Alkoholi ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ei oo muuten edes sama editti, varmaan missclickasit ja pistit väärän version, mut sä voit itte editoida toisen noista tyhjäks.

Eli ite kans nuorehko miehen alku oon, treenin aloitin kohta 3kk sitten.
Syön muuten terveellisesti, roska ruokaa joskus.
Ei sali saa olla muitten asioitten edellä, kyllä sitä nuoruudestakin pitää nauttia:D.
Kohtuudella toki. Jos ruokapuoli ja treenaaminen on kunnossa, lepoa saa riittävästi, niin miksi ei sitä kerran kuussa voisi viettää rennon illal kavereiden kanssa:).
Mulla tavis tavoitteet, lihasta vähän koko kroppaan.
Muistakaa, elämä on lyhyt, siitä pitää silloin tällöin nauttia!:)

Itse saanut todella hyvin tulokset nousuun, 12, 5 kiloa esim. penkki ja kyykky 15 kiloa. Aloittelija siis olen ja alkoholia käytän joka pe ja la, tosin vain muutaman annoksen. Pari olutta tyyliin.

Sunnuntaisin käyn treenamassa viikon viimeisen treenin, mutta nyt olen ajatellut lauantaihin siirtymistä. Perjantaina vaikka ei joisi lainkaan.

kyllä se järki sanoo että ei siitä hyötyä ole mutta tiedämpä kaverin kautta kaksi käden väännön suomen mestaria jotka ei ole savuttomia ja kuivin suin kait kovin monta viikkoa putkeen että ei se täysin tavoitteitasi tuhoa.

eli siis jätä nuorena juominen väliin ku suurin osa sitä nuorena harrastaa mutta juo sit ku oot 40 vuotta vanha niin sut voi suoraan rinnastaa alkoholistiin?

Siis mun oma mielipide on se et pitää hauskaa sillon ku on vielä nuori eikä yritä saada takasin niitä menetettyjä aikoja sitten ku on vanha.

No on sulla kans oudot mielipiteet.
Miksi pitäisi pitää hauskaa kun on "Nuori"? :worship: Miksi ei voi pitää hauskaa myöhemminkin? :rolleyes:

IHmettelen aina, kun porukka puhuu menetetyistä ajoista... MIkä siinä nuoruudessa on niin merkittävää, kun sen jälkeen olisi muka kaikki menetetty :D Eikö elämä ole elämistä varten vai elääkö täällä jokainen vain muiden pillin mukaan hyppien että vähän niinkun "tuntuu siltä että kun muut tekee ja sanoo niin mäkin piän nyt hauskaa"?

Siltä vähän minusta tuntuu, että koko nuoruudesta jauhaminen on täyttä bullshittiä, sorry nyt vaan :) Mun mielipide on se, että ihmisen paras aika elämästä ei ole nuoruus vaan se nuoruus on sitä aikaa kun olet perseaukinen, finninaamainen ja laiha, eikä sinulla ole tietoa saati taitoa vielä paljoakaan. Kun alat olla nuori aikamies eli 30 vuotias, niin tajuat jo enemmän mitä pienempänä.

Kuvitteleeko jotkut että se ryyppääminen teininä on jotenkin niin fantastista, että sitä pitäisi sitten itkeä vanhempana jos ei sitä tehnyt? Tai sitten jotkut kotibileet?
Eikö teille merkitse mitään se, että kun tulet aikuiseksi, niin voisi ajatella että elämä alkaa vasta silloin oikeasti kukoistamaan? Olen tätä mieltä ollut kaikki nämä 33 vuotta, jotka olen elänyt. En siksi ymmärrä mikä vittu siinä teiniydessä niin ihmeellistä on :)

Itse olen alkanut ottamaan alkoholia nyt näin kolmekymppisenä ja minusta on mukava olla kerran viikossa pienessä pierussa. Ei haittaa treenejä, enkä välitä vaikka haittaisi. On tässä elämässä muutakin kuin treeni ja sen terävyys. Hyvin kulkee.
Ja minulla on vaimo, jonka kanssa asun ja viihdyn. Voin tehdä hänen kanssaan mitä haluan. Ei ole lapsia ainakaan vielä. Ei ehkä koskaan tulekaan, en tiedä.

Kuulkaas siihen vanhuuteen on ihan helvetin pitkä aika ja silloin kun on oikeasti vanha, niin on tajuttava ajoissa arvonsa ja hyväksyttävä se asia. Silloin ei tule enää elää samalla lailla kuten nyt. Silloin on parempi tehdä sitä mitä aina oli halunnutkin tehdä vaikka vain kokea sitä jotenkin, mutta ylpeänä ja pää pystyssä, ei katkerana missään nimessä. Mikään työ, mitali ei tee sinusta parempaa... aina löytyy porukkaa joilla ei niitäkään ole, joten ei ne ole tämän elämän paremmuusjärjestys.

Älkää eläkö väärin pojat... Jos elämä olisi tarkoitettu siten, että parhaat ajat on aina alussa, niin mikä tarkoitus näin pitkällä elämällä sitten olisi ? Moni jo 40 vuotiaana kauhistelee kun "kaikki on mennyttä". No ei ole sanon, vaan se mitä porukka ei tajua, on se että sä tarvitset uudet kaverit tai uudet jutut, joita sä et vaan jostain syystä löydä. Sen sijaan sä löydät vain huonot puolet, vaikka kaikki olisikin paremmin, eli elät elämäsi parasta aikaa kohti parempaa, mutta luulet sen olevan jo mennyttä. Miksi siis näin kaikki ajattelee? Psykologisoiko muiden ajattelutapa näin suurta rykelmää ihmisiä saaden kaikki ajattelemaan samalla tapaa :rolleyes:

Jos osasit pitää "hauskaa" nuorena, niin osaat varmasti sen hauskapidon vanhempanakin. Mikä ihme siinä on, ettei viina muka kävisi päähän myöhemminkin :hyper:
Viinahan se tuntuu lepattavan 20v poikasten iloliemenä koko ajan... onneksi ei tarvinnut pilata elimiään jo silloin, niin nyt ehtii kun on päässyt tuon vintiö-ajan ohitse kohti avarampia vuoria..
:worship:

Minä ja naiseni.... Paljon on kokematta ja näkemättä, sekä tekemättä. Pienempänä sitä vain opetteli asioita, nyt kun ne osaa, niin nyt niitä voi sitten toteuttaa ;)
Antaa neitimiesten itkeä kun ikää tulee, yhyy :rock:

"Ei sali saa olla muitten asioitten edellä, kyllä sitä nuoruudestakin pitää nauttia"

Miten nautit nuoruudesta? :D
Keksitkö mitään, mistä minä en voisi nauttia kun täytän 45v? :)
Lyön vetoa, että nautin kaikista vielä enemmän mitä sinä nyt. Usko pois.

Jengi vetää vähä överiks, jos janottaa ni juo ja juo vaikkei janottas ei siihe kuole. Ei tarvii nii vakavasti ottaa vaa just nimeomaa nauttii vielä kun voi tiedä häntä vaikka kuolema ottas takaa jo huomenna..Kaikki hupi poies.

Kaivetaas tämä esille, kun on näköjään jo pariin otteeseen tehty.

En ymmärrä, miksi se on niin vaikeaa ymmärtää asiallista ja tieteellisesti jollain tavalla perusteltua kommentointia (TommyTiger), vaan tällainen pitää sivuuttaa tai vastahangata kommentoimalla oman "maalaisjärjen" mukaisesti "läppänä". Esitetyn kommentin valossa pitäisi olla itsestään selvää, että dokaamis- tai krapulapäivinä ei yksinkertaisesti kannata treenata. Kukaan ei ole esittänyt tähän minkäänlaista järkevää vastaväitettä, vaan vastaukset ovat pitäneet sisällään vain "äläsä viisastele kyl mäki kehityin"-tyylisiä asioita.

Minkä vuoksi sitten pitää vängätä vastaan; eikö treenausta voi ajoittaa siten, että torstaina tulee vedettyä viikon vikat treenit, jos perjantaina on ratapäivä?

Lisäksi kukaan ei ole puhunut alkoholimääristä - vedetäänkö poskettomat tunnelit vai muutama olut, vaikuttaako alkoholijuomien laatu (toisissa kun on muutakin kuin nollakaloreita) ... kiskotaanko pohjiksi lava bisseä tai litran kossu, sitten lähdetään raflaan tappiin asti vai riittääkö muutama tuoppi baarissa ja ennen puolta yötä kotiin.. tällaisilla pikkuseikoilla on varmasti paljonkin merkitystä proteiinisynteesin ja hormonitoiminnan palautumisen kannalta. Onko joku kenties ylläpitänyt kehityksestään jonkinlaista taulukkoa, josta voitaisiin osoittaa että runsaallakaan dokaamisella ei ole ollut kehityksen osalta vaikutusta suhteessa muuten täysin vastaaviin selviin kausiin..

Runsas alkoholin käyttö ja treeni..

Tästä on varmaan ollut puhetta jo aiemmin, mut anyway..

Elikkäs jos juo 3-5 kertaa viikossa niin millätavalla vaikuttaa lihastenkasvuun jos kuitenkin jaksaa treenata?

(ravintopuoli yms kunnossa, mutta välillä tulee juotua treenipäivänäkin.. :(. )

Oon myös miettinyt jos lopettaisi kokonaan, mutta sen on aivan helvetin vaikeaa..

Nyt on mennyt noin 10-20 joka kerta (yleensä 14) riippuu päivästä.. Rupee itseäkin vituttaa,kun tekis mieli treenata, mutta sitten ajattelen, että ei oo mitään hyötyä jos kuitenkin juon.. ja toi 10-20 on jatkunu about 1-1½vuoden verran :S

EDIT: rahat menee ja vituttaa.. kohta varmaan kirroosi iskee

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilkeä fakta on se, että testosteronitasot on tolla menolla kokoajan pohjalukemissa, täysin toivontonta ja hyödytöntä odottaa kehitystä. Samoin safka ei voi olla kunnossa jos käytät noin runsaasti alkohoia. Alkoholi on priorisoitu energianlähde kropassa ja niin kauan kuin maksa sitä polttaa ja sitä veressä on, ei muita ravintoaineita keho kykene kuin vain varastoimaan. Eli kaikki mitä syöt alkoholin vaikutuksen aikana, varastoidaan suoraan rasvaksi. Lopeta ajoissa, ei ole terveellistä miltään kantilta, sulla voi olla alkoholismi ja reippaasti vain hakemaan apua. Voittajat hakeutuu hoitoon, luuserit jatkaa juomista.

No jos juo 5 kertaa viikossa 14 annosta alkoholia, niin silloin on kyllä käytännössä pikku jurrissa koko viikon. Paras kun et mene sinne salille pyörimään ollenkaan. Etkä duunipaikalle. Etkä autonrattiin.
Jättäydyt kotiin juomaan ja pysyt siellä, tai sitten lakkaat ton naurettavan tuttipullon imeskelyn kokonaan. Valintojen maailma.
Tyyppi on alkoholisti ja suurin huoli on joku hauis, heh. Herätyyyys! :face:

Kyllä tuo aika selvästi alkoholistilta kuulostaa. Itsekin käytän melko runsaasti alkoholia mutta se pysyy hallussa ja osaan pitää taukojakin
Kannattaa hakeutua ajoissa hoitoon. Erään kaverin setä joi 2kk putkeen, siis joka päivä, ennen kuin älysi hakeutua hoitoon.. tosin sama kaveri repsahti sitten uudelleen juomaan ja on tällä hetkellä mullan alla

Negatiivisesti se juominen tietysti vaikuttaa tuohonkin harrastukseen. Ravintopuoli ei voi olla kunnossa jos 3-5 x viikkoon vetäsee 14 annosta alkomahoolia. Mike kirjoitti jo ravintopuolelta faktat tiskiin. Lisäksi unenlaatu heikkenee humalassa ja noilla juomapäivillä käytännössä ei sinulle jää yhtään päivää treenille, jolloin et olisi humalassa/krapulassa. Eli nyt olisi ryhtiliikkeen paikka!

Eipä se alkoholismi itsekseen poistu ajan myötä. Nyt kun tiedetään, että Jeppe juo, niin pitäisi miettä miksi Jeppe juo. Ei sitä tarvi forumilla alkaa tutkimaan, jos ei halua. Mutta miettiä asiaa itsekseen tai sitten psykologin kanssa. AA-ryhmät ovat myös käsittääkseni tätä varten.

Alkoholisti luulee aina kaiken olevan ok ja että homma on hallussa. Mutta jos kysyt rehellisen mielipiteen keneltä tahalta läheiseltä, niin sieltä se totuus tulee jossain vaiheessa.

Punttien nostelu ei kuitenkaan ole pysyvä ratkaisu. Jos treeni ei kuljekaan niin retkahdus viinaan on todennäköistä. Eli viinan vähentäminen tai jopa lopettaminen mahdollistaa treenauksen, mutta ei toisin päin.

mä lopetin jatkuvan kittauksen parikymmentävuotta sitten, kun kaikki raha tuntui kaatuvan kurkkuun...vaikka olin silloin parikymppinen...nyt oon ollut täys absolutisti muistaakseni parivuotta etten oikeastaan ole pisaraakaan ottanut, vaikka mulla on useita litroja visekejä kotona. Tupakasta pääsin kokonaan eroon reilu 3.5 vuotta sitten poltettuani 22 vuotta.. Tietty paino on noussut "pikkasen", mutta en ole enään ollut niin paljoa kipeänä kuin tupakoinnin aikana..
Eihän siinä ole pahaa jos tykkää ottaa snapanderin silloin tällöin mut mua ärsyttää toisessa ihmisessä alkoholin haju ja tupakan haju nykyään. Tsemppiä vaan sulle jos ja kun aiot rajoittaa alkoholin käyttöäsi :)

Alkoholin ja treenauksen yhdistäminen on varmasti sellainen asia, jota monet, varsinkin nuoret miehet, miettivät usein. Itekin on tullu usein painittua tän aiheen kanssa ja omalta kohdaltani oon tullu siihen tulokseen, että juominen ja kehitys ei vaan sovi mun tapauksessa yhteen. Joskus on tullu mentyä niin, että viikolla treenaa ja syö kurinalaisesti, mutta sit viikonloppuna vetää aika tuhdit jurrit vaikka perjantaina. Tuloksena kehitys, eli mun tapauksessa voimatasojen nousu ja kehonkoostumuksen paraneminen, loppuu kuin seinään. Ylläpito onnistuu ihan hyvin kerran viikossa ryypätessä, mut kun jättää viinan kokonaan pois, alkaa oikeasti tapahtua. Parin kaljan juominen voi toimia joillekin, mut mulla se pilaa yöunet kokonaan. Ei oo sen arvoista :(

Tossa ihan mielenkiintoinen linkki, jossa pohdittu just alkoholin käyttöä treenaavan henkilön näkökulmasta: T Nation | A Lifter's Guide to Alcohol

Linkin mukaan alkoholin käyttö ei oo todellakaan niin paha juttu, kuin monet vois ajatella. Sen suhteen on kuitenkin joitakin muuttujia (kuten päivän syömiset, treenin tyyppi, alkoholin määrä (tietysti)), joita säätämällä lopputulos on salijantterin kannalta parempi.

Geenitkin varmaan tossa ratkaisee jonkun verran, itellä kunnollisia treenivuosia kertynyt tähän mennessä 2 ja kyllä se kroppa vaan toimii paljon paremmin ilman holia. Vaikka ryyppäilyt jätinkin vain perjantai illoille, kyllä sen joka maanantain huomasi että on taas viikonloppu syöty ja juotu miten sattuu. Tulokset ei vaan taho nousta ja painot painaa liikaa. Sitten taas on kavereita jotka ryypiskelee parikin kertaa viikossa ja rasvat pysyy siellä 8% ja treeniin ei mitään vaikutusta. Ite vaan huomannu että parempi olla kokonaan ilman, on muita tapoja pitää hauskaa ja kroppaani arvostan paljon enemmän kuin viikonloppuisia ryyppyreissuja. Sitäpaitsi alkoholi on tylsää...

En tiiä onko totta mut jostain ikivanhast lääkäri kirjast luin et jo joku 5-6 ravintola annost juomia laskee testosteroni tasot viidennekseen myöhemmin, palautuu toki sit päivän mittaa takas. Ei kuulosta hyvält kyl lihaskasvun kannalta, ainaki ite tuntuu et ihan mahdoton täsä kesäl tehdä mitää muuta ku ehkä miinus gainssei, koska vähintään kerra viikos tulee vedettyy vähä enempiki.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom