Alkoholi ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kesän aikana oon ryypännyt tasan yhden kerran ja tulokset ovat nousseet nopeampaa kuin koskaan (toisaalta oon tehnyt kaiken paremmin ja treenannut enemmän). En tiedä kuinka paljon näillä kahdella on yhteyttä, mutta varmasti alkoholi vaikuttaa negatiivisesti kehitykseen. Toivottavasti nousujohteinen tahti jatkuu kuitenkin syksyllä opiskeluelämästä huolimatta.

Mulla jäi alkoholi miltein kokonaan pois treenaamisen myötä, ihan vahingossa! Baarissa käyn kavereiden kanssa silti, mutta olen selvinpäin (tai otan lasin punkkua) ja juon baanalla vain vichy+limeä. Toimii! Oon kyl aika hullu ku baariin suostun selvinpäin. Joskus kiinnostaa mennä, joskus ei. Mut täytyy sanoo et oon aika huippu iltoja viettäny ilman alkoholia!! :) Kaverit alkuun ihmetteli et mikäs hitto sul on kun et juo, mut eivät enää jaksa ihmetellä jos olen päättänyt olla selvinpäin. Tosin viimeksi selvinpäin ollessani tuntui sunnuntaina siltä ku olis krappe tullut kylään, koska valvoin myöhään.

Pitää ottaa huomioon et ihmiset myös krapuloi eri tavalla. Jotkut on seuraavana päivänä pää pytyssä heittämässä karjuyrjöä ja toiset taas syö kaiken mitä kaapista löytyy, kolmas masistelee vielä keskiviikkonakin ja joku onnekas ei edes kärsi krapulaa. Tuskin se alkoholi treeniä pidemmällä tähtäimellä ainakaan edistää mut ihan jokaisella varmaan löytyy sen verran järkeä päästä että tietää kannattaako juoda vai ei ja kuinka pahasti se romuttaa omia tavoitteita.

Itsellä nykyään toi tissuttelu on pahe! Tosin välillä viikoloppuisin tule otettua enemmänkin.
Tiedä sitten olisinko kreikkalainen jumala vartaloltani, jos en joisi:jahas:

Kun ei oikein toleranssia ole niin viime lauantain juominen haittasi vielä maanantain jalkatreeniä, pulssi nousi korkealle jo pyöräillessä salille. Neljä olutta ja kossuvissy, sunnuntaina pientä rytmihäiriötä, kaamea päänsärky eikä ruoka oikein maistunut. Kun harvoin juo, olut on vaan hemmetin hyvää. Uskon että jos känni ei lähelläkään viikottaista ole, ei varmaan häiritse kehitystä kovin paljon.

Pitkästä aikaa tuli otettua kuppia viime perjantaina. Lauantaina erittäin paha krapula ja sunnuntaina menin sitten salille. Penkistä tuli nostettua uusi sarja ennätys ja muutenkin reeni kulki tosi hyvin. :)

Johtuiskohan mun nykyisistä juomatottumuksista darrojen pituus ja lujuus. Juon pelkkää vodkaa raakana ja vettä aina. Ennen tuli juotua kännit miedoilla. Vai onko tää vain vanhuutta. Kavereilla ei vielä hikoilut ja muut ole niin pahoja. Painan kavereita kyllä 20 kiloa enemmän. Ehkä pysyn painon takia juomaan enemmän, mutta maksa silti ei sulata sen enempää. Vaikka juon tolkuttomasti, niin silti kännissä en ole holtiton. Kerran elämässä olen juonut blackoutin oksenteluun ja silloin meni 2 litraa suomiviinaa päivän mittaan, kolmas päivä kun oli. Juon kyllä helvetin harvoin, mutta vahvoja ja paljon.

Puol lasii viiniä (olut ei taas uppoa kesän jälkeen) joskus treenipäivinä illalla.. Ei vaikuta oikeen mitenkään kuhan ei juo liian myöhään ettei vaikuta unen laatuun.

Muutenkin saanut taas puhtia treenaamiseen niin ei edes huvita viettää sitä yhtä krapulapäivää treenin kustannuksella. Hyvä tekosyy olla juomatta ;)

Kertokaas mistä johtuu näin tieteellisessä mielessä kun kovaa treenatessa ei illalla voi enää ottaa yhtään alkoholia? 1 oluesta saan jo krapulan aikaiseksi vaikka omaan kovan viinapään.

Sanomattakin selvää että en enää juo ollenkaan koska syö niin paljon palautumista ja nyt motivaatio treenamisessa aika huipuissaan niin turha sitä lähteä muuttamaan :) Eikä oikeastaan edes harmita, hyvä syy olla juomatta :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alkoholi ja treenaus. Kyllä, molemmat kuuluvat elämääni. Keskivertoviikkoni on sellainen, että tiistaisin ja torstaisin salille, alkoholi taas maistuu joko pelkästään lauantaina tai sekä perjantaina että lauantaina. Pelkkä lauantai on kuitenkin onneksi yleisempää. Vaikka viikonlopun juominen tuntuu vielä maanantaiaamuna niin tiistaina olen käytännössä aina taas tikissä, jolloin pystyy hyvin treenaamaan. Pidin tänä vuonna tipattoman tammikuun, enkä huomannut tammikuun loppupuolella minkäänlaista eroa treenaamisessa verrattuna normimeininkiin, jolloin juodaan joka vkl.

Alkoholi ja treenaus. Kyllä, molemmat kuuluvat elämääni. Keskivertoviikkoni on sellainen, että tiistaisin ja torstaisin salille, alkoholi taas maistuu joko pelkästään lauantaina tai sekä perjantaina että lauantaina. Pelkkä lauantai on kuitenkin onneksi yleisempää. Vaikka viikonlopun juominen tuntuu vielä maanantaiaamuna niin tiistaina olen käytännössä aina taas tikissä, jolloin pystyy hyvin treenaamaan. Pidin tänä vuonna tipattoman tammikuun, enkä huomannut tammikuun loppupuolella minkäänlaista eroa treenaamisessa verrattuna normimeininkiin, jolloin juodaan joka vkl.
Testoihin tuo vaikuttaa käsittääkseni jo aika radikaalisti, kun juo usein. Toisinsanoen, paremmin kulkis ja tulokset ois paremmat. Ainakin tieteellisestä näkökulmasta testot pysyy noin usein juomalla vanhuksen tasolla.

Tosin, tulee sitä itsekkin alkoholia välillä nautittua. Sali ja tulokset kun ei ole itselle se elämän suola. Se on vain mauste muiden joukossa ;) Niin turha sitä on alkaa stressaan juomisesta, kun pysyy kohtuudessa ja joskus mökkireissuilla voin itsekkin montakin päivää kiskasta putkeen. Ei vaan ymmärrä, kun jonkun pitää joka vkl ryypätä ja vielä välillä kahdesti. Ymmärtäisin jos olisit 18, mutta oot äijä 26 :D Tosin, istuu tuossa viereisen talon takapihalla samat herrat ja naiset aamusta iltaan aina pikku tuiskeessa. Hauskaa se niillä näyttää olevan, mutta sairaus se sekin on.

On muuten vaikeaa yhdistää opiskelijaelämä ja tehokas treeni... "Pahimpina" viikkoina laitettu neljänä päivänä känni päälle, mutta ihmeen hyvin silti jaksaa treenata. Siis ei kännissä, vaan krapulapäivien iltoina. Selväähän se on että pidemmän päälle tuossa palaa loppuun monellakin tapaa.

On muuten vaikeaa yhdistää opiskelijaelämä ja tehokas treeni... "Pahimpina" viikkoina laitettu neljänä päivänä känni päälle, mutta ihmeen hyvin silti jaksaa treenata. Siis ei kännissä, vaan krapulapäivien iltoina. Selväähän se on että pidemmän päälle tuossa palaa loppuun monellakin tapaa.
Pidemmän päälle krapulassa treenaaminen saattaa aiheuttaa jotain muitakin ongelmia kuin loppuun palamisen.

Tosin, tulee sitä itsekkin alkoholia välillä nautittua. Sali ja tulokset kun ei ole itselle se elämän suola. Se on vain mauste muiden joukossa ;)
Tämä! Itsekin koen olevani enemmän ns. "hupibodari" (Jatkoajan puolelta opittu termi) jolloin en koe tarpeelliseksi kieltää alkoholia itseltäni. Treenaaminen kun ei ole koko elämä eikä myöskään alkoholi, vaihtelunhaluisena sitä haluaa pitää molemmat elämässä. Eri asia tietenkin, jos treenaisin erinäisillä MM-kisatasoilla, olisi oltava hieman tarkempi alkoholin ja ravinnon kanssa.

Ei vaan ymmärrä, kun jonkun pitää joka vkl ryypätä ja vielä välillä kahdesti. Ymmärtäisin jos olisit 18, mutta oot äijä 26 :D Tosin, istuu tuossa viereisen talon takapihalla samat herrat ja naiset aamusta iltaan aina pikku tuiskeessa. Hauskaa se niillä näyttää olevan, mutta sairaus se sekin on.
Nojaa, kerran viikossa on mielestäni melko harvoin eikä minulla siihen asenteeseen ikä vaikuta. Kaksi kertaa vähän siinä ja siinä. 18-vuotiaana tuo tahti taisi arvioni mukaan olla 2-3 kertaa viikossa mutta ei todellakaan mitenkään merkittävästi eroa nykymenosta. Itse en ymmärrä näitä tapauksia että teininä/18-vuotiaana joka viikonloppu keittoa ja 22-23-vuotiaana tyyliin ei ikinä. Taidankin olla enemmän viereisen talosi herrasväen kaliiberia.

Tosiaan, tipattoman tammikuun aikana en huomannut merkittävää eroa treenaamisessa siinä vaiheessa kun olin ollut selvinpäin vajaan kuukauden. Muuttuvatkohan testotasot merkittävästi sitten esimerkiksi useiden kuukausien tai vuosien absolutismin/hyvin vähäisen käytön jälkeen? Joku osaisi varmaankin kokemuksesta kertoa?

On muuten jännä, että pe tai la, jos on ottanut soppaa, niin maanantaina treeni kulkee aina pirun hyvin. Ei johdu muutaman päivän tauosta, vaan siitä että on varmaan darrapäissään ollut niin lunkisti, että keho ehtii palautua todella hyvin.

Muutaman päivän lepo vaan salilta. Niin ei merkittävää eroa. Normi lepopäivänä tulee kuitenkin puuhattua aina jotain.

On muuten jännä, että pe tai la, jos on ottanut soppaa, niin maanantaina treeni kulkee aina pirun hyvin.
Jännä juttu sinänsä että itselläni meni kerran kanssa noin. Menin treenaamaan krapulapäivän jälkeisenä päivänä ja ensimmäistä kertaa elämässä meni penkissä 12x60 kg sekä käsipainoilla 3x22,5 kg hauisnostot :D

Itsekkin vedin pienen tissuttelun jälkeen sotilaspenkistä samat kuin normista, vaikka en osaa sotilaspenkata yhtään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom