Alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nyrkki
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Re: alkoholi

Originally posted by Siima
porukat sitte vissiin vetää ihan megakännejä jos kerta vasta torstaina alkaa kulkemaan...tai sitten maksan alkoholinpolttokyky on joku ala-arvoinen.
ite jos käyn baarissa ni kyllä meen jo sunnuntainakin viiden pintaan reenaamaan, mut en tosin vedä ihan muistia katkolle.Siinä, että kulkeeko treeni tuolloin jotenkin huonommin, en ole huomannut eroa...

Ehkä kyse onkin siinä, että oma kunnianhimoni ei riitä siihen että punttiennoston vuoksi rupeisin olemaan esim. la illat kotona tutkimassa ulkomaankielisiä treenioppaita ja jättämällä näin sosiaalisen kanssakäymisen kavereiden kanssa taka-alalle. Suurin osa kavereista kun käy baarissa eikä lainkaan salilla...
yksi päivä muuten niin kalorintarkassa viikossa baarissa ei varmaankaan tee järkyttävää hallaa treenille, kunhan vaan muistaa olla suht ihmisiksi.

Mutta, jokainen tyylillään...:urjo:
:lol1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lieneekö yksilökohtaista, mutta aina kun vetää kunnon kännit niin painosta lähtee 4-5 kiloa ja niiden takaisinsaamiseen menee yhtä monta päivää, eikä se voi olla vaikuttamatta treeniin.:mad:

Neste lähtee...

Kyllä nesteet lähtee ja kunnolla, jos o vetäny illalla ns. nakit muusilla nii aamulla kusee semmosta sinappia että saa tintata tuonne pitkälle iltapäivään asti vettä ennen kuin tulee edes ekat kuset pihalle...itellä lähtee se viis kiloa nesteitä pahimmassa tapauksessa,sehän se tekeekin sen lihasheikkouden,tunnetusti jos elimistöstä poistuu nestettä 2-5% nii suorituskyky heikkenee melkeen puolella.

Eikös alkoholi poista nesteitä kehosta? Poistaa, mutta suurin syy on se että ei tule syötyä kunnolla pariin päivään, illalla ei muista ja aamulla ei pysty :urjo:

Re: Neste lähtee...

Originally posted by Olakinte
,tunnetusti jos elimistöstä poistuu nestettä 2-5% nii suorituskyky heikkenee melkeen puolella.

Ei mun mielestä ainakaan kovin tunnettua. Toki jos jollain ryyppäämällä tai muuten väärin tekee. Jos kuitenkin tekee tyhjennyksen ennen kisoja, jolloin voi lähteä nesteitä yli 10kg, eli ollaan 10% prosentin yläpuolella ja silti kisoissa nostetaan ennätyksiä.

Originally posted by pullamössö
Eikös alkoholi poista nesteitä kehosta? Poistaa, mutta suurin syy on se että ei tule syötyä kunnolla pariin päivään, illalla ei muista ja aamulla ei pysty :urjo:

Mää jos oon juomassa, niin paino ei tipu yhtään yleensä ja Krapulassa tulee yleensä ahmittua ruokaa paljon enemmän kuin tavallisesti, se maistuu krapulassa vaan niin hyvälle:D

Re: Re: Omia kokemuksia.

Originally posted by Pade
Krapulassa on ilmeisesti mahdollista saada aikaan jonkinlainen "voimapiikki". Vähän aikaa sitten oli jossain lehdessä juttua krapulasta ja urheilemisesta ja siinä oli juttua tästä. Siinä sanottiin muistaakseni jotenkin näin: "Ei ole salaisuus, että useiden heittolajien ME -tulokset on tehty krapulassa."

Varmaan Seppo Räty ainaki... ;)

Mulla on yks frendi joka on juossut aikoinaan ihan tosimielellä. Sanoi että kisaa edeltävänä päivänä kun juo jokusen oluen niin saa pienen krapulan kisapäiväksi ja silloin kulkee parhaiten. Tosin raskaampaa sydämelle joten en todellakaan suosittele. Itse lepäilen koko juomisen jälkeisen päivän vaikka ei olo paha olisikaan.

Systeri (lääkäri) taasen sanoi alkoholin kuivattavan koska ihminen kusee huppelissa enemmän kuin pitäisi. Tämän takia on hyvä juoda humalassa ennen nukkumaan menoa niin paljon vettä kun jaksaa, ei tule niin helposti päänsärkyä seuraavana aamuna, joka ainakin osittain johtuu tuosta nesteiden vajaudesta.

