimaksimi noin 115kg, mave noin 200kg ja kyykky reilu 200. haluaisin siis kiinteyttää lihaksia ja ehkä laihtuakin vähän, käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja siihen päälle hakkaan säkkiä yhteensä pari tuntia viikossa.

ei kai mulla sitten sen enempää.:)

Hyvää uuttavuotta kaikille!:rock: :kippis1:

Treenaamisesta ja alkoholista löytynee jokunen treadi tällä palstalla.

Treeniohjelmiakin on yllin kyllin, kun vaan jaksaa kahlata läpi. Mikään yksittäinen ohjelma ei sinua kesäkuntoon laita, ellei ruokavalio ja lepo ole kunnossa.

Eli search-toiminto käyttöön, FAQ kannattanee myös tsekata.

Alkoholi vaikuttaa niin monella tavalla negatiivisesti elimistöön, että kannattaa jättää se kokonaan pois. Tai sitten se lasi olutta per päivä maksimissaan, joka on kohtuukäytön raja..

Täysiii! sanoi:
vaikuttaako alkoholi mitenkään lihaksiin, rikkooko se siis lihaksia?
jos rikkoisi, niin miksi käydä salilla?? :D ...pullo tasavaltaa ja palkkari päälle :hyper: ...lihaksiahan nyt ei varsinaisesti tarvitse "kiinteyttää", vaan se päällä oleva rasva pitäisi saada pois. ohjelmista ottaisin jonkun 1 tai 2- jakoisen, koska treenitaustaa taitaa kuitenkin olla jo suht. reilusti. kaloreita n.500kcal alle kulutuksen päivässä ja airobista pikkuhiljaa lisää dieetin loppua kohden niin eiköhän se kesäkunto sieltä ala pilkistää :)

ja tosiaan tuosta alkoholista ei ole mitään hyvää treeniä ajatellen, ehkä joskus rentoutumismielessä vaan.

ihan ihmisestä kiinni ja onko bulkilla, sikabulkilla vai dietillä, ite join reilun kopan viikonloppuna ja penkkiin tuli tänään taas kehitystä... :)

Mä nyt laitan tän jutun tänne ku en jaksa laittaa omaa topiccia tälle....

Onkohan se ihan +/-/0 (eli plus-miinus-nollaa) jos vaik ekaks käy lenkillä ja sit hörppäsee pullon Karhua (merkkiä mainetsematta) päälle ku on hirveen jano ?

Tuli vaa mieleen.... :D

Ei varmaan se alkoholi itsessään kohtuullisina määrinä mitään hallaa tee, mutta siihen yleensä liittyvä valvominen ja huonot ruokailut on enemmänkin haitaksi. Tietenkin jos vetää aivan kauheet perseet ja varmaan vaikka miten söis oikein ja nukkuis tarpeeks niin tulee krapula, koska alkoholi kuitenkin aiheuttaa kehossa myrkystysoireita (ts. kankkusen). Ja kanuunassa ei varmasti treenit onnistu (ei kannata edes kokeilla, sydän kuormittuu aivan vitusti ja voit kuolla ;) ) eikä ruoka maistu.

Lapo sanoi:
Ei varmaan se alkoholi itsessään kohtuullisina määrinä mitään hallaa tee, mutta siihen yleensä liittyvä valvominen ja huonot ruokailut on enemmänkin haitaksi. Tietenkin jos vetää aivan kauheet perseet ja varmaan vaikka miten söis oikein ja nukkuis tarpeeks niin tulee krapula, koska alkoholi kuitenkin aiheuttaa kehossa myrkystysoireita (ts. kankkusen). Ja kanuunassa ei varmasti treenit onnistu (ei kannata edes kokeilla, sydän kuormittuu aivan vitusti ja voit kuolla ;) ) eikä ruoka maistu.
Jos muka uskallat väittää, että alkoholi ei ole hyvästä lihaksen kasvatamisessa niin pojat on mennyt jotain väärin. Niin siis jos pystyy juomaan pelkästään yhden desin ykkös olutta niin mikäs siinä, mutta suomalaisten alkoholi kultuuri on yksi surkeimasta mitä tiedän! Siis ei yksi pullo riitä vaan koko panimo pitää ryystätä kerralla.

Esim. jos kysyt keneltä tahansa joka on käynyt kisoissa tai jotain muuta vastaavaa, niin varmasti tulee negatiivista palautetta alkoholista, mutta jos kerran vuodessa juo paripulloa olutta niin se ei varmasti hallaa tee jos tosin menee alkoholia esim. joka viikonloppu niin kroppa joutuu batoboliaan, kun sen pitäisi olla anobolisessa tilassa. Jos haluaa kehitty uhrauksia on tehtävä, ilman uhrauksia ei tule tuloksi, toisaalta itselläni ei kyllä ole ikää juoda, mutta ei ole vanhematkaan ryypänneet about 30-vuoteen joten en ole tottunut näkemään alkoholin litkimistä edes kerran vuodessa, ja en edes tiedä onko äiti ikinä edes ottanut liikaa alkoholia..:rolleyes:

Älä ala ryyppää, reenaa..

Täysiii! sanoi:
Millä tapaa alkoholi vaikuttaa treeniin? esimerkiksi jos ryyppää illalla treenin jälkeen niin miten se vaikuttaa harjoittelun tehoon ja palautumiseen vai vaikuttaako ollenkaan? vaikuttaako alkoholi mitenkään lihaksiin, rikkooko se siis lihaksia?

Ja voisko kukaan suositella jotain hyvää ohjelmaa millä pääsisi "kesäkuntoon"? olen 17v. poika, 174/85, lihakset kyllä suht vahvat, penkkimaksimi noin 115kg, mave noin 200kg ja kyykky reilu 200. haluaisin siis kiinteyttää lihaksia ja ehkä laihtuakin vähän, käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja siihen päälle hakkaan säkkiä yhteensä pari tuntia viikossa.

ei kai mulla sitten sen enempää.:)

Hyvää uuttavuotta kaikille!:rock: :kippis1:

Alkoholi ei ainakaan auta tulosten saamista, jos 'ryyppää'.
Yksi/kaksi keskikalja(a) voi *joissain tapauksissa, ehkä* auttaa palautumista. Isommat annokset eivät tasan varmasti auta papuhommissa muuten kuin henkisesti...
Jos ikäsi ja mittasi pitävät paikkansa, niin olet hyvällä tiellä kisaamaan..en murehtisi vielä 'kiinteytyksestä', siksipä epäilenkin trollia. Toisaalta trolli olisi varmaan ehdottanut kovempaa penkkiä.

Kerran join sixpäkin illalla ja seuraavana päivänä tein penkkiennätyksen.

Tuommoisista pienemmistä annoksista ei ehkä ole haittaa kuin sen suhteen, että kertyy rasvaa vyötärölle. En pitäisi kaljamahan syntymistä kuitenkaan hyvänä asiana.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kovasti on taas ihmisillä niin ehdottomia mielipiteitä alkoholista...

Itse uskon että kohtuukäyttö esim. 12 annosta viikossa ja maksimissaan 7 annosta kerrallaan ei kovin merkittävästi heikennä treenin tuloksia jos muut asiat on suht kunnossa.

Palstalta löytyy useampia nimimerkkejä jotka niin kärkkäästi täällä aina haukkuvat ties mitä tuonelaan. Sanompa vaan että jos tämä olisi totta ja summattaisiin kaikki nämä stoorit niin tämmöinen perus urheilija/ -urheiluruokailija / -elämäntapailija kuten minä ei voisi kehittyä lainkaan.

Saman kaavan mukaan jos minä laittaisin kaikki pikkuasiatkin kuntoon tulisi kehitystä ovista ja ikkunoista verrattuna nykyiseen ja olisin kohta itse Ronnie.

Mikä ei ole kuitenkaan asianlaita ;)

Peräänkuulutan vähän suhteellisuuden tajua siis! jos itse uskotte sen kaljapullon pari vievän sielun ja tulokset helvettiin, pitäkää MIELIPITEENNE omananne, joku ottaa kuitenkin ne tosissaan....

Kiitoksia, nyt meen avaan kaljan. :kippis1:

Ja Krice:lle vielä, alkoholin kohtuukäytön raja ei todellakaan ole 1 olut päivässä. Mitään tarkkaa rajaa ei ole mutta yleisimin olen törmännyt miehillä lukuihin alle 7 annosta kerralla ja alle 24 annosta viikossa.

Jos itse mietin että mieheni joisi 24 annosta viikossa alkoholia, en kylläkään pitäisi sitä enää kohtuukäyttönä. Sille miehelle sais näyttää kengän kuvaa takapuoleen. :D

Pyranha sanoi:

Itse uskon että kohtuukäyttö esim. 12 annosta viikossa ja maksimissaan 7 annosta kerrallaan ei kovin merkittävästi heikennä treenin tuloksia jos muut asiat on suht kunnossa.

Palstalta löytyy useampia nimimerkkejä jotka niin kärkkäästi täällä aina haukkuvat ties mitä tuonelaan. Sanompa vaan että jos tämä olisi totta ja summattaisiin kaikki nämä stoorit niin tämmöinen perus urheilija/ -urheiluruokailija / -elämäntapailija kuten minä ei voisi kehittyä lainkaan.

Saman kaavan mukaan jos minä laittaisin kaikki pikkuasiatkin kuntoon tulisi kehitystä ovista ja ikkunoista verrattuna nykyiseen ja olisin kohta itse Ronnie.

Peräänkuulutan vähän suhteellisuuden tajua siis! jos itse uskotte sen kaljapullon pari vievän sielun ja tulokset helvettiin, pitäkää MIELIPITEENNE omananne, joku ottaa kuitenkin ne tosissaan....

Ja Krice:lle vielä, alkoholin kohtuukäytön raja ei todellakaan ole 1 olut päivässä. Mitään tarkkaa rajaa ei ole mutta yleisimin olen törmännyt miehillä lukuihin alle 7 annosta kerralla ja alle 24 annosta viikossa.
Mä kyl allekirjoitan tämän.

Miia-Maria sanoi:
Jos itse mietin että mieheni joisi 24 annosta viikossa alkoholia, en kylläkään pitäisi sitä enää kohtuukäyttönä. Sille miehelle sais näyttää kengän kuvaa takapuoleen. :D

Mitä helv?!

Joka normi-ilta 2 kaljaa tai vaikka drinkki viskiä terassilla ja viikonloppuna pe tai la 12 annosta eli ei edes humalaa vaan reilut saunakaljat tai sellaista sivistynyttä baareilua. Siis ihan oikeasti 12 annosta esim. 6 tunnissa ja kukaan mies ei ole edes humalassa. Itse olisin ajokunnossa kun olisin 2 tuntia veden kanssa moisen päätteeksi.

Siehän se joustava mimmi olet.

Pyranha sanoi:

Erittäin hyvin sanottu ja olen samaa mieltä. Ainut minkä tulokset jatkuva pikku tissuttelu tuhoaa, on dieetin, tohon ei oikein auta mikään. Mutta patti kyllä kasvaa vaikka saunakaljat ottaisikin. Jatkuva perseiden vetäminen onkin sitten taas se toinen ääripää, eikä siinäkään ole mitään hyvää.

Ryyppäämisellä on ihan varmasti negatiivisia vaikutuksia palautumiselle, kyllähän sen tietää jokainen joka treenaa ja on häppää ottanut ettei seuraavana eikä oikein vielä sitäkään seuraavana päivänä ole skarppina salilla.

Mutta, mielestäni kohtuus kaikessaan. Jos tykkää ryypätä, niin kännit silloin tällöin on ihan jees. Kannattaa muistaa ettei yhden illan dokauksella pysty pyyhkimään pois kuukausien treenejä. Ottaahan Boogiekin häppää sillointällöin :)

edit. aivan, pyranha ja timba tuossa jo puhuikin tuosta kohtuudesta. Täysin samaa mieltä, niin tässä alkoholiasiassa kuin monessa muussakin. vaikkakin bodymunkkius on ihan hieno ajatus, se ei todellakaan ole mielestäni se oikea tie, paitsi hermoromahdukseen..

metalman sanoi:
Ryyppäämisellä on ihan varmasti negatiivisia vaikutuksia palautumiselle, kyllähän sen tietää jokainen joka treenaa ja on häppää ottanut ettei seuraavana eikä oikein vielä sitäkään seuraavana päivänä ole skarppina salilla.

Mutta, mielestäni kohtuus kaikessaan. Jos tykkää ryypätä, niin kännit silloin tällöin on ihan jees. Kannattaa muistaa ettei yhden illan dokauksella pysty pyyhkimään pois kuukausien treenejä. Ottaahan Boogiekin häppää sillointällöin :)

No pitää kuitenkin se muistaa, että joku max sikspäkin juonti saunanjälkeen ei vielä ole ryyppäämistä, eikä voi tervettä nuorta miestä vielä seuraavana päivänä sohvanpohjalle ajaa.

ryyppäämiseksi itse miellän sellaisen kunnon tinaamisen, missä otetaan 12+ annosta ja ollaan siis suomeksisanottuna kännissä. Tämmöistä seuraa lähes poikkeuksetta rapula.

Saunakaljat nimenomaan edistää palautumista ja rentouttaa treenistä uupunutta kehoa :)

kyllä jos itse juon sixpäkin illalla vaikka klo.20-22.. aikaan ja laitan nukkumaan 23.00 niin on aamulla kyllä vetämätön olo,en tarkoita krapulaa,mutta sellaista yleistä väsymystä joka mulla ainakin tulee kaljasta ja kaiken lisäksi paska maku seuraa suussa koko yön,eikä se lähde hampaiden pesulla..

kalja on vielä sen verran pahaa etten käsitä miten sitä joku juo "huvikseen tai seku vaan":eek:
:offtopic:
hyvään alkoholiin en ole vielä törmännyt vaikka nuorempana rokattiin 3-4 kertaa viikossa:hyper:
ehkä se näin vanhemmiten alkaa tökkimään eikä dokaus enää anna sellaisia "säväreitä" kuin 10 vuotta sitten.

metalman sanoi:
ryyppäämiseksi itse miellän sellaisen kunnon tinaamisen, missä otetaan 12+ annosta ja ollaan siis suomeksisanottuna kännissä. Tämmöistä seuraa lähes poikkeuksetta rapula.

Saunakaljat nimenomaan edistää palautumista ja rentouttaa treenistä uupunutta kehoa :)

Sitten ollaan ihan samoilla linjoilla tässä asiassa. :kippis1:

Ja kalja on hyvää, mieluummin mitä sitä pullon juon kuin pullon limpparia, jos siis vain makua ajatellaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom