Alkoholi ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toisaalta jos siitä single maltista olisi versio joka maistuisi, lämmittäisi ja turruttaisi kieltä aivan 100% samoin kuin aito, mutta se etanolimolekyyli olisi jotenkin muokattu niin ettei se voisi aiheuttaa varsinaista humalavaikutusta tai hiprakkaa, niin ei monikaan ostaisi/joisi. Saatikka joisi isoja määriä kun se on niin hyvää ja ei tarttis himmailla kun humalaan ei tulis.. Kyllä viskin juomisen takana - oli yks tai viis lasia - on aina se alkoholi mun mielestä. Se on mielenkiintoisen makuinen alkoholijuoma. Viskejä voi maistella ja vertailla alkoholijuomina ja niitä harrastaa, itsekin juon kun tarjotaan, mikäs siinä mukava spekuloida makuja hyvässä seurassa, mut en voi varsinaisesti sanoa tykkääväni mausta, 40% alkoholia on liian voimakas mun suuhun. Mut nää sitten makuasioita toki.
Mun pointti ollu se, että nauttii ja maistele jos tykkää, mutta konteksti on aina alkoholin nauttiminen/alkoholijuomien vertailu, let's not fool ourselves..
On siinä se alkoholielementti mutta vertaisin viskilasillista vaikka yhteen saunaolueen, eri juttu kuin juoda mäyrä kerralla. Fiilistelyyn. En minä nenää nyrpistä kaupan bulkkilagerillekaan mutta se on eri tilanteeseen.

"Söin jädeä ekan kerran, ja pidin siit välittömästi. Tai pekonia. Tai limua. Tai karkkia. Tai sipsiä. Tai mehevä pihvi. Kirsikkatomaatit." Tämä pätee suhun, etkä sä voi muiden puolesta sanoa onko noi hyviä. Kaikki ei noista tykkään ikinä ja jotkut tykkää kaikista. Mut noi sun mainitsemat ei todellakaan oo kaikki semmosia mistä kaikki tykkään automaattisesti. Ja joillekkin kalja ja lonkero maistuu hyvältä ihan alusta asti. Joku voi esimerkiksi ihan lapsesta asti tykätä kaljasta enemmän kuin mistään sokerilimpparista tai karkista.
Vaimo ei tykännyt pekonista kun tavattiin. Ei ollut saanut sitä juuri ikinä lapsena. Pihviä tai punaviinikastiketta oppi syömään vasta pari vuotta sitten. Sipulia ei syö vieläkään. Serkkupoika ei ole ikinä tykännyt mistään makeasta. Mä en tykkää kirsikkatomaateista. Eli kyllä, nämä ei ole asioita mistä kaikki tykkää heti ja moniko edes muistaa milloin on saanut jotain jäätelöä, sipsiä tai limua ensimmäisen kerran? Taitaa silti olla aika harvassa ne, joille olut, viini, viski, konjakki yms. maistuu heti hyvältä. Mä en tykännyt mistään noista kun ensimmäisen kerran maistoin. Nyt suorastaan pidän kaikista, enkä pelkästään siedä niitä. Otan joskus lasillisen viskiä ihan vain maun takia, en humaltumistarkoituksessa, mutta sanon kyllä suoraan, että en tiedä mahtaisinko juoda viskiä mikä maistuu ja tuntuu samalta, mutta ei sisällä alkoholia. Se yksikin lasi kun rentouttaa hieman, niin ehkä se on tämä yhteisvaikutus mikä siinä kiehtoo.

Mitä makujen peittämiseen tulee, niin kyllä mun mielestä viini (=sen alkoholi) peittää muita makuja paljon enemmän kuin maidon maku. Mutta tietty ei se maito kaikkkeen sovi, varsinkaan joka kerta. Itse en oikein maitoa juo ruoan kanssa vaikka muuten jonkun verran menee.
Itse puristan useamman kerran viikossa appelsineista mehua, se on todella paljon paremman makuista ja vähäsokerisempaa kuin kaupan litkut.
Varmaan rypäleistäkin voisi jotain paremman makuista ja vähäsokerisempaa tehdä kuin mehut mitä on kaupassa tarjolla. Sehän se lähin ja oikea alkoholiton vaihtoehto olisi viinille. En sitten tiedä onko jotain viinejä mitkä on muklattu alkoholittomiksi.
Mut kyllä nää kaikki mielestäni jollain tapaa alkoholikulttuuriin ja alkoholin aiempiin käyttökokemuksiin liittyy ja alkoholi on se driving force mikä niitä viinejä, viskejä tai viinejä saa ostamaan. Asiasta voimme toki olla sopuisasti eri mieltäkin. :-)
Miellyttävän rasvaisesta pihvistä tai pastasta jää aika tavalla rasvaa makuhermojen päälle. Maito vain pahentaa tilannetta, mutta etanoli liuottaa rasvat pois. Maukkaan pihvin kaveriksi appelsiinimehu kuulostaa aika kammottavalta yhdistelmältä.

Alkoholittomia viinejä toki tehdäänkin, mutta eivät ne saavuta hyvien viinien makumaailmaa ja alkoholittomissa on myös kertaluokkaa enemmän sokeria.

Miellyttävän rasvaisesta pihvistä tai pastasta jää aika tavalla rasvaa makuhermojen päälle. Maito vain pahentaa tilannetta, mutta etanoli liuottaa rasvat pois. Maukkaan pihvin kaveriksi appelsiinimehu kuulostaa aika kammottavalta yhdistelmältä.

Alkoholittomia viinejä toki tehdäänkin, mutta eivät ne saavuta hyvien viinien makumaailmaa ja alkoholittomissa on myös kertaluokkaa enemmän sokeria.
Itse asiassa se miksi alkoholijuomia usein juodaan ruokailun yhteydessä, liittyy siihen, että alkoholilla on kuin onkin makuja voimistava vaikutus. Tämän huomaa jo siitä jos koittaa jotain alkoholitonta olutta lipittää, niin se maistuu ihan perältä. Ja punaviini nyt muutenkin sopii pihvin makuprofiiliin tuoden sille syvyyttä.

Jollain viinikurssilla muistan myös sommelieren sanoneen, että viini on ainut juoma, joka muuttaa makuaan ruoan mukana. Ja tuohan pitää paikkansa, että ruoka ja viini maistuvat yhdessä aivan erilaiselta kuin kumpikaan erikseen.

Alkoholittomat viinit ovat myös usein lähinnä huonoja marjamehuja, koska alkoholin tuoma runko viiniin puuttuu ja lopputulos on lähinnä lattea.

Etelänmaissa tulee alkusnapsit pöytään monesti ihan desinfiointitarkoituksessakin, ettei maha menis ihan kuralle, kun syödään katukivellä päivän säilöttyä lihaa yms.

Salihörhöissä on paljon kahenlaista ääripäätä. On niitä makkarakossubodareita ja absolutisti terveysfriikkejä. :) Ite juon harvoin, noin kerran kuussa tai kahdessa, mutta yleensä kun juon, niin juon. Toki riippuen tilaisuuden luonteesta. Osaan ottaa vain muutamankin nätisti.

Reenauksen ja alkoholin suhteen, jos ei usein juo, niin se ja sama. Ite pyrin sijottaan reenit ja juonnit niin, ettei oo toistensa tiellä. Yks välipäivä suuntaan ja toiseen.

No joo, wining&dining erikseen. Muutenhan sitä joutuis aamumunakkaan vetää brandyn kanssa, päivällä lohta ja perunoita valkoviinin kanssa ja illalla lihapullat punaviinin kanssa. :-)
Mut ei sillä, itsellekin maistuu joskus pihvi punaviinin kera, mikä nottei.
Mutta en mä kyllä syvempään makumaailmaan ole päässyt sen ruoan suhteen, muuten kyllä mukavampaan tunnelmaan. Hirven sisälihapihvi on paras viinillä ja ilman. (y)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla lauantai kännit ei vaikuta minkäänvertaa treeneihin. Su krapulassa ja ma paukutetaan enkkoja. Aerobinen kunto maanantaina hiukan normia huonompi,mutta ei vaikutusta voimatreeniin. Kokeiltu myös kerran kuussa tai harvemmin juopottelua,eikä mitään eroa urheilun suhteen vaikka kuinka pyörittelee. Itselle aivojen nollaus on toimiva tapa.

Mitä tarkoittaa aivojen nollaus, onko tässä taustalla joku syvempi Matrix juttu?
Heh ei toki. Rentoutuminen ja treenien unohtaminen. Ei ole hyvä jos ne pyörivät liikaa päässä. Joillain se ongelmana. Tuntuu että ovat invalideja kaikelle muulle elämälle, koska käyvät salilla. Olen kuullut jopa höpinöitä että yksi känni pilaa puolenvuoden treenit:ROFLMAO:

Heh ei toki. Rentoutuminen ja treenien unohtaminen. Ei ole hyvä jos ne pyörivät liikaa päässä. Joillain se ongelmana. Tuntuu että ovat invalideja kaikelle muulle elämälle, koska käyvät salilla. Olen kuullut jopa höpinöitä että yksi känni pilaa puolenvuoden treenit:ROFLMAO:
Eikö se oo ennemmin ongelma jos ei pysty treenejä "unohtamaan" muuten kuin kännissä? :LOL: Ja miksi ne pitää ylipäätään unohtaa? Lähtökohta kuitenkin se, että harrastaa jotain semmosta mistä tykkää.

Vois vetää lonkeroo ja pelaa pubgia, kunhan pitsa on vähän sulanu masussa. Vois muistella sitten maanantaina hymyssä suin miten hieno viikonloppu oli.

Suositut

Back
Ylös Bottom