Re: Re: Re: Omia kokemuksia.

Originally posted by Caligula

Systeri (lääkäri) taasen sanoi alkoholin kuivattavan koska ihminen kusee huppelissa enemmän kuin pitäisi. Tämän takia on hyvä juoda humalassa ennen nukkumaan menoa niin paljon vettä kun jaksaa, ei tule niin helposti päänsärkyä seuraavana aamuna, joka ainakin osittain johtuu tuosta nesteiden vajaudesta.

Olen täysin samaa mieltä, jos sattus baarissa muistaa ottaa niitten oluiden välillä ehkä pari tuopillista vettä joka ei maksa mitään,ainakaan joissaki kapakoissa, niin ei välttämättä ois nii kuivettunu kaveri aamulla.

Re: Re: alkoholi

Originally posted by Siima
ite jos käyn baarissa ni kyllä meen jo sunnuntainakin viiden pintaan reenaamaan, mut en tosin vedä ihan muistia katkolle.Siinä, että kulkeeko treeni tuolloin jotenkin huonommin, en ole huomannut eroa...

Ehkä syy onkin siinä, ettet treenaa muutenkaan riittävän kovaa. Jos vedät treenit muutenkin vähän miten sattuu, niin ei kai siinä ihan pientä eroa tehoissa huomaakaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin, ettei kroppasi sitten reagoi ryyppäämiseen kovin voimakkaasti.

Itse olen ainakin päättänyt, etten lähde treenaamaan krapulassa. Minä en saa mitään mielihyvää siitä, että käyn krapulassa yrittämässä läpsiä painoilla vähän sinnepäin. Treeni kun ei itselläni siinä tilassa kulje ollenkaan ja se aiheuttaa vain suunnattoman v***tuksen.

Alkoholin kuivattavasta vaikutuksesta sen verran, että ehkä tehokkain tapa saada kunnon nestehukka on vetää baarissa muutama KossuBattery, ehkä pari Cofi-Tabsia vielä päälle ja lähteä sitten tanssilattialle. Alkoholi+kofeiini+tanssiminen eivät välttämättä ole hyvä yhdistelmä.

Eikä siitä krapulapäivän treenistä lihaskasvuakaan varmasti irtoa, kun kropassa on jo valmiiksi katabolia päällä ja sitten sitä rankaistaan vielä lisää. Itselläni ainakin jo pienet määrät alkoholia (= alle 6 ravintola-annosta/ilta) aiheuttavat sen, että seuraavana päivänä on todella väsynyt ja voimaton olo. Tämän takia olenkin lopettanut alkoholin juomisen toistaiseksi lähes kokonaan, baarissa voi olla hauskaa selvinpäinkin. :D

QUOTE]baarissa voi olla hauskaa selvinpäinkin[/QUOTE]
kokeiltu on, ei voi. Jossain vaiheessa alkaa ottaa päähän kun muilla on hauskaa ja itellä ei.

No joo. Itse käyn kyllä radalla joka perjantai. Kaverit kun lähtevät joka perjantai ulos :rolleyes:
Niin ei sitä oikein halua jäädä kotiin istumaan. Sitte baarissa tulee välillä otettua ne nakit muusilla :kippis1:

Mutta maanantaina, viikon ekana reenipäivänä, ei ole enää ollenkaan heikko olo. Mutta haittaako alkoholi lihasten kehittymistö ym.?

Jos alkoholilla olis edes jotain positiivista vaikutusta treenaukseen, mä olisin vahva ku härkä ja muutenkin kovassa kunnossa. Mutta kun sen vaikutukset on mitä on, niin mä olen vaan viinan kyllästämä talipallo.

Tulispa pian helmikuu niin pääsis :kippis1: !!

matti.jpg

Originally posted by Nyrkki
...hyvä vetää perseet rentouttaa kuulemma kaikki lihakset tosi hyvin ei se ainakaa pitäny pahana ottaa kerran viikos kännejä vastaa kuulemma pitkää hierontaa

Niin-in, kyllähän se nyrkkihieronta siel baarin tiskil pistää rentoutumaan..:lol2:

Re: Re: Re: alkoholi

Originally posted by Jylli81
Ehkä syy onkin siinä, ettet treenaa muutenkaan riittävän kovaa. Jos vedät treenit muutenkin vähän miten sattuu, niin ei kai siinä ihan pientä eroa tehoissa huomaakaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin, ettei kroppasi sitten reagoi ryyppäämiseen kovin voimakkaasti.

Itse olen ainakin päättänyt, etten lähde treenaamaan krapulassa. Minä en saa mitään mielihyvää siitä, että käyn krapulassa yrittämässä läpsiä painoilla vähän sinnepäin. Treeni kun ei itselläni siinä tilassa kulje ollenkaan ja se aiheuttaa vain suunnattoman v***tuksen.

Alkoholin kuivattavasta vaikutuksesta sen verran, että ehkä tehokkain tapa saada kunnon nestehukka on vetää baarissa muutama KossuBattery, ehkä pari Cofi-Tabsia vielä päälle ja lähteä sitten tanssilattialle. Alkoholi+kofeiini+tanssiminen eivät välttämättä ole hyvä yhdistelmä.

Eikä siitä krapulapäivän treenistä lihaskasvuakaan varmasti irtoa, kun kropassa on jo valmiiksi katabolia päällä ja sitten sitä rankaistaan vielä lisää. Itselläni ainakin jo pienet määrät alkoholia (= alle 6 ravintola-annosta/ilta) aiheuttavat sen, että seuraavana päivänä on todella väsynyt ja voimaton olo. Tämän takia olenkin lopettanut alkoholin juomisen toistaiseksi lähes kokonaan, baarissa voi olla hauskaa selvinpäinkin. :D

No on tää nyt perkele yhen/kahden salipäivän väliinjäämisestä tällainen stressi...en oo lavalle menossa, joten reenaan kylläkin ainakin mielestäni kovaa jos katsoo syntyneisiin muutoksiin, mut ihan oikein sanoit et sietokyky on yksilöllistä. Ei meikänkään annokset oo noista äijän annoksista kovinkaan paljon suuremmat, mut ihan hyvin kulkee.
Jos ei jaksa salille mennä niin ei sitten mene, koska on ollut kavereiden kanssa pitämässä hauskaa muuallakin kuin chatissa.
Ei tää nyt jumalauta niin vakavaa ole.
Tottakai jokainen haluaa kehittyä, mut jokaisella on eri arvot, siis just suhteessa mitä uhraa isompien habojen vuoksi...
Ja kuten sanoit, baarissa voi kun voikin olla hauskaa selvinpäin!

Tuntuu, että aika monet täällä treenaa krapulassakin. Eikös kaikenlainen urheileminen krapulassa ole kohtalaisen vaarallista? Mm. äkkikuoleman riski moninkertaistuu.

Joo mutta hei muista No Pain No Gain!!!:D

Dogaukset minimiin!!

Dokaaminen vähentää testotasoo ja lisää estrogeenin määrää miehillä. Siksi kikki ei välttis ota toimiakseen känni-illan päätteeks ja aamulla, kun testot normalisoituu, panohalut kasvaa..näin ainakin itselläni.
Toiseksi kun vedät pleksit, jää toi ruokapuoli minimiin, joten voi sanoa, että kroppa on tommosen kymmenen timmaa kataboliassa, eli ei kovinkaan fiksuu.
Nippelitietona seuraavaa: kun menet kännissä nukkumaan, paitsi ettet ole syönyt mitään, kataboliaa lisää vielä se, että kännisen unet ovat kovin pinnallisia >>> kasvuhormonitaso ei kohoa + että kehosi ei känniunet aikana liiku juuru ollenkaan, joten katabolisuus lisääntyy tästäkin syystä!!!

Sitten vielä loppukaneettina: Mahdollisen kuurin aikana dokaaminen on äärimmäisen epäkiitollista kropalle!!!

eikun testotaso saattaa väliaikaisesti nousta mutta aamulla testotasot ovat murto-osa tavallisesta. panohalut johtuvat eri asiasta, hermoston kiihdytystilasta. Keho joutuu kiihdyttämään hermoston toimintaa(lisää välittäjäaineita) jotta alkoholin lamaannuttava vaikutus ei aiheuttaisi kuolemaa, mutta myrkky poistuu elimistöstä nopeammin kuin hermoston tila palautuu ennalleen.
Näin siis itse näen asian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